Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22265)

Vierailija
10161/22265 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän krapulainen olo, tuli eilen otettua jägeriä. Videolääkärin vastaanotto iltapäivällä, saa nähä miten onnistuu, eka kerta.

Miten onnistui videosessio?

Vierailija
10162/22265 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Loistavia uutisia! Ei tosin Chronin tautikaan mikään kiva asia ole, mutta ei kuitenkaan mitään sellaista, mitä kenties pahimmillanne pelkäsit." 

Kiitos kaikille aiheeseen viestin laittaneille. Kyllä tuo oli tietyssä mielessä helpotus ja vaikka diagnoosi on vielä kesken niin ne ikävät vakavat jutut olisi pet-kuvaus kyllä paljastanut. Pelotti kyllä, kun äitini kuvaukseen meni, että mitä löytyy.

Oikeastaan diagnosoin itse hänet sattumalta. Olin hänen saattajanaan  kuvauspäivänä  ja kun hän tuli kuvauksesta minä sanoin hänelle, että sinulla taitaa olla juuri tuo chronin tauti tai joku muu suolistoa tulehduttava tauti. Tämä perustuen hänen oireisiinsa. Näin sattumalta osuin oikeaan. Toiveena on meillä ollut, että hän on kesällä kunnossa ja nyt ehkäpä niin käy.

Muuten olen itse yrittänyt kävellä paljon. Eilen oli kyllä vaikea päivä ja olin levoton äitini asioihin liittyen. Nyt illalla oli helpompaa kävellä ja kuin jokin taakka poistunut. Eilen kuulin samaan aikaan kahden huuhkajan äänen läheltä kotiani. Toinen vasemmalla ja toinen oikealla tien toisella puolen. Metsää välissä. Lopulta toinen niistä lähti ehkä sen toisen luo, kun äänet lähenivät kokoajan ja lopulta tuli hiljaista. Tässä on pöllöjä paljon. Huuhkajia sekä viirupöllöjä. 

Sitten uuden kurssin asioita olen yrittänyt opiskella. Ehkäpä tein ne päässäni liian vaikeiksi. Jotkut hosujat olivat ekan tehtävän jo sinne sivulle palauttaneet (pari viikkoa ennen) ja eivät hekään nyt mitään erikoista olleet kirjoittaneet. Niihin peilaten selviän varmaan tehtävistä. Nuo siis julkisia eli jokainen voi lukea toistensa aiheet ja kommentoida. 

Mietin hieman jo kesääkin. Olisi kiva jossain kotimaan  luontokohteessa käydä. Tämä näin, kun toivon mukaan äitinikin kunto paranee. Kolille emme ainakaan enää mene. Ihan kaunista, mutta itsellekin liian paljon korkeuseroa. Tuolloin, kun olimme siellä niin äitini hyvässä kunnossa ja minä olin se jolla selkä ja polvet vaivasivat. Muistan, kun ne rappuset olivat vaan liikaa. Nyt äitini tuskin jaksaisi itsekään sellaisia. Jokin muu paikka vaihtoehtona. Lappiin olisi kiva mennä, mutta matka ehkä liian pitkä ja kesällä varmaan hyttysiä paljon. Pitkästi, mutta kiva että on fiilis taas parempi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10163/22265 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullinen olo, taas yksi lähisukulainen nukkui pois.

Myötätuntoa Sinulle, kukin lähtee vuorollaan

Elämä on lyhyt tovi

kuin viiva rantahiekassa

ajastaan, ajallaan

aalto lyö rantaan

N64

Vierailija
10164/22265 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Loistavia uutisia! Ei tosin Chronin tautikaan mikään kiva asia ole, mutta ei kuitenkaan mitään sellaista, mitä kenties pahimmillanne pelkäsit." 

Kiitos kaikille aiheeseen viestin laittaneille. Kyllä tuo oli tietyssä mielessä helpotus ja vaikka diagnoosi on vielä kesken niin ne ikävät vakavat jutut olisi pet-kuvaus kyllä paljastanut. Pelotti kyllä, kun äitini kuvaukseen meni, että mitä löytyy.

Oikeastaan diagnosoin itse hänet sattumalta. Olin hänen saattajanaan  kuvauspäivänä  ja kun hän tuli kuvauksesta minä sanoin hänelle, että sinulla taitaa olla juuri tuo chronin tauti tai joku muu suolistoa tulehduttava tauti. Tämä perustuen hänen oireisiinsa. Näin sattumalta osuin oikeaan. Toiveena on meillä ollut, että hän on kesällä kunnossa ja nyt ehkäpä niin käy.

Muuten olen itse yrittänyt kävellä paljon. Eilen oli kyllä vaikea päivä ja olin levoton äitini asioihin liittyen. Nyt illalla oli helpompaa

Mukava kuulla Sinusta

Hyvää Yötä

N64

Vierailija
10165/22265 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myös kiva asia, kun saa ilmoituksen, että olet maksanut laskuun liittyen yli 100 euroa liikaa ja summa palautetaan sinulle. Näin tiedät pääseväsi kauppaan viikonloppuna. En tiedä olenko maksanut laskun kahteen kertaan tms.

Hyvää yötä myös sinulle N64. 

Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta ketjuun :)

Pitkis: PET:illä tosiaan haetaan niitä erittäin ikäviä syitä ja se on varmasti helpotus, että niitä ei nyt sitten ollutkaan. Muuten oireille löytynee kyllä aikanaan syy eli äitisi saa oikeat diagnoosit, mutta joskus diagnoosin saaminen voi kestää pitkäänkin. Mulla meni reumaoireiden alkamisesta yli vuosi ennenkuin lopulta sain diagnoosin. Välillä ehdin jo ajatella, että mä olen seonnut, kun lääkärit ei löydä mitään vikaa ja silti on jatkuvia kipuja, aamulla herätessä jalat on kuin kakkosneloset ja sormien puristusvoima ihan olematon niin, että tavarat tippuu käsistä. 

Tulipa vielä sekin mieleen, että saattaahan äidilläsi olla kaksikin eri sairautta. Mulla on yks kaveri, joka kävi monenlaisten oireiden vuoksi useita kertoja lääkärissä. Alkoi olla jo vähän epätoivoinen, kun mikään sairaus ei oikein näyttänyt sopivan kaikkiin oireisiin. Sanoinkin hänelle yhdessä vaiheessa, että no entä jos ei olekaan kyse yhdestä vaan kahdesta eri sairaudesta. Ja niinhän siinä lopulta kävi, että kaksi diagnoosia tuli. Molemmat ärsyttäviä pitkäaikaissairauksia, mutta kumpikaan eli kuolemaan johtava tai edes elinikää lyhentävä.

N64: Joo, tuntuu, että hyörinä vaan pahenee. Tänään olin hereillä jo klo 4:30 ja aloin miettiä, mitä noille pihoille tekee. Mulla on siis kaksi pientä pihaa, etupiha ja takapiha. Etupihalta on pääsisäänkäynti ja siitä pihan ohi kulkevalta tieltä ohikulkijat näkee suoraan mun pihaan siihen asti, että isoon aroniapensaaseeni tulee lehdet. Ja kun siihen puskaan tulee marjat, oksat painuu niin paljon alemmas, että jopa minä kanantaluttaja (156 cm) joudun kumartumaan tullessani kotiin. Takapiha on sitten metsän puolelle ja siellä metsikössä ei normaalisti liiku ketään, mutta kesäisin siellä on taloyhtiön lapsia. Sillä puolella rakennusta mulla on grillit yms. Viime vuosina vastapäätä asuva eläkeläisrouva usein istuu etupihallaan ja olen ajatellut, että oikeastaan etupihalla voisi olla paikka, mihin voisin kutsua hänet välillä kahvile tai lasilliselle kuohuvaa. Nyt mulla on etupihalla vain yksi puutarhatuoli ja pieni pöytä, joten tarttis toisenkin tuolin. Mulla itseasiassa ON sitä samaa sarjaa toinenkin tuoli, mutta ne on eriväriset ja sehän ei mitenkään nyt käy :D Joten katselin jo ulkokalustemaalejakin. Eli nyt mulla vaan vauhti kiihtyy...... :D :D 

Vierailija
10167/22265 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla, Lammas, vielä ainakin pieni sairaanhoitajan lakki päässä, mutta hyvä niin 😉

Musiikkia tähän aamuun, kuului radiosta juuri äsken Juhani Markolan Rakkauden aamu:

Vaaroja en mä nää, pois taivaalta pilvet häviää,

eestäni löytää mä saan kanssasi maan niin kauniin.

Iloa päiväänne täältä toivotan.

Vierailija
10168/22265 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Tahdon sinut vällyihini nukkumaan, ettei sulla olis kylmä enää milloinkaan' Lauri Tähkä

Siinä päivälle musiikkia

Onnea kaikkien päivään, iloisille ja surullisille

N64

Vierailija
10169/22265 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä etäpäivä. työ ei vois vähempää kiinnostaa. Tosin ei se kiinnosta koskaan tässä firmassa. Jotenkin en saa itsestäni oikein mitään irti etäpäivänä. Odottelen sitä kun 15.55 alkaa Planican lentomäkikisat tv:stä. 

Vierailija
10170/22265 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsä etäpäivä. työ ei vois vähempää kiinnostaa. Tosin ei se kiinnosta koskaan tässä firmassa. Jotenkin en saa itsestäni oikein mitään irti etäpäivänä. Odottelen sitä kun 15.55 alkaa Planican lentomäkikisat tv:stä. 

Hei, mäkin katson mäkikisoja, Janne on ihana (edelleen) ja nuoret mäkikotkat pärjää hyvin.

Tapasin ystäväni, jonka mies kuoli hiljattain. Hautajaiset on huomenna. Niin surulliset oli silmänsä, tuon ilopillerin. Halattiin pitkään :)

Pitäkää huolta läheisistänne, älkää unohtako kertoa, että rakastatte

N64

Vierailija
10171/22265 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämännälkä

Pave Maijanen

Vierailija
10172/22265 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole elämännälkää. Päin vastoin, pääsisipä kärsimyksistä vihdoin pois. 

Vierailija
10173/22265 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvipoutainen tuulinen päivä ollut.

Aamulla jumppasin ja sitten neuloin lapaset valmiiksi ja vähän "paransin" kuvioita muutamalla pistolla silmukoita jäljitellen.  Nyt olen tyytyväinen lopputulokseen.

Posti toi kirjeystävältä kirjeen.  

Illalla menen ystävän luokse käymään siksi aikaa, kun miehemme käyvät yhdessä kokouksessa. Onkin jo aikaa vierähtänyt tämän ystävän tapaamisesta, ohimennen olemme kyllä jutelleet keskustassa asioilla käydessämme.

Se on sitten taas viikonloppu edessä, mukavaa viikonloppua jokaiselle!

Vierailija
10174/22265 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

shit

Vierailija
10175/22265 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilvipoutainen tuulinen päivä ollut.

Aamulla jumppasin ja sitten neuloin lapaset valmiiksi ja vähän "paransin" kuvioita muutamalla pistolla silmukoita jäljitellen.  Nyt olen tyytyväinen lopputulokseen.

Posti toi kirjeystävältä kirjeen.  

Illalla menen ystävän luokse käymään siksi aikaa, kun miehemme käyvät yhdessä kokouksessa. Onkin jo aikaa vierähtänyt tämän ystävän tapaamisesta, ohimennen olemme kyllä jutelleet keskustassa asioilla käydessämme.

Se on sitten taas viikonloppu edessä, mukavaa viikonloppua jokaiselle!

Kiitos samoin Sinulle ja Kaikille

Pizzaa on syöty, pontsoa kudottu, runoja kirjoitettu...

Kohta mäkihyppyyn:) ja sitten laulaakin puhelinlangat

N64

Vierailija
10176/22265 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kanssa aiemmin  soiteltiin niin tuli virpomisesta  puhe niin lähdinkin ostamaan pääsiäismunat valmiiksi etten unohda, samalla ostin vkl ruuatkin. Äsken katsoin La Promesan ja Emmerdale tulee tänään klo  16.30. Nyt laitankin kana koivet paistumaan.

Vierailija
10177/22265 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin kanssa aiemmin  soiteltiin niin tuli virpomisesta  puhe niin lähdinkin ostamaan pääsiäismunat valmiiksi etten unohda, samalla ostin vkl ruuatkin. Äsken katsoin La Promesan ja Emmerdale tulee tänään klo  16.30. Nyt laitankin kana koivet paistumaan.

Oottes työ huomannu, ei virpomispäivä Palmusunnuntai on myös vaalipäivä. Voi mennä pikkuvirpojilla osaksi pasmat sekaisin...

Häitä pidelly... Robin

Vierailija
10178/22265 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään painokelpoista

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oottes työ huomannu, ei virpomispäivä Palmusunnuntai on myös vaalipäivä. Voi mennä pikkuvirpojilla osaksi pasmat sekaisin...

Häitä pidelly... Robin

Enpäs ollutkaan huomannut. Hyvä, kun sanoit. Ja Häitä pidelly on ihana biisi <3

Vierailija
10180/22265 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno tuulinen ilma. Kyllä katupöly lentää! Käytiin vaihdattamassa jo kesäkitkat autoon, toivotttavasti ei takatalvi yllätä. Onneksi ei ole pakollisia automatkoja tiedossa.

Täällä on muisteltu käsityötunteja- minulle oli  itkun paikkoja ne. Pitkään oli tallessa vohvelikankainen käsipyyhe johon olin kirjaillut Aidille- siis ilman äätä ja kirjaimet oli vinossa.

Tulipa mieleen koulussa tekemäni äitienpäiväkortti : ÄIBILLE! Taidan olla lukihäiriöinen, koska joudun aina miettimään d/b kohdalla kumman kirjoita, varsinkin noiden pienten kirjainten kohdalla. No silloin 60- ja 70-luvuilla lukihäiriötä ei vissiin vielä tunnettu, muutenhan tuohon ÄIBILLE olisi puututtu. Englannin opiskelu on aina ollut minulle vaikeaa johtuen noista kirjaimista, samoin p/q vaikeita kirjaimia. Liian helposti sekoittuvat.

Tämän päivän kuulumiset: siirtelin (ja siivosin) parvekkeen kalusteet uuteen järjestykseen, auringonpaisteessa tuli hiki ja oli pakko hakea "siivouskaljat", toivottavasti en ollut kaupassa kovin haisevainen! Tekokukka amppelissa ja sohvassa uusi päällinen, onneksi ompelukoneeni "veti" paksutkin kohdat, ei tarvinnut käsin ommella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi