Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22354)

Vierailija
9681/22354 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä.

Vierailija
9682/22354 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi musiikki on olemassa. Se auttaa kaikkeen yleensä.

Hyvää yötä myös minulta kaikille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9683/22354 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen positiivinen mieliala ollut pari päivää, vaikka mitään merkittävää ei ole elämässäni tapahtunut.

Saa nähdä montako päivää tätä vielä jatkuu- N61v

Kiva kuulla tämä. Ehkä sinullakin voi valoisuus ja aurinkoiset päivät vaikuttaa. Mietin vaan itseäni, kun keväällä olo piristyy joskus liikaakin tämä kaiken myötä. Se näkyy sitten siinäkin, että herään aikaisemmin. Fiilis, että pitäisi tehdä paljon kaikkea. Kesällä jotenkin rauhoitun sitten. 

Vierailija
9684/22354 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö oli tosi huono, vieläkin pöhnäinen olo lääkkeistä mitkä eivät edes auttaneet. Onneks ei menoa tänään mihinkään.

N.61v

Vierailija
9685/22354 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä on, evästä ei.

Vierailija
9686/22354 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunosti kuuluu. Kuulolaitteesta patteri loppu.

Vierailija
9687/22354 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

N64:

Hyvää, aurinkoista huomenta kaikille :)

Laitoin kahvin tippumaan, hilppasin yöpaidassa ulos. Laitoin auton tolppaan ja harjasin enimmät lumet auton päältä ja rappusilta. 5cm tullut lunta yöllä ja 5C pakkasta. Aurinko nousi just metsän takaa, hienon näköinen sää, vähän utuinen, vitivalkoinen lumi kimalsi... tästä tulee hyvä päivä. Ai niin, linnutkin tsirkutti iloisesti.

Kahvin jälkeen lähden kauppaan, suunnittelen vähän jo ostoja, kun ystävä tulossa kylään.

Valoisaa päivää Kaikille

Kerrohan, mitä sinulle kuuluu :)

Vierailija
9688/22354 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosia, vuosia haaveillut eräästä ammatista, mutta lähipiiri pitänyt hulluna jo ajatusta, että ihan ok palkkainen maisteri lähtisi amikseen ja suuntautuisi pienipalkkaiselle luovalle alalle. Monien murheiden ja terveyshaasteiden jälkeen on ollut kuitenkin pakko pysähtyä ja miettiä, mitä ihan oikeasti elämältään haluaa ja huomata, että raha ei todellakaan ole kaikkein tärkein asia elämässä. 

Niinpä hain ja pääsin opiskelemaan unelma-alaani ja voi miten paljon iloa ja innostumista tämä on elämääni tuonut! Olen herännyt ihan uudella tavalla eloon, vaikka opintojen ajan on aika rajusti pitänyt kiristää kukkaronnyörejä ja nostaa opintolainaakin.

Vaikka en vielä yhtään tiedä mitä tulevaisuus ja työelämä tuo tullessaan, olen onnellinen että uskaltauduin irrottautumaan vanhoista uskomuksista ja muiden odotuksista ja kokeilemaan uutta sekä tavoittelemaan omia unelmiani. Tämä on ollut itselleni paljon arvokkaampaa kuin mikään raha. 

Vierailija
9689/22354 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vuosia, vuosia haaveillut eräästä ammatista, mutta lähipiiri pitänyt hulluna jo ajatusta, että ihan ok palkkainen maisteri lähtisi amikseen ja suuntautuisi pienipalkkaiselle luovalle alalle. Monien murheiden ja terveyshaasteiden jälkeen on ollut kuitenkin pakko pysähtyä ja miettiä, mitä ihan oikeasti elämältään haluaa ja huomata, että raha ei todellakaan ole kaikkein tärkein asia elämässä. 

Niinpä hain ja pääsin opiskelemaan unelma-alaani ja voi miten paljon iloa ja innostumista tämä on elämääni tuonut! Olen herännyt ihan uudella tavalla eloon, vaikka opintojen ajan on aika rajusti pitänyt kiristää kukkaronnyörejä ja nostaa opintolainaakin.

Vaikka en vielä yhtään tiedä mitä tulevaisuus ja työelämä tuo tullessaan, olen onnellinen että uskaltauduin irrottautumaan vanhoista uskomuksista ja muiden odotuksista ja kokeilemaan uutta sekä tavoittelemaan omia unelmiani. Tämä on ollut itselleni paljon arvokkaampaa ku

Ihana viesti. Minun mottoni oli työelämässä: Puutarhurin palkkaa ei makseta pelkässä rahassa, vaan työn suomassa nautinnossa :). Niin totta. Nuorena oli Suomessa paljon pieniä, monipuolisia puutarhoja. Olen viljellyt Neilikkaa, Ruusua, Leikkokrysanteemiä... kesäkukat oli lemppareita, se väriloisto orvokeissa, daalioissa, lobelioissa... kurkkuhuoneen raikas tuoksu, kun oli uusi turve ja uudet taimet. Tomaattikasvuston tahrat ei vaatteista irronnut ja joulutähden pimennysmuovit kastelivat usein... ei kaduta. Halusin maaseudun ammatin ilman karjaa, veli valitsi metsän, minä puutarhan.

Ihminen on niin ison osan ajastaan työssä, siitä pitää saada paljon muutakin kuin elanto.

Onnea, kun rohkenit :)

Puutarhuri

Vierailija
9690/22354 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen vuosia, vuosia haaveillut eräästä ammatista, mutta lähipiiri pitänyt hulluna jo ajatusta, että ihan ok palkkainen maisteri lähtisi amikseen ja suuntautuisi pienipalkkaiselle luovalle alalle." 

Kiva, että löysit kiinnostavan alan. Viestisi muistutti omia ajatuksiani, vaikka en ole opiskellutkaan vielä paljonkaan. Kuitenkin itsellä oli pitkään pari vuotta sitten se mielessä, että mitä oikein tahtoisin tehdä ja opiskella. Sitten valitsin itsekin varmaan vähän samankaltaisen alan kuin sinäkin. Oli hyvä päätös itselleni ja sain ammatin. Sellaista rentoa tekemistä olivat opinnotkin.

Toisaalta kehotan miettimään opiskelun jälkeistä aikaa. Olisi hyvä olla niitä verkostoja ympärillä. Tämä vähän koulutuksesta riippuen myös. Itsellä ei ole suhteita yms niin työllistyminen alalle on sitten vaikeampi asia, kun eihän niitä työtä juurikaan ole muutenkaan. En silti kadu koulutusta ja mukavaa oli sitä käydä. Mutta kiva lukea muiden viestejä ja ajatuksia näissä jutuissa. 

Vierailija
9691/22354 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhurille viestini 9689 jälkeen, 

Olisi vielä kysymys minulta puutarha-alan liittyen, kun se on yksi ala mistä olen ollut kiinnostunut. Eli kuinka raskasta työ alalla on? Tykkäisin itse eniten tehdä töitä kasvihuoneissa tai muuten ulkona istuttaen jotain. En viihtyisi kukkakaupoissa yms. Näin mietin kestäisikö selkäni sitä kaikkea. En välttämättä jaksaisi kantaa kovin raskaita juttuja yms. Olisi kiva kuulla ajatuksia tähän liitteen.  

Vierailija
9692/22354 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitkeässä istuu tauti. Mutta ihana aurinko kruunasi toipilaan päivän. Jaksoin istua ulkona terassilla ja aurinkolasien läpi silmät kiinni kohottaa katseen kohti aurinkoa, tankaten kevään valoa! Niin hoitavaa ja voimallista. Tervetuloa kevät! 

50+ Mummeli 

Minun ystäväni on ollut jo neljä viikkoa kuumeessa yhteen menoon, kolmas ab-kuuri menossa. Keuhkokuumetta on ja mengikokkiakin epäilty. Hiihtolomakin meni koko perheeltä pilalle, kun äiti sairastaa. Eikä ole auttanut, vaikka on influenssa- ja pneumokokkirokotuksetkin syksyllä ottanut.  Muu väki pääsi viikon kuumeella onneksi.

Vierailija
9693/22354 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kivan rapsakka pakkasaamu pakastimen sulatusta varten. Nyt ollaan jo saatu takaisin ruuat pakastimeen terassilta. Seuraavaksi syksyllä taas.

Vierailija
9694/22354 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puutarhurille viestini 9689 jälkeen, 

Olisi vielä kysymys minulta puutarha-alan liittyen, kun se on yksi ala mistä olen ollut kiinnostunut. Eli kuinka raskasta työ alalla on? Tykkäisin itse eniten tehdä töitä kasvihuoneissa tai muuten ulkona istuttaen jotain. En viihtyisi kukkakaupoissa yms. Näin mietin kestäisikö selkäni sitä kaikkea. En välttämättä jaksaisi kantaa kovin raskaita juttuja yms. Olisi kiva kuulla ajatuksia tähän liitteen.  

Näitä varsinaisia puutarhatöitä tein -80 luvulla. Olin +20, eli silloin jaksoi. Paljon oli kantamista, kumartumista, kurkottelua yms, mutta tykkäsin. Likaista toki oli, muttei haitannut. Eu:n myötä nämä pienet monipuoliset puutarhat jäi pois, enempi on isoja ja ykstoikkosempia enää. Puistopuolen paikkoja toki on, osa raskaita.

En siis tarkkaan tiedä, mitä ja minkälaista työ nykyään on. Olin pitkään töissä erilaisissa puutarha-alan tukkuliikkeissä ja taimimyymälässäkin. Siis ei koulutus hukkaan mennyt, ja sain opiskellessa elinikäisiä ystäviä.

Puutarhuri

Vierailija
9695/22354 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sade

Sadetta mä kuuntelen 

Muistan kaiken sen

Hän nukkuu niin luulen

Mä valvon ja kuulen

Vierailija
9696/22354 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kaupasta 2 Kick patukkaa, since 1954... oliko se ennen Käck?

Ovat jumalaisen hyviä... ja kalliita

Vierailija
9697/22354 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hunosti kuuluu. Kuulolaitteesta patteri loppu.

***PO-POM-TSIHH***

Hyvä puujalka, tosin 8)

Vierailija
9698/22354 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vit.tuako se sulle kuuluu?

Vierailija
9699/22354 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kaupasta 2 Kick patukkaa, since 1954... oliko se ennen Käck?

Ovat jumalaisen hyviä... ja kalliita

Juu oli ennen Käck ja ihan sairaan hyviä! Pitääkin huomenna ostaa iso kasa pitkästä aikaa :) 

Vierailija
9700/22354 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vit.tuako se sulle kuuluu?

Viitit sitt kommentoida kuitenkin ilkeästi, vastaamatta itse kysymykseen... huh huh :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä