Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22315)

Vierailija
9741/22315 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialat vaihtelee, lääkitys, stressi ja toivottomuus sekä  myöskin unettomuus. 

Onneks tämänkin päivä kääntyy iltaa kohti pian. N61v

Vierailija
9742/22315 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurointia, kirppiskierros, hampparilla käynti, Rapfaijan tapaaminen, herkkujen ostoa, vanhemmilleni ja isovanhempieni luona myös kävin. 

Tylsä kotipäivä ei olisi käynyt päinsä tälläisenä päivänä. Sain tänään festarilipunkin. Kiva sää ulkona, mutta kovaa puuskittaista tuulta on. Illalla pitää katsoa Netflix uutuus eli The Electric State. 

Pihvi homma -kappaletta soimaan, kun pari pihviäkin tuli syötyä lohkoperunoiden kanssa. Päikkärit voisi tehdä terää nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9743/22315 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamisesta kun puhe olen koko talven ihaillut yhtä tuolia, joka on ollut alessa. En kuitenkaan ole raaskinut ostaa, hintaa oli vieläkin paljon. Vielä eilen katsoin sitä ja taas vain suljin sivun, että ehkä vielä joskus... Tänään sitten päätin, että nyt sen ostan, olen sen ansainnut, ja siitä oikeasti tulisi hyvä mieli ja iloa vuosiksi tai vuosikymmeniksi. No mutta mitenpä kävi, sen ale oli juuri tänään päättynyt! Miten voi olla mahdollista!? Nyt en todellakaan enää raaski ostaa, hinta kolme euroa vajaa 300 €. Se värikin oli loppu, mitä ihailin. Toivun pettymyksestä. 

Haaveilen myös pienestä kesäreissusta, valmismatka. Olen pyöritellyt samalla tavalla tuota varaussivua, mutta en ole saanut varattua. Pienituloisen ihmisen ongelma, ei voi tuosta noin vaan pistää tuulemaan kaikkea mitä mieli tekee. Ehkä mun nyt vaan täytyy painaa sitä varausnappia, säästinhän juuri sen tuolin verran rahaa. ;) 

Vierailija
9744/22315 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana odotus: ens viikonloppuna ystävien kanssa hörpitään olutta, ollaan 'pilkillä' porukalla, grillataan makkaraa ja sit tehhään yhessä pizzaa siemaillen sofistikoituneesti valkoviiniä. Nautitaan ystävyydestä! Nauretaan, hupsutellaan...

Ai ettäs odotan jo... näillä nauruilla pärjään vappuun :) :)

Vierailija
9745/22315 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin tänään ponin ja aasin. Viikolla töihin päin näin ison ketun menevän edestäni. Vieläpä epätyypillisissä paikoissa noi näin.

On tullut aikaisemmin nähtyä pari joutsenta ja aikamoista sirkutusta myös kotiseudullani.

Mä niin tykkäisin, jos vain kunnon kevät koittaisi.

Vierailija
9746/22315 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostamisesta kun puhe olen koko talven ihaillut yhtä tuolia, joka on ollut alessa. En kuitenkaan ole raaskinut ostaa, hintaa oli vieläkin paljon. Vielä eilen katsoin sitä ja taas vain suljin sivun, että ehkä vielä joskus... Tänään sitten päätin, että nyt sen ostan, olen sen ansainnut, ja siitä oikeasti tulisi hyvä mieli ja iloa vuosiksi tai vuosikymmeniksi. No mutta mitenpä kävi, sen ale oli juuri tänään päättynyt! Miten voi olla mahdollista!? Nyt en todellakaan enää raaski ostaa, hinta kolme euroa vajaa 300 €. Se värikin oli loppu, mitä ihailin. Toivun pettymyksestä. 

Haaveilen myös pienestä kesäreissusta, valmismatka. Olen pyöritellyt samalla tavalla tuota varaussivua, mutta en ole saanut varattua. Pienituloisen ihmisen ongelma, ei voi tuosta noin vaan pistää tuulemaan kaikkea mitä mieli tekee. Ehkä mun nyt vaan täytyy painaa sitä varausnappia, säästinhän juuri sen tuolin verran rahaa. ;) 

Oi ei. Ymmärrän niin pettymyksesi. Katsoin kauan yhtä pellavapaitaa netissä, kallis oli. Usein käv8n ihailrmsdda, ja viimein ostin. Ihan ok.

Sattumalta kävin viikkojen päästä katsomassa ja ale - 20€ !!! Just sama koko ja väri. Tsiisus... ei olis pitäny käydä!

Vierailija
9747/22315 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaveilen myös pienestä kesäreissusta, valmismatka. Olen pyöritellyt samalla tavalla tuota varaussivua, mutta en ole saanut varattua. Pienituloisen ihmisen ongelma, ei voi tuosta noin vaan pistää tuulemaan kaikkea mitä mieli tekee. Ehkä mun nyt vaan täytyy painaa sitä varausnappia, säästinhän juuri sen tuolin ve

* Kävin ihailemassa... typot!

Vierailija
9748/22315 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummeli täällä taudin otteessa edelleen. Alkaa jo kieltämättä kyllästyttää, mutta minkäs teet. Nyt jo mietityttää, kun maanantaina olisi hyvä olla työkunnossa, että mitenkähän mahtaa käydä. Ruokakauppaankin piti tänään jo läheiset höykyttää käymään, kun ei itse vieläkään kyennyt. Kaikkea sitä. Tekevälle sielulle ei ole helppo paikka olla tekemättä mitään. Mutta toivossa on hyvä elää. Jonain kauniina päivänä ehkä herään uuteen aamuun taas terveenä. Sitä odotellessa. 

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille! 

Vierailija
9749/22315 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imurointia, kirppiskierros, hampparilla käynti, Rapfaijan tapaaminen, herkkujen ostoa, vanhemmilleni ja isovanhempieni luona myös kävin. 

Tylsä kotipäivä ei olisi käynyt päinsä tälläisenä päivänä. Sain tänään festarilipunkin. Kiva sää ulkona, mutta kovaa puuskittaista tuulta on. Illalla pitää katsoa Netflix uutuus eli The Electric State. 

Pihvi homma -kappaletta soimaan, kun pari pihviäkin tuli syötyä lohkoperunoiden kanssa. Päikkärit voisi tehdä terää nyt.

Saatko yöllä nukuttua jos nukut päikkärit?

Vierailija
9750/22315 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netflixiin tulee kohta kotimainen elokuva Pikku Siperia. Ensimmäinen kotimainen elokuva, joka on Netflix kiinnitetty alun alkaen.

Huomasin tälläisen elokuvan, juuri ennen kun aloitan katsoa The Electric State elokuvaa.

Onko N64:llä Netflixiä? Ja kiinnostaako tuo Pikku Siperia elokuva nähdä? Dome Karukosken elokuva. Ihme ettei tuosta elokuvasta olla pahemmin puhuttu tai sitten olen epätiedossa elokuvien suhteen.

Vierailija
9751/22315 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyden kanssa ollut haasteita, mutta töissä menee ihan hyvin ja 3 vko lomakin siintää jo edessä. Etelä-Amerikka odottaa! 

Vierailija
9752/22315 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kuuluu oikein hyvää. Nukuin hyvin ja nyt teen lähtöä kirkkoon. (Menen hakemaan voimia tulevaan työviikkoon, jossa haastetta kylliksi.)

Vierailija
9753/22315 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan nukuttua, kun itselläni on paremmat kuin hyvät unenlahjat. Mä en näköjään ole tervetullut tähänkään ketjuun, kun jokaiseen viestiini on tullut alanuolta. Eilen en kerennyt vastata tähän kysymykseesi, kun huomasin viestisi liian myöhään.

Vierailija
9754/22315 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netflixiin tulee kohta kotimainen elokuva Pikku Siperia. Ensimmäinen kotimainen elokuva, joka on Netflix kiinnitetty alun alkaen.

Huomasin tälläisen elokuvan, juuri ennen kun aloitan katsoa The Electric State elokuvaa.

Onko N64:llä Netflixiä? Ja kiinnostaako tuo Pikku Siperia elokuva nähdä? Dome Karukosken elokuva. Ihme ettei tuosta elokuvasta olla pahemmin puhuttu tai sitten olen epätiedossa elokuvien suhteen.

Huomenta kaikille :)

Eipä oo mulla Netflixiä, telkan leffat riittää tai sit käyn isolta kankaalta kattomassa elokuvissa. Se on toki parasta. Nautin todella, vielä jos onnistuu olemaan hiljainen sali. Se tunne: me sadat koemme samaan aikaan tämän, kukin omalla tavallaan...

Aurinkoista päivää

N64

Vierailija
9755/22315 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkonainen yö takana. Puolikkaan normityöpäivän verran olen jo hereillä kuppelehtinut, maailman turruttavan huonot uutiset lukenut ja taas kerran itselleni luvannut jättää uutisten lukemisen tauolle. Ahdistusta ja surumieltä vain tuovat. Erehdyin aikaisin aamulla keittämään itselleni kahvia. Pahaahan se oli. Mutta juoda piti.

Aamupalaksi taas kipulääke. Aamuyöstä jo päivän ensimmäisen nappasin. Häätämään kivun kärkeä, taittamaan sitä toviksi. Muuttamaan oloa siedettävämmäksi. Päivän aikana kipuun turtuukin, kaveriksi kasvanut ytimiin ja kudoksiin. Yöllä mönkii esiin kokoon puristaen ja tukahduttaen. Olen etsinyt hermokipulääkkeet suntin suulle. Haluaisin kuitenkin pitää kiinni joltisakin toimivasta päästäni.

Hermolääkkeen ahdistava aivosumuisuus ei houkuta.  Nostan käteni ylös, jätän lääkäreiden ovet avaamatta. Tikit poistan ensi viikolla. Talous ei anna myöten sairastaa eikä henkinen voimavarani jaksa enää asiakasammattitaidottomia lääkäreitä. 

Kuulema minun pitäisi kirjoittaa kohteluistani eteenpäin  hyvinvointialueeni pääpirulle.  Sairaanhoitajan sanoin. Jopa kansien väliin luettavaksi. 

Mitä suotta. Jokaisella oma taakkansa repussaan. Pääpiruillakin.

Kevätaurinko loistaa häpeilemättömän kirkkaana ja tervetulleena. Se hyökkää ikkunan lasipintojen läpi, kyllä - likaiset ovat, lämmittäen. Valkoiset hanget heijastavat kirkkautta voimakkaasti. Pupuset olleet yöjuoksuilla. Kevättä käpälissä, viiksissä virnettä.

Aurinkolasini ovat hukassa.

Talven selkä taittunut. Viimeisiä kirpeitä pakkasaamuja. Lintujen konsertointia. Miten syvällä sydämen mutkassa kävikään talitintinin riemuääni!

Ensimmäiset pajunkissat jo pari viikkoa sitten bongattu. Harakka pihapiirin tervetulleeks toivoteltu. 

Elämä vastustaa mutta huomaan vielä sen tuomat pienensuuret iloa ja riemua kantavat asiat. Huomaa sinäkin kauneus ympärilläsi.

Voi hyvin

Vierailija
9756/22315 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan nukuttua, kun itselläni on paremmat kuin hyvät unenlahjat. Mä en näköjään ole tervetullut tähänkään ketjuun, kun jokaiseen viestiini on tullut alanuolta. Eilen en kerennyt vastata tähän kysymykseesi, kun huomasin viestisi

Mä sain täällä kerran viestiini 10 alanuolta niin että pätkähti. On voinut tulla vielä lisääkin. No, täällä vielä oon. Mitäpä noita murehtimaan.

Täällä paistaa nyt aurinko, häikäisevän kirkas on uusi lumi. Kiitos tästä päivästä. Leppoisaa ja sopuisaa pyhää kaikille!

Vierailija
9757/22315 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan nukuttua, kun itselläni on paremmat kuin hyvät unenlahjat. Mä en näköjään ole tervetullut tähänkään ketjuun, kun jokaiseen viestiini on tullut alanuolta. Eilen en kerennyt vastata tähän kysymykseesi, kun huomasin viestisi

En ole koskaan ymmärtänyt, millä logiikalla joku pöhkö noita alanuolia jakaa... älä välitä :) suurin osa täällä on ihan kivaa ja kannustavaa porukkaa, eikö vaan?

N64

Vierailija
9758/22315 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyden kanssa ollut haasteita, mutta töissä menee ihan hyvin ja 3 vko lomakin siintää jo edessä. Etelä-Amerikka odottaa! 

Vaude, ootko ennen käyny. On varmaan kokemista, näkemistä...

Vierailija
9759/22315 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin pitkähkön viestin ja onnistuin jotenkin sen hävittämään.

No lyhyestä virsi kaunis: hyvää sunnuntaita kaikille💐

Vierailija
9760/22315 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin aamuyöllä 2.30,  nukahdin uudestaan ja sitten  heräsin painajaisunesta.  Olin taas viimeisessä työpaikassani työkavereiden piinattavana, esimies juonessa mukana.  En tiedä miksi sinne unimaailmassa niin usein palaan... ei siellä nyt niin kauheaa kuitenkaan ollut kuin mitä nyt unessa on ollut.

Kaunis aurinkoinen päivä, raikas tuuli puhalteli aamulenkillä kasvoihin. Muuten oli hyvä ulkoiluilma.

Vastasin yhteen saamaani sähköpostiviestiin ja ajattelin vielä kirjoittaa kaksi kirjettä tänään.  Siinähän se aika kuluukin mukavasti.

Hyvää sunnuntaita jokaiselle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan