Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22068)
Mukavaa sunnuntaita kaikille :) Aamulla käytin koiran ulkona ja oli ihan mukava ilma, vaikkakin vähän viileää. Sitten aamiainen kissan kanssa mun sängyssä samalla katsellen true crime -sarjoja. Myöhemmin ajattelin grillata takapihalla, jos vaan sää pysyy aurinkoisena. Illalla käänsni firman päivystysnumeron omaan kännykkääni ja nyt sitten vähän sellainen fiilis, että sama kai se, vaikka olisi jo maanantai. Ei siis oikein huvita aloittaa mitään isompaa, kun homma pitää kuitenkin jättää viimeistään illalla kesken. Ja mun tuurilla jos nyt alan maalaamaan yhtä seinää, niin puhelin soi. Ei ole mitään erityistä syytä olettaa, että se soisi, mutta eihän mitkään ikävät asiat yleensä tapahdukaan odotetusti vaan yllättäen.
Hei Doris
Jääköön ikäni salaisuudeksi...
N64
Vierailija kirjoitti:
Hei Doris
Jääköön ikäni salaisuudeksi...
N64
Ai 64kg?
Eri
Olin päivällä jumalanpalvelulsessa ja tulin kotiin niin syötiin. Ostin SRK:sta arvan ja joka arpa voittaa. Sain CD levyn ja lasten kirjan. ,CD annoin yhdelle teinitytölle kun minulla oli jo ennestään se CD. Kirjan viemme lastenlapsille kun menemme heille ja isä ja äiti pääsee käymään jossakin kahdestaan. Semmosta kuuluu.
Tänään olen ollut tosi laiskana, kahvit voileivän kera ja lounaan mikrossa lämmitin, nukuin päikkärit, vieläkin väsyttää joten loppupäivää laiskotellen jatkan.
Piti lähteä pitkälle pyörälenkille ennen luvattua sadetta. No aika alkumatkalla jo katsoimme synkeitä pilviä ja niinpä alkoi sadella. Äkkiä takaisin- kun päästiin kotipihaan niin sade loppui.
Lämmin hautova ilma on ja tuuli yltyy. Saa nähdä tuleeko luvattu ukkonen.
Loppupäivä täällä kakkoskodissa lukien.
Hyvää sunnuntain jatkoa itsekullekin💐
Vesisateinen päivä mennyt sisätiloissa neuloessa ja surffaillessa.
Kohta lähdemme käymään ystäväpariskunnan luona iltakylässä.
Käytiin koko perhe sunnuntailounaalla erinomaisessa ravintolassa ja sen jälkeen vähän ajelulla maisemia katselemassa. Kotona pikkuisen pihan siistimistä ja terassilla istuskelua kylmän juoman kanssa kun aurinko paistoi niin lämpimästi. Lueskelin samalla uusinta Maku-lehteä, jossa oli mm. helppoja reseptejä tuleviin kesän grillailuihin.
Kiva sunnuntai siis ollut. Odottelen tässä vielä lasta kotiin kaverinsa luota että on taas koko lauma koossa ja päästään iltatoimiin ja yöpuulle.
Syön poppareita ja juon konjakkia, kun katson nyt Tähdet tähdet -finaalia.
Yöllä tuli herättyä ja varhain aamulla torkkuilin. Päivään heräsin sitten väärällä jalalla, kun mieli oli niin kireällä. Myöhemmin päivän mittaan parantui mieleni paremmaksi. Mä näin tänään erikoisen parivaljakon, sillä mies ja varis tulivat vastaan.
Loppupäivän olen sitten vajonnut sohvan pohjalle. Mieli on jotenkin varjossa, vaikka mukava fiilis.
Hyvä päivä ollut. En ole tehnyt oikeastaan mitään. Käynyt koiran kanssa ulkona, laittanut ruokaa (oli oikein hyvä grillauskeli) , laiskotellut ja ajatellut. Parin kuukauden jälkeen tein taas lyhyen blogipäiviyksenkin. Vähän ihmettelin, kun tilastot näytti, että viimeisen viikon aikana yli 660 käyntiä Yhdysvalloista. Voiko jostain boteista tulla noita käyntejä? En ole edes haukkunut kovin pahasti Trumpiakaan sosiaalisessa mediassa, joten tuskin on mitään CIA:n tyyppejäkään ne kävijät :D Mutta joo, vuodenvaiheteen paikkeilla oli "kävijäryntäys" Singaporesta. Ei harmainta hajuakaan, mistä olivat sinne löytäneet. Siis jos ovat oikeita ihmisiä eikä botteja.
Huomenna alkaa sitten taas työviikko. Yäk. Normaalistikun maanantait ja tiistaitkin on mulla vapaata. Mutta tähän sitten sopiikin hyvin Portion Boysin maanantai. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
"Dorikselle". Valitsit sitten koirani nimen. Nyt se on ainakin mielessäni tänne kirjoittaessa.
Eilen tiputin lähes 5 vuotta vanhan puhelimeni sorateille. Putosi näytölleen ja näyttö pahoilla säröillä. Yritän sillä nyt kirjoittaa. Toimii onneksi vielä. Uutta en voi ostaa nyt joten tilasin varaosaksi uuden näytön jossa kaikki osat tms sekä uuden akun. Saavat sitten jossain liikkeessä koota ne. Pidän tämän nyt vielä, kun toimii. Ostakoon muut uusia.
Ostin alesta kaksi omenapuuta. Toisen istutin tänään. Kaivaminen ok, mutta oli yksi tosi iso kivi syvemmällä juuri siinä kohtaa. Sain juuri ja juuri sen kieritettyä kuopasta ulos. Ihan rajoilla jo mentiin. Puu on hieman huonokuntoinen. Kakkoslaatuisena myyntiin. Saa nähdä miten sen käy. Piti toinen istuttaa, mutta multa loppui. Ehkä huomenna täytyy käydä ostamassa lisää. En ehkä olisi muutenkaan jaksanut toista istuttaa tänään.
Muuten täällä on ollut muurahaisia sisällä. Pieniä ja myös muutamia hevosmuurahaisia. Viime keväänä niitä oli enemmänkin, kun juuri olin tähän muuttanut. Toivon, ettei tulisi lisää. Ovat inhottavia ja syövät taloa. Pesin saunankin, kun tuli tunne ettei voi edes pesulle mennä muuten. Minä, kun en edes näe paljon mitään ilman laseja.
Ehkä olen laiska ja äitini saa mennä istuttamaan haudoille kukat itse. En oikein ehtisi nyt lähteä mukaan ja minulla on koe ensi viikolla. Jotenkin aina silti "kärsin" siitä jos en lähde mukaan. Mietin, että pitäisi lähteä ja silti en pidä edes ajatuksesta lähteä sinne päin. Tulee ikävät muistot ja tarvisin nyt voimaa opiskeluun.
Isäni menisi sitten auttamaan äitiäni, kun ei voi paljon kantaa. Vaikeita juttuja nämä, kun velvollisuus olisi mennä, mutta tuollainen reissu kuitenkin henkisesti raskas. Saa nyt nähdä mitä päätän. Sitten menee pari päivää kokeisiin lukemisesta.
Äitini on voinut huonommin ja kipuja on. Nyt taas sinnitellään jo odotetaan magneettia. Se meni liian pitkään kesäkuuhun. Uhkaa se kuukausi sitten mennä niiden juttujen kanssa. Minä olen tänään purkanut kaikkea huoliani ja tiettyä turhautumista kaikkeen tekemiseen. Olen kävellyt ja pyöräillyt. Pessyt pyykkejä paljon ja ulkona kuivattanut. Kuivuivatkin jo. Sitten istutin tuon omenapuun. Siivosin vielä ja pesin saunan. Ikävä juttu oli, kun lintu lensi päin terassin ikkunaa. Luulin, että selvisi ja meni vaan pökerryksiin, mutta ei kuitenkaan.
Koko ajan teen jotain. Jotenkin sellainen tunne, ettei halua vaan olla paikallaan. Äitini puhuu nyt taas vaan voinnistaan ja jaloistaan. Ei oikein edes kuuntele mitään mitä puhun.
Pari päivää sitten pyöräilin erään talon ohi jossa isoja koiria. Niistä yksi pääsi yhden korkean aidan yli, mutta ei onneksi päässyt toisesta aidasta yli. Ei saanut kunnolla vauhtia enää. Pelottava tilanne ja olisi varmaan päättynyt huonosti, koska ne koirat eivät todellakaan ole mitään mukavia. Sen rotuisia, että voisi tulla pahaa jälkeä ja ovat todella isoja. Olen mennyt siitä aiemmin ohi, mutta nyt en enää mene. Ärsyttää tuollainen, koska vaikka omani vartioi ja haukkui pihassa niin aidat olivat kunnolliset ja ei ollut pelkoa, että se olisi yli päässyt.
Ai niin...Doris. Tulee nuoruus mieleen <3
Pitkis hyvä, ei sinun ole pakko sinne haudalle mennä! Nyt pois turha velvollisuudentunne.
Jos isäsi kerran menee äitisi avuksi niin opiskele rauhassa sen aikaa.
Älä nyt loukkaannu kun vanha täti neuvoo.💐
Vierailija kirjoitti:
Pitkis hyvä, ei sinun ole pakko sinne haudalle mennä! Nyt pois turha velvollisuudentunne.
Älä nyt loukkaannu kun vanha täti neuvoo.💐
Samaa mieltä. Jotkut ihmiset kuvittelevat, että haudoilla käydään sen vainajan takia. Ei se vainaja tiedä, käykö hänen haudallaan joku vai ei. Haudalla käydään siksi, että se kävijä saa siitä itselleen jotain. Lohtua tms.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt loukkaannu kun vanha täti neuvoo.💐Samaa mieltä. Jotkut ihmiset kuvittelevat, että haudoilla käydään sen vainajan takia. Ei se vainaja tiedä, käykö hänen haudallaan joku vai ei. Haudalla käydään siksi, että se kävijä saa siitä itselleen jotain. Lohtua tms.
En minä pahastu viesteistänne. Ja kyseessä siis isovanhempieni ja koirani haudat. Meillä on vaan ollut tapana käydä pari kertaa vuodessa istuttamassa haudoille kukat tai kanervat. Ja samalla käydä isääni katsomassa, kun asuu tuolla päin myös. Itse en viime keväänäkään ollut mukana reissulla ja näin mietin ikävästi tuleeko minun edes lähdettyä sinne sitten enää. Ja ikävät muistot liittyvät nuoruuteeni ja tiettyihin ihmisiin. En siis muuten tykkää käydä yhtään tuolla päin. Se tekee reissusta raskaan ja tulee ne ajatukset mieleen, kun piti sieltä päästä äkkiä muuttamaan koirani kanssa pois. Oli vaan täydellinen pakko jo itseni takia.
Muistan sen hetken ja tiedän miten se tietyllä tavalla määritti elämääni ja pakotti tekemään niitä valintoja nopeasti. Tämän kaiken takia tuntuu vaikealta käydä tuolla enää. Muuten tykkään kyllä käydä haudoilla ja laittaa ne kuntoon. Tietyllä tavalla pitää haudat siistinä ja sillä tavalla muistaa kuolleita. Muuten reissusta en sitten mitään iloa oikein saakaan ja välillä mietin miten joskus, kun mummula tyhjätään ja pitäisi viikkoja siellä viettää. Ei ole mukava ajatus. Samalla, kun tuollakin voisi vaan käydä nopeasti ja tulla takaisin, mutta matkaa on joten kyllä sen yön pitää kuitenkin siellä olla. Ehkä kirjoitan tästä jo liikaakin ja henkilökohtainen asia minulle.
On ikävä muutamaa rakasta en tiedä milloin näemme taas......
Vierailija kirjoitti:
On ikävä muutamaa rakasta en tiedä milloin näemme taas......
Toivotaan että nähdään piakkoin..
Olipas ihana aurinko heti aamusta. Suihku ja aamukahvi. Kohta viedään yksi autoista huoltoon, ajelua jossain kaupoilla sen aikaa. Mitähän päivä tuokaan tullessaan? Ja viimeinen toukokuun viikko? Pihalla kukkii kohta kielot, isot nuput jo. Lemmikit loistaa sinisenä mattona.
Mukavaa maanantaita kaikille kuulumisiaan kertoneille
N64
No. Enpä sanoisi uskaltamiseksi... en vaan yleensä tykkää kirjautua ja liiemmin jakaa tietojani...
Nyt potut kuorittu ja kiehuvat. Taitaa olla syömisen jälkeen ruokalevon paikka
N64