Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22267)
Vähän krapulainen olo, tuli eilen otettua jägeriä. Videolääkärin vastaanotto iltapäivällä, saa nähä miten onnistuu, eka kerta.
Päivän biisi:
Sinä kulkija kuustoistavuotias, taattua Junnu Vainiota :)
Hieno tuulinen ilma. Kyllä katupöly lentää! Käytiin vaihdattamassa jo kesäkitkat autoon, toivotttavasti ei takatalvi yllätä. Onneksi ei ole pakollisia automatkoja tiedossa.
Täällä on muisteltu käsityötunteja- minulle oli itkun paikkoja ne. Pitkään oli tallessa vohvelikankainen käsipyyhe johon olin kirjaillut Aidille- siis ilman äätä ja kirjaimet oli vinossa.
Pilveen meni aurinko, olin pihasaunaa laittelemassa, hörpin kaffet grillikatoksella, oli tosi helle. Aurinko oli tosi kirkas, sitten muistin, et tänäänhän on osittainen auringonpimennys, ei saa katsoa aurinkolaseillakaan. Kannoin puita, testasin kaivon veden -> ok. Lauantaina päästään ekaa kertaa pihasaunaan, makkaran grillaukseen...
Nyt laiskottaa, kun olin monta tuntia ulkona. Tuplakahvitkaan ei piristä. Raitisilmamyrkytys varmaan...
Pitkis, missä oot?
N64
Vierailija kirjoitti:
Pilveen meni aurinko, olin pihasaunaa laittelemassa, hörpin kaffet grillikatoksella, oli tosi helle. Aurinko oli tosi kirkas, sitten muistin, et tänäänhän on osittainen auringonpimennys, ei saa katsoa aurinkolaseillakaan. Kannoin puita, testasin kaivon veden -> ok. Lauantaina päästään ekaa kertaa pihasaunaan, makkaran grillaukseen...
Nyt laiskottaa, kun olin monta tuntia ulkona. Tuplakahvitkaan ei piristä. Raitisilmamyrkytys varmaan...
Pitkis, missä oot?
N64
Sori, se pimennys onkin vasta 29.3 :)
Työpäivä ohi ja koirat käytetty päivälenkillä. Äsken kirjoittelin taas "todo-listaa" eli mitä kaikkia hommia pitää tehdä lähikuukausina ja samalla ostoslistaa, mikäli niihin hommiin tarvitaan jotain sellaista, mitä kotoa ei löydy. Tuli sen verran pitkä lista, että en välttämättä ehdi tehdä ennen kesää kaikkia. Nälkä kasvaa syödessä ja pätee myös tähän kodin laittamiseen. Mulle jäi isohko pala sisustustarraa ja mietin, mihin sen käyttäisin. Ja huomasin, että se riittäisi tuulikaapissa olevan sulakekaapin oveen. Mutta eihän se siihen sovi, ellen myös maalaa tuulikaapin seiniä ja kattoa :D Ja oikeastaan lattianpäällystekin pitäisi vaihtaa :D En tiedä, saanko tuulikaappiin tikkaita siten, että voisin maalata siellä pitäen sisäoven kiinni. Auki sitä ei voi pitää, koska silloin siellä on kaksi isokokoista koiraakin :D Tuo hoitokoira kun seuraa mua joka paikkaan ja sen vuoksi omakin koirani nyt kulkee kaverinsa perässä. Ei ehkä tule tuulikaapin maalaamisesta mitään ennenkuin vasta 1,5 viikon päästä, kun hoitokoira menee kotiinsa. Mutta katselin jo maalien sävyjä ja jos lauantaina on hyvä ilma, taidan lähteä K-Rautaan.
Voi Lammas, taas se hyörinä alkoi, ja mikä vilske käy päässäsi uusia suunnitellessa. Mulla vilisee pää täynnä pontso-kuvioita. Tähän asti on yksvärisiä, mut mieli halajaa moniväriseen. Langat olis varmaan jo valmiina, kun kasaan samaan paikkaan. Ekana teen kuiteski tän ystävän tilaaman. Olis reilu viikko aikaa :)
Se kirkas auringon paiste aiheutti kolmesti sahalaidat silmiin. Pkele, ei voinu kutoakaan hetkeen. Helpotti kun pidin silmiä kiinni, ei äityny migreeniksi onneksi.
N64
Surullinen olo, taas yksi lähisukulainen nukkui pois.
"Pitkis, missä oot?
N64"
Sanotaanko niin, ettei ole oikein fiilistä kirjoittaa, kun en vielä tiedä ollaanko ns hyvän puolella vai pahan. Tämä äitini tuloksiin liittyen. Mitään diagnoosia tai tuloksia ei ole vielä kuvauksen jälkeen tullut ja odotamme lääkärin soittoa asiaan liittyen. Toisaalta edes soittoaikaa ei ole vielä annettu. Näin ei voi nyt muuta kuin odottaa.
Äidilläni on hyvin purrut tuo kortisoni lihasreuman oireisiin, mutta kun sen crp:n eli tulehdusarvon pitäisi myös laskea ja nyt se oli taas noussut. Näin ei ehkä olekaan oikea diagnoosi tai taustalla jotain muuta tulehdusta. Toivottavasti ei mitään pahempaa. Äitini ei vaan voi elää sellainen yli satasen tulehdusarvon kanssa. Tuollainen kuormittaa elimistöä. Töistä ei saisi olla pois, koska sitten kostetaan taas ja pudotetaan hänet tuntipalkalle kuukausipalkalta. Ei niillä rahoilla pärjää mitä. parista vuorosta saa ja sitten on vaikeaa pärjätä taloudellisesti. Toisaalta tietysti terveys tärkein, mutta kun rahat eivät riitä niin tulee ne jutut huomioon.
Oikeastaan ajattelin, etten halua edes kirjoittaa mitään ennen kuin tiedän kunnolla mistä kyse. Ei ole fiilis sellainen ja olemme hyvin väsyneitä tilanteeseen. Toisaalta ehkä on reilua antaa selitys miksi ei huvita kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
"Pitkis, missä oot?
N64"
Sanotaanko niin, ettei ole oikein fiilistä kirjoittaa, kun en vielä tiedä ollaanko ns hyvän puolella vai pahan. Tämä äitini tuloksiin liittyen. Mitään diagnoosia tai tuloksia ei ole vielä kuvauksen jälkeen tullut ja odotamme lääkärin soittoa asiaan liittyen. Toisaalta edes soittoaikaa ei ole vielä annettu. Näin ei voi nyt muuta kuin odottaa.
Äidilläni on hyvin purrut tuo kortisoni lihasreuman oireisiin, mutta kun sen crp:n eli tulehdusarvon pitäisi myös laskea ja nyt se oli taas noussut. Näin ei ehkä olekaan oikea diagnoosi tai taustalla jotain muuta tulehdusta. Toivottavasti ei mitään pahempaa. Äitini ei vaan voi elää sellainen yli satasen tulehdusarvon kanssa. Tuollainen kuormittaa elimistöä. Töistä ei saisi olla pois, koska sitten kostetaan taas ja pudotetaan hänet tuntipalkalle kuukausipalkalta. Ei niillä rahoilla pärjää mitä. parista vuorosta saa ja sitten on vaikeaa pärjätä ta
Ok. Tsemppiä Teille. Huomaat, että täällä sinua kaivataan... kirjoittelet sitten, kun jaksat :)
N64
Hello, is it me you looking for?
Lionel Richie
Vierailija kirjoitti:
Hello, is it me you looking for?
Lionel Richie
Meillä aikanaan eräs opettaja sanoi usein nämä sanat, kun tuli luokkaan vähän myöhässä. Tulee aina hän mieleen :)
Päivitystä viestiin 10149. Lääkäri soitti äidilleni kello 18 aikaan eli puoli tuntia viestini jälkeen.
Onneksi pet-tutkimus kuvissa ei näkynyt mitään todella vakavaa. Ja samalla diagnoosi varmistui melko hyvin eli äidilläni olisi crohnin tauti mikä aiheuttaa suolistoon tulehdusta ja nostaa tulehdusarvoja ja voi olla myös nivel ja lihas säryn taustalla. Ehkä tulee vielä jatkotutkimuksia. Samoin voi olla, että äidilläni on vielä tuo lihasreuma sitten myös tai voi selittyä crohnin taudin aiheuttamilla oireilla. Kuitenkaan mitään todella vakavaa ei ollut ja lääkitys, kun saataisiin kuntoon niin varmasti helpottaa. Onhan tämä hienoa ja ehkäpä vähitellen helpottaa ja äitini kunto paranee. Hän on melko pirteä onneksi.
Olipa mukava päivä. Ystävä kävi kylässä pitkästä aikaa, ei oltu varmaan vuoteen nähty tai juteltu. Kerran vietettiin pari kuukautta tiiviimmin yhdessä ja silloin ystävystyttiin niin, että on kantanut vuosien päähän. Alkuun nyt ehkä vähän jännitti, mutta sitten ei meinannut jutusta tulla loppua. Juuri kuten sillon aikoinaan :)
Muuten kuulostellut tänään, että meinaako tulla flunssa. Harmi sinänsä, kun viikonloppuna oli tarkoitus mennä vanhempien luo. Sain kyllä jo luvan mennä vähän nuhaisenakin. Tilaamani mansikan- ja tomaatintaimet tuli myös tänään postissa, mutta mulla ei ollukaan niille sopivia uusia istutuspurkkeja. En jaksaisi enkä oikein ehtisikään niitä enää hakea kaupasta ennen reissuun lähtöä. Viikonlopun yli eivät kuitenkaan varmaan selviä. Ehkä täytyy kaivella roskiksesta jotain...
Minäkin olen kaipaillut pitkästi kirjoittajan kirjoituksia. Tai lähinnä on herännyt huoli, kun ei ollut hetkeen kuulunut. Kylläpä teitä koetellaan tuon äitisi sairauden epävarmuuden osalta. Voimia teille! Kirjoittele sitten, kun siltä taas tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Päivitystä viestiin 10149. Lääkäri soitti äidilleni kello 18 aikaan eli puoli tuntia viestini jälkeen.
Onneksi pet-tutkimus kuvissa ei näkynyt mitään todella vakavaa. Ja samalla diagnoosi varmistui melko hyvin eli äidilläni olisi crohnin tauti mikä aiheuttaa suolistoon tulehdusta ja nostaa tulehdusarvoja ja voi olla myös nivel ja lihas säryn taustalla. Ehkä tulee vielä jatkotutkimuksia. Samoin voi olla, että äidilläni on vielä tuo lihasreuma sitten myös tai voi selittyä crohnin taudin aiheuttamilla oireilla. Kuitenkaan mitään todella vakavaa ei ollut ja lääkitys, kun saataisiin kuntoon niin varmasti helpottaa. Onhan tämä hienoa ja ehkäpä vähitellen helpottaa ja äitini kunto paranee. Hän on melko pirteä onneksi.
Loistavia uutisia! Ei tosin Chronin tautikaan mikään kiva asia ole, mutta ei kuitenkaan mitään sellaista, mitä kenties pahimmillanne pelkäsit.
Vapaa-ajallani en ole oikein mitään tehnyt. Nukkuminen ollut pääosassa. Huomenna aion olla energisempi.
Tässä viimeisimpänä oon ottanut Furby leluista selvää, kun näin sellaisen tv:ssä. Joskus itsellänikin oli sellainen.
Iltapäivällä lähdin pesutuvalle, on naapuritalossa, pesin 2 koneellista pyykkiä, meillä on 2 pesukonetta, kuivurissa kuivasin pyykit, kiva tuoda viikattuna pyykit kotiin. otin tabletin mukaan ja pelailin ajan kuluksi. Ilta mennyt tv ääressä, hyvä kun farmi suomi tulee torstaisin.
63 Rescue Illon VPK
Hyvänmielen ohjelma :)
Hyvää yötä Kaikille :)
Merisäätä kuunnellen
Laitoin kerran kolme sähköpostia ylläpitoon: tulos oli 0 vastausta! :(