Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22296)
Täytin verovähennyskaavakkeen ja vein postilaatikkoon ja samalla kävin ostoksilla, loppuilta tv katellut, nyt The floor Suomi.
Myin maanantaina kultakellon ja tänään sain rahat tilille. 28v kello oli laatikossa ja vuosi sitten vaihdoin kultakelloon hihnan ja otin kellon käyttöön. Maanantaina kävin kokeilemassa autossa, joka mainosti "ostetaan kultaa". Kellon rungossa oli 12g kultaa. Sain kultakellosta 415€. Olen tyutyväinen. Siirsin toidelle tilille 200€ tulevaa Kreetan matkaa varten. Elämä jatkuu.
Ihmeellisesti tänään oon vireessä eikä väsytä pahemmin. Työpäivä meni jouhekkaasti. Käytin koiraa lenkillä, mutta en tiennytkään toisen käyttäneen sitä hetkeä aikaisemmin lenkillä. Uutisia tuli luettua. Kanaspagettia syötiin ja elokuvaa katsottiin (Churchill - Historiaa Hollywoodin tyyliin).
Aikaa vielä itselläni olisi, kun tavallisesti puolenyön aikoihin alan nukkumaan. Ei varmaan kauaakaan, kun pääsee taas kesäisten harrastusten pariin. Tänään niin haaveilin niistä.
Ystävä kuoli yllättäen. Surullinen olen.
Vierailija kirjoitti:
Hieman (=lue totaalisen) yksinäiseltä. En totu riittävästi yksinäisyyteen, olen oppinut selviämis keinot puhumalla. Mutta tuntuu jo sairaalta hölpöttää päivät pitkät olemattomalle ihmiselle, liekö hän olis jossain vai onko kaikki vain hölynpölyä.
Tämä vastaaminenkin tuntuu synnille, olis vaan pakko valehdella täällä, että kaikki olis hyvin, niin edgarttolletkin olis tyytyväisiä.
En kai minäkään totu. Yritän kyllä tottua ja huijata itseäni keksimällä tekemisiä.
Mikäs tässä. Lottovoittoa odotellaan.
Tänäänkin kävelyä ja kaunis sää olikin. Itsellä hieman surullinen päivä. En oikein ymmärrä miten selviän tästä kurssista, kun tavallaan sitä tietoa aiheeseen liittyen löytyy niin vähän. Pitäisi tehdä tutkimusta, mutta ei ole aineistoa ja kurssikirjoissa muutama rivi aiheeseen. En taida nyt enää jaksaa opiskella.
Muuten eipä tämäkään päivä kyllä mieleen jää. Äidilläni huonompi päivä. Jalat kipeät ja päätä särki. Auto hajoamassa jotenkin. Kai jotain on pakko sen eteen tehdä ja huolto tilata, vaikka ajoituksena taas pahin mahdollinen. Urheilua olen yrittänyt seurata. Tykkään esim ampumahiihdosta ja hieman menestystä tullut Suomelle. Yhdistetyssä Ilkka taas onnistui voittamaan ja hyppäsi pitkälle. Tämäkin jo hieman vanhempi tapahtuma, mutta vasta nyt katsoin tuon.
Välillä mietin tavallaan kuinka vaikeaa on usein äitini kanssa, kun hän ei yhtään ymmärrä jos esim minua jännittää jokin asia. Olisi helpompaa jos tavallaan oltaisiin samalla sivulla näissä jutuissa. Sitä välillä toivon.
Alesti ft. Andy Cizek - Fooled By A Dream
Edelliseen korjaus eli jatkan kyllä opiskelua muuten, mutta en tämän. Huonosti ilmaistu tuo kohta.
Mietin, et stubb on varmaan rouvansa kanssa isännöimässä Munkkiniemessä zelenskeille nyt suomalaista saunailtaa takkoineen, makkaranpaistoineen ja meriuinteineen.
On niin paljon vakavia ja pelottavia asioita maailmassa. Mitenkähän meidän käy.
Huomenta ketjuun, ja hyvää kevätpäiväntasausta kaikille! Aiotteko juhlistaa päivää jotenkin (muutkin kuin sinä syntymäpäiväsankari, onneksi olkoon sinulle!)? Itse en ole aiemmin niin tehnyt, mutta sitten tuli mieleen, että tällaiset vuodenkierron juhlat on tietyssä mielessä paljon konkreettisempia kuin vaikka joulu tai pääsiäinen. Ajattelin tehdä ruuaksi pinaattikeittoa ja sitruunaista kanaa, ja ostin eilen ekat narsissit. Ehkä jotain voisi vielä vaikka leipoa, ja polttaa tuoksukynttilää :)
Pitkästi kirjoittajalle halusin sanoa vielä, että toivottavasti et ota turhaan stressiä opinnoista. Itselläkin yliopistotaustaa, ja usein tuntui, että jos tehtävä tuntui itsestä vaikealta, niin niin se tuntui kaikista muistakin, eikä arvostelu näin ollen ollut kovin ankaraa. Jos johonkin aiheeseen ei oikein löydy tietoa, niin todennäköisesti riittää, että löydät vähän tietoa jostakin ja kirjoitat siitä. Aina ei myöskään tarvitse tavoitella parasta mahdollista arvosanaa, joskus läpipääsykin voi riittää. En siis tietenkään tiedä, mitä opiskelet, mutta ajattelin, että on mahdollista, että tyyli on teidän alallanne sama kuin meillä.
Kuuntelin aamuhartauden, psalmista. Tälle päivälle. Vanhassa käännöksessä tämä on halveksittujen avunpyyntö.
Hyvää kevätpäivän tasausta, iloa päivääsi 🌼
Vierailija kirjoitti:
Täytin kakun hetki sitten. Huomenna kuorrutus ja mansikoista koristeet. Tulee kinuskikakku. Huomenna syntymäpäiväni ja kevätpäiväntasaus.
Täyttäessä kakkua ihailin vaaleanpunaista taivasta ja huomasin myös pätkän sateenkaarta. Aiemmin päivällä kävin katsomassa tontin rajalla pajunkissoja, ovat sittenkin lempikukkiani. Niihin liittyy muistoja.
Hyvää syntymäpäivää!!!
Nro 9930: Huomenta sinnekin. Mä joskus aiemmin juhlistinkin vuodenkiertoa. Myös näitä tasauksia ja seisauksia. Sitten se jäi, kun lapset aikuistuivat eikä viitsinyt ihan vaan itselleen järkätä mitään erityistä. Ainoa vuodenkiertoon jäänyt juhla on kekri, jota mun äitini suvussa on vietetty jo satoja vuosia. Sehän on vanha vuoden vaihtumisen juhla. Ei sadonkorjuun juhla vaan juhla, jolloin kaikki sato on sekä korjattu että myös säilötty. Ne eläimet, joille ei ravintoa riittäisi talveksi, teurastettu ja liha säilötty tavalla tai toisella (kuivattuna, makkaroiksi jne). Meidän suvussa kulkeekin perinteenä lausahdus: "Kell' ei kekriä, sill' ei joulua". Käytännössä tarkoitti sitä, että jos ei ollut kekrinä kellareissa säilöttynä ruokaa, ei jouluna ollut enää mitään syötävää. Ehkä pitäisi alkaa taas uudestaan - ainakin jollain tavalla - juhlistamaan tasauksia ja seisauksiakin.
Viime yönä olin hereillä vielä yhdeltä. En vaan saanut unta, kun ajatukset pyörii väkkäränä suunnitelmissa. Mun lautaviritelmällä chilit ja paprikat on hyvin itäneet ja kasvattavat jo kivasti vartta, joten mietin, että pitäiskö tehdä tuohon toiseenkin makkariin samanlainen. En kuolemaksenikaan muistanut, mistä ostin nuo kestävät, kovaa muovia olevat kylvölaatikot ja aloin miettiä, että sen täytyi olla Lidl. Joten mulla oli sitten taas ostoslistaa, kun tänään lähtisin kauppakeskukseen. Onneksi aamutuimaan aloin kuitenkin googlettamaan ja se kauppahan olikin Tokmanni, josta ne olen ostanut. Joten ei muuta kuin työpöydän ääreen ja tilaamaan kaksi kylvölaatikkoa lisää. Ja siitähän se sitten taas lähti. Nimittäin lapasesta. Tilasin myös lisää tarvittavia nikkarointijuttuja, maaleja, lisää pensseleitä, pienoiskasvihuoneita, kylvömultaa, parvekelaatikoita ja siemeniä. Meinasin tilata uudet puutarhakalusteetkin, mutta sitten ajattelin, että ei nyt himputti soikoon vielä. Ne ehtii hankkia myöhemminkin ja mieluiten vasta niin, että saa ne suoraan pihoille.
Toimiston palvelimia huolletaan, joten voisi kokeilla, josko pääsisi jo toimiston verkkoon. Jos pääsee, niin voisi aloittaa työpäivän. Ja tänään ei tarvitsekaan töiden jälkeen lähteä kauppakeskukseen, koska kaikki on tilattu netistä.
Aurinkoista torstaita kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Täytin kakun hetki sitten. Huomenna kuorrutus ja mansikoista koristeet. Tulee kinuskikakku. Huomenna syntymäpäiväni ja kevätpäiväntasaus.
Täyttäessä kakkua ihailin vaaleanpunaista taivasta ja huomasin myös pätkän sateenkaarta. Aiemmin päivällä kävin katsomassa tontin rajalla pajunkissoja, ovat sittenkin lempikukkiani. Niihin liittyy muistoja.
Oooonnneeeaaa isosti :)
N64
Lammas :)
Taasko se hyörinä alkoi??? Useinhan se käy niin, että pienestä alkaa ja laajenee siitä... jos maalaa oven, seinä vieressä kaipaa kohennusta. Ihailen siskoni ja miehensä taitoa ja tarmoa rempata. Parikyt vuotta ovat asuneet tuossa vanhassa talossa, varmaan joka kohta on taidolla laitettu. Minä varmaan asuisin vieläkin räikeän vihreän pesuhuoneen ja sinapinväristen kaapinovien keskellä...
Tormakkaa torstaita kaikille :)
N64
Voi minua kroisosta: mätkyjä 101€
Vierailija kirjoitti:
Lammas :)
Taasko se hyörinä alkoi??? Useinhan se käy niin, että pienestä alkaa ja laajenee siitä... jos maalaa oven, seinä vieressä kaipaa kohennusta. Ihailen siskoni ja miehensä taitoa ja tarmoa rempata. Parikyt vuotta ovat asuneet tuossa vanhassa talossa, varmaan joka kohta on taidolla laitettu. Minä varmaan asuisin vieläkin räikeän vihreän pesuhuoneen ja sinapinväristen kaapinovien keskellä...
Tormakkaa torstaita kaikille :)
N64
Taas alkoi :) Saas nähdä, koska veto loppuu :D Toi on ihan totta, että kun jonkun kohdan kodissa laittaa kuntoon, sen vieressä oleva kohta alkaa näyttää nuutuneelta. Eilen yksi lähellä asuva FB-kaverini kirjoitti seinälleen, että jos jollain on ylimääräisiä mattoja, verhoja tms, niin hän voisi olla kiinnostunut. On muuttamassa ja sen vuoksi kaipaili tavaraa. Mä laitoin valokuvan yhdestä mun isosta matosta ja kysyin, onko liian erikoinen. Noh, tämä nainen on aika värikäs persoona ja hänhän ihastui siihen mattoon heti. Ja vielä, kun kuuli, että en pyydä siitä matosta rahaa ollenkana, niin tulee nyt viikonloppuna sen hakemaan. Nostin kaapin päältä myös yhden laatikon, joss amulla on mitä erilaisimpia verhoja. Nekin vähän erikoisia, mutta saattavat olla just sellaisia, mistä tämä nainen tykkää. Saa sitten tullessaan katsoa, oisko niissä jotain hänen uuteen kotiinsa sopivaa. Näppärää, kun voi kierrättää tällä tavalla. Se mattokin on vain pari vuotta vanha ja lisäksi materiaalia, joka hylkii kissan ja koiran karvoja. Tosi helppo imuroida puhtaaksi. Tällä naisella on kaksi kissaa, joten sekin vielä. Mä kun ostin makkariini vieläkin isomman maton, niin tuo matto jäi tarpeettomaksi.
Hitto kun harmittaa, valmistauduin tänään näkemään erään ihmisen töissä mutta tapaaminen oli peruttu. Saattoi olla että hän kävi juuri eilen kun en ollut paikalla. Tapaaminen ei siis ollut minun ja hänen välillä vaan erään toisen mutta olisin niin kovin halunnut nähdä tämän miehen :-)
Koko päivä on nyt pilalla ja ihan turhaan laittauduin aamulla. Shit.
Levoton olo, johtunee valon määrän lisääntymisestä mistä en tykkää ollenkaan.