Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22293)

Vierailija
9961/22293 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N61 mahtavaa että sait töitä! Onnea! Ja onnea synttärisankarille, kakku on varmasti hyvä!

N52 (harvoin kommentoin, mutta tykkään lukea teidän kuulumisia ja elämän kulkua! Olen muuten keittiömestari ja leipuri/kondiittori joten kysykää jos askaruttaa keittiössä)

No heti kysymys sulle: oon kahdesti kokeillu 'superhelppoja nopeita sämpylöitä' leivinjauheella. Molemmat kerrat tuli littanoita lättyjä, ei noussut yhtään... missä vika? Leivinhauhe oli tuoretta, ainekset ohjeen mukaan. Kuivahiivalla onnistuu kyllä.

Pitääkö olla huolissaan

t.poropeukalo

Vierailija
9962/22293 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Ei pidä olla huolissaan. Teeppä leivinjauhetaikinasta vähän napakampi eli älä jätä niin löysäksi kuin hiivataikinan voi jättää. Eli että sämpylän saa mahdollisemman korkeana uuniin, löysä taikina leviää vaan entisestään. Käytäthän kylmää nestettä? Ei vaivausta, leivinjauhe ei jaksa nostaa sitkoista taikinaa. Kokeile tehdä vaikka muffinssivuokiin jos haluat korkeutta leivinjauhe sämpylöihin. Tai laita enemmän leivinjauhetta tai vaikka yksi kananmuna kohottaa myös. Ja heti uuniin, ei kohotusta. Oma mielipide, hiivalla tulee parempi sämpylä. Teeleipiä ja sellaisia teen joskus leivinjauheella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9963/22293 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh. Ei pidä olla huolissaan. Teeppä leivinjauhetaikinasta vähän napakampi eli älä jätä niin löysäksi kuin hiivataikinan voi jättää. Eli että sämpylän saa mahdollisemman korkeana uuniin, löysä taikina leviää vaan entisestään. Käytäthän kylmää nestettä? Ei vaivausta, leivinjauhe ei jaksa nostaa sitkoista taikinaa. Kokeile tehdä vaikka muffinssivuokiin jos haluat korkeutta leivinjauhe sämpylöihin. Tai laita enemmän leivinjauhetta tai vaikka yksi kananmuna kohottaa myös. Ja heti uuniin, ei kohotusta. Oma mielipide, hiivalla tulee parempi sämpylä. Teeleipiä ja sellaisia teen joskus leivinjauheella. 

Ehkä pitäydyn hiivassa... kiitos kuitenkin :)

Vierailija
9964/22293 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N61 mahtavaa että sait töitä! Onnea! Ja onnea synttärisankarille, kakku on varmasti hyvä!

N52 (harvoin kommentoin, mutta tykkään lukea teidän kuulumisia ja elämän kulkua! Olen muuten keittiömestari ja leipuri/kondiittori joten kysykää jos askaruttaa keittiössä)

Kiitos synttäritoivotuksesta, N52! Myönnän, että kinuskikuorrutteen kanssa meinasi mennä hermot. Tunnin hämmensin ja hämmensin.. Lopulta sekoitin teesihdin läpi varovasti hiukan vehnäjauhoja, alkoi saeta sopivasti. Onneksi ei tarvinnut olla gluteenitonta.

Juu, kakku maistui kyllä hyvälle ja hyvä tietää, että keskustelusta voi tarvittaessa saada neuvoja.

Vierailija
9965/22293 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärisankari: liian matala lämpö sulla, saa kiehua kinuski reippasti! Tulee vartissa tai alle kun lämpöä riittävästi.. Lämpömittari sit vaikka joululahjatoiveeksi, 111 astetta ja se on siinä. Mutta onnistuhan se noinkin! Maku on tärkein. N52 

Vierailija
9966/22293 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli hermoja raastava päivä töissä, kun kaikki järjestykseni ollaan sotkettu, työt eivät onnistuneet, kädet pikaliimassa, mun sanomani luettiin rivien välistä ja syydettiin ongelmia ongelmien perään. On niin turhauttava olo.

Tällein vapaa-ajalla lepuuttelin mieltäni pizzaa syöden keskustassa. On se kevätkin, kun halut ovat aktivoituneet ja on jännitettä vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa.

Vierailija
9967/22293 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sinulle kuuluu, mitä minulle kuuluu tänään?

Vierailija
9968/22293 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sinulle kuuluu, mitä minulle kuuluu tänään?

Yleensä osallistutaan kommentein niihin ketjuihin, mitkä miellyttää :)

Vierailija
9969/22293 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä kaikille :)

Kaikista valheista kauhein oli se kun sanoit et rakastat mua, Abreau

Vierailija
9970/22293 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisteluja:

Ope selitti koulussa hallituksen ja eduskunnan toimia. Oli kansalaistaidon tunti. Tohkeissani kerroin kotona, että olen kuullut uutisen: hallitus on haljennut... oli ehkä h a j o n n u t

Vierailija
9971/22293 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monot viety varastoon, sukset voideltu valmiiksi ensi kautta varten ja uudet nahkahanskat ostettu kuluneiden tilalle. Kyllä oli lyhyt hiihtokausi tänä vuonna. Harmittelee pappa. Onneksi Salpausselän kisat alkaa tänään.

Vierailija
9972/22293 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuuuiiimaaavaaa valoisaa huomenta,

Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta :)

Sämpylätaikina nousee, kirjoittelin just pitkän kirjeen ystävälle. Ollaan tunnettu 40v - pitkä aika. Olen tyttärensä kummi, pitkään tavattiin kerran vuodessa, mutta korona katkaisi perinteen. Aikuisen kummityön kanssa myös kirjoitellaan.

Pirreätä perjantaita Kaikille

N64

Vierailija
9973/22293 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monot viety varastoon, sukset voideltu valmiiksi ensi kautta varten ja uudet nahkahanskat ostettu kuluneiden tilalle. Kyllä oli lyhyt hiihtokausi tänä vuonna. Harmittelee pappa. Onneksi Salpausselän kisat alkaa tänään.

Ootko paikan päällä Lahessa vai telkasta seuraat? Oon ollu kerran siellä v.1983 :)

Vierailija
9974/22293 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän biisi: On kerrottu kun synnyin satoi lunta

Vierailija
9975/22293 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko paikan päällä Lahessa vai telkasta seuraat? Oon ollu kerran siellä v.1983 :)

Telkusta seuraan. Siitä näkee hyvin eikä tartte seisoa tai palella ulkona. Vessakin lähellä. Se on papoille tärkeää.

Vierailija
9976/22293 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Telkusta seuraan. Siitä näkee hyvin eikä tartte seisoa tai palella ulkona. Vessakin lähellä. Se on papoille tärkeää.

Pappa jatkaa: vuonna 1983 tehtiin esikoista! Hyvä tyttö tuli.

Vierailija
9977/22293 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pappa jatkaa: vuonna 1983 tehtiin esikoista! Hyvä tyttö tuli.

Minunki kummityttö synty sillon, hyvä tuli siitäki :)

Vierailija
9978/22293 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuuuiiimaaavaaa valoisaa huomenta,

Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta :)

Sämpylätaikina nousee, kirjoittelin just pitkän kirjeen ystävälle. Ollaan tunnettu 40v - pitkä aika. Olen tyttärensä kummi, pitkään tavattiin kerran vuodessa, mutta korona katkaisi perinteen. Aikuisen kummityön kanssa myös kirjoitellaan.

Pirreätä perjantaita Kaikille

N64

Sämpylät uunista, voita ja juustoa, naminam

Kiitos N52, hiivalla tein :)

Vierailija
9979/22293 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämeeni osuman sain

Nuoli on Amorin viinistä kai

Syvälle se upposi niin aivan kuin jäädäkseen

Iäksi kii... 45v sitten - ikuinen ikävä

Sinä lähdit, ikävä jäi

Kynnyspuulle, ovenkahvaan

Pidätkö paikkaa, tulen perässä

Joskus, tavataanko silloin

Vierailija
9980/22293 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Sinulle, joka kaunistauduit työpaikalle 'sitä yhtä' varten, joka ei tullutkaan:

Muisteluja

Olin parikymppinen, villi ja vapaa. Iloinen pellavapää. Firman juhlissa etäpomo tanssitti minua useasti, viimein tunnusti, että on täydellisen ihastunut minuun. Tekee käydessään työpaikalla tikusta asiaa saadakseen olla kanssani. Olin pöllämystynyt, vakiintunut mies, isä ja minua 6v vanhempi. Pikku hiljaa minäkin ihastuin, olin tarkka, ettei mitään sopimatonta kuitenkaan tapahtunut. Taisi kerran sanoa R sanankin, muttei halua kaikkea vuokseni jättää. Sitä en tahtonutkaan. Ihastus kesti vuosia. Työpaikka vaihtui. Nähtiin jossain pitkän ajan päästä, halattiin, hymyiltiin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme