Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22069)

12281/22069 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levollinen yö, mutta paljon unia. Aamukahvilla luonnonjugurttia, banaania, puolukkamysliä, cashew-pähkinöitä ja auringonkukansiemeniä. Kauraleipä, juusto, kinkku, tomaatti, kurkku ja keitetty kananmuna. Näillä pärjää pitkään. Ulkona sateinen sää, onneksi grillikatoksessa on katto :)

Kerrohan, mitä Sinulle tänään kuuluu

Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta :) Mukavaa, että on perjantai ja mun päivystysviikkoni päättyy tänään klo 16. Ja sitten alkaa 11 päivän vapaat. Katsoin säätiedotusta ja seuraaville kymmenelle päivälle on vain maanantaiksi luvattu sadetta. Päivälämpötila joka päivä 20 tai melkein.  Viikonloppuna siis tuulikaapin lattia ja ensi viikolla pihat. Maanantai voisi olla hyvä päivä maalata vielä yksi pätkä seinää keittiön ja olohuoneen välistä. Kaikki tekeminen kuitenkin riippuu jälleen siitä, miten paljon on nivelkipuja. 

Mun aamiainen oli tänään viipale Jurmo-saaristolaisnäkkäriä, pari viipaletta milanonsalamia ja kurkkua, tuoreita mansikoita sekä kahvia banoffee-kaurakermalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12283/22069 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätty 6.30. Tulossa pilvinen mutta silti suhteellisen lämmin päivä. Taidanpa kävellä vanhuksen luo.

Muutamien päivien kirjoitustauon aikana on kyllä juttua tullut palstalle laidasta laitaan. Joku tuolla kommentoi, että iäkkään ei kannata ottaa uutta lemmikkiä. Miksei kannattaisi, lemmikki lisää tutkitusti hyvinvointia ja maailma on pullollaan kotia odottavaa seniorirescue kissaa ja koiraa. 

Oltiin puolison kanssa muutamia päiviä Suomen rajojen ulkopuolella. Hotelli ei ollut kummoinen, mutta latteihmisenä yllätyin iloisesti kun aamiaisella sai lattea perus automaattikahvin lisäksi. Käveltiin kilometrikaupalla aurinkoisessa lämpimässä säässä. Ihania kahviloita, joissa leivoksiin oli käytetty mielikuvitusta ja maku taivaallinen. Illalla pubikierros, ensin syödään tuhdisti ja sitten pari juomaa, hieman erilainen kulttuuri kuin kotisuomessa. Ei olisi huvittanut tulla takaisin.

12284/22069 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätty 6.30. Tulossa pilvinen mutta silti suhteellisen lämmin päivä. Taidanpa kävellä vanhuksen luo.

Muutamien päivien kirjoitustauon aikana on kyllä juttua tullut palstalle laidasta laitaan. Joku tuolla kommentoi, että iäkkään ei kannata ottaa uutta lemmikkiä. Miksei kannattaisi, lemmikki lisää tutkitusti hyvinvointia ja maailma on pullollaan kotia odottavaa seniorirescue kissaa ja koiraa. 

Oltiin puolison kanssa muutamia päiviä Suomen rajojen ulkopuolella. Hotelli ei ollut kummoinen, mutta latteihmisenä yllätyin iloisesti kun aamiaisella sai lattea perus automaattikahvin lisäksi. Käveltiin kilometrikaupalla aurinkoisessa lämpimässä säässä. Ihania kahviloita, joissa leivoksiin oli käytetty mielikuvitusta ja maku taivaallinen. Illalla pubikierros, ensin syödään tuhdisti ja sitten pari juomaa, hieman erilainen kulttuuri kuin kotisuomessa. Ei olisi huvittanut tulla takaisin.

Kuulostipa tosi kivalta teidän reissu: hyvää syötävää ja juotavaa. Liikuntaa, maisemia. Mukavia pubeja. Hyvä sää. Mitäpä muuta lomaan kaipaisi? No tietty hyvä tyyny ja sänky :) ja oiva seura...

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olinkohan se kommentoija minä? Voi olla. Mä ajattelen niin, että sille lemmikille pitäisi sitten olla tiedossa paikka (esim vanhuksen lapset tai lapsenlapset), mistä se saa uuden kodin, jos omistaja kuolee, joutuu hoivakotiin tai jostain muusta syystä ei kykenekään enää huolehtimaan lemmikistään. Tai juuri kuten sanoit, että ottaa sitten seniorirescuen. Mun kissa täyttää nyt kesällä 18 ja koira 13, joten jos esim 70-vuotiaana ottaisin pennun, mun pitäisi satavarmasti pystyä huolehtimaan eläimestä vielä yli 80-vuotiaana, kissan kohdalla lähes 90-vuotiaana. Enhän mä välttämättä edes elä niin vanhaksi, vaikka omat vanhempani ovatkin eläneet reilusti yli 90-vuotiaiksi. 

Vierailija
12286/22069 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yritän kerätä voimia aloittaa työt. Kolmea perunkirjoitusta pitäisi tehdä. Yhdessä niin sekavat sukuselvitykset, että masentaa alkaa niitä taas käymään läpi. Olen tilaillut Digistä, ortodoksisesta ja ev.lut. kirkosta. Aina, kun tilaamani sukuselvitykset saapuu, niin ilmenee lisää kuolleita, joista sitten taas tilattava... Plääh. Toisessa päällekkäisiä testamentteja ja kauheasti velkaa, joka suuntaan, joiden velkamäärien selvittely kuolinpäivälle on tosi työlästä. Lisäksi useita avioliittoja ja on lapsia sinne sun tänne....

Aikoinaan perunkirjoitukset oli helppoja, kun mentiin kerran naimisiin ja oli vaan yhteiset lapset. Nykyään pakka levinnyt joka suuntaan.... 

Pääsinpä purkautumaan.... Täytyy jostain aloittaa ja suunnittelin käydä tuossa yhden kieppeillä läheisessä Villa Ullaksessa kahvilla. Kenties joku leivonnainen kanssa, kun siellä aina vasta leivotut tarjottavat. 

Illalla sitten klo 18.30 lähden ajelemaan tallille. Ratsastus klo 20 ja kotona noin 22. Siinäpä se päivä sitten on mennytkin.

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 12285: Sulla on aika kova urakka noissa perunkirjoituksissa. Mun äidin kohdalla ei  tarvinnut tilata kuin ev.lut -kirkosta perunkirjoitusta varten, koska hänen molemmat lapsensa eli minä ja siskoni löytyivät siitä. Sen sijaan äidin säästöhenkivakuutusta, jossa edunsaajiksi oli lmerkitty lapsenlapset, varten mun lasteni kohdalla tarvittiin todistus sekä digistä että evlutista, koska olen eronnut kirkosta. Siskoni ei tarvinnut toimittaa sellaista paperia ollenkaan.  Tosin mä vähän kyllä ihmettelin sitä hommaa, koska ei multa tarvittu niitä todistuksia heti. Mun tyttärelle oli maksettu se summa jo ennenkuin multa edes kyseltiin noita papereita. Pojalleni taas ei maksettu ennenkuin toimitin ne paperit Nordeaan. Tyttärelläni on Nordean tili ja pojallani taas ei, joten edelleen mietin, koittiko Nordea vaan vitkutella rahojen siirtämistä eri pankille. Muussa tapauksessa kun olisi voinut olettaa, ettei sitä olisi maksettu mun tyttärellenikään, jos Nordealla oli oletus, että mulla on muitakin lapsia kuin nuo kaksi. Ja sekin mietityttää, miksi mun piti todistaa, ettei mulla ole muita lapsia, mutta siskoni ei tarvinnut. Hänen tyttärelleen, jolla - ylläripylläri - on myös Nordean tili, maksettiin heti kuten mun tyttärellenikin. Sen sijaan pojalleen, jolla ei ole Nordean tiliä, pankki keksi kaikenlaista muuta vitkuttelua vakuutusrajohen maksamisessa. Pikkasen "haiskahtaa".

12288/22069 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo perintöjutut voi olla todella mutkikkaita. Iäkäs lapseton tätimme kuoli. Hänen puolisonsa kuoleman jälkeen ei perukirjaa tehty. Nyt siis meidän n.25 serkuksen lisäksi oli puolison veljienlapset selvitettävä. Meille ventovieraita. No perunkirjoituksessa nähtiin muutama. Se pankkitilien selvittely... ihan asianajaja hoiti asiaa, mutta eihän hällä osoitetietoja ollut. Lopputulema oli muistaakseni 82€ jokaiselle...

Itse olen lapseton, setvikööt jäljelle jäävät risat arabian kannut ja vääntyneet sorsakosken haarukat...

Näytä aiemmat lainaukset

Doris - reissunainen kirjoitti:

Nuo perintöjutut voi olla todella mutkikkaita. Iäkäs lapseton tätimme kuoli. Hänen puolisonsa kuoleman jälkeen ei perukirjaa tehty. Nyt siis meidän n.25 serkuksen lisäksi oli puolison veljienlapset selvitettävä. Meille ventovieraita. No perunkirjoituksessa nähtiin muutama. Se pankkitilien selvittely... ihan asianajaja hoiti asiaa, mutta eihän hällä osoitetietoja ollut. Lopputulema oli muistaakseni 82€ jokaiselle...

Itse olen lapseton, setvikööt jäljelle jäävät risat arabian kannut ja vääntyneet sorsakosken haarukat...

Mulla on yhdessä lipastonlaatikossa kaikki tärkeät paperit. Muovitaskuissa ja dymolla päällä, mitä ne sisältää. Esim yhdessä paperissa on lueteltuna kaikki mun pankkitilit ja muut sijoitukset. Kun kuolen, kaikki tärkein löytyy samasta paikasta ja kaikki loppu tässä huushollissa on irtaimistoa. 

Vierailija
12290/22069 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen.

Vierailija
12291/22069 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen.

Kiva vastaus, ja kysymys oli?

12292/22069 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammas

Onko kylvökset hengissä? Mikä on seuraava projekti, kun tuulikaappi on maalattu?

Maltatko laiskotella ollenkaan? Mä tein grilliin tulet, tuijottelen liekkejä. Suunnittelen kesän reissuja, sunnuntaina lähden ensimmäiselle. Täällä on ollut hirmuisen tuulista, toivon kovasti, että 1) juhannuskokko on edelleen pystyssä 2) juhannuksena saa kokon polttaa

Luuletko, että saatte viiden vuoden päästä Riemuylioppilasjuhlaan porukat kasaan?

Vierailija
12293/22069 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssaa kuuluu.Kohta viikko takana.

12294/22069 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flunssaa kuuluu.Kohta viikko takana.

Toipumista. Lämmintä juotavaa, lepoa. Keväällä, kesällä on ikävä olla flunssassa. Valoa, lämpöä ulkona, itsellä väsy olo...

Näytä aiemmat lainaukset

Lammas

Onko kylvökset hengissä? Mikä on seuraava projekti, kun tuulikaappi on maalattu?

Maltatko laiskotella ollenkaan? Mä tein grilliin tulet, tuijottelen liekkejä. Suunnittelen kesän reissuja, sunnuntaina lähden ensimmäiselle. Täällä on ollut hirmuisen tuulista, toivon kovasti, että 1) juhannuskokko on edelleen pystyssä 2) juhannuksena saa kokon polttaa

Luuletko, että saatte viiden vuoden päästä Riemuylioppilasjuhlaan porukat kasaan?

Yhdet chilit ei nyt oikein innostuneet. En tiedä, kastelinko liikaa vai liian vähän. Muuten on niin kurkut, tomaatit, paprikat kuin muutkin chilit hengissä. Tuulikaappi on jo maalattu, mutta lattianpäällyste vielä puuttuu. Ja jalkalistojen kiinnittäminen. Mulla menee olohuoneesta muutama rappunen keittiöön ja siinä portaikon kohdalla on pätkä seinää, joka on kermanvalkoista. Sekä keittiön että olohuoneen seinä taas on ihan maalarinvalkoista, niin se noin 150 cm pitkä kaitale pitäisi maalata. Olohuoneen puolelta seinä on korkea, keittiön puolelta normaalikorkuinen. Ja kun siinä on ne rappuset, niin siihenhän ei mitään tikkaita saa laitettua. Olisi pitänyt älytä maalata se kohta silloin loppukesästä 2023, kun oli vesivahinko ja ne rappuset oli otettu pois. Mutta ei kyllä käynyt mielessäkään silloin, koska piti olla 24/7 valppaana, milloin äiti lähtee taas karkuteille :D

Sen jälkeen on sitten pihojen vuoro. En ole vielä päättänyt, kummasta aloitan: etu- vai takapihasta. Mun siskoni tulee ensi viikolla mökiltä muutamaksi päiväksi kaupunkiin ja silloin lähdetään hänen ja isän kanssa käymään puutarhaliikkeissa ostamassa kesäkukkia. Bussilla kun on hiukka haastavaa varsinkaan mitään amppelikukkia kuskata, niin lähden mukaan. Riippuu aloitus ehkä siitä, mitä kukkia löydän ja mihin ne laitan. Yleensä vietän enemmän aikaa takapihalla kuin etupihalla ja grillikin on siellä, mutta meillä näyttää nyt kaikki mukavat naapurit siirtyneen etupihoilleen, jotta on juttuseuraa. Todennäköisesti kuitenkin haluan olla enemmän omassa rauhassani eli takapiha ensin. 

Kyllä mä maltan laiskotellakin. Eilen esim tuli katsottua koko Aupairit Thaimaassa sarja. Ja illalla huomasin, että uusin kausi Ensitreffit alttarilla UK -sarjastakin on alkanut. Sunnuntaina todennäköisesti grillaan jotain, on luvattu aurinkoista säätä. Mihin reissuun olet lähdössä? Mulla ei ole kesäksi mitään suunniteolmia, vasta sitten syyskuussa siskon kanssa Irlantiin. 

Kääk! Mä en ole edes ajatellut, että 5 vuoden päästä tulee 50 vuotta lakkiaisista. Facebookissa on yksi ryhmä sen oppikoulun 70-luvun oppilaille ja voisin kuvitella, että siellä ainakin jotkut alkaa kyselemään, järjestetäänkö kekkerit. Monet entiset luokkakaverini kuuluu kans siihen ryhmään, mutta ei tietenkään kaikki. Olisihan se aika kiva juttu järjestää. 

Vierailija
12296/22069 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätävä krapula. 

Vierailija
12297/22069 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäätävä krapula. 

Mitä joit?

12298/22069 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammas, siksi kysyin tuosta Riemuylioppilasjuhlasta, kun mulla on tasan yksi abi-ystävä, ketä näen vuosittain. Toinen jota tapasin silloin tällöin, kuoli just huhtikuussa.

Siskolla on tänä vuonna tuo. Just viime kesänä, kun saivat suunnitteluporukan kasaan, kuoli yllättäen yksi heistä. Meni vähän into koko hommasta, nyt en tiedä mikä tilanne.

Vierailija
12299/22069 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minä mummeli 60 vee onnekas.tyttäreni saa toisen lapsen ja hän on poika.Aikaisempi on tyttö.😃poika syntyy lokakuussa.

Näytä aiemmat lainaukset

Lammas, siksi kysyin tuosta Riemuylioppilasjuhlasta, kun mulla on tasan yksi abi-ystävä, ketä näen vuosittain. Toinen jota tapasin silloin tällöin, kuoli just huhtikuussa.

Siskolla on tänä vuonna tuo. Just viime kesänä, kun saivat suunnitteluporukan kasaan, kuoli yllättäen yksi heistä. Meni vähän into koko hommasta, nyt en tiedä mikä tilanne.

Mä en ole tavannut vuosikymmeniin ketään abikavereitani. Kaksi on kyllä mun FB-kavereina, mutta ei olla nähty. Ei oikein tietoa, ketkä ovat mahdollisesti jo kuolleet. Varmasti on mennyt fiilis, jos yksi kuoleekin :( 5 vuotta tuntuu lyhyeltä ajalta, mutta eipä sitä tiedä, keikkuuko itsekään sinne asti.