Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22352)
"Tarinan opetus oli kai se, että jokaisella on joku 'heikko kohta' ulkonäössään, niillä sievimmilläkin..."
Minun on vaikeaa ajatella ulkonäköäni. En oikeastaan pidä siitä miltä näytän. Välillä ajatukset vaihtuu ja olen hieman tyytyväisempi. Toisaalta en ole ulkonäkökeskeinen ihminen. En käytä mihinkään meikkiin yms rahaa tai juurikaan ostele vaatteita. Samoin en itse arvostele muiden ulkonäköä tai muutenkaan jaottele ihmisiä sen mukaan.
Ehkä itsellä tämä oman ulkonäön kielteisyys juontaa juurensa siihen kiusaamiseen. En ole juuri mitään hyvää ikinä kuullut. Kaikkea huonoa senkin edestä. Samoin toisaalta, kun se hyvä puoli on ns tyhjä ja mitään hyvää palautetta ei ole tullut niin vaikeaa sitä kaikkea on tavallaan itse täyttää. Ei meillä kotona esim koskaan kehuttu näistä jutuista. Ei sanottu esim kuinka jokin juhlavaate sopi minulle tai oli onnistunut valokuva tms. Jotenkin sitä kaipasi joskus sellaista vastapainoksi kaikelle huonolle.
Ei tämä kaikki ole myöhemminkään muuttunut. Tavallisena päivänä mietin, että olen ihan ok. Huonona päivänä näen itseni jotenkin kumman näköisenä ja mietin, että voisinpa muuttaa monet asiat. Toisaalta en minä tätä kaikkea monestikaan mieti. Vaatteita ostaessa yms tai ulkonäöstä lukiessa tulee kaikki mieleen. Sillä tavalla itsevarma en koskaan ole. En ulkonäöllisesti tai muutenkaan. Se taas juontaa luonteeseeni, kokemuksiini ihmisistä sekä persoonaani muutenkin.
Joku joskus sanoikin jo pelkän kirjoittelun pohjalta, etten taida kovin itsevarma olla. Hän näki sen tekstin läpi, vaikka ei ikinä minua muuten nähnyt. Vastasin hänelle, että olen sellainen kuin olen. Hän vastasi, että niinhän hänen ystävänsäkin sanoi ja jokainen on omanlaisensa. Ehkä se riittää, vaikka tietysti itsekin mietin, että jokainen hyvä sana ei tietysti ole pahitteeksi. En minäkään mitään kehuja kaipaa, mutta asiallista kohtelua.
"Eikö venäläistenkään henki ole arvokas, Putin työntää nuoria miehiä tykin ruoaksi. Miehet, joilla olisi elämä edessä... j u l m a a"
Tähänkin liittyen minulla oli joskus pari nettikaveria Venäjältä. Molemmat heistä hyvin kielteisiä maansa asioille kaiken suhteen. Toinen kuului vielä vähemmistöön, mikä lisäsi hänen tyytymättömyyttään. Ei siellä voi kovin julkisesti sitä kaikkea näyttää ja toisen miehen kanssa kulkea. Oli ihan yleistä, että rahalla vältettiin asepalvelusta jo silloin. Piti jokin summa maksaa tai opiskella pidemmälle, että vältti koko armeijan. Moni yritti niitä rahoja saada kasaan keinolla millä hyvänsä. Eivät ne olot siellä armeijassa mitään pidettyjä ole olleet ennenkään. Hyvin ikäviä juttuja sattui.
Eräs sanoikin kuinka pitää tietyistä jutuista maassaan (musiikki, taide, jotkut kulttuurijutut), mutta kokonaisuus on niin huono, ettei hän voi ikinä elää haluamaansa elämää kotimaassaan ja niillä arvoilla millä hän haluaa elää. Se jäi mieleen. Tuohon armeijaan vielä niin se on ihan ymmärrettävää, että maaseudun nuoria kouluttamattomia ja köyhempiä miehiä sinne työnnetään. Moni jolla on mahdollisuus yrittää välttää sitä kaikkea.
Samalla ymmärrän sen jos moni ei pidä tästä viestistä. En kiistä mitään sotaan liittyvää ja tiedän kyllä sen, että moni venäläinen kannattaa sotaa tai kiistää sen kokonaan niin kuin mitään ei olisikaan. Joskus mietin näitä kahta tuttua ja toivon, etteivät he joutuisi sotaan mukaan. En voi sitä koskaan tietää, mutta toivon heille parempaa kohtaloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskaa tänäänkin, luultavasti myös huomenna.
Kyllä, myös tänään!
Täällä myös tänään keskiviikkona tylsyyttä ja yksinäisyyttä, en tiedä kauan enää jaksan. n.61v
Kylläpä tuli aamulla sakeasti lunta! Nyt jo selkenee ja vesi juoksee räystäiltä.
Täällä on ollut paljon pikkulintuja koko talven. Monta pähkinäpussia on pitänyt ostaa. Rasvapallot ei niinkään tee
kauppaansa. Töyhtötiainen on tosi söpö. Mustarastaat ovat pärjänneet hyvin.
Mies imuroi, pedanttina luonteena hän tekee sen perusteellisesti, minä aika suurpiirteisesti. Minä sitten tyhjensin ja pesin jääkaapin. Heitin vihdoinkin pois monta vuotta vanhan villivadelmahyytelön. Minua on vähän ällöttänyt syödä sitä kun muistan ne madot jotka kiipeili kattilan reunoja pitkin.
Hyvää keskiviikkoa kaikille💐
Vadelmista ja madoista. Itsekin keräsin paljon vadelmaa viime vuonna. Niitä roskista puhdistaessa yritin sanalla katsoa kaikki madot pois. Halkaisin jokaisen vadelman ja pyydistin matoja. Tähän meni aikaakin. Silti lopputulos ei ole täydellinen ja vieläkin pakastimessa rasioita ottaessa törmään jäätyneisiin matoihin kannen alla. Niitä yritin sitten poistaa ja vielä kerran tarkastan sulaessa koko rasian läpi. Näin toivon mukaan en ole syönyt niitä kuitenkaan.
Ehkäpä madot ovatkin oivallista proteiinia!
Niinhän siinä kävi, että nuoret ajoivat varastamallaan autolla ulos tieltä. Toivottavasti se Bobin hirviötyttären roolihahmo pääsee hengestään.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän siinä kävi, että nuoret ajoivat varastamallaan autolla ulos tieltä. Toivottavasti se Bobin hirviötyttären roolihahmo pääsee hengestään.
Tais tulla Emmen spoilia tänne !!! Soo soo. Jakso tulee vasta 18.30 normitelkassa
Just piäsin töestä ja loppuviikko vappaata. Voes muutaman ohrapirtelön ryystee.
Vierailija kirjoitti:
Vadelmista ja madoista. Itsekin keräsin paljon vadelmaa viime vuonna. Niitä roskista puhdistaessa yritin sanalla katsoa kaikki madot pois. Halkaisin jokaisen vadelman ja pyydistin matoja. Tähän meni aikaakin. Silti lopputulos ei ole täydellinen ja vieläkin pakastimessa rasioita ottaessa törmään jäätyneisiin matoihin kannen alla. Niitä yritin sitten poistaa ja vielä kerran tarkastan sulaessa koko rasian läpi. Näin toivon mukaan en ole syönyt niitä kuitenkaan.
Hei, kun pakastan vadelmia, niin annan rasioiden olla jääkaapissa kansi suljettuina jonkin aikaa, madot nousevat pinnalle.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä madot ovatkin oivallista proteiinia!
No onhan ne. On tullu syötyä tähän ikään mennessä joitain kertoja. Ja joskus ollu niitä marjaluteita va mitä ne nyt onkaan. Ei oo kovin hyvän makuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tais tulla Emmen spoilia tänne !!! Soo soo. Jakso tulee vasta 18.30 normitelkassa
Ups:( Sori, mulla monta keskustelua auki, tämä tuli väärään ketjuun. Koitan olla jatkossa tarkempi. Vaikka kyllähän tuo ulosajo oli ihan odotettu...
Sisarpuoli sitoi joskus mun kädet.
Varasti mun polkupyörän ja huulikiillon.
Rikkoi mun barbien mekon.
Värjäsi ja leikkasi mun barbejen hiuksia.
Yhden hiukset kyni siiliksi.
Heitti mun aapisen ulos ikkunasta.
Ihan hyvin nyt menee.Sairastan kaksisuuntaista ja ventafalaksiinilla pääsen sängystä ylös joka aamu.Syön myös lamictalia, ketipinoria otan silloin tällöin uneksi.Yritän lopettaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Mun siskon nukkelle mä tein hienon nutturakampauksen, sisko suuttu. En edes leikelly, kun vetelin vaan kiharat suoraksi. Höh. No sama sisko suuttui, kun yritin saada sen ojasta ylös, kun oli kaatunut suksilla: äää ää ää, sä pilasit mun ladun, hän parkui :)
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin nyt menee.Sairastan kaksisuuntaista ja ventafalaksiinilla pääsen sängystä ylös joka aamu.Syön myös lamictalia, ketipinoria otan silloin tällöin uneksi.Yritän lopettaa sen.
Vaihtuuko lääke manian aikaan? Vai sama V jatkuvasti? Mulla vaikea masennus loppui ect hoidolla, lääkkeet ei tehonnu. Venla estona viidettä vuotta. Saattais olla myös (hypo)maniaa. Ei todettu, kuin pelkkä masennus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun siskon nukkelle mä tein hienon nutturakampauksen, sisko suuttu. En edes leikelly, kun vetelin vaan kiharat suoraksi. Höh. No sama sisko suuttui, kun yritin saada sen ojasta ylös, kun oli kaatunut suksilla: äää ää ää, sä pilasit mun ladun, hän parkui :)
Ja mä pelastin siskoni pahalta astmakohtaukselta sairaalaan sekä hukkumiselta järveen. Ei olla väleissä ollenkaan. Ei olla oltu 20:een vuoteen perintöriidan takia. Nyt mun lapset suuttuneet minuun kun kuulemma valitan aina. Hekin valittavat, mutta minä en saisi. Järkkäsin heille taidoillani isot rahat, mutta mun pitää nyt olla siitä jo hiljaa vaikka en puhu asiasta. He olivat saajia, mutta pää kiinni vain.
Itkettää, mutta kyyneleet eivät tule. Olen kohdannut elämäni aikana paljon pahuutta ja ilkeilyä. Luulin, että se etten lähde riitelemään, olisi hyvä asia. Ei ollut, mua poljettiin vain alemmas.
Mulla kävi kaveri kahvilla, hän toi palat mustikkapiirakkaa, mä tarjosin karjalanpiirakan munavoilla. Ei muuta mainittavaa tänään.
Samoja asioita olen miettiny kuin mistä kirjoitat. Paljon pahaa tapahtuu uskonnon ja rasismin varjolla, kuka muka voi päättää, että joku uskonto tai rotu on tärkeämpi kuin joku toinen. Pelkään suuresti, että rasismi Suomessakin vaan lisääntyy. Äärioikeisto kokoaa rivejään, muualta tulleet ja erinäköisetkin kokee valtavaa syrjintää, vaikka olisivat syntyneetkin Suomessa. Niinkuin tämä Lucia-neito.
Pelottaa. Oikeasti. Ihan kuin ihmishengellä ei olisi arvoa, sota lähellämme jotkuu. Kolmivuotiaat Ukrainassa ei muusta tiedä kuin sota-ajasta.
Eikö venäläistenkään henki ole arvokas, Putin työntää nuoria miehiä tykin ruoaksi. Miehet, joilla olisi elämä edessä... j u l m a a
Ja sitten tuo iso oranssi mies! Mikä maailman luonnonvarojen oikeutettu kahmija hänkin kuvittelee olevansa. Sairas meno.
Tässä purkaus, en jatka aiheesta enää