Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22289)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähetin lapseni elämään, kuin laivan merelle.
Ompelin purjeet ja neuvoin väylät parhaan taitoni mukaan
- mutta tuulille en voinut mitään.
(V. Välimäki)
Tämä oli erään tuntemani ihmisen kuolinilmoituksessa. Jäänyt sen vuoksi mieleeni.
Kaunis runo.olen lukenut tämän aiemminkin.
Todella upea, vähän haikea :)
Päivä on lähtenyt hyvin käyntiin. Sokerit aamulla 5,9,
Pesin eilen täkin, +40, josta tuli aivan ihana vitivalkoinen. Huuhdoin sen vielä äsken ja laitoin kuivumaan.
Kokemukseni mukaan, jos aamulla pesee täkin, sen voi jo illalla pedata sänkyyn. Tuoksu oli märkänä ihana. Pölypunkki raukkojen elämä päättyi viemäriin. Mutta eihän ne ole majoittautumisesta maksaneetkaan.
Huomenta ketjuun! Aamukahvia nautiskelen sängyssä, mies säveltää uutta kappaletta olkkarissa. Tänään luvassa siivousta, kun eilen rikoin vahingossa lasin ja illalla huomasin, että ei ihan kaikki sirut olleetkaan menneet imuriin. Pitäisikö ostaa parempi imuri, tiedä häntä. On ollut tosi mukava viikonloppu tähän asti, on pitkästä aikaa ehditty nauttia miehen kanssa toistemme seurasta.
Tuosta mustavalkoiseksi muuttuneesta elokuvasta: mulla on käynyt joskus musiikkia kuunnellessa niin, että videon alkupuolella joku sanoo jonkun lyhyen mainoksen tms, ja sitten kun kuuntelen videon uudelleen, niin tuota ääntä ei kuulukaan. En ymmärrä minäkään, mikä tuossa voi olla takana.
Kiva herätä kun ei ole krapulaa, suunnittelin ikkunan pesua mutta taitaa jäädä suunnittelun asteelle.
Luin uutisen Volodymyr Zelenskistä. Ihmettelin miten hänellä voi olla jo 20 v lapsi, kun on itsekin vasta alle 40 v. Sitten tajusin, ettei joku täsmää ja selvitin hänen ikänsä yllättyen, että hän on paljon vanhempi yli 50 v. Tähän asti hän oli minulle joku alle 40-vuotias. No, eihän tällä muuten väliä, mutta hieman hassua ehkä. Olen itsekin nuorempi ihminen kuitenkin.
Edelliseen näköjään sekoilen, nyt iässä sitten kunnolla ja Zelenski on siis 47 v eli ei mainitsemani reilusti oli 50 v kuitenkaan. Pahoittelut.
Oli ihanaa nukkua niin pitkään kuin nukuttaa! Mökillä nukkuu muutenkin niin hyvin,kun hirsiseinät eivät ole niin tiiviit ja on sopivan viileää. Ilmalämpöpumppu on ja takassa on tuli päivittäin, mutta makkarat säilyvät sopivasti kylmempänä.
Pitäisi alkaa laittaa lämmintä ruokaa. Sitten ehkä päiväsauna, kun eilen illalla ei jaksettukaan enää saunoa. Aivan uskomaton ilma ulkona, niin pitää tehdä pieni lenkki vielä metsässä ennen kuin lähdemme takaisin kaupunkiin. Liian lyhyeltä tuntuu aina viikonloppu mökillä, mutta pääsiäisen aikaan sitten saa olla pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Oli ihanaa nukkua niin pitkään kuin nukuttaa! Mökillä nukkuu muutenkin niin hyvin,kun hirsiseinät eivät ole niin tiiviit ja on sopivan viileää. Ilmalämpöpumppu on ja takassa on tuli päivittäin, mutta makkarat säilyvät sopivasti kylmempänä.
Pitäisi alkaa laittaa lämmintä ruokaa. Sitten ehkä päiväsauna, kun eilen illalla ei jaksettukaan enää saunoa. Aivan uskomaton ilma ulkona, niin pitää tehdä pieni lenkki vielä metsässä ennen kuin lähdemme takaisin kaupunkiin. Liian lyhyeltä tuntuu aina viikonloppu mökillä, mutta pääsiäisen aikaan sitten saa olla pidempään.
Makkarat vai makkarit?
Huoh. Pelastin sisiliskon naapurin kissan kynsistä. Sisilisko parka oli menettänyt jo häntänsä. Vein sen puupinoon suojaan. Siellä niitä liskoja on näkynyt ennenkin. Olen kuvannutkin niitä ja yksi oikein tuli kerran "poseeraamaan".
Miten saisin hienosti sanottua naapureille, ettei kissan sovi olla irti. Linnutkin alkavat kohta pesiä ja alamme kylväämään kasviksia. En halua, että kissa käy p*skalla kasvimaalla.
Muuten on seurallinen ja kiva kissa. Tykkää minusta ja minä siitä.
Onko muita siivousta rakastavia? Meillä oli taas perinteinen sunnuntaisessio, aamusta tähän asti yhdessä siivottu ja naurettu, pihalla peittoja heiluteltu. Nyt miesten 50 km hiihtoa telkusta ja hyvät päiväkahvit mustikkapiirakan kera. Elämä on kivaa!
Sisiliskot on söpöjä! Lapsuudenkotini saunassa usein oleili yksi, ehkä nautti lämmöstä sekin.
Toivottavasti saat sanottua vapaasta kissasta! Meidänkin terassilla kulkee öisin jonkun naapurin katti ja
kusi haisee, joskus löytyy kakkakasojakin. En ymmärrä.
Ihana kevät, aurinko paistaa ja vesi tippuu räystäältä. Hyvää kuuluu.
Lapsena meillä oli kesäisin ulkovessassa sisilisko ja pelotti mennä vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko muita siivousta rakastavia? Meillä oli taas perinteinen sunnuntaisessio, aamusta tähän asti yhdessä siivottu ja naurettu, pihalla peittoja heiluteltu. Nyt miesten 50 km hiihtoa telkusta ja hyvät päiväkahvit mustikkapiirakan kera. Elämä on kivaa!
Oi ei, tulkaaha meillekin käymään... inhoan siivousta! Joskus saan intopuuskan, ihan liian harvoin :)
Ikkunat pitäis pestä, huoh.
Leivoin kääretortun ja nyt kahvit.
Harmittaa kun Norjalle taas nelosvoitto ja Suomi 6.
Vierailija kirjoitti:
Ikkunat pitäis pestä, huoh.
Eikös Alvar Aalto sanonut että valo tulee kauniin pehmeänä likaisten ikkunoitten läpi?
Ja linnut törmää liian kirkkaisiin ikkunoihin.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa kun Norjalle taas nelosvoitto ja Suomi 6.
Minua ei harmita. Norskit on vaan nyt hyvässä vedossa ja Iivo toipumassa influenssasta. Sekin on rankka tauti ja kuten Iivokin sanoi, palautuminen ottaa aikansa. Teki kuitenkin parhaansa. Samoin naisissa Norjan tytöt kaksoisvoittoon, mutta suuremmalla erolla.
Kaunis runo.olen lukenut tämän aiemminkin.