Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22332)

Vierailija
9721/22332 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kuulolaitteet korvissa! Hyvin tuntuu toimivan mutta onpa opettelua kun on paljon toimintoja.

Kyllä on viisasta tekniikkaa näissä.

Käytiin samalla reissulla syömässä ja kaupassa. Hyvin oli leipää hyllyissä vaikka on leipomolakko.

Hyvää viikonloppua kaikille, muistakaahan levätäkin te askartelijat!💐

Kahdella tutulla on uudehko kuulolaite, kehuvat toimivan hyvin. Ainoastaan metelissä, puheensorinassa tuottaa vaikeuksia...

... lepoa on askartelussa, kerran vielä vaihtelin kukkia 'ikkunahyllyihin'. Leipominenkin tauolla ensi viikkoon.

Samaa ihmettelin eilen kaupassa, normi leipähyllyt.

Huomenna mennään televisio-ostoille, muuten kohta pimenee tuo yks vanha toosa.

N64

Vierailija
9722/22332 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä, pelkkää hyvää vain. Suoli toimi tänään laksatiivin avulla lähes normaalisti, kaupassa oli vielä joitain leipälajikkeita ja autohallissa oli koulukaverin bonuspoika laittamassa museoautoonsa jarruja kesän kruisailuja varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9723/22332 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aijo ryhtyä "ostotalkoisiin". Pakon sanelemaa on nuukailu. Paljon olen jättänyt pois ostoskorista ja saisi jättää vieläkin. Pääsääntöisesti ostan vain kaurapuuroa ja munia sekä maustamatonta jugurttia, leipää, kahvikin vielä tulee ostoskoriin, mutta kohta varmaan jää sekin. Jääkaapin olen ottanut talveksi pois päältä. Parvekkeella säilytän, mitä säilytän.

Puhelinliittymä vaihtuu kohta halvempaan. Lottoamisen lopetin kokonaan, siihen meni 46€ kuussa. Hiuksia en enää värjää, ja leikkaan ne itse. Lääkkeen puolitan, koska puolikaskin tehoaa. Tulee näin ollen halvemmaksi.

En tupakoi enkä juo alkoholia. Joskus leivon tiikerikakun, kun jotain sokeripitoista tekee mieli. Onneksi en ole "koukuttunut" sokeriin. Tulee pöhnäinen olo ja aivosumu liiasta sokerista.

Harrastuksiin menee 0€. Kävely ja pyöräily on hyötyliikuntana. Kesällä uinti.

Listalla on uudet linssit silmälaseihin, pesukone, uusi akku puhelimeen, kuutio puutarhamultaa, nastarenkaat pyörään, säilytyskaluste Ikeasta, sähkövatkain.. Arvatkaa vaan miten kauan näihin saa säästää? Ehtiikö hallitus vaihtumaan parikin kertaa.. En taida piruuttanikaan ostaa, vaikka veronpalautus luultavasti tulee, vaan kitkutan ja pihistän menoissa. Miettinyt sitäkin, kuinka huonosti ihmisellä saa mennä, että alkaa varastamaan? Ei minulla silti vielä huonosti ole asiat. Olen toistaiseksi pysynyt terveenä. Kiitos siitä. Köyhällä ei ole varaa sairastaa.

Hyvää ja sopuisaa viikonloppua lankaan.

Vierailija
9724/22332 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään tyttären tytön luona.Kun lähdin hän oli ruvennut itkemään.Keskustellin sitten whatsapissa jossa nähdään.Rauhoittui.

Vierailija
9725/22332 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyv yötä jää nyt...

Vierailija
9726/22332 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta ketjuun! Aamukahvilla, laitoin pitkästä aikaa tummempaa paahtoa ja kauramaitoa. Minusta ne sopii hyvin yhteen. Lähden tänään ystävien kanssa kylpylälomalle viikonlopuksi. On tosi mukava, kun tietää, että saa jutella, nauraa, olla tukena ja jakaa huolia. Sekä rentoutua ja olla vain. Olla oma itsensä, iloineen ja suruineen.

Pitkästi kirjoittajalle: ymmärrän ainakin osittain, mistä puhut kun kerrot sinun ja vanhempiesi erilaisuudesta. Vasta aikuisena sen alkaa ymmärtää, että millainen ihminen on itse ja millaisia vanhemmat ovat oikeasti, lapsena ja nuorena sille on sokea. Ymmärrän hyvin, että toivoisit, että he yrittäisivät ymmärtää sinua paremmin, sitä ettet ole samanlainen kuin he. Epäilen kuitenkin, ettei se ole kovin todennäköistä, jos ovat aina olleet sellaisia, kuin kuvasit. Voin kuvitella, että aiheuttaa paljon stressiä, että tavallaan joudut olemaan suuressa roolissa heidän elämässänsä, vaikka et ehkä heitä elämä

Kiitos, yö meni onneksi oikein hyvin. Kävin aamulla valoisalla tutkimassa metsän reunoja mutta jälkiä ei näkynyt kun täällä on lunta vaan paikoin. Koirakin ollut rauhallisempi paitsi onhan täällä paljon kiinnostavaa ja hajuja. Pimeys alkoi illalla kai pelottamaan ja myöhäinen ilta. Siivoushommat hoidettu, puolisokin tuli iltapäivällä tänne, saunottiin ja leppoisa illanvietto ilman pelkoa menossa. Hyvää viikonloppua.

Vierailija
9727/22332 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin taas viemässä vanhan äidin ostokset. Oli saanut pojaltani Taiwanista kirjeen. Hän jäi petiin kun lähdin kotiin. Nyt katon Sykettä.

Vierailija
9728/22332 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelyä tänäänkin ja hieman kylmä tuuli oli. Ilta taas kaunis. Hieman oli hassua, kun löysin maahan pudonneen suklaamunan, jossa siis folio vielä päällä. Tämä paikka melko syrjässä vielä. Tarkemmin ajattelematta tiputin sen sitten lumiseen ojaan. Fiksumpi teko olisi ollut poimia mukaansa luontoa roskaamasta tai kurkistaa mikä yllätys sisällä on. No, muistan paikan ja sitten myöhemmin voin sen poimia. En viitsinyt alkaa sinne ojaan takaisin tullessa enää tarpoa, kun lunta paljon.

Kiitän myös viesteistä äitiini yms liittyen. Meillä on niin erilainen maailma monesti. Kyllähän se väsyttää, kun koko ajan saa tavallaan muistuttaa, että minä teen asiat näin ja sinä noin tai kuinka itselle jokin asia on vaikea ja äitini ei ymmärrä sitä. Huolestun esim melko helposti ja sitten jokin asia vaivaa. Äitini taas ei oikein reagoi mitenkään eri juttuihin. Välillä itseä ärsyttää sekin, kun toinen ei näytä edes tunteitaan kunnolla. Sama fiilis yleensä päällä tai sitten hän on huonolla tuulella.

Samalla eilenkin silti tuli kurja olokin viestini jälkeen, kun enhän minäkään ole mikään paras kuitenkaan. On omat juttuni ja vaikeuteni myös itselläni. Kuitenkin ole luonteeltani melko erilainen kuin vanhempani. He yrittivät ollessani lapsi jo tehdä minusta rohkeampaa ja sellaista ns vahvempaa ihmistä. Eihän se niin mene ja tavallaan minua on sitten elämä vahvistanut monien vaikeuksien myötä kyllä tarpeeksi. Tämä, vaikka en koe olevani mikään vahva kuitenkaan.

Esseetä on hyvin vaikeaa nyt loppuun saattaa. Aihe laaja, mutta ei saisi kuulemma olla liiankin laaja joten mietin hyväksytäänkö tuota edes. En enää ehdi paljon muutoksia tekemään. Ei tavallaan ole ketään keneltä kysyä asiaan liittyen.

Ja kirjekaveriasiaan. Kyllä tänään nyt päätin, kun tämän harkitsemani vangin sukulaisia selvitin monien ns hakujuttujen kautta, että he ovat senverran epämääräistä porukkaa joilla monilla joitakin pienempiä tuomiota, että paras on unohtaa koko juttu. Hieman kurja olo olisi jos jotenkin heidänkin tietoonsa tulisivat esim yhteystietoni. Hänen äitinsäkin (ilmeisesti) näytti melko "katalalta" jos niin voi ilmaista. Tyypin oma ilmoitus oli kyllä asiallinen ja hauska. Moniin sivustolla oleviin verrattuna ainoa jolle harkitsin kirjoittaa. Pitää nyt unohtaa tämä juttu, vaikka toisaalta ihmiset jäävät helposti mieleeni. Kuitenkaan en mitään lisäharmeja kaipaa. Piti kirjoittaa muutama lause, mutta venyi taas hieman. 

Vierailija
9729/22332 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljainen, rauhallinen työpäivä oli, sillä olin ainut työntekijä tänään. Kaupoillakin tuli käytyä ja ruisleipää sain ostettua. Herkkujakin löytyi tarjouksesta ja liittymäkauppias päivitti kännykkäliittymäni.

Ai että, kun saa vähän rahaa säästöön tuon päivityksen takia. Liittymiä kannattaa kilpailuttaa. 

Auli'i Cravalho - How Far I'll Go

Tämän kappaleen valitsin tähän hetkeen, kun ostin Vaiana 2 elokuvan kaupoilta ruokien lisäksi. Ei tunnu yhtään viikonloppufiilikseltä, kun oli liian mukava työpäivä. Varmaan huomennakin herään ennen kello seitsemää. Sitä tuun vuotta vanhemmaksikin 🎂

Vierailija
9730/22332 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljainen, rauhallinen työpäivä oli, sillä olin ainut työntekijä tänään. Kaupoillakin tuli käytyä ja ruisleipää sain ostettua. Herkkujakin löytyi tarjouksesta ja liittymäkauppias päivitti kännykkäliittymäni.

Ai että, kun saa vähän rahaa säästöön tuon päivityksen takia. Liittymiä kannattaa kilpailuttaa. 

Tämän kappaleen valitsin tähän hetkeen, kun ostin Vaiana 2 elokuvan kaupoilta ruokien lisäksi. Ei tunnu yhtään viikonloppufiilikseltä, kun oli liian mukava työpäivä. Varmaan huomennakin herään ennen kello seitsemää. Sitä tuun vuotta vanhemmaksikin 🎂

Paaljoon Onnea Vaan laululla herätän Sinut, Oi Synttärisankari :) Olkoon päiväsi Onnea tulvillaan.

Auronkoisena valkeni aamu, pakkasta 7. Heräsin kahvin tuoksuun, lautasella kauniisti lohkottu tomaatti ja kurkkusiivut. Tästä tulee hyvä päivä :)

Valoisaa päivää Kaikille

N64

Vierailija
9731/22332 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paaljoon Onnea Vaan laululla herätän Sinut, Oi Synttärisankari :) Olkoon päiväsi Onnea tulvillaan.

Auronkoisena valkeni aamu, pakkasta 7. Heräsin kahvin tuoksuun, lautasella kauniisti lohkottu tomaatti ja kurkkusiivut. Tästä tulee

Mä jo heräsin ennen seitsemää. Ensimmäinen onnittelu tuli jo sedältäni, sitten isältäni, sitten sinulta ja nyt tuli tarjousmainos, missä myös onnitellaan mua nimeltä. Näyttää nyt olevan onnittelijoita. Aurinkokin paistaa suoraan ikkunasta päin näköä.

Kiitos laulusta. Osuit ihan nuottiin :)

Vierailija
9732/22332 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono ja levoton yö takana taas. Mietin miten selviän tästä elämästä ja kuinka kauan jaksan yksin, kun ei ole ketään tukemassa. N61v

Vierailija
9733/22332 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono ja levoton yö takana taas. Mietin miten selviän tästä elämästä ja kuinka kauan jaksan yksin, kun ei ole ketään tukemassa. N61v

Muistele, kun aiemmin oli iloisampi päivä, mitä teit silloin? Mikä oli toisin?

Valoa päivääsi

N64

Vierailija
9734/22332 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia elintarviketyöntekijöiden lakkoja kaavaillaan kuun vaihteeseen - ja miksei kaavailtaisi, kun ei näillä nykyisillä työtaistelutoimilla mitään vaikutusta sen isommin näyttänyt olevan? Leipä- ja ruokahyllyt tyhjiksi vain, varmasti auttaa ja edistää asioita. Iso kiitos (myös maksavan) asiakkaan puolesta   #sarkasmi

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 9716: "Hauskasti sattui Lammas: mä opiskelin toisena ammattina suomen kieltä yliopistossa ja noita mainitsemiasi kieliä, mordvaa, tseremissiä ja maria, niiden kurssit kuuluivat lähisukukielten pakollisiin kursseihin silloin 1980. Ja mullakin on reuma, jonka kanssa on pitänyt säätää työelämässä. Ja kirsikkana: fyysikon kanssa olen lapseni tehnyt. Meillä on paljon yhteistä."

Oho, aikamoisia sattumia. Mä olen monta kertaa jällkikäteen miettinyt, että äikän maikaksihan sitä varmaan olisi päätynyt ja nykypäivänä mulla menisi hermot opettajana :D Että onneksi tuli valittua toisin. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synttärionnittelut! <3

Vierailija
9737/22332 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen muisto menneisyydestä. Olin eräässä koulussa (en tarkemmin viitsi kirjoittaa) ja siellä yksi opettaja kertoi meille vankiloista erään tunnin teemaan liittyen. Kertoi kuinka olivat oppilasryhmän kanssa menneet tutustumaan vankilaan ja jotkut olivat kauheasti pelänneet ja jännittäneet sitä kaikkea. Jotkut olivat itkeneet ennen sitä vierailua yms. Minä muistan, kuinka itseni teki mieli sanoa, että minä taas jännitän joka päivä tänne kouluun tuloa ja epämukava fiilis kaikkineen. Näin jotenkin vertasin sitä kaikkea keskenään ja mietin miten monilla on eri tilanne. Jos vankilavierailulla olisi voinut korvata esim viikon koulupäivät niin olisin ollut ensimmäisenä ilmoittautumassa siihen.

Myöhemmin olen silti miettinyt tuota kaikkea ja ymmärrän sen, että tuollaiset jutut voivat olla vaikeita. Silti itselle oli silloin jotenkin vaikeaa omasta tilanteesta johtuen miettiä sitä kaikkea. Ajattelin, että miten tuollainen vierailu voi olla niin paha juttu jollekin, kun tavallaan eivät ne vangit olisi meille mitään tehneet jos vertaa taas siihen, kun itse mietin miten mikäkin koulupäivä sujuu ja mitä ikävää taas sattuu. Samalla ymmärrän kyllä miten monet jännittävät erilaisia asioita. Jotenkin vaan silloin ajattelin, että miten tämä koulussa käynti näyttäytyy minulle nyt paljon pahempana kuin jokin vierailu vankilaan. Olkoon tämä nyt viimeinen vankila-aiheinen viestini. Se teema on nyt ollut liikaakin esillä. 

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 9722: On ihan selvää, että kun nuukailu on pakon sanelemaa, ei voi osallistua ostotalkoisiin. Mulla ei ole ollut pakon sanelemaa vaan ihan vapaaehtoista. En vaan ole kokenut tarvetta kuluttaa, jos ei ole ollut aivan pakko. Edes toissakesänä, kun alakerrassa sattui vesivahinko, mun ei olkiti ollut pakko ostaa uusia kodinkoneita ja olohuoneen huonekaluja, mutta pääsin helpommalla, kun annoin vanhojen mennä suoraan poistoon enkä alkanut siinä kiireessä etsimään jotain sopivaa varastoa ajaksi, jonka pituutta en siinä vaiheessa edes tiennyt. Kun päätiin takaisin kotiin, ostin uudet. Toisaalta tässä yhteydessä sain sitten hommattua kaiken sellaisena, että kun ikää ulee koko ajan lisää, on myös helpompi liikkua ja ennenkaikkea helpompi siivota. 

Hellaa en silloin vaihtanut, mutta jotain siinä silloin hajosi, koska uunissa ei toiminut enää muu kuin kiertoilmauuni. Ilman uuniakin pärjää, kun hellanlevyt kuitenkin toimivat. Mutta pari viikkoa sitten päätin kuitenkin hankkia uuden hellankin. Mulla ei ole kummassakaan kylpyhuoneessa ollut toimivia valaisimia enää yli kymmeneen vuoteen, mutta pienet pöytälamput on mulle riittäneet ihan hyvin. Tuulikaapissa on ollut lamppu palanut jo kauan ja mä aina unohdan ottaa sen palaneen lampun kauppaan mukaan, joten en sitten ole ostanut uuttakaan. Noh, nyt sitten muistin ja ostin uuden lampun, mutta kun laitoin sen paikoilleen, valaisimesta mureni muoviosia. Valot kyllä toimii, mutta päätin, että jospa nyt vihdoin hommaisi valaisimetkin kuntoon. Joten ei muuta kuin palkkasin tutun sähköasentajan ja viimeistään parin viikon päästä mulla toimii noissa tiloissa valotkin. Ilmankin olen pärjännyt vuosikausia eli ei olisi ollut mikään pakko, mutta ajattelin, että jos nyt laittaisi kerralla kuntoon senkin asian. 

Nyt kun puhuit multasäkistä, niin muistin, että mullahan on pihat ihan surkeassa kunnnossa. Eli kun saan kodin sisälktä kuntoon, alkaakin pihiojen laittaminen. Se vaan on homma, josta en kyllä selviä yksin. Näillä nivelillä. Tän alueen "puskaradioryhmässä" Facebookissa on onneksi joka kesä ollut kesätöitä vaille jääneitä nuoria, jotka korvausta vastaan tulevat tekemään jos jonkinlaista hommaa. Esimerkiksi just kaivamaan pihaan kuopat, joihin saa sitten istutettua jotain. Mun pihat kun puskee lähinnä vaan rikkaruohoja. Ei ne onneksi sentään ole vielä siinä kunnossa, että taloyhtiöllä olisi jotain huomautettavaa, mutta påarempi hoitaa nekin kuntoon ennenkuin on. 

Vierailija
9739/22332 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla pikkupakkanen. Oli mitä oivallisin kävelyilma vaikka olikin tosi kova tuuli. Minulla on tummmenevat silmälasit, ne on kätevät kun ei tarvi erikseen aurinkolaseja. 

Näillä nakkisormilla ja huonolla koordinaatiokyvyllä varustettuna tarvii varmaan monta toistoa että saan kuulolaitteet paikoilleen. Aamulla mies sai laittaa vasempaan korvaan kun en itse millään saanut sitä sarhattua.

Nyt katsomaan Hiljaisen todistajan tallennusta. On hyvä sarja!

Hyvää viikonloppua kaikille💐

Vierailija
9740/22332 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettii ostaan telkka, ostettiin kaks! Vaihettiin yks puhelinliittymä... mukava ol myyjä, mies asens telkan, upea kuva:)

Nähtiin kaupalla tuttuja.

Tämä oli kiva päivä, puoliso savustaa viel lohen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi