Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22063)

Vierailija
12321/22063 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen minä mummeli 60 vee onnekas.tyttäreni saa toisen lapsen ja hän on poika.Aikaisempi on tyttö.😃poika syntyy lokakuussa.

Minä olen 61 vuotias, ja ei minusta tullut mummoakaan, minulla aikuinen poika joka näyttää vanhakspojaks jäävän, jo 40. Surullista.

Poikasi elää omaa elämäänsä. Älä vaan kutsu häntä vanhaksipojaksi. Ja toisaalta hän saattaa hyvinkin löytää kumppanin, mutta kaikki aikanaan. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Päivystysviikko ohi. Mietin, käynkö tänään kaupoilla vai vasta huomenna. Huomiseksi on luvattu vesisadetta, joten kävin tänään. Saa sitten huomisen aloittaa ilman mitään kiirettä yhtään minnekään. Avasin myös just punaviinipullon. Punaviini on kuulemma terveellistä sydämelle. 

Toisaalta aivojen kannalta alkoholi on aina haitallista. 

Se on aivan totta. Siksi lasillinen riittikin ihan hyvin. Huomenna tulee ruokavieras - tai ei hän mikään vieras ole - joten loput voi käyttää huomenna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoa kuuluu. Suunnittelen eroa.

Kommenttisi on lyhyt, mutta jotenkin tuli mielikuva, että et kuitenkaan haluaisi erota :(  Tai sitten haluat erota, mutta askel elämässäsi eteenpäin huolestuttaa jollain tavalla. Asumisen, lasten (jos niitä on) , taloudellisen tilanteen tms suhteen. Oletteko olleet pitkään yhdessä?

Vierailija
12324/22063 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaasta on tullut uusi Dooris :D

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lampaasta on tullut uusi Dooris :D

Ai kun vastaan muidenkin kuin Doriksen kommentteihin? Ja just eilen joku ärsyyntyi siitä, että vastaan Doriksen kommentteihin :D 

Vierailija
12326/22063 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää. Kuvittelevat nykyisessä, mikä ikinä sen virallinen nimi nyt onkaan, tämä uusi te-toimisto, ettei maisteritason koulutuksen saanut ihminen tajua mistään mitään. Niin alentavaa kohtelua, että kiehun.

Vierailija
12327/22063 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää. Tähän asti vapaapäivä on mennyt migreenin kourissa. Olen muutenkin aivan älyttömän väsynyt töistä ja kaikesta muusta. Jotenkin toivoton olo. Haluaisin olla pirteä, mutta en ole.

Vierailija
12328/22063 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikea ja surullinen olo, toiset menevät lasten ja lastenlastensa päättäjäisjuhliin, minulla ei ole sellaisia eikä ole tulossakaan. No yritän ajatella jotain muuta.

Vierailija
12329/22063 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oltu ahkeria eilen ja tänään. Eilen ajetttiin auttamaan tuttua sähkösirkkeli takakontissa. Sahattiin iso kasa vanhoja joutilaita lautoja ja koolinkeja polttopuiksi. Hän tarjosi kiitokseksi lounaan kiinalaisessa.

Tänään vihdoin terassin pesu. Katsottiin että naapurustossa ei ole juhlia joten mies ajoi nurmikon sillä välin kun minä tamppasin terassikalusteitten pehmusteet, pyyhin pinnat ja lattian kostealla. Kylläpä olikin siitepölyä! Kohta männyt kukkii ja uusi pölypilvi sieltä.

Entisessä asuinpaikassamme oli alkoholisoitunut naapuri joka tahallaan alkoi nurmikonleikkuun just kun toinen naapuri piti pihajuhlia. 

Hyviä juhlia ja päättäjäisiä kaikille!

Toivottavasti nuoret saavat kesätöitä.

💐

Vierailija
12330/22063 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten minustakin tuli ylioppilas. Minäkin hymyilin sinä päivänä, mutta ehkä eri asioista kuin joku muu. Hymyilin, koska tiesin, ettei minun tarvitse enää mennä sinne enää ja nähdä niitä ihmisiä. Ja selvisin opinnoista, kiusaamisesta ja yksinäisyydestä. Sinäkin päivänä minut pilkattiin, ulkönäköni, vaatteeni ja kaikki eri jutut minussa. Minä vaan vedin senkin päivän jotenkin läpi tietäen sen, etten muistele sitä päivää ilolla ja ettei siitä jää mitään muistoja mitä ikinä tahtoisin enää muistella. Sen vuoksi en enää laita yo-lakkia päähäni koskaan.

Joskus mietin silti, että ihmeellistä, että minulla oli voimia niinkin paljon sen kaiken jälkeen ja nyt mietin, että onneksi oli, koska elämäni ei jatkunut hyvissä merkeissä ja piti jaksaa vielä niin kovin paljon ja kestää eri asioita. Hyvä etten etukäteen tietänyt sitä kaikkea.

Kaiken tämän jälkeen voin todeta, että vaikka elämäni on mitä on niin olen elossa, terve ja ainakin näennäisesti kunnossa, enkä ole menettänyt kaikkea toivoani. Jos sitten olen yksinäinen, tietyssä mielessä rikkinäinen, epäilevä ja jännitän eri asioita niin ehkä se on ok. Tai jos elämäni on ollut vuosia kuin tauolla ja nyt paikkaan niitä vuosia jälkikäteen niin ehkä annan itselleni sen anteeksi. Minulla on ollut tietyssä mielessä paljon taakkaa muutenkin.

Joinakin päivinä sitten suren tätä kaikkea ja mietin mitä jos tieni olisi ollut toinen. Miten voisin nyt ja katsoisinko itseäni peilistä eri katseella tai toimisinko ihmisten kanssa toisin. Olisinko onnellisempi kysyn itseltäni ja tiedän, että varmasti olisin. Toisaalta tämä on turhaa ja minulla on vaan tämä hetki ja tulevaisuus iloineen ja suruineen. Ehkä yritän pukea sanoiksi tunteeni tänä päivänä. Ja nyt tunnen jonkin verran surua jos mietin tätä päivää vuosien takaa.

LORD OF THE LOST - One Last Song

Vierailija
12331/22063 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Päivystysviikko ohi. Mietin, käynkö tänään kaupoilla vai vasta huomenna. Huomiseksi on luvattu vesisadetta, joten kävin tänään. Saa sitten huomisen aloittaa ilman mitään kiirettä yhtään minnekään. Avasin myös just punaviinipullon. Punaviini on kuulemma terveellistä sydämelle. 

Toisaalta aivojen kannalta alkoholi on aina haitallista. 

Liuotin mikä liuotin.

Vierailija
12332/22063 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää. Kuvittelevat nykyisessä, mikä ikinä sen virallinen nimi nyt onkaan, tämä uusi te-toimisto, ettei maisteritason koulutuksen saanut ihminen tajua mistään mitään. Niin alentavaa kohtelua, että kiehun.

Kaikki siellä katsotaan nokanvartta pitkin. Kun olet työtön, et ole mitään. Ihan sama vaikka olisit pääministeri.

Vierailija
12333/22063 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kuulumisia vielä tähän päivään. Isästäni kirjoitin eilen. Hän on nyt tulossa ensi viikolla luokseni, kun hänellä on loma. Toisaalta olen ollut hyvin pahoillani tästä sen vuoksi, että minulla on ensi viikonloppuna pakko tehdä eräs nettikoe opintoihin liittyen ja viimeiset päivät siihen. Näin ei ole mukavaa, kun hänen "täytyy" juuri nyt tulla. Se, kun tarkoittaa sitä, että häiritsee minua kuitenkin, eikä anna lukurauhaa. Menee itse aikaisin nukkumaan ja sitten herättää minutkin, vaikka lukisin myöhäiseen yms. Samoin kokoajan kuitenkin päivisin kyselee minulta eri juttuja ja häiritsee samalla.

Tämä on pieni talo ja täällä kuuluu kaikki. Ei mitään rauhaa siinä mielessä, eikä minulla ole mitään paikkaa minne menisin lukemaan. Kirjan voin viedä ulos, mutta toiseen kurssiin liittyvää nettikirjaa en.

Kaiken lisäksi minun pitää vielä samaan kurssiin liittyen kirjoittaa esseekin ensi viikonloppuun mennessä. Miksi sitten annan hänen tulla. Ehkä sen vuoksi, että kesäkuun toisella viikolla on kaksi koetta ja silloin ei ainakaan voi tulla. Näin on pakko sitten antaa hänen tulla ensi viikolla ja itsekäs, kun on niin ei mitenkään halua tehdä tänne vaan yhtä reissua vaan pitää päästä nyt ja vielä myöhemmin toisen kerran, vaikka kesäkuun puolen välin jälkeen olisi sopinut paremmin ja olisin saanut opinnot tehtyä.

Vaikeita juttuja nämä ja niin kuin olisi minun "syyni" nyt tämä, että on kesäkokeet juuri nyt ja jos en selviä näistä niin sitten syksyllä jatko voi viivästyä ja en voi aloittaa seuraavia opintoja. Sitten hukkaan aikaa jos en pääse eteenpäin.En tiedä kyllä itsekään miten selviän kolmesta kokeesta nyt. Pitäisi jotenkin nyt eteenpäin päästä.

Äitini kanssa sinnittelen ja yritän niin kovasti pysyä hyvällä tuulella, vaikka olen väsynyt häneenkin. Meillä keskustelut pyörivät äitini kunnossa ja "lammas"  täällä hyvinkin kuvasi keskustelua isänsä kanssa aiemmin. Minäkin keskustelin lähes koko ajomatkan haudoille äitini kanssa hänen työjutuistaan, asukkaista, työkavereiden lomista ja lomamatkoista, perheistä yms töihin liittyvästä. Se oli teema meillä. Kyllähän sitä joskus väsyy siihenkin. Minä olen monesti se kuuntelija. Ei äitini minun jutuistani mitään puhu, vaikka kuinka yritän. Jotenkin mietin juuri tänään, että minä yritän niin paljon.

Olen viime päivät yrittänyt piristää äitiäni, keksiä puhuttavaa, auttaa häntä yms ja joskus tekisi mieli sanoa, että etkö näe sitä lainkaan. Ei meillä toisaalta ole mikään "tavallinen" perhe ollut monessakaan mielessä. Muistui tänään mieleen sekin kuinka olin ylioppilaskeväänä menossa pääsykokeisiin kauas ja piti olla yötä siellä ja isäni oli luvannut hoitaa koiraani. Viikonloppu ennen koetta isäni alkoi raivota, kun hänellä ei ollut mukamas tarpeeksi hyviä vaatteita erääseen töihinsä liittyvään ruokailuun liittyen (meni kuitenkin sinne) ja oli näin huonolla tuulella koko viikonlopun. Minä sitten mietin voinko jättää koiran hänelle hoitoon. Koko illan jännitin asiaa ja kysyin sitten, että hoidatko koiraa. Lupasi hoitaa sitten, mutta olihan tuokin ikävä juttu.

Hyviä asioita tähän päivään. Ostin omenapuun ja multaa tarjouksesta. Ehkä vähitellen ostan aina lisää puita. Kirppiksellä kävin myös ja joku oli itse tehnyt kauniin mekon jossa tylliä ja kirjontaa. Oli pakko ostaa se, vaikka tunnetusti en tarvitse julhamekkoja. Koko sopi täysin kuin olisi itselleni tehty. Minusta on mukava ostaa jonkun itse tekemiä vaatteita koska näin "arvostan" toisen työnjälkeä. Minulla on esim kolme kirppisneuletakkia jotka joku on itse tehnyt. Pitkästi, mutta en kovi paljon ole kirjoittanut viime aikoina.

12334/22063 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiseen kirjoitan, huomenna reissuun lähtö. Tänään näin terassilla kavereita, olipa rattoisaa. Kesä on niiiiiin kivaa

Toivottavasti Teilläkin

12335/22063 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin Pitkis. Se tonnikalalasagneresepti, miten saat maukasta?

Vierailija
12336/22063 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ekan kerran vegaanista kesäkurpitsalasagnea, hyvää on.

Kesällä on tulossa "vegaanivieras", niin ajattelin ennakkoon vähän kokeilla, että mitä voisin tarjota ruoaksi.

Vierailija
12337/22063 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doris - reissunainen kirjoitti:

Kuule älä edes kysy ( et sitten unohtanutkaan tätä asiaa),  kun ikävästi teen helpomman kautta eli kaupasta vaan joku Knorrin paketti missä valmiina levyt ja kastike. Siihen sitten pari tonnikalapurkkia kastikkeen joukkoon ja juustoraastetta päällä ja jotain yrttimaustetta. Sitten uuniin. Hävettää ihan, mutta näin minä syön ja äitinikin. Emme ole mitään ruoanlaittajia sen kummemmin. Äitini ei laita oikein mitään ja jos minun pitää hänellekin ruokaa välillä laittaa niin tuon enempään en pysty. Kun nyt jotain syödään sentään.

Vierailija
12338/22063 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin tähän päivään kello kolmelta. Jotenkin takkuilee mun unet. Kotoa kun lähdin liikenteeseen niin ensiksi parturiin, sitten ruokaostoksille ja siellä tarttui matkaani William Tell elokuva. Kirppikselle sitten matkasin josta löytyi Apinoiden planeetta collection, jossa on kaikki viisi ensimmäistä leffaa ja harvinainen behind the scenes dokumenttielokuva. Tämä boksi maksoi kirppiksellä 8,80e. Vielä löytyi tuon boksin kylkeen leikkaamaton Fear City elokuva (1984) kahdella eurolla. Mielestäni aika kovat löydöt tein, vai mitä sanotte leffoista tietäjät?

Torilla kävin ja siellä oli paljon porukkaa. Pari lakupatukkaa sain ilmaiseksi sieltä matkaani ja Mäkkärissä kävin. Aika rankka olo tuli noilta kiertämisiltä, että nukahdin aika piakkoin sohvalle. Tämä päivä tuntuu seikkailulta, kun on niin ramaseva olo. Mieli on täysin rasittunut, joten rennosti otan loppupäivän. Viime yön unet taisi jäädä hyvin vähäisiksi. 

Elokuvat ovat kuin armoria ja Mäkkärissä käynti healttia, jos seikkailupelillisesti ajattelee. Pelimusiikkina I will survive säkkipillillä soitettuna.

Vierailija
12339/22063 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule älä edes kysy ( et sitten unohtanutkaan tätä asiaa),  kun ikävästi teen helpomman kautta eli kaupasta vaan joku Knorrin paketti missä valmiina levyt ja kastike. Siihen sitten pari tonnikalapurkkia kastikkeen joukkoon ja juustoraastetta päällä ja jotain yrttimaustetta. Sitten uuniin. Hävettää ihan, mutta näin minä syön ja äitinikin. Emme ole mitään ruoanlaittajia sen kummemmin. Äitini ei laita oikein mitään ja jos minun pitää hänellekin ruokaa välillä laittaa niin tuon enempään en pysty. Kun nyt jotain syödään sentään.

Sulla on samantyyppinen 'kokkausfilosofia' kuin mulla. Mahdollisimman nopeasti ja helposti. Leipomiseen käytän enemmän aikaa. Toisinaan minäkin kokkaan myös äidilleni, kun hänen kanssaan aikaa paljon vietän.

Vierailija
12340/22063 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on samantyyppinen 'kokkausfilosofia' kuin mulla. Mahdollisimman nopeasti ja helposti. Leipomiseen käytän enemmän aikaa. Toisinaan minäkin kokkaan myös äidilleni, kun hänen kanssaan aikaa

Siis tämä eri, kuin kenelle vastasit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi