Häätö kämpästä
Avaudun hieman, koska en tiedä oikeen mitä muutakaan tehdä saadakseni ajatukset jotenkin tasoittumaan vaikka onhan tässä riski myös että ihmiset tuomitsee ja tulee vaan huonompi olo...no.
Oon jäämässä asunnottomaksi huomenna, eikä lisäaikaa tule. Ei se yllätyksenä tullut, koska tottakai se häätö tulee jos ei maksa vuokraa.
Ongelma on vain siinä, että oon aika vakavasti sairastunut masennukseen ja oma toimeenkyky on heikentynyt tän vuoden aikana niin että hädin tuskin edes pystyn käymään suihkussa tai ruokkimaan itteäni. Oon koittanut hakee apua ennenkin tähän, mutta pahasti tilanne on yleensä se, että sun pitää jaksaa hakea sitä aktiivisesti että saat sitä ja jos ongelma on alunperin se, ettei vaan jaksa enää, niin...no, ei pitäis olla yllätys mitä käy.
Soitin kriisiapuun ja sieltä kuului vaan "no mutta mikset hoitanut näitä asioita aikasemmin jo!!" Vaikka kerroin tilanteen.
Juu no...enköhän mä tiedä että olis pitänyt, ei oo kyse ettenkö tietäis tai haluais. Ymmärrän et masennusta pidetään edelleen vähän sellasena leikkisairautena jonka yhtäkkiä voi vaan päihittää jos oikein haluaa, mutta huhhuh...ei tarvis kriisiavussa nyt ihan tuollain syyttää asiakasta.
Noh, tällä hetkellä oon sossun kans tekemisissä kun läheinen teki huoli-ilmoituksen ja katotaan asiaa eteenpäin. Vähän vaan jännittää, koska mun osalta siivous on vielä aivan kesken, en oo kyennyt oikeastaan pakkaamaan mitään ja kämppähän pitää huomenna olla tyhjä. Kiva tässä jo valmiiksi voida pahoin ja siihen vielä tällänen stressi päälle, ei ainakaan lamaannuta tai mitään. Kaiken lisäksi (vaikka sitä häpeän myöntää) on mun sotkut verrattavissa lievään hamstraukseen.
Ja ei, en valitettavasti voi saada apua kavereilta, koska kaikki asuu muualla kuin Tampereella, sama vanhempien kanssa.
Jos jollain vinkkiä tähän, niin saa antaa. Tiedän, että saan kyllä katon pään päälle, sitä en pelkää, mutta enemmänkin sitä, että aika alkaa loppua ja kans se, että miten edes pärjään tästä
Kommentit (41)
Kerää ainaki reppulline/laukulline tärkeimpiä/arvokkaimpia asioita, mitä omistat. Päivässä on paha alkaa tekemää enää mitää, etenki jos ei oo varallisuutta, että vois palkata apua, mutta ainaki yärkeimmät muistoesineet ja arvokkaimmat omaisuudet kasaan ja pakettiin, että saat huomenna ulos ja mukaan. Ulkona tarkenee vielä, että ei henki lähde, mutta onha toi harvinaise v-mäine tilanne
Miltä ajalta vuokria on maksamatta ja oletko etukäteen edes yrittänyt neuvotella vuokranantajan kanssa maksupäivistä?
Vierailija kirjoitti:
Kerää ainaki reppulline/laukulline tärkeimpiä/arvokkaimpia asioita, mitä omistat. Päivässä on paha alkaa tekemää enää mitää, etenki jos ei oo varallisuutta, että vois palkata apua, mutta ainaki yärkeimmät muistoesineet ja arvokkaimmat omaisuudet kasaan ja pakettiin, että saat huomenna ulos ja mukaan. Ulkona tarkenee vielä, että ei henki lähde, mutta onha toi harvinaise v-mäine tilanne
Tämä on hyvä ohje. Erityisesti henkkarit, maksuvälineet, puhelin, laturi. Lääkkeet. Mahdolliset valokuvat, tunnearvoa omaavat lahjat.
Soita ulosottoon ennen huomista, jos et ole jo soittanut. Muuttokehotuksessa on ylitarkastajan yhteystiedot.
Jos muuttoaikaa et saa lisää, niin muuttokehotuksen jälkeisen muuttopäivän jälkeen x ajankohtana sinut häädetään. Jos huoneistossa on tavaraa, sinulle todennäköisesti annetaan viikon sisään sovittuna ajankohtana noutaa tavarat ennen kuin ne hävitetään. Tämäkin kannattaa varmistaa vastaavalta ulosottomieheltä.
Tampereella ole yhteydessä sosiaalitoimen asumispäivystykseen. He voivat järjestää asunnon tarvittaessa kiireellisestikin ja auttaa muutenkin.
Tsemppiä tilanteeseesi, asiat järjestyy kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et maksanut vuokraa?
Ryyppäsin ne rahat vahingossa
ap
Vierailija kirjoitti:
Komppaan tätä. En tiedä häädöistä mitään, mutta hyvä, jos sulla on kontakti sossuun.
Henkilöpaperit, silmälasit ja piilolinssit, pankkipaperit, raha, vakuutuspaperit, tietokone, lääkkeet, korut, valokuvat yms muistotavarat. Vaatteita, hyvät, kunnon kengät.
Tee nyt tossa järjestyksessä pakkaus. Tule tänne informoimaan, kun olet aina yhden asian tehnyt.
Kun noi tärkeimmät oot tehnyt, jäy suihkussa.
Tiedän, että masennus on hirveää, mutta sä pystyt noihin tärkeimpiin. Luotan suhun. Mä tsemppaan sua.
En oikein tiiä miten sua voi auttaa.
Et ole maksanut vuokria ja nyt joudut pois asunnosta.
Ei varmaan tämä yllätyksenä tullut ?
Jos sulla on ok välit vanhempien kanssa, peukalo pystyyn ja yritä liftaa heidän luo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Vahingossa ei viinaa suuhusi kaadeta, ihmeen toimintakykyinen olet ollut juomisen kanssa. Ihan olet itse soppasi keittänyt. Joutaa nämä venkulat häätääkin.
Olen lukenut saman aloituksen aiemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Vahingossa ei viinaa suuhusi kaadeta, ihmeen toimintakykyinen olet ollut juomisen kanssa. Ihan olet itse soppasi keittänyt. Joutaa nämä venkulat häätääkin.
Eikö sossu voi maksaa minun vuokravelkoja? Olen sairas joten ei kai minulla mitään vastuuta pitäisi tässä asiassa olla?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eikö sossu voi maksaa minun vuokravelkoja? Olen sairas joten ei kai minulla mitään vastuuta pitäisi tässä asiassa olla?
ap
Ihan olet itse vastuussa, turhaan täältä haet sympatiaa ja apua. Kerjäämässä sinä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Itse olet sairautesi hankkinut,kanna myös vastuu!
Tampere on kyllä kallis paikka. Muuta Lieksaan tai vastaavaan paikkaan. Sieltä voi ostaa muutamalla tonnilla asunnon. Niissä tosin on yhtiövastikkeet ja sen päälle vedet ja sähköt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Toivottavasti ei maksa, olkoon tilanteesi opetuksena sinulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Tuskin on alkuperäinen ap tämä.
Mutta niin kauan kuin ei ole holhouksen alainen, niin vastuu on itsellä.
Vierailija kirjoitti:
Tampere on kyllä kallis paikka. Muuta Lieksaan tai vastaavaan paikkaan. Sieltä voi ostaa muutamalla tonnilla asunnon. Niissä tosin on yhtiövastikkeet ja sen päälle vedet ja sähköt.
Mistä hän pari tonnia saa, kun rahat ei edes vuokraan ole riittäneet?
Vierailija kirjoitti:
Soita ulosottoon ennen huomista, jos et ole jo soittanut. Muuttokehotuksessa on ylitarkastajan yhteystiedot.
Jos muuttoaikaa et saa lisää, niin muuttokehotuksen jälkeisen muuttopäivän jälkeen x ajankohtana sinut häädetään. Jos huoneistossa on tavaraa, sinulle todennäköisesti annetaan viikon sisään sovittuna ajankohtana noutaa tavarat ennen kuin ne hävitetään. Tämäkin kannattaa varmistaa vastaavalta ulosottomieheltä.
Tampereella ole yhteydessä sosiaalitoimen asumispäivystykseen. He voivat järjestää asunnon tarvittaessa kiireellisestikin ja auttaa muutenkin.
Tsemppiä tilanteeseesi, asiat järjestyy kyllä.
Tässä hyvät neuvot. Siis soita ulosottoon heti ja neuvottele ainakin tavaroiden lyhytaikaisesta säilyttämisestä. On kallista alkaa ostella kaikkea nollasta.
Ja soita sosiaalitoimeen josko heillä olisi osoittaa jokin majoitus pikaisesti.
on se hyvä että sosiaalipsykologisesti kuitenkin tulee hyviäkin neuvoja siihen että kapitalaikeslkeinen yhteiskunta kuienkin jätää yksilötasolla monet heitteille vaikka olisikin viilattu prosessi.
ja tilanteissä joissa mielivaltainen prosessi n pjjana, pitäisi olla muutkain kuin hälytyskellot organisaatioiden toimintaan nähden.
Mene töihin tai muuta telttaan