Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22068)

Vierailija
12261/22068 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin niskassani rykelmän pieniä rakkulatyylisiä valkoisia näppyjä jotka kutiaa. Vyöruusu? Lääkäriin?

Olen ymmärtänyt, että vyöruusu on äärettomän kipeä. Tuo on ehkä jotain muuta...

Näytä aiemmat lainaukset

Doris - reissunainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin niskassani rykelmän pieniä rakkulatyylisiä valkoisia näppyjä jotka kutiaa. Vyöruusu? Lääkäriin?

Ne rakkulat kutiaa kyllä ihan kuten vesirokossakin. Mä sairastin vyöruusun 1993 ja muistan, että ensin tuli kutina ja aika pian sen jälkeen se kipukin. Vyöruusuun on nykyisin olemassa  joku lääke, joka pitäisi aloittaa mahdollisimman pian oireiden alkamisesta,  joten suosittelen käymään lääkärissä. Voi toki olla jotain muutakin, mutta siellähän se selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12263/22068 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hiljaista kuuluu. Söin eilen tehdystä aamiaisesta toisen puolen.

Nyt paistan par'aikaa karitsan jauhelihaa, 15% rasvaa. Keitän vielä tunnin ja laitan jääkaappiin korkeaan metalli kippoon. Kun rasva on noussut pinnalle,  kuorin sen pois. Yritän ehkä tehdä linssi muhennoksen ekaa kertaa eläissäni. Syön sen sitten pakaste kasvisten kera. 

Koetan rauhoittaa hermostoani leppoisalla olemisella. Ja ajatella vain jotain mukavaa. 

Vierailija
12264/22068 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tulimme kakkoskodista. Syrjäteitä ajeltiin ja ihailtiin herännyttä luontoa. Tosi vähän näkyi lintuja- viime vuonna oli paljon töyhtöhyyppiä ja kuoveja pelloilla. Nyt muutama joutsen ja kurki.

Tänään toimerruttava kävelylle eilisen istumisen jälkeen.

Kuisti pitää siivota, kuorruttunut siitepölyllä. En voisi kuvitellakaan pyykkiä laittavani ulos kuivumaan näin allergikkona.

Hyvää loppuviikkoa kaikille💐

Vierailija
12265/22068 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkia kuuluu, kaksi päivää aikaa muuttaa ja selkä hajosi.

Todella paniikkia ja vatsakin on sekaisin, olen vatsalla eläjä.

Vierailija
12266/22068 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kutsu mammografiaan. Viimeinen kerta ilmaiseksi. Olin jo perumassa mutta ehkä vielä kerran kestän sen litistyksen. 

Vierailija
12267/22068 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kommentoi

Vierailija
12268/22068 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampiainen rakastaa mun keltaisia kumisaappaita. 🐝  Ne on kuistilla ulkona ja jo kolmesti päivän aikana on ampiainen lentänyt saappaan sisältä. Ekan kerran se pisti mua paljaaseen jalkaan, muulloin ole hätistänyt sen pois.  Nyt on muovipussit suiden peittona. Saas nähdä kuka tämän kisan voittaa. 💪

Vierailija
12269/22068 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin toimistolle tekemään alv -tilitystä kirjanpitäjälle. Eihän se määräpäivä ole kuin parin viikon päästä, mutta ajattelin nyt kerrankin olla hyvissä ajoin enkä sitten viime tipassa hiki hatussa, kun jostain kumman syystä aina silloin kasaantuu muita töitä. 

Täältä sitten hepotallille. Rästitunti klo 16. Odotuksissa aika sekava ja pysähtelevä tunti, sillä kyseessä on aika aloittelevat ratsastajat (jatko2 -ryhmä). Niillä yleensä hepot tekee mitä lystää ja ratsastajat on täysin matkustajina. Itsellä takana syksyllä 7 vuotta, mutta kun kevätkausi loppuu kohta ja mulla oli rästejä kertynyt, niin piti sitten ottaa se tunti, minkä sain. No, ei se mitään. Leppoisalla asenteella menossa. 

Ilta sitten meneekin tvn parissa. 

Vierailija
12270/22068 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää, otin 100 mg ketipinoria, että vihamieliset ajatukset loppuisivat.

Olen vaan tämän päivän.

Vierailija
12271/22068 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se höntti ampiainen 🐝 yritti mennä muovipussin läpi kumisaappaaseen ja eksyi muovipussin sekaan. Pitihän se pelastaa. Voi kultua,  mikä himo sitä vaivaa? Vai onko vaan niin sitkeä tapaus?

12272/22068 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt se höntti ampiainen 🐝 yritti mennä muovipussin läpi kumisaappaaseen ja eksyi muovipussin sekaan. Pitihän se pelastaa. Voi kultua,  mikä himo sitä vaivaa? Vai onko vaan niin sitkeä tapaus?

Hauska :) yks päivä tuli kimalaisista ohjelmaaa radiossa. Kuinka älykkäitä, oppivaisia ja oivaltavia. Työtehtävät jaettu, toiset kerää mettä ja toiset siivoaa. Lepäävät ja nukkuvat välillä. Olipa mielenkiintoista. Samalla neuvottiin olemaan kitkemättä voikukkia, on tähän aikaan hyvä ruoka kimalaisille.

Vierailija
12273/22068 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin 7, aamupala, alkoi nukuttaa, nukuin 9-10, söin 11.00. Kaveri tuli 11.30, toi mustikkapiirakkaa, tarjosin karjalanpiirakan kinkulla, meillä aina sama systeemi  hänen kanssaan. Poika soitti äsken, on ottanut työpäivän tänään, saa tuplapalkan, hyvä nuorelle miehelle. Loppupäivän olen sohvaperunana tvn katella.

Vierailija
12274/22068 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan kävellessä vastaan tuli ruokarobotti. Jäätiin seuraamaan että pitääkö mennä auttamaan kun ei meinannut päästä jalkakäytävän reunan yli. Aikansa se siinä yritti ja peruutteli, lopulta osasi mennä matalammasta kohdasta ja jatkoi matkaansa. Aika hauska!

Kuisti on vielä siivoamatta, ehkäpä huomenna tai lauantaina.💐

Vierailija
12275/22068 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Doris - reissunainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne rakkulat kutiaa kyllä ihan kuten vesirokossakin. Mä sairastin vyöruusun 1993 ja muistan, että ensin tuli kutina ja aika pian sen jälkeen se kipukin. Vyöruusuun on nykyisin olemassa  joku lääke, joka pitäisi aloittaa mahdollisimman pian oireiden alkamisesta,  joten suosittelen käymään lääkärissä. Voi toki olla jotain muutakin, mutta siellähän se selviää.

Minne kohtaan kipu tulee? Siihen kohtaanko missä näpyt/rakkulat on? Paraniko pois itsestään vai kuinka parani? Uusiutuiko?

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 12274: "Minne kohtaan kipu tulee? Siihen kohtaanko missä näpyt/rakkulat on? Paraniko pois itsestään vai kuinka parani? Uusiutuiko?"

Mulla oli vasemmassa kyljessä ja se kipu tuli just siihen kylkeen eli niiden rakkuloiden alle. 1993 ei ollut vielä vyöruusuun mitään läääkettä. Noin kuukauden päästä ekasta rakkulasta viimeisetkin rakkulat olivat poissa. Se alue ihosta (mulla noin kämmenen kokoinen alue) ja pitkäksi aikaa vähän tummemmaksi kuin iho muuallla. Kipu kesti useita kuukausia.

Kävin siitä silloin lääkärissa, mutta eipä siihen ollut mitään hoitokeinoja keksitty. Sen sijaan lääkäri riemastui, kun näki mun vyöruusun. Mä olin ihan wtf. Siihen aikaan ei ollu vielä synteettistä vesirokkorokotetta ja vesirokko oli erittäin vaarallinen syöpälapsille. Varsinkin leukemialapsille. Vain vyöruusua sairastavan veriplasmasta pystyttiin tekemään vesirokkorokotteita. Vyöruusu on kuitenkin yleensä iäkkäämpien sairaus ja moni heistä ei sen vuoksi ole sopiva verenluovuttajaksi. Joten mä kävin sitten 4 kertaa SPR:n Veripalvelussa luovuttamassa verta. Eli niin pitkään kuin vasta-aineet oli tarpeeksi koholla. Lääkäri siis riemastui siitä, että kerrankin nuori vyöruusupotilas, jolla ei ollut edes mitään säännöllisiä lääkityksiäkään. Nivelreumahan  mulle puhkesi vasta 2 vuotta myöhemmin. 

Ei ole uusiutunut. Täytyy koputtaa puuta. 

Vierailija
12277/22068 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tyttären perheen luona ja pieni 4 vuotias tyttö oli odottanut mummoa.Aina mieltä piristää nähdä häntä.Sovittiin että tulee mummolle yökylään viikon päästä.😊

12278/22068 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana sade ropisee ikkunaan ja kastelee virkistäen kukkasia. Kyllä olikin kuivaa. Siirtelin taas orvokkeja nurmikosta penkkiin. Kitkin voikukkia - vähän. Jätin kyllä kimalaisillekin ravintoa :). Käytiin grillaamisen jälkeen kesäkahvilassa herkkukahveilla. Huomenna taas arki koittaa. Grillausta, ehkä makkaraa.

Hyvää yötä kaikille

Vierailija
12279/22068 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis lähtee laavulle kurssilaisten kanssa paistaa makkaraa, jos ei nyt ala satamaan täällä keski-suomessa.

Korvamatona Mä hiihdän, ja mietin onko mun elämässä vielä monta ylämäkeä kun tuntuu, että ne ei lopu.

Vierailija
12280/22068 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ja tänään töistä vapaalla. Pyhästä ei minulle eilen ollut kysymys ja onneksi monet kaupat olivat auki niin sain asioita hoidettua päiväaikaan. Tänään jatkan.

Pirtsakkaa perjantaita ihan jokaiselle!

N64