Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22285)
Vierailija kirjoitti:
Täällä kuuluu:
Minä tahtoisin, Isä, jo kotiin. Isä, minua väsyttää.
"Mother, I tried, please believe me; I'm doing the best that I can.
I'm ashamed of the things I've been put through, I'm ashamed of the person I am.
Isolation."
Vierailija kirjoitti:
Ihana valoisa aamu
Lähden kaffen jälkeen 6km lenkille, muovikassi mukaan tölkeille ja toinen roskille. On tosi keväistä:)
Mukavaa maanantaita
N64
Musiikkia: Aki Sirkesalo Annoin pikkusormen, se vei koko käden... Kissanainen
Eipä tullut tölkkejä, roskia yksi tyhjä tupakka-aski. Siistin lumiset oli ojat ja tienpenkat. Kahville osui ystävä samaan aikaan. Kävellessä 2 tuttua, joiden kanssa jäin puheisiin. Maalla on mukavaa.
Nyt on kuuma ja jano ja punaiset posket :)
Paikka auringossa: Ken on nähnyt kevään?
Minä vein isot roskakassit roskikseen, oli roskiskuski just siellä tyhjentämässä, sitten kävin postilaatikolla, oli muutettu tyhjennys aika 2h aikaisemmaksi, kirjeeni lähtee vasta huomenna, kävin heräteostoksilla, sain paistotuotteita edullisesti. Nyt keitän kahvit ja katon La Promesan.
Muisteluja
Kansakoulussa piti virkata sipulipussi (en ole kenenkään, koskaan nähnyt käyttävän sellaista :) ). Väri oli jotenkin niin vaalean keltainen, että virkkauksen ja virheiden korjausten jälkeen näytti tosi nuhruiselta. Silmukat oli ihan eri kokoisia, niin myös reiät. Kevätjuhlissa kaikkien käsityöt laitettiin esille nimien kanssa. Yksi tytöistä jäi luokalle, hänen äitinsä suuttui opelle eivätkä ottaneet tytön käsitöitä mukaansa.
... missä lieneekään minun sipulipussini :)
Vierailija kirjoitti:
Minä vein isot roskakassit roskikseen, oli roskiskuski just siellä tyhjentämässä, sitten kävin postilaatikolla, oli muutettu tyhjennys aika 2h aikaisemmaksi, kirjeeni lähtee vasta huomenna, kävin heräteostoksilla, sain paistotuotteita edullisesti. Nyt keitän kahvit ja katon La Promesan.
Kirjoitatko paljon kirjeitä?
Vierailija kirjoitti:
Onko muita siivousta rakastavia? Meillä oli taas perinteinen sunnuntaisessio, aamusta tähän asti yhdessä siivottu ja naurettu, pihalla peittoja heiluteltu. Nyt miesten 50 km hiihtoa telkusta ja hyvät päiväkahvit mustikkapiirakan kera. Elämä on kivaa!
Sunnuntai on pyhäpäivä eli lepopäivä 🙏
Teen siivousta kirjahyllyssäni. Tarkoitus on laittaa kirjoja kiertoon reippaalla kädellä. Olohuoneen pöydälle syntyi nopsaan kolme pinoa kirjoja, jotka aion viedä kirjaston saa ottaa -hyllyyn. No, tietenkin sitten aloin selata kirjoja ja tuumata toisenkin kerran. Bo Carpelanin Kesän varjot, Leena Lehtolaisen Jonakin onnellisena päivänä... pidänkö ne vielä...
Runokirjat ja nuoruuden ajalta peräisin olevat kirjat saavat jäädä, mm. Hessen Arosusi sekä kaikki kissoihin liittyvät kirjat ja parhaat elämäkerrat, Arto Mellerin, Ozzy Osbournen. Tuo Minä, Ozzy on yks mun lempikirjoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muita siivousta rakastavia? Meillä oli taas perinteinen sunnuntaisessio, aamusta tähän asti yhdessä siivottu ja naurettu, pihalla peittoja heiluteltu. Nyt miesten 50 km hiihtoa telkusta ja hyvät päiväkahvit mustikkapiirakan kera. Elämä on kivaa!
En tee silloin oikeita töitäni, vaan rakastamaani harrastusta, siivousta. Ja yhdessäoloa. Jumalani tykkää myös siivouksesta. Lepään siivoamalla.
Aamujumppaa, neulomista, surffailua, kaupantekoa torissa.
Kirje ystävältä, verottajalta tieto, että muutama kymppi tulossa veronpalautusta ja vastaus mammografiakuvauksesta; normaali.
On monta aihetta iloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee silloin oikeita töitäni, vaan rakastamaani harrastusta, siivousta. Ja yhdessäoloa. Jumalani tykkää myös siivouksesta. Lepään siivoamalla.
Juuri näin. Joku lepää puutarhahommissa, lenkkeilemällä, ruokaa laittamalla, lukemalla, joku harrastuksissaan. Siivoaminen ja järjestely on kiva harrastus, siinä tulee hyvä mieli ja eikös se juuri ole lepopäivän tarkoitus.
Väsynyt ja turhautunut. Kun katsonkin telkkarista jonkun suomalaisen " kansanedustajan" naamaa, tekisi mieli mennä vaalikojulle ja repiä pää irti näiltä ja syödä se pää.
Tälläisia ei saisi tietenkään kirjoitella, mutta kun heikossa asemassa olevilta leikataan ja sitten keikistellään nenäpäivillä tekopyhinä kuin olla voi!
Lukaisin tuossa uutisia, niin vinkkinä teille pk-seudulla asuville, että KAJ esiintyy Forumissa keskiviikkona 26.3. klo 17.00 ja saapi siellä myös tavata heidät, lähde HS. Tunnelma varmasti siellä iloinen.
Vierailija kirjoitti:
Lukaisin tuossa uutisia, niin vinkkinä teille pk-seudulla asuville, että KAJ esiintyy Forumissa keskiviikkona 26.3. klo 17.00 ja saapi siellä myös tavata heidät, lähde HS. Tunnelma varmasti siellä iloinen.
Mulla tuli jostain blondi näytölle laulamaan biisin suomeksi...???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli jostain blondi näytölle laulamaan biisin suomeksi...???
Oho, joko se Erika on kerenny 😉
Hyvää hyvää iltaa sanon sulle kulta
Tulin sua vieläkin tervehtimään
Turhautunut töistä, ahdistanut tulevaisuus, levoton olo vapaa-ajalla ja vähän sain rentouduttua, kun kävin katsomassa äsken Novocaine leffan. En tuon leffan aikana kauhean rennosti ottanut, kun niin pahan näköisiä telomiskohtauksia oli. Ei kovin hyvä leffa. Olisi saanut olla överimpi.
Can can kappaletta oon soitellut ja kuunnellut. Sopii niin hyvin tälle päivälle, kun pää ihan sekaisin. Ihan tööt -olo oli herättyäni varhain aamulla. En edes herätyskelloa tarvinnut. Valoisuus on kivaa, mutta jotenkin se vaikuttaa oloon negatiivisesti myös.
Pitääkö nyt alkaa odottamaan että itänaapuri kävelee tänne rajan yli ja omii Suomen ittelleen niin kuin teki v. 2013 Krimille?
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö nyt alkaa odottamaan että itänaapuri kävelee tänne rajan yli ja omii Suomen ittelleen niin kuin teki v. 2013 Krimille?
Niinpä, oletko jättämässä Suomen jos näin käy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, oletko jättämässä Suomen jos näin käy?
Kyllä se on mahdollista, vapaus merkitsee mulle paljon.
Vapaapäivä kotona. Mies ja lapset lähtivät töihin ja kouluun, itse join aamukahvit heidän seurassaan, mutta tulin takaisin sänkyyn peiton alle kirjakasan kanssa. Taidan nukahtaa vielä hetkeksi ennen päivän puuhia.
Ihana auringonvalo on herättänyt siivousinnostuksen. Olen viime päivinä järjestellyt kaappeja, vienyt paljon tavaraa kierrätyskeskukseen ja ihan roskiinkin. Hankin myös muutaman uuden sisustustyynyn päällisen ja kynttilän, itselleni epätyypillisen värisenä eli pastellin keltaisena. Sopii kyllä ihan hyvin greigen värisen sohvan ja verhojen kanssa kaikki pastellisävyt.
Päikkäreiden jälkeen kylpyyn, kasvonaamio ja ehkä jalkahoito jos jaksan. Sitten pitäisi laittaa ruokaa kotiin tuleville. Illemmalla kirjastoon, oli tullut taas kirjavarauksia.
Tavallinen arkinen maanantai siis tulossa ja menossa.