Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22068)

Vierailija
12241/22068 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään aamupäivällä kaivoin kasvimaahan 13 kpl perunoita. Lisää pottuja olisi tarkoitus vielä saada maahan. Myös porkkanan siemeniä kylvän vielä.

Istutin myös lemmikkejä omenapuiden alle. Viime vuonna istutin myös ja olivat levinneet mukavasti. Tällä kertaa oli vaaleansinisiä lemmikejä, kun viime vuonna valkoisia. Kiitollinen kukkanen ja yksi lempikukistani.

Miten ne kylvetään, olen yrittänyt jo monta kertaa kasvattaa niitä siemenestä mutta eivät idä.

Porkkana; Suorakylvonä touko-kesäkuussa avomaalle, kylvösyvyys 1cm, taimiväli 3-5 cm.  Mahdollisesti harvennetaan, kun taimet muutaman sentin pituisia.

Lemmikit olen siirtänyt toisesta paikasta. Itse löysin joutomaalta, lähes kaatopaikalta vaikuttavalta alueelta.

Kerran kasvatin lemm

Kiitos, olen kylvänyt retiisin, salaatin, herneet, tillin, pinaatin, perunan ja kukan siemeniä, osa onkin noussut jo pintaan mutta sitä lemmikkiä en siemenestä saa lähtemään, ajattelin myös siirtää jostain joutomaalta juurakon (en varasta kylläkään hautausmaalta).

Näytä aiemmat lainaukset

Kahden tunnin fysiikan luento kuunneltu :D Tällä kertaa liittyi siihen,  miksi lentokoneet pysyvät ilmassa.  Kiinnosti taas kuin kilo sitä itteään. Onneksi isälle riittää, että oikeissa kohdissa nyökyttelen ja sanon "aivan, aivan". Vähän surullista silti. Olenhan mä kuunnellut noita luentoja jo yli 50 vuotta, mutta aikoinaan isä sentään osasi muutakin kuin luennoida. Ehkä siksi, että oli silloin vieklä sivutoiminen opettaja Otaniemessä. Sai toteuttaa luennoitsijan roolia sivubisneksenään ja lastensa kanssa sitten riitti muutakin puhuttavaa. Vaan eihän sitä koskaan tiedä, millainen mä itse tulen olemaan 95-vuotiaana. Jos siis jostain kumman syystä eläisin niin vanhaksi. Ehkä mäkin pidän sitten jokaiselle luonani käyvälle parin tunnin luennon tietokantojen optimoinnista, soapista, resteistä, webserviceistä yms. Tosin mä olen aina tehnyt töitä vain rahan takia eikä mun identiteettini ole koskaan ollut sidoksissa työhöni. Ei silloin, kun olin sairaanhoitaja, eikä nyt, kun olen it-alalla.  Ehkä pidänkin parin tunnin luentoja Vauva.fi -palstasta :D 

Juttelin just ystäväni lasten kanssa puhelimessa ja sovittiin, että mä menen katsomaan ystävääni helatorstaina. Koira on käytetty iltalenkillä ja kotona on ihan hiljaista. Nukkuvan koiran tuhinaa ja näppiksen naputtelua lukuunottamatta. Mä rakastan tätä vuodenaikaa, kun kielot kukkivat. Se tuoksu on niin huumaavan ihana. Ja nautin siitä, että vielä kymmeneltä illalla paistaa aurinko. Nyt katselen makkarin ikkunasta pihastani alkavaa metsää ja ilta-auringon paisteessä lähes oranssiksi muuttuvat mäntyjen rungot yhdistettynä alkukesän vihreisiin koivujen ja pensaiden lehtiin...se vaan on niin kaunista. Sielu lepää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12243/22068 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pitkästä aikaa Mäkkärissä. Maistuipa mäkkisafka hyvältä. Mäkkärissä viimeksi oon käynyt syömässä vuosi sitten. Työpäivä vietetty pystyssä ja sitten fillaroin frisbeegolfaamaan ja siellä heittelin pari kierrosta, että kolme tuntia meni fribaillessa. Fillaroin sieltä sitten kauppaan ja sitten kotiin. Harteilla painava frisbeereppu. Pitäisi kai useammin tuollein harrastaa. Vähäisiksi ovat jääneet liikkumiseni. Viime vuosina on hyvin vähäisiksi jääneet frisbeen heittelyt. Ostin mä kaupasta kolme lootaa jäätelöä, kun kympillä sain. Ei tuosta urheilusta kauheasti hyötyä ollut, kun huomioi noi ostokseni. Ostin mä maitoa ja pari maksalaatikkoakin. 

Mitä sitä paremmin ostamaan, kun oon ainut joka jää mestoille. Toiset kun lähtevät huomenna mökille ja mä jään töitä tekemään. Vasta sunnuntaina taas nähdään. Mullapas torstaina on töitä ja perjantai on vapaa. Helatorstai teillä ja helaperjantai mulla.

Eilen tuli pari romanityttöä autettua. Olivat vähän eksyksissä ja kaipasivat ohjeistusta. Jotkut olivat kusettaneet heitä suunnasta, että en ihmettele yhtään, jos menettävät uskon suomalaisiin. Vihanpidolla ei paranneta suhteita toisiin. Hyvin käyttäytyivät ja olivat mukavanoloisia. Samaan suuntaan mentäessämme juteltiin hyväntahtoisuudesta. He olivat todella luottavaisia ihmisiin. Toisin aatoksin olin minä.

Vierailija
12244/22068 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus iski. Söin kaksi maksamakkarapakettia, ison pinon hapankorppuja ja puoli rasiallista voita illalla. 

Näytän petolinnun perseeltä. 

Vierailija
12245/22068 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vielä illalla lähikaupassa, sain ahven fileet, kalkkunaleikkelettä, leivän ja sillipurkin puoleen hintaan. Maidot normaali hintaan. Pärjään hyvin vkl asti. Öitä

Vierailija
12246/22068 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistus iski. Söin kaksi maksamakkarapakettia, ison pinon hapankorppuja ja puoli rasiallista voita illalla. 

Näytän petolinnun perseeltä. 

Viestistäsi tuli mieleen, kun pari päivää sitten jokin lintu näytti yrittävän paskoa koirani päälle, mutta aavistuksen ohi meni.

Eilen näytti siltä, että yksi lokki yritti paskoa liikkuvan auton päälle ja sekin epäonnistui siinä. 

Eilen myös jokin lintu näytti yrittävän paskoa minun päälle, mutta ohi meni.

Mä tiedän yhden hallin, jonka yksi ikkuna ollaan täysin linnunkakatettu, että jonkinlaisena aseena linnut pitävät persettään.

Sitten kuulumiseni: 

Päivä alkoi hyvin, mutta työkaveri pilasi sen purkamalla pahaa oloaan muhun. Luonnossa tarpominen teki todella hyvää työpäivän jälkeen. Upea kesäinen sää oli tänään.

12247/22068 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolilta päivin alkoi Sodankylän elokuvalippujen myynti, olin koneella 12.01, jonossa minua ennen oli liki tuhat... nyt siis jonotan, ei haittaa. Sodiksessa jonotetaan joka paikkaan...

363 on jonossa nyt ennen minua :)

Vierailija
12248/22068 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaan siskoani harvoin, pari kertaa vuodessa. Asumme niin kaukana. Nyt olemme nähneet. Miten ihanaa, kun on ihminen, joka tuntee sinut pohjia myöten ja teillä on yhteisiä muistoja melkein 70 vuoden takaa. Rakastan häntä niin. Ja sanon sen myös hänelle. 

12249/22068 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapaan siskoani harvoin, pari kertaa vuodessa. Asumme niin kaukana. Nyt olemme nähneet. Miten ihanaa, kun on ihminen, joka tuntee sinut pohjia myöten ja teillä on yhteisiä muistoja melkein 70 vuoden takaa. Rakastan häntä niin. Ja sanon sen myös hänelle. 

Ootteko yhteyksissä muutoin usein? Kirjeet, kortit? Sähköiset vempeleet, puhelut? Vaikka eihän mikään täysin korvaa kasvokkain näkemistä.

Huh 4 lippua kuudesta sain ostettua ennakkoon. Nuo laksi siis loppuunmyyty. Lippuja vapautuu vielä näytöspäivinä, toivotaan että onnistuu silloin.  Kymmeniä leffoja myytiin loppuun ihan hetkessä, vajaassa tunnissa. Osa meni varmaan minuuteissa...

Vierailija
12250/22068 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin yksin ja hyljätty ihminen, itkuinen olo, en jaksa kauaa enää.

Vierailija
12251/22068 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doris - reissunainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootteko yhteyksissä muutoin usein? Kirjeet, kortit? Sähköiset vempeleet, puhelut? Vaikka eihän mikään täysin korvaa kasvokkain näkemistä.

Huh 4 lippua kuudesta sain ostettua ennakkoon. Nuo laksi siis loppuunmyyty. Lippuja vapautuu vielä näytöspäivinä, toivotaan että onnistuu silloin.  Kymmeniä leffoja myytiin loppuun ihan hetkessä, vajaassa tunnissa. Osa meni varmaan minuuteissa...

Kyllä viestitellään ja soitellaan, mutta ihan nähdään ja halataan harvoin.

Vierailija
12252/22068 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin yksin ja hyljätty ihminen, itkuinen olo, en jaksa kauaa enää.

Auttava puhelin, Helsinkimissio, päivystys... Soita itsellesi apua.

Vierailija
12253/22068 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut hyvä päivä. Kävimme miehen kanssa yhdessä ulkona lounaalla kivassa paikassa jonka jälkeen minulla oli fysioterapiakäynti. Lapsella oli ollut opettajan kanssa keskustelu tulevasta todistuksesta, eka numerotodistus tulossa ja melkein kaikki numerot ovat kuulemma kiitettäviä. Ylivilkkaalta pojalta minusta hieno suoritus! Hän onkin tsempannut ihan hirveästi tässä kevään aikana, joten pitänee keksiä joku kiva palkinto hänelle tästä työskentelystä. 

Huomenna onkin vapaata koko perheellä ja parin päivän päästä sitten kesäloma. Ihanaa! 

Vierailija
12254/22068 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä oli ahdistava olo ja siihen heräsin. Hetken päästä pystyin taas nukkumaan, mutta en laadukkaasti nukkunut. Hyvin silti selvisin tästä päivästä. 

Ikävän uutisen sain tänään kuulla, että ainoaan festariin, johon mulla on lippu on peruttu. Eikä taida saada rahojakaan takaisin. 

Toinen ikäväkin tänään tapahtui ja se on tämänpäiväinen palkkapäivä. Reilusti vähemmän palkkaa sain, että pistin selvittelyksi asian. 

Oli tänään myös jotain hyvääkin, sillä menin ostamaan puhelimeeni lisäosan, mutta sainkin sen ilmaiseksi, kun päivitin liittymäni kyseiseen operaattoriin. Plussana halvemmat kuukausihinnat samanlaiseen pakettiin mikä mulla vielä hetken aikaa on. Vielä 100 euron lahjakortti siihen päälle. 

Yksin asustelen ja katselen tässä Sibelius-viulukilpailu 2025 ohjelmaa parhaillaan Yle Teemalta.

Vierailija
12255/22068 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipäivä, paistoin ahvenfileet sipulin kera ja söin ne  perunoiden kera, naapurin ukkeli kävi kahvilla. Muutama puhelu. Nyt katson au parit Thaimaass 

Vierailija
12256/22068 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän totuttautua eroon, joka on enemmän kuin tervetullut. Suhde oli huono, mutta en osannut lähteä, koska uskoin ja toivoin asioiden muuttuvan. Mies teki vihdoin niin inhottavan tempun, että suhde päättyi. Raha-asiat ahdistaa, koska olen omilla tuloilla sinnitellyt pitkään ja nyt saa jatkaa sinnittelyä.

Vierailija
12257/22068 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän totuttautua eroon, joka on enemmän kuin tervetullut. Suhde oli huono, mutta en osannut lähteä, koska uskoin ja toivoin asioiden muuttuvan. Mies teki vihdoin niin inhottavan tempun, että suhde päättyi. Raha-asiat ahdistaa, koska olen omilla tuloilla sinnitellyt pitkään ja nyt saa jatkaa sinnittelyä.

Kuviossa siis lapsia ja sen takia tuloilla sinnittelyä. Lasten isä tuskin jatkossakaan osallistuu, joten näillä mennään. 

Vierailija
12258/22068 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin istun ja tänne kirjoittelen, puoliso nukkuu vielä.

Vierailija
12259/22068 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin niskassani rykelmän pieniä rakkulatyylisiä valkoisia näppyjä jotka kutiaa. Vyöruusu? Lääkäriin?

12260/22068 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista Helatorstaita kaikille, perheille, yksinäisille, eronneille, karanneille, unettomille, sairaille, jokapahiselle...

Tänään on pyhä, joten laiska päivä tulossa. Ehkä luontoretki lähimetsään, grillausta, katsotaan mitä päivä tuo tullessaan. Voipi olla, että puoliso ehdottaa autoretkeä...

Toukokuu käy vähiin

Kerrohan, mitä Sinulle tänään kuuluu