Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22069)

12301/22069 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen minä mummeli 60 vee onnekas.tyttäreni saa toisen lapsen ja hän on poika.Aikaisempi on tyttö.😃poika syntyy lokakuussa.

Onnea mummelille. Mukavia uutisia :) minä isokummi saan juhlia kummilapsen tyttären 1v juhlia heinäkuussa. On ne ihania nuo pienet

Vierailija
12302/22069 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään piti sataa vettä, mutta ei sitä vettä tullut tippaakaan. Tartuin taas fillariin ja poljin pitkästi kirppiksille. Kipeältä tuntuu vieläkin fillaroida, että jotain kai väärin teen. Kotiin päin tultaessa paarma puri yläselästä, että ihmettelen miten ihmeessä pääsi vaatteiden alle. Ainakin nyt tuntuu kesältä.

Vielä ajattelin tästä lähteä frisbeegolfaamaan viiden kilometrin päähän fillarilla, että tässä tulee täysin väsytettyä itseni. Kaipa tällein nuorena pitäisi helposti jaksaa noin 50 kilometriä liikkua päivän aikana mitä nyt tuleekin. 

Mä liiskasin sen paarman, kun niin kipeää teki, että taas raatoa bongattu. Illalla sitten elokuvaa pyörimään.

Niin yksinoloa päivä on, että tuli taas tarve tulla tänne kommunikoimaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
12303/22069 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään piti sataa vettä, mutta ei sitä vettä tullut tippaakaan. Tartuin taas fillariin ja poljin pitkästi kirppiksille. Kipeältä tuntuu vieläkin fillaroida, että jotain kai väärin teen. Kotiin päin tultaessa paarma puri yläselästä, että ihmettelen miten ihmeessä pääsi vaatteiden alle. Ainakin nyt tuntuu kesältä.

Vielä ajattelin tästä lähteä frisbeegolfaamaan viiden kilometrin päähän fillarilla, että tässä tulee täysin väsytettyä itseni. Kaipa tällein nuorena pitäisi helposti jaksaa noin 50 kilometriä liikkua päivän aikana mitä nyt tuleekin. 

Mä liiskasin sen paarman, kun niin kipeää teki, että taas raatoa bongattu. Illalla sitten elokuvaa pyörimään.

Niin yksinoloa päivä on, että tuli taas tarve tulla tänne kommunikoimaan. 

Oukkidoukki nuori, tuosta tuli mieleeni: mokkiainen (meillä päin), mäkäräinen puri sääreeni vaatteiden läpi. Puree siis palan ja paikka kutisee pitkään. Hyttysiä näin muutaman. Voi kesä :)

Vierailija
12304/22069 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doris ja Lammas vois ottaa huoneen

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Doris ja Lammas vois ottaa huoneen

Tuutko mukaan? :D Voin tarjota juomat :)

Näytä aiemmat lainaukset

Päivystysviikko ohi. Mietin, käynkö tänään kaupoilla vai vasta huomenna. Huomiseksi on luvattu vesisadetta, joten kävin tänään. Saa sitten huomisen aloittaa ilman mitään kiirettä yhtään minnekään. Avasin myös just punaviinipullon. Punaviini on kuulemma terveellistä sydämelle. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei kyllä enää viitsi seurata, kaks vanhaa korppia keskustelee keskenään. Tuollainen ajaa muut pois, mutta sehän chättiemäntä Doooriksen tarkoitus onkin.

Mikään ei estä sua osallistumasta keskusteluun. Eikä mikään estä sua keskustelemasta kaikkien muiden paitsi meidän kahden vanhan korpin kanssa. Tässä ketjussa kirjoittelee paljon muitakin, jos minä ja ketjun aloittaja ärsytetään omilla jutuillamme sua liian paljon. Valinta on ihan sun. Voit toki lopettaa ketjun seuraamisenkin, jos se tuntuu susta itsestäsi parhaimmalta vaihtoehdolta. Musta tuntuu, että sä jostain kumman syystä takerrut vain meidän kahden korpin juttuihin sen sijaan, että chattailisit kaikkien muiden paitsi et meidän kanssa. 

Vierailija
12308/22069 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen minä mummeli 60 vee onnekas.tyttäreni saa toisen lapsen ja hän on poika.Aikaisempi on tyttö.😃poika syntyy lokakuussa.

Minä olen 61 vuotias, ja ei minusta tullut mummoakaan, minulla aikuinen poika joka näyttää vanhakspojaks jäävän, jo 40. Surullista.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etteks te Lammas ja Doris voi vaihtaa mailienne osotteita ja viestitellä siellä kahden kesken.

Mikä sua tässä oikeasti häiritsee? Tässä ketjussa on lukuisia kirjoittajia. Oletko sä vaikkapa sukujuhlissakin sellainen, että kiinnität huomiosi vain siihen, kun Anneli ja Riitta juttelee Sylvi-mummon nuoruudesta? Ja ärsyynnyt siitä, kun ne ei juttelekaan sun kanssa sua kiinnostavista aiheista? Et mene sukujuhlissakaan juttelemaan nuorempien kanssa tai edes sellaisten, joiden jutut kiinnostaa sua? On vaan joku pakottava tarve kuunnella just Annelin ja Riitan juttuja? Sanotko sä sukujuhlissakin Annelille ja Riitalle, että varatkaa huone?Tai että voisivat vaihtaa mailiensa osoitteita ja viestitellä siellä kahden kesken? Kyllä sä saat osallistua näihin mun ja Doriksen juttuihin, jos haluat. Mutta jos et halua, niin osallistu muiden ketjussa olevien juttuihin. Ihan kuten sukujuhlissakin voi hakeutua juttusille niiden kanssa, joiden jutut kiinnostaa.

Vierailija
12310/22069 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oukkidoukki nuori, tuosta tuli mieleeni: mokkiainen (meillä päin), mäkäräinen puri sääreeni vaatteiden läpi. Puree siis palan ja paikka kutisee pitkään. Hyttysiä näin muutaman. Voi kesä :)"

Frisbeetä kävin heittää ja menetin hermoni siellä. Pari hyttystäkin kuvitteli imevänsä verta musta, mutta hätistelin ne pois. Mä vielä tiedän, että se tappamani paarma oli paidan sisällä ihossani, kun raato jäi käteeni kiinni ja käteni laitoin paidan sisälle, kun se puri mua. Jonkun käännyn löysin tänään, että varmaan kännynomistajan päiväkin on kireä. Jos sattuisi sen omistaja olemaan tällä palstalla niin menepäs lähikaupasta hakemaan se. 

Itse alan ihan just katsoo The Rocky Horror Picture Show leffan. 

Hanabie. on musiikkia mitä oon viime aikoina kuunnellut paljon, että siinä tietoa musiikkimaustani.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oukkidoukki nuori, tuosta tuli mieleeni: mokkiainen (meillä päin), mäkäräinen puri sääreeni vaatteiden läpi. Puree siis palan ja paikka kutisee pitkään. Hyttysiä näin muutaman. Voi kesä :)"

Frisbeetä kävin heittää ja menetin hermoni siellä. Pari hyttystäkin kuvitteli imevänsä verta musta, mutta hätistelin ne pois. Mä vielä tiedän, että se tappamani paarma oli paidan sisällä ihossani, kun raato jäi käteeni kiinni ja käteni laitoin paidan sisälle, kun se puri mua. Jonkun käännyn löysin tänään, että varmaan kännynomistajan päiväkin on kireä. Jos sattuisi sen omistaja olemaan tällä palstalla niin menepäs lähikaupasta hakemaan se. 

Itse alan ihan just katsoo The Rocky Horror Picture Show leffan. 

Hanabie. on musiikkia mitä oon viime aikoina kuunnellut paljon, että siinä tietoa musiikkimaustani.

Toivottavasti kännykän omistaja hoksaa mennä kyselemään sitä lähikaupasta. Mä huomasin tänään Cittarin kassalla lattialla kummallisen möhkäleen ja se oli joku pehmolelu. Näitä mitä lie aasialaisia hahmoja. Annoin sen myyjälle ja hän katsoi, että siinä oli lapsen nimikin. Varmaan jonkun päiväkoti-ikäisen lapsen pehmolelu. Toivottavasdti ei tullut tänä iltana kova suru ennen nukkumaanmenoa, jos ei vanhemmat hoksanneet mennä kysymään lelua Cittarista. 

Mä taidan kans painella peiton alle ja jotain katsomaan telkkarista. Hyvää yötä!

Vierailija
12312/22069 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut nimettiin testamentin toimeenpanijaksi sen vuoksi, että haluttiin varmistaa se, ettei vainajan veli lähde "selvittämään" omin nokkineen pesää.

Muuten toimi hyvin, mutta ennen kuolemaa veli käytti tuntemansa juristin apua saadakseen allekirjoituksen paperiin, jolla käänsi vainajan tallelokeron pankissa. Juristi ei tiedä tällaista tapahtuneen, kysyin asiasta monta kertaa. Paperissa oli allekirjoitus, tehty pari päivää ennen kuolemaa.

Samoin sairaalasta sain vainajan tavarat muovipussissa, joka oli repäisty auki. Sairaala ei osannut kertoa miksi näin oli. Veli haki tavarat. Vainajan timanttisormuksia ei löytynyt. 

Veli halusi varmistaa itselleen edes jotain. Tämä oli selvä. Mun lapset oli tässä testamentin saajia, minä itse en. Mulle testamentattiin duunit.

Kyllä tajusin koko homman, mutta en ole ahne ja lapsilleni jäi paljon kuitenkin, rahaa ja asunto. Ja heille olen opettanut rehellisyyttä muutenkin. Veli oli myös varakas, mutta pissaa päässään. Tämän vainaja kertoi mulle itse. Oli pettänyt heidän äitinsä perinnönjaossa.

Tämä juristin sekaantuminen oli pettymys, mutta hänhän tiesi mitä voi tehdä laillisesti,  entinen Korkeimman Oikeuden jäsen. Tarjosi hövelisti muka apuaan minulle pesän selvityksen suhteen. En ottanut vastaan. En halua taistella asioista, joista en tarkalleen tiedä. Faktatieto on okei, mutta muu ei.

Kaikki nämä ovat jo kuolleet. Kaipa heille jäi hyvä mieli, että sai varastaa kuolevalta, joka oli lapsuudenystävä. Mä en ollut edes sukua vainajalle, mut hän luotti minuun.

Se mikä mua eniten harmitti oli se, että vainajalla oli kaikki paperit järjestyksessä mutta ne olivat hävinneet pitkän sairaalajakson aikana hänen asunnostaan, jonne minullakin oli avain. Minä en niitä hävittänyt. Asunnosta hävisi kaikenlaista pientä. Olin luovuttanut avaimen pois kun selvisi että sairaalasta ei enää selvitä kotiin. En saanut edes tietoja tilanteesta, veli sai. Aiemmin minäkin olin listalla, mutta siihen tuli loppu yhtäkkiä.

No - minä tiesin kuinka koko pesäasia hoidetaan. Loppukaneettina pyysin velipoikaa palauttamaan maalauksen jonka oli saanut. Heidän yhteinen äitinsä kuvassa. Se oli veljelle rakas eikä olisi halunnut luopua siitä mutta sanoin että pidän jäämistön kokonaisena toistaiseksi.

On meitä moneen junaan.

Vierailija
12313/22069 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräät kehotti viemään sen puhelimen lähikauppaan, kun olin niin epätietoinen mitä sille pitää tehdä. Kuulemma kaupoissakin on löytötavarapisteitä. 

Olisi ehkä parempi mun alkaa nukkua, kun päivänikin oon aloittanut klo. 05.00 aikoihin. Ei vaan nukuta, kun keho käy nyt niin ylikierroksilla.

Vierailija
12314/22069 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin istuttamassa eilen kukat haudoille. Sateinen sää, mutta kuorivaatteet päällä niin ei haitannut. Kuitenkin on mukava edes pari kertaa vuodessa käydä tuolla. Samalla käytiin isäni luona ja syötiin sitten siellä. Ehkä sekin käynti taas kerran kertoi sen miksi isäni seuraa on monesti vaikea jaksaa. Emme ehtineet kuin hetken olla niin alkoi puhua kaikesta mistä emme haluaisi kuulla. Valitti rahojensa vähyyttä, vaikka hänellä paljon enemmän rahaa käytössä kuin äidilläni minusta puhumattakaan.

Sitten valitti tulevan eläkkeensä määrän vähyyttä (saa paljon enemmän kuin äitini tulee samaan) ja sitten töistään kuinka hänellä on ollut rankka kevät. Vähän ikävää, kun äidilläni se rankin kevät on ollut vaivoineen. Ei isälläni ole mitään sellaista ollut ja elämä normaalia hänellä. Jotenkin hän näkee aina vaan omat asiansa ja ei mieti sanojaan. Se on välillä surullista ja minäkin monesti mietin, kuinka pitäisi sanoa, että etkö huomaa niitä juttuja. Yritin puhelimestani kertoa ja näytin, kuinka se on näytöstään halki. Ei sitäkään kuunnellut lainkaan, vaikka pari kertaa yritin kertoa.

Sitten sanoi, kun äitini ontui jalkaansa, että eikö se nyt lainkaan parane. Teki mieli sanoa, että jos on reuma kyseessä niin voi olla, ettei ikinä äitini ole ennallaan ja "parane" oikeasti. Näin kyllä tuota ontumista tulee olemaan edessä jatkossakin jos ikävästi käy. Näin isäni olisi hyvä ottaa se huomioon ja oikeasti äidilläni on tutkimuksetkin kesken ja vielä diagnoosia haetaan. Ja taas kerran jos isäni lupaa auttaa yhdessä taloudellisessa jutussa minua ja lupasi jo talvella sen niin on ikävää jos muuttaa mielensä ja ei puhu enää asiasta. Harvoin pyydän mitään.

Vierailija
12315/22069 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näköjään päivät toistaa itseään... Kirjoittelin eilen noista hankalista perunkirjoituksista ja sainkin niitä eilen hieman edistymään. Nyt sitten tänään yhtä perukirjaluonnosta alan kirjoittamaan, sillä maanantaina perunkirjoitustilaisuus. Paikalle tulossa näillä näkymin 10 osakasta ja sitten minä plus toinen uskottu mies. Miettinyt miten toimistolla tuolit riittää. No, pari saa istua sohvalla ja loput vaikka sylikkäin...

Tänäänkin ratsastus. Klo 11. Sieltä sitten kaupan kautta kotiin. Jotain ruokaa haluttaisi kokkailla, mutta mulla kyllä on pakastimen- ja kaappientyhjennysviikot meneillään, niin yritän loihtia jotain jo olemassa olevista aineksista. Mulla kun tapana kokata valtavan isoja annoksia, vaikka yksin asunkin. Niitä sitten kertyy pakastimeen...

Taidan yrittää tänään aloittaa jokapäiväiset venyttelyt. Paikat aina jumissa tietokoneella istumisen ja ratsastuksen vuoksi. Tuo venyttely aina vaan unohtuu

N53

Vierailija
12316/22069 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon🌹

Vierailija
12317/22069 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käki kukkui ja vähän sataa tihuutti, kun menin muokkaamaan kasvimaata aamulla. Lempikukkieni siemeniä kylvin:auringonkukkaa, kehäkukkaa ja ruiskaunokkia. Lisäksi salaattia, persiljaa ja tilliä.

Sitten istutin kaksi amaryllista vuorenkilpipenkin laitaan varjoon, syksyllä otan ne sieltä ruukkuihin sisälle - jospa saisin ne kukkimaan joulun tienoilla - toivossa on hyvä elää:)

Kitkin leimukukkapenkin ja nyhdin lupiinit tienlaidasta.  Kerran jo ne nyhdin, nopeasti kasvavat uudestaan. Tässä vaiheessa satoikin vettä jo kunnolla, kastuin.  Kylvöksiä ajatellen satoi juuri oikeaan aikaan.

Nyt sitten odottelen taimia ja kuulostelen, mitä selkäni tykkäsi tästä puuhasta.

Loppupäivän laiskottelen, jos kuitenkin ruokaa tekisin. Kesäkurpitsalasagnea aion kokeilla.

Mukavaa viikonloppua jokaiselle!

Vierailija
12318/22069 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina yhtä herkistävää, kun lapset laulavat kevätjuhlissa, varsinkin oma murunen. 

Juhlistettiin alkavaa kesää grillaamalla possua ja halloumia ja maistuipa ensimmäiset uudet perunat hyvältä voin ja sipulin kanssa. Mansikoita ja vesimelonia vielä kaverina niin jo kelpaa. Itselläni lasissa punaista, illemmalla ehkä kuohuvaa perinteisen mansikkakermakakun kanssa, joka on tekemistä vaille valmis. Niihin puuhiin siis kohta.

Ihanaa kesää kaikille! 

Vierailija
12319/22069 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Päivystysviikko ohi. Mietin, käynkö tänään kaupoilla vai vasta huomenna. Huomiseksi on luvattu vesisadetta, joten kävin tänään. Saa sitten huomisen aloittaa ilman mitään kiirettä yhtään minnekään. Avasin myös just punaviinipullon. Punaviini on kuulemma terveellistä sydämelle. 

Toisaalta aivojen kannalta alkoholi on aina haitallista. 

Vierailija
12320/22069 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa kuuluu. Suunnittelen eroa.