Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22002)

Vierailija
12481/22002 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kortisonipiikityksellä ja verinäytteitä antamassa,sen jälkeen menimme apteekin kautta lounaalle miehen kanssa. Jännitti tuo piikkien  pistäminen kun oli eka kerta, mutta oli iisimpää kun pelkäsin. Toivottavasti tästä on apua kipuihin.

Nyt pitäisi lepuuttaa jalkoja. Hyvällä omallatunnolla voi siis painella peiton alle katsomaan Netflixistä sarjoja. Sateinen sääkin suosii sisällä olemista. Voisin syödä yhden jätskinkin kun olin niin reipas lääkärissä 🤭

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kortisonipiikityksellä ja verinäytteitä antamassa,sen jälkeen menimme apteekin kautta lounaalle miehen kanssa. Jännitti tuo piikkien  pistäminen kun oli eka kerta, mutta oli iisimpää kun pelkäsin. Toivottavasti tästä on apua kipuihin.

Nyt pitäisi lepuuttaa jalkoja. Hyvällä omallatunnolla voi siis painella peiton alle katsomaan Netflixistä sarjoja. Sateinen sääkin suosii sisällä olemista. Voisin syödä yhden jätskinkin kun olin niin reipas lääkärissä 🤭

Saitko piikit polviin? Vai johonkin muihin jalkojen niveliin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12483/22002 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullataikina nousee, puolukkapiiraita ja kaneli-vaniljakierrepullia tullee.

Sade ropisee, rattoisaa :)

Ratto, Jallu, Kalle

Mitä tästäkin viestistä voi päätellä.

Vierailija
12484/22002 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polviin. Otettiin ensin vähän nestettä pois. Oli jo aikakin että näille kivuille yritetään tehdä edes jotakin eikä vain käsketä laihduttaa. Sitäkin olen tehnyt, toistakymmentä kiloa, mutta nivelrikkokivut vain pahentuvat vaikka olen nuori ihminen. Ortopedillekin sain lähetteen.

Vierailija
12485/22002 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pullataikina nousee, puolukkapiiraita ja kaneli-vaniljakierrepullia tullee.

Sade ropisee, rattoisaa :)

Ratto, Jallu, Kalle

Mitä tästäkin viestistä voi päätellä.

Minä tulkitsen näin: Kirjoittaja on vanha mies, koska nuoremmat eivät noita lehtiä tunne. Hänellä on tylsää ja hän yrittää olla hauska ja herättää huomiota. Tai hänellä on dementia. 

12486/22002 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaas: ennen oli radiossa ohjelma Lepopäivän r a t o k s i... :)

Vierailija
12487/22002 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä päättelyä: Kirjoittaja on käynyt kunnon kansakoulua, koska osaa kirjoittaa erisnimet isolla ja käyttää pilkkua.

Vierailija
12488/22002 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini toivotti aina: -Rattoisaa matkaa! Ja hänen aikansa kului rattoisasti, vielä vanhanakin.

Tuon lehden nimi on otettu juuri tästä käyttötarkoituksesta, kuluuhan sen parissa aika rattoisasti.

12489/22002 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattoisa, lupsakka, luhnustella, reporankana, lempeä, lauha, lahea, kotoisa, potslojo... lapsuudessa kuultuja :)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polviin. Otettiin ensin vähän nestettä pois. Oli jo aikakin että näille kivuille yritetään tehdä edes jotakin eikä vain käsketä laihduttaa. Sitäkin olen tehnyt, toistakymmentä kiloa, mutta nivelrikkokivut vain pahentuvat vaikka olen nuori ihmin

Hyvä juttu, että sait ortopedille lähetteen. Nivelrikko on siitä ikävä juttu, että sehän ei parane. Etenemistä voidaan hidastaa, mutta millään lääketieteen keinolla tai poppakonstillakaan sitä ei paranneta. Kortisoni niveliin myös haurastuttaa luuta, joten niitä piikkejäkään ei voi loputtomiin pistää. Mä sain aikoinaan reuman takia yhteen varpaan niveleen lukuisia kortisompistoksia kunnes joku lääkäri sanoi, että enempää ei voi pistää. Ei olisi pitänyt pistää niitä viimeisimpiäkään, koska siitä varpaasta murentui koko nivel ja nyt se varvas on kuin joku nahkapussissa oleva prinssinnakki, jota voi heilutella mihin suuntaan tahansa. Ja kun se vääntyy ja kääntyy mihin sattuu, niin käveleminen on aika kivuliasta. Ihan kuin ei olisi tarpeeksi muitakin kipuja :D 

Taitaa olla sullakin edessä tekonivelleikkaukset. Ei ehkä ihan pian,  jos olet nuori ihminen. Mutta jossain vaiheessa kuitenkin. Painon pudotus auttaa, mutta ei paranna. Jos polvinivelet on paskana, niin en on, vaikka laihduttaisit itsesi alipainoiseksi. En tiedä, minkä ikäinen olet eikä sun tarvitse sitä kertoakaan, mutta mulle Mehiläisen ortopedi sanoi ollessani 56-vuotias, että olen liian nuori tekonivelleikkaukseen. 6 kk myöhemmin varasin Mehiläisessä ajan kivunhoitoon erikoistuneelle lääkärille ja hän totesi, ettei mun polvilleni voi tehdä enää muuta kuin laittaa tekonivelet. Laittoi lähetteen HUS:iin ja 4 kk myöhemmin mulla oli jo eka tekonivel polvessa. Puolisen vuotta myöhemmin laitettiin toiseenkin polveen. 

Vierailija
12491/22002 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä päättelyä: Kirjoittaja on käynyt kunnon kansakoulua, koska osaa kirjoittaa erisnimet isolla ja käyttää pilkkua.

Hyviä huomioita, Miss Marple 😉 - sivusta 

Vierailija
12492/22002 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doris - reissunainen kirjoitti:

Rattoisa, lupsakka, luhnustella, reporankana, lempeä, lauha, lahea, kotoisa, potslojo... lapsuudessa kuultuja :)

Samoja mulla ja vielä: köpsä, konu, ranstakka, kerihanki, soiro (=sahti), pohmelo

Vierailija
12493/22002 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polviin. Otettiin ensin vähän nestettä pois. Oli jo aikakin että näille kivuille yritetään tehdä edes jotakin eikä vain käsketä laihduttaa. Sitäkin olen tehnyt, toistakymmentä kiloa, mutta niv

Mulla auttaa lonkan ja polven nivelrikkoon Cartexan-niminen nivelrikkolääke. Pudotin myös painoa 17 kiloa, olin normaalipainon ylärajalla, nyt olen vielä normaalipainoinen. Kivut ovat jääneet. Viidesti pistettiin  kortisonia eikä se auttanut kuin hetkeksi, mutta tuo Cartexan auttaa.

Vierailija
12494/22002 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläoleva niveljuttu on Miss Marplen, ei Lampaan. Lainaaminen takkusi.

12495/22002 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja mulla ja vielä: köpsä, konu, ranstakka, kerihanki, soiro (=sahti), pohmelo

Meillä oli hiilihanko ja sahti. Kiva nyt töissä anniskella sahtia noviiseille, itse kun on siihen tottunut jo "äidinmaidossa". Siis lapsena, oli erikseen makeaa sahtia (0%), ja sitten vahvempaa 9-11%... petollinen, jossei tiedä. Hyvässä sahdissa kun ei alkoholi maistu...

Vierailija
12496/22002 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli hiilihanko ja sahti. Kiva nyt töissä anniskella sahtia noviiseille, itse kun on siihen tottunut jo "äidinmaidossa". Siis lapsena, oli erikseen makeaa sahtia (0%), ja sitten vahvempaa 9-11%... petollinen, jossei tiedä. Hyvässä sahdissa kun ei alkoholi maistu...

Sitä 0% sahtia sanottiin "naisten sahdiksi". Silloin naiset eivät halunneet humaltua. Paitsi eräs tunnettu Siiri.... Hauskoja muistoja 1960-luvulta.

Vierailija
12497/22002 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko sano että lähe kävelemään.niin teen.

Vierailija
12498/22002 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvinen päivä, vähän sadellut. Autolla kerrankin liikenteessä- ostettiin muutama daalia ja iso maljaköynnös.

Viime kesän daaliat ei oikein kukoistaneet, jospa nämä onnistuisivat paremmin. Meillä ei ole ikävä kyllä mitään paikkaa tallettaa juurakoita.

Huomenna istutetaan ne ruukkuihin.

Hyvää loppuviikkoa kaikille💐

Vierailija
12499/22002 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen kunnon kansakouluun se kunnollisuus sitten jäikin.

12500/22002 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilvinen päivä, vähän sadellut. Autolla kerrankin liikenteessä- ostettiin muutama daalia ja iso maljaköynnös.

Viime kesän daaliat ei oikein kukoistaneet, jospa nämä onnistuisivat paremmin. Meillä ei ole ikävä kyllä mitään paikkaa tallettaa juurakoita.

Huomenna istutetaan ne ruukkuihin.

Hyvää loppuviikkoa kaikille💐

Sanottiinko teillä joriinin juuriksi dahlioita ennen? Oma äitini sanoi ja talvetti niitä kellarissa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme