Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22063)

Vierailija
12341/22063 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tiensä päättäville.. 😂

Vierailija
12342/22063 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doris - reissunainen kirjoitti:

Pikaiseen kirjoitan, huomenna reissuun lähtö. Tänään näin terassilla kavereita, olipa rattoisaa. Kesä on niiiiiin kivaa

Toivottavasti Teilläkin

Rekassa rakkautta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12343/22063 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nimitti lehmäksi.

Vierailija
12344/22063 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään  kävin Lemillä valmistujais juhlissa. Tarjottavat runsaat ja maukkaat, voileipäkakkua, täytekakku, pullaa,  ym vegaanista. Oli oikein kiva lauantai. Poikakin tuli mulle yöksi. 

Vierailija
12345/22063 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea tiensä päättäville.. 😂

Tämän siis kuulin sääennusteen lopuksi, kun meteorologin piti toivottaa onnea koulutiensä päättäneille.

Vierailija
12346/22063 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes essee on kohta valmis. Päivässä kirjoitin sen ja ylitin itseni. Kai sitä pakossa tekee mitä vaan. Sitten saan lukea rauhassa kokeisiin. Tai rauhassa jos isäni antaa rauhan.

Vierailija
12347/22063 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin tappajanukesta unta ja herättyäni en herännyt kotoani vaan lapsuudenkodistani. Rikoin varhain aamulla juomalasin ja siivoiluksi heti meni. Olinpahan itsekseni siellä, että muut ovat jossain muualla. Tulin sitten tänne kotiini. Erittäin kaunis aamu on. En edes muista miksi poikkesin lapsuudenkotiini eilen.

Vierailija
12348/22063 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tässä ketjussa on hassua, kun kirjoittaa kerrankin samalla sivulle kolme eri viestiä eri aiheisiin niin ihmiset lukevat ne kaikki eri lailla. Yhtä ei kehdata alapeukuttaa, josta aihe ehkä sellainen ja toista viestiä taas sitten senkin edestä. Kuule jos pidät yhdestä niin miksi inhoat toista viestiäni. Kai jokaisella niitä syitä siihen on. 

Vierailija
12349/22063 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tarkoitus tehdä yksi valtakirja, yksi edunvalvontahakemus ja sitten vielä tuota huomista perukirjaa. Helpompi vetää pk-tilaisuus läpi, kun se on kirjoitettuna lähes valmiiksi. Lisäilee sitten vaan myöhemmin tilaisuudessa esille tulevia. Tiedän, että osa esittää väitteen erään lahjan olleen suosiolahja ja että se tulisi ottaa huomioon osituksessa.

Tänään pesutupa. Minulla ei ole vuosiin ollut pesukonetta enkä aio sellaista hankkiakaan, sillä pesutuvan yhteydessä kuitenkin kuivaushuone, niin ei tarvitse pyykkejä ripustella ympäri huushollia. Tottunut jo tuohon pesutupasysteemiin. 

Niin ja saunavuoro illalla. Kun ostin pari vuotta sitten tämän asunnon, niin en halunnut asunnossa olevan saunaa. Tämä siksi, että edellisessä asunnossa oli sauna eikä sitä sitten tullut käytettyä paljoakaan. Oli lähinnä ratsastusvaatteiden säilytyshuone, joten aivan turhia hukkaneliöitä oli. Minulle riittää sangen mainiosti, että sauna on kerran viikossa. Tänään siis klo 18. 

Ruoka tänään helppoa. Lidlin pussimuusi ja siihen kylkeen paistan pippuripihvin. Tosin porsaanlihasta, kun sellainen pakasteesta löytyi. 

Jos nyt vielä ottaisi kolmannen kupin kahvia ja aloittaisi pyykin viemisen pesutupaan.

N53

Vierailija
12350/22063 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut muutamia sarjoja viime aikoina. La Storia oli ainakin mieleenjäävä. Hienoa kuvausta minusta, mutta hyvin surullinenkin. Jotenkin mietin, että liian surullinen ja lopussa varsinkin. Toki pohjautuu samannimiseen kirjaan ja kertoo sen tarinan.

Sitten katsoin suomalaisen Rahti nimisen sarjan. Minusta yllättävän hyvä ja mielelläni olisin katsonut enemmänkin. Henkilöiden tarina oli jotenkin luonnollinen ja esitys minusta hyvää. Välillä löydän jonkun sarjan mistä pidän paljon. Monesti tälläisiä ns yhden kauden juttuja ja lyhyitä ovat ja jatkoa jään kaipaamaan.

Mietin eilen, kun harvoin elokuvista innostun, että pitäisi katsoa vuoden 2006 Apokalypto elokuva. Aloin vaan miettiä, että taitaa olla melko väkivaltainen. Jos joku on sen nähnyt niin voisi kertoa onko todella raaka elokuva kyseessä. Ainakin ikäraja on 18.

Vierailija
12351/22063 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu mitään, ei kukaan kaipaa, kunhan olen vaan. Ei mitään järkeä tässä minun elämässä.

Vierailija
12352/22063 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tekemäni vaniljamousse-mansikkakakku maistui tänään vielä paremmalta kuin vähän valmistumisensa jälkeen, kun on saanut rauhassa tekeytyä jääkaapissa. Olen ehkä vähän kakkutrendejä jäljessä, kun vasta hiljattain alkanut tehdä korkeita semi naked -kakkuja. Ovat kyllä kauniita ja hieman perinteistä raikkaampia kun ei ole niin paljon kermaa sivuilla. Reunakalvon käyttö ja kakun täyttö moussella vuoan sisällä ovat olleet avain komeisiin kakkuihin. 

Pitäisi lähteä viemään postiin myymiäni vaatteita. Aika hyvin saa käytetyistäkin myydessä kun ovat haluttuja merkkejä ja hyväkuntoisia. Muutama satanen tuli hetkessä reissurahastoon, tosin päätimme, että lähdetään vasta syksyllä kauemmas matkalle ja laitetaan nyt kesällä mökkipihaa kunnolla kuntoon ja nautitaan Suomen kesästä. Oma osuus näissä pihahommissa rajoittuu valitettavasti enemmän suunnitteluun kuin käytännön työhön kun on niin vaikea tilanne tällä hetkellä nivelrikon ja reuman kanssa. 

Positiivisin mielin siis, kivuista huolimatta. Ensi viikolla taas lääkäriaika näihin juttuihin liittyen.

Vierailija
12353/22063 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden tunnin mökkimatka takana ja sen tuntee kehossa. Ennen nuorena ei tuntunut missään, nyt pitää päivä lepäillä, ennen kuin palautuu. Onneksi ollaan kotona eikä tarvitse kantaa vettä, mennä ulkohuussiin tai lämmittää mökkiä. No pari päivää ja alkaa tulla ikävä sinne alkeellisiin erämaaolohin. "Koskaan ei oo kohorin", sanoi anoppini aikoinaan.

Vierailija
12354/22063 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies nimitti lehmäksi.

Sano sille herttaisesti takaisin: - Voi oma sonnini! Vai oletkos oikein siitossonni?

Vierailija
12355/22063 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Doris - reissunainen kirjoitti:

Ai niin Pitkis. Se tonnikalalasagneresepti, miten saat maukasta?

Kuule älä edes kysy ( et sitten unohtanutkaan tätä asiaa),  kun ikävästi teen helpomman kautta eli kaupasta vaan joku Knorrin paketti missä valmiina levyt ja kastike. Siihen sitten pari tonnikalapurkkia kastikkeen joukkoon ja juustoraastetta päällä ja jotain yrttimaustetta. Sitten uuniin. Hävettää ihan, mutta näin minä syön ja äitinikin. Emme ole mitään ruoanlaittajia sen kummemmin. Äitini ei laita oikein mitään ja jos minun pitää hänellekin ruokaa välillä laittaa niin tuon enempään en pysty. Kun nyt jotain syödään sentään.

Sulla on samantyyppinen 'kokkausfilosofia' kuin mulla. Mahdollisimman nopeasti ja helposti. Leipomiseen käytän enemmän aikaa. Toisinaan minäkin kokkaan myös äidilleni, kun hänen kanssaan aikaa

Meillä vaikuttaa monet asiat. Ei ole rahaa laittaa ruokaan paljon. Monesti hyvin vähän. Lisäksi kaupassa käydään harvoin. Minullakin välit venyy jopa pariin viikkoon. Tarjouksista ostan paljon. Emme syö lihaa. Kalaa tosyömme. Äitini ei voi syödä linssejä, herneitä  tai papuja. Sekin rajoittaa myös. Minä taas voin syödä niitäkin.

Välillä mietin silti tosissani, että mitä ihmettä äidilleni ruoaksi taas kerran.ä. Välillä loppuu ideat ja kaiholla muistelen aikaa, kun äitini pystyi esim syömään linssikeittoa ilman sappiongelmia. Hänen lempiruokaansa oli tuo. Itsellekin tulee sitäkin todella harvoin tehtyä nykyisin. 

Vierailija
12356/22063 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään tarkoitus tehdä yksi valtakirja, yksi edunvalvontahakemus ja sitten vielä tuota huomista perukirjaa. Helpompi vetää pk-tilaisuus läpi, kun se on kirjoitettuna lähes valmiiksi. Lisäilee sitten vaan myöhemmin tilaisuudessa esille tulevia. Tiedän, että osa esittää väitteen erään lahjan olleen suosiolahja ja että se tulisi ottaa huomioon osituksessa.

Tänään pesutupa. Minulla ei ole vuosiin ollut pesukonetta enkä aio sellaista hankkiakaan, sillä pesutuvan yhteydessä kuitenkin kuivaushuone, niin ei tarvitse pyykkejä ripustella ympäri huushollia. Tottunut jo tuohon pesutupasysteemiin. 

Niin ja saunavuoro illalla. Kun ostin pari vuotta sitten tämän asunnon, niin en halunnut asunnossa olevan saunaa. Tämä siksi, että edellisessä asunnossa oli sauna eikä sitä sitten tullut käytettyä paljoakaan. Oli lähinnä ratsastusvaatteiden säilytyshuone, joten aivan turhia hukkaneliöitä oli. Minulle riittää sangen mainiosti, että s

Missä talossa on saunavuorot sunnuntaina, meillä ei pesutupakaan ole käytössä sunnuntaisin?

Vierailija
12357/22063 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla 50 kilometriä tänäänkin poljettu ja liikuttu. Eksyin vähän suunnasta mihin olin matkalla. Varhain lähdin liikenteeseen ja sen ansiosta näin kurjen matkalla. Ihastelin sitä näkyä, sillä en muista milloin viimeksi olen nähnyt sellaista. Ei ollut raato tällä kertaa, onneksi.

Trading Places - Vaihtokaupat (1983), The Skeleton Key (2005), Torque - Hanaa! (2004), The Running Man - Juokse tai kuole (1987) ja In Dubious Battle (2017) leffat tänään löysin kirppiksiltä. Taas mulla on ihan uupunut olo. Aamulla tuntui niin hyvältä lähteä pyöräilee, mutta samalta ei tunnu enää. Toisilla vastaavanlailla on alkoholin kanssa, mutta mulla se on pyöräily. 

Ihan kaupunkiseudulla näin tontin, jossa oli talon vieressä saunarakennus samalla tontilla. Saunamaiset hajut tulivat nenilleni, että jotkut ovat kuin mökillä kotonaan.

Vierailija
12358/22063 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut muutamia sarjoja viime aikoina. La Storia oli ainakin mieleenjäävä. Hienoa kuvausta minusta, mutta hyvin surullinenkin. Jotenkin mietin, että liian surullinen ja lopussa varsinkin. Toki pohjautuu samannimiseen kirjaan ja kertoo sen tarinan.

Sitten katsoin suomalaisen Rahti nimisen sarjan. Minusta yllättävän hyvä ja mielelläni olisin katsonut enemmänkin. Henkilöiden tarina oli jotenkin luonnollinen ja esitys minusta hyvää. Välillä löydän jonkun sarjan mistä pidän paljon. Monesti tälläisiä ns yhden kauden juttuja ja lyhyitä ovat ja jatkoa jään kaipaamaan.

Mietin eilen, kun harvoin elokuvista innostun, että pitäisi katsoa vuoden 2006 Apokalypto elokuva. Aloin vaan miettiä, että taitaa olla melko väkivaltainen. Jos joku on sen nähnyt niin voisi kertoa onko todella raaka elokuva kyseessä. Ainakin ikäraja on 18.

Yle Areenassa on loistava sarja ja se on Monte-Criston Kreivi. Täällä katsotaan tätä sarjaa parhaillaan. Illalla makkaraa syödään, että mukavaa päivää vietetään.

Vierailija
12359/22063 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tässä ketjussa on hassua, kun kirjoittaa kerrankin samalla sivulle kolme eri viestiä eri aiheisiin niin ihmiset lukevat ne kaikki eri lailla. Yhtä ei kehdata alapeukuttaa, josta aihe ehkä sellainen ja toista viestiä taas sitten senkin edestä. Kuule jos pidät yhdestä niin miksi inhoat toista viestiäni. Kai jokaisella niitä syitä siihen on. 

Ei noissa alanuolissa ole mitään järkeä, kun niistä ei ota mitään selkoa. On mullekin käynyt niin, että olen kertonut jonkun näkemyksen ja saanut alanuolia. Sitten toinen kertoo saman kuin minä, mutta toisin sanoin ja saa ylänuolia. Ihan ristiriitaista on välillä nuolilla osoitukset. 

Vierailija
12360/22063 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarja I, Jack Wright on hyvä! Tänään tulee viimeinen jakso mutta Areenasta löytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi