Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
12361/24139 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen tekemäni vaniljamousse-mansikkakakku maistui tänään vielä paremmalta kuin vähän valmistumisensa jälkeen, kun on saanut rauhassa tekeytyä jääkaapissa. Olen ehkä vähän kakkutrendejä jäljessä, kun vasta hiljattain alkanut tehdä korkeita semi naked -kakkuja. Ovat kyllä kauniita ja hieman perinteistä raikkaampia kun ei ole niin paljon kermaa sivuilla. Reunakalvon käyttö ja kakun täyttö moussella vuoan sisällä ovat olleet avain komeisiin kakkuihin. 

Pitäisi lähteä viemään postiin myymiäni vaatteita. Aika hyvin saa käytetyistäkin myydessä kun ovat haluttuja merkkejä ja hyväkuntoisia. Muutama satanen tuli hetkessä reissurahastoon, tosin päätimme, että lähdetään vasta syksyllä kauemmas matkalle ja laitetaan nyt kesällä mökkipihaa kunnolla kuntoon ja nautitaan Suomen kesästä. Oma osuus näissä pihahommissa rajoittuu valitettavasti enemmän suunnitteluun kuin käytännön työhön kun on niin vaikea tilanne tällä hetkell

Missä myyt niitä vaatteitasi ?

Mulla olisi Peter Hahn vaatteit, kun secteki jonkun logistiikkavirheen ja lähetti kuusi kertaa samat vaatteet.

Mikä reunakalvo on ?

Vierailija
12362/24139 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies nimitti lehmäksi.

Niin, lehmä on kaunis ja ystävällinen eläin. Lempeä, lämmin, viaton luontokappale, ystävä ihmiselle.

En tajua ihmisiä, jotka käyttävät eläimen nimeä loukkaavaan tarkoitukseen. Eläimellä on oma arvonsa. Älkäämme väheksykö eläimen arvoa. Jos näin teemme, osoitamme oman alhaisuutemme.

Voitte kuunnella youtubesta Animals are innocent.

Don't use the name of an animal as an insult.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12363/24139 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää. Kuvittelevat nykyisessä, mikä ikinä sen virallinen nimi nyt onkaan, tämä uusi te-toimisto, ettei maisteritason koulutuksen saanut ihminen tajua mistään mitään. Niin alentavaa kohtelua, että kiehun.

Ihan saman tulet kohtaamaan kaikkialla, kun jäät eläkkeelle. 

Vierailija
12364/24139 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarja I, Jack Wright on hyvä! Tänään tulee viimeinen jakso mutta Areenasta löytyy.

Huomenna tulee. Elin jo maanantaita.

Vierailija
12365/24139 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa ihanasti ulkona. Mukava loikoilla aurinkotuolissa kylmä lonkerilasillinen käden ulottuvilla. Se on kesä nyt!

Vierailija
12366/24139 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas  yksi omenapuu istutettu. En toisaalta saisi ostaa niitä enää, kun tuhlaa rahaa liikaa ja multaakin menee paljon. Nyt on kolme "syönti" omenapuuta eri lajikkeita ja yksi hyvinvoiva koristeomenapuu joka viime syksyllä istutettu. Toisaalta tänne kyllä mahtuisi puu jos toinenkin. Varmaan kymmeniä puita. Sitten joskus lähden täältä ja ihmettelen miksi istutin niitä, kun ei tämä ole edes omani. En ala nyt asumiskuvioitani sen enempää selittää. 

Vierailija
12367/24139 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kotona, keitin perunat, grillimakkarat ja sillin kera söimme, poika  lähti kaverin kanssa hengailee, illemmalla lähtee kotiinsa ajelee. Katon tvstä  uusintoja joita en ole nähnyt. 

Vierailija
12368/24139 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkis hyvä, sinulla on taloustilanne ilmeisesti aika huono. Kannattaako ostella niitä puita, multaa, vaatteita niin usein? Vaikka vain kirppikseltä edullisesti mutta rahanmenoa sekin on.

Ymmärrän kyllä että se tuntuu sillä hetkellä kivalta mutta ehkä olisi tähdellisempää ostettavaa.

Älä nyt loukkaannu tästä. Itse olen liiankin tarkka rahoistani enkä raaski aina ostaa edes tarpeellista.

Vierailija
12369/24139 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä vaikuttaa monet asiat. Ei ole rahaa laittaa ruokaan paljon. Monesti hyvin vähän. Lisäksi kaupassa käydään harvoin. Minullakin välit venyy jopa pariin viikkoon. Tarjouksista ostan paljon. Emme syö lihaa. Kalaa tosyömme. Äitini ei voi syödä linssejä, herneitä  tai papuja. Sekin rajoittaa myös. Minä taas voin syödä niitäkin.

Välillä mietin silti tosissani, että mitä ihmettä äidilleni ruoaksi taas kerran.ä. Välillä loppuu ideat ja kaiholla muistelen aikaa, kun äitini pystyi esim syömään linssikeittoa ilman sappiongelmia. Hänen lempiruokaansa oli tuo. Itsellekin tulee sitäkin todella harvoin tehtyä nykyisin."

Mä olen tehnyt tuosta Knorrin tomaattikeitosta ruokaisamman jatkamalla sitä tonnikalalla ja nuudeleilla. Lisään myös tomaatin ja paprikan  palasia joukkoon. Tosin nyt en ole aikoihin syönyt tonnikalaa.

Pinaattiletut ovat myös hyviä, niitä ostan myös valmiina. Riisiä käytän satunnaisesti ja olen miettinyt toimisiko tuo ohra joskus riisin tilalla. Katsoin tässä kouluaikaisesta kotitalouskirjasta kalakeiton ohjetta ja ajattelin pitkästä aikaa ottaa pakasteseitin käyttöön. Tuossa kalakeitto-ohjeessakin taisi olla tomaatti murskaa. Kananmunia vielä syön, koska olen aina ollut vähän laiha. En voi hirveästi nirsoilla. Lapsena olin monelle vihannekselle ja hedelmälle allerginen, nyt menee kaikki. Porkkana on melkein suosikkini ja teen porkkanakakkua usein.

Kaali on myös monikäyttöistä, jos äitisi voi sitä syödä. Eri asia tietenkin jos siitä ei pidä. Ja noi pakastevihannekset on monikäyttöisiä, esim. munakkaaseen. Ainakin se sekoitus, jossa on minimaissia porkkanaa ja vesikastanjaa.

Vierailija
12370/24139 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkikselle ja muillekin. Mä kiepautan pestyt perunat märkään suodatinpussiin ja kypsennän mikrossa minuutin, käännän nurinniskoin ja taas minuutti, kunnes ovat kypsiä. Tulee nopeasti ja hyviä. Lisäksi porkkana- tai maksalaatikkoa ja tomaatteja. Tai pakastevihanneksia. Ruokaa nopeasti ja on terveellistä.

Vierailija
12371/24139 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies nimitti lehmäksi.

Niin, lehmä on kaunis ja ystävällinen eläin. Lempeä, lämmin, viaton luontokappale, ystävä ihmiselle.

En tajua ihmisiä, jotka käyttävät eläimen nimeä loukkaavaan tarkoitukseen. Eläimellä on oma arvonsa. Älkäämme väheksykö eläimen arvoa. Jos näin teemme, osoitamme oman alhaisuutemme.

Lehmä on lempieläimeni, äiti sekin. Lempeä ja rauhallinen.  Utelias ja persoonallinen. Kaunis kuin mikä.

Vierailija
12372/24139 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on sellainen, että voisin nähdä hallusinaatioita. Kovin raskas olo ja päässä vähän heittää. Kovin lämmin päivä tänään. 

Mulle on joskus käynyt täällä sillein, että mä oon avautunut pahasta olostani ja sitten trollit tuli lyttäämään mut täysin. Pahaa yrittivät mulle suoda, mutta itselleni kävikin niin, että paha olo purkautui heidän aiheuttamasta pahasta. Oli todella terapeuttista joutua trollien kynsiin.

Vierailija
12373/24139 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olo on sellainen, että voisin nähdä hallusinaatioita. Kovin raskas olo ja päässä vähän heittää. Kovin lämmin päivä tänään. 

Mulle on joskus käynyt täällä sillein, että mä oon avautunut pahasta olostani ja sitten trollit tuli lyttäämään mut täysin. Pahaa yrittivät mulle suoda, mutta itselleni kävikin niin, että paha olo purkautui heidän aiheuttamasta pahasta. Oli todella terapeuttista joutua trollien kynsiin.

No jopas! 

Trollailkaamme siis :D

Vierailija
12374/24139 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies nimitti lehmäksi.

Lehmä on lempieläimeni, äiti sekin. Lempeä ja rauhallinen.  Utelias ja persoonallinen. Kaunis kuin mikä.

Niin minunkin lempieläimeni on lehmä ja toinen yhtä rakas on kissa 💚

Iloitsen aina niin, kun näen lehmiä ulkona laitumella, ovat onnellisia lehmiä. Nykyään vain niin harvoin enää näkee vapaasti laiduntavia lehmiä. Eilen reissasimme 500 km etelästä keskiseen Suomeen, niin näkyi emolehmiä ja vasikoita, oi rakkaat 💚

Vierailija
12375/24139 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan se tämäkin päivä kohta loppuu, en ole puhunut tänään kenenkään kanssa. Haluan vaan nukkua, kukaan ei kaipaa minua.

Vierailija
12376/24139 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen tekemäni vaniljamousse-mansikkakakku maistui tänään vielä paremmalta kuin vähän valmistumisensa jälkeen, kun on saanut rauhassa tekeytyä jääkaapissa. Olen ehkä vähän kakkutrendejä jäljessä, kun vasta hiljattain alkanut tehdä korkeita semi naked -kakkuja. Ovat kyllä kauniita ja hieman perinteistä raikkaampia kun ei ole niin paljon kermaa sivuilla. Reunakalvon käyttö ja kakun täyttö moussella vuoan sisällä ovat olleet avain komeisiin kakkuihin. 

Pitäisi lähteä viemään postiin myymiäni vaatteita. Aika hyvin saa käytetyistäkin myydessä kun ovat haluttuja merkkejä ja hyväkuntoisia. Muutama satanen tuli hetkessä reissurahastoon, tosin päätimme, että lähdetään vasta syksyllä kauemmas matkalle ja laitetaan nyt kesällä mökkipihaa kunnolla kuntoon ja nautitaan Suomen kesästä. Oma osuus näissä pihahommissa rajoittuu valitettavasti enemmän suunnitteluun kuin käytännön

Facebookin kautta myyn, eri merkkien omissa ryhmissä. Niistä olen saanut parhaan hinnan. Joskus ostan itse niidtä käytettynä ja myyn hetken käytettyäni taas eteenpäin. 

Reunakalvo on ihan sellaista saksilla leikattavaa muovinauhaa, jota laitetaan kakun ympärille täyttämisen ja jähmettymisen/hyytymisen ajaksi. Pitää kakun muodossaan. Muuten tulee helposti littanoita kakkuja. Iso parannus kakun muotoon on tullut minulla myös siitä, että pursotan sen moussetäytteen pussin avulla, enkä  levitä lastalla. Ja että pakastan hetken aikaa pohkas ennen sen leikkaamista osiin; kohmeista pohjaa helpompi leikata eikä murusta niin paljon. 

Vierailija
12377/24139 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi lähteä viemään postiin myymiäni vaatteita. Aika hyvin saa käytetyistäkin myydessä kun ovat haluttuja merkkejä ja hyväkuntoisia. Muutama satanen tuli hetkessä reissurahastoon, tosin päätimme, että lähdetään vasta syksyllä kauemmas matkalle ja laitetaan nyt kesällä mökkipihaa kunnolla kuntoon ja nautitaan Suomen kesästä. Oma osuus näissä pihahommissa rajoittuu val

💐🌷🌹 Kiitos, kun vastasit molempiin kysymyksiini. Täytyy alkaa etsiä, jos löytyisi Peter Hahnin vaatteista pitävä Facebook ryhmä.

Ajattelin, että se reunanauha olisi ollut jotain vaikka marsipaania tms 🎂

Vierailija
12378/24139 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jopas! 

Trollailkaamme siis :D

Ei ole suotavaa, mutta joskus voi käydä toisin mitä on kuvitellut toimillansa aiheuttavan.

Vierailija
12379/24139 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Kuviteltu auttaminenkin on joskus ihan päinvastaista. 

Vierailija
12380/24139 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkis hyvä, sinulla on taloustilanne ilmeisesti aika huono. Kannattaako ostella niitä puita, multaa, vaatteita niin usein? Vaikka vain kirppikseltä edullisesti mutta rahanmenoa sekin on.

Ymmärrän kyllä että se tuntuu sillä hetkellä kivalta mutta ehkä olisi tähdellisempää ostettavaa.

Älä nyt loukkaannu tästä. Itse olen liiankin tarkka rahoistani enkä raaski aina ostaa edes tarpeellista.

Onhan se melko huono tai tietysti työttömän pitäisi ehkä olla kiitollinen tästäkin mitä saa. Puita ostan tarjouksesta ja välillä vaan tykkään istuttaa niitä, kun pihan hoito kiinnostaa ja tämä on nyt "minun" pihani ja jokin mahdollisuus siihen on. En silti kovin paljon ostele. Välillä vaan mukavaa istuttaa.

Kirppikseltä ostan todella vähän ja tarpeellisia edullisia vaatteita. Käyttöön tulevat. Tuo juhlamekko oli vain 5 euroa jonka viimeksi ostin. Näin on minulla silti järki mukana. 

Ketju on lukittu.