Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22724)

Vierailija
7361/22724 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kotipäivä, paistoin maksapaloja ja keitettyjä perunapaloja, nan. Nyt katson Venla gaalaa.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tein oman ennätykseni villasukkien neulomisessa; sukat reilussa tunnissa!

Terän pituus 5,5 cm!! Söpöt on.

Mä oon tehny n 3cm ( vai kirjoitanko 3m ) pikkuruisia

Tosi pienet oot tehnyt! Sain kerran avaimenperän, missä oli 4 cm:n sukat.  Nalle-langasta tein nuo tänään. Kiva oli "näpertää".

Mihin te teette näitä? Ihan vain itsellenne? Mä neuloin joskus aikoinaan pikkuruisia sukkia Lastenklinikan keskosvauvoille. Ja tein jonkun aikaa sellaisia "putkitöppösiä", joita eläinlääkäriasemat voivat käyttää kissoille ja koirille anestesian aikana. Nyt mulla on menosa aikuisdelle miehelle villasukat. Mun sikonpoika kun tossa joulun alla tuumasi, että kun mummi (siis mun äiti) on jo kuollut, niin nekin villasukat, mitkä hän ennen muistisairauttaan lapsenlapsilleen kutoi, alka aolla jo aika kuluneet. Ja mä tosiaan olen meidän lähisuvussa nyt ainoa, joka heiluttelee puikkoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7363/22724 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään on ollut huono päivä. Heräsin keskellä yötä ja en saanut enää unta. Päätä särkenyt koko päivän, sitten yks tyyppi alkoi neuvoa ihan ääliömäisesti sellaisessa asiassa, joka ei edes sille kuulu. Ärsyttänyt vaan kaikki. Nukuin sitten töiden jälkeen päikkärit ja nyt on ihan tyhmä olo ja yöllä ei tuu uni. En edes jaksa teeskennellä, että hei mulle kuuluu hyvää, kun kaikki ärsyttää ja päässä humisee. Niin ja rahatkaan ei riitä tässä kuussa oikein mihinkään, kun laskuja vaan ropisee joka puolelta. Toiset aloittaa harrastuksia ja aktiviteetteja ja minä lasken lantteja. Tekisi mieli vaan haistattakaa kaikille pitkä haiseva. Ei tää oo vakavaa, v***** vaan urakalla, mitäs kysyitte mitä kuuluu. Parempia tunnelmia muille. 

T. Päivänsäde 

Tiedän mistä puhut. Oon vielä kipeänä ja hammasta kolottaa. Mulle myös on sattunut viimeksi tänään, että kun kysyn asiaa x joltain ihmiseltä, niin 3-4 eukkoa kailottaa vastauksia. En noteeraa näitä vastauksia mut ärsyttää tää osallistuminen.

Kaupassa pari päivää sitten kassalle oli jonoa, joten siirryin siitä itsepalvelukassalle, joka ei toiminut. Käännyin ihmiskassan puoleen  kysyäkseni onko tää rikki. Kassamuidu ei ehtinyt saamaan suutaan auki, kun jo käytävältä riensi joku täti-ihminen opastamaan kovalla äänellä että näin ja näin. Olen tottunut itsepalvelun käyttäjä. Ikää on 65 enkä näytä mummolta enkä ole avuton.

Se koodinlukija on kuulemma rikki, sanoi kassamuidu sitten kun sai puheenvuoron.  

En tajua mikä helvetin kiire tällä käytävä-asiakkaalla oli päästä opastamaan minua. Samoin toi aiempi kailottaminen. Mä en ikinä itse lähde kävelemään kysymättä toisten päälle!

Typerää. Eihän tässä viitsi enää kysellä mitään, kun ns. asiantuntijat ohjaavat sivusta. Kai ne saa siitä tyydytystä. Ihmettelen. 

Vierailija
7364/22724 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tein oman ennätykseni villasukkien neulomisessa; sukat reilussa tunnissa!

Terän pituus 5,5 cm!! Söpöt on.

Mä oon tehny n 3cm ( vai kirjoitanko 3m ) pikkuruisia

Tosi pienet oot tehnyt! Sain kerran avaimenperän, missä oli 4 cm:n sukat.  Nalle-langasta tein nuo tänään. Kiva oli "näpertää".

Mihin te teette näitä? Ihan vain itsellenne? Mä neuloin joskus aikoinaan pikkuruisia sukkia Lastenklinikan keskosvauvoille. Ja tein jonkun aikaa sellaisia "putkitöppösiä", joita eläinlääkäriasemat voivat käyttää kissoille ja koirille anestesian aikana. Nyt mulla on menosa aikuisdelle miehelle villasukat. Mun sikonpoika kun tossa joulun alla tuumasi, että kun mummi (siis mun äiti) on jo kuollut, niin nekin villasukat, mitkä hä

Joulumyyjäisiin teen. Lahjaksi sukka-nauhan, pikkuruisia kulkusia väliin

Vierailija
7365/22724 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ihmiset vaan haluavat kokea auttamisen iloa, kun rientävät pyytämättä apuun. Voisi tietenkin ensin kysyä, että saapiko auttaa tai neuvoa. Tai sitten tykkäävät sekaantua muiden asioihin ja olla hetken valokeilassa 😉 

Vierailija
7366/22724 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä

Onni myötä

N64

Vierailija
7367/22724 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli pirteä työpäivä. En tiedä tarkalleen mitkä seikat siihen vaikutti, mutta arvelen lintujen laulut piristäneen työmatkallani. Töissä olin ensimmäinen ja lunkisti otin alkuun siellä. Aurinkoakin on esiintynyt tänään ja pahemmin ei ole tarvinnut rehkiä töissä.

Joka päivä töissä on vain tullut kuunneltua koneiden ääniä, joten ensimmäisenä olijana laitoin radion päälle ja itsekseni olin töissä ainakin tunnin. Enkä edes ajoissa tullut töihin, että erittäin merkillinen päivä.

Eilen tuli nähtyä hiiri luonnossa. Aurinko ja eläinhavainnot vaikuttaisi olevan kevään merkkejä. Tunne on keväästä ja varmaan sen päälle iskee takatalvea. Oon jo syönyt laskiaispullia, että aikaisessa on ne leivokset kaupoissa.

Vierailija
7368/22724 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollut vaiherikas viikko. Elämän makuinen. Tapahtumia on ollut laidasta laitaan, niin hyvässä kuin pahassakin. Toivottavasti viikonloppu on tasaisempaa menoa. 

Siitä olen ollut tänään iloinen, että pidin omia terveitä rajojani enkä antautunut hyväksikäytetyksi, kun eräs tutun tuttu olisi väkisin halunnut lainata erittäin kallista erikoislaitettani omiin tarpeisiinsa. Ensinnäkään hän ei osaa käyttää sitä, joten joutuisin sen ajan olemaan koko ajan vieressä. Toisekseen hän ei ymmärrä kuinka kalliiksi tulee, jos hän vahingossa rikkoisi sen. Käyttö vaatii osaamista ja pieni virheliike voi olla kohtalokas. No, mieluummin olen "itsekäs" kuin maksan useiden tuhansien kuluja. 

Läheiset ovat sairastelleet, paljon on kaikenlaista tautia liikkeellä. Itse vielä porskuttelen terveenä, saas nähdä miten pitkään. 

Viime yö meni vähän harakoille, joten nyt nukkumaan. 

Mukavaa viikonloppua kaikille! 

50+ Mummeli 

Vierailija
7369/22724 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä

Ja luteille työtä.

Vierailija
7370/22724 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kuuluu hyvää! Töissä sain viikon hommat hyvin maaliin ja läksin kotiin tyytyväisin mielin. Bussissa kuitenkin muistin, että maitohappobakteerit on loppu, joten ajelin sitten kauppakeskukseen. Kävin ostamassa kahdet rintaliivit, kalsarit, sukkia ja pikkuhousuja. Toisesta kaupasta löytyi alerekistä mukava paitapusero ja neulepaita. Nappasin gyozoja kotiin päivälliseksi ja kiiruhdin bussiin. Tätä kirjottaessani muistin ne maitohappobakteerit. Jep, unohdin ostaa ne! No huomenna ollaan taas liikenteessä. 

Kotona kuulumisten vaihtoa puolison kanssa ja qyozoja valkoviinin kera. Viikon ruokatilaus tuli ja innostuin kokkailemaan kolmea eri ruokaa työevääksi: kanatonta currymuhennosta, italian pataa uunissa ja kukkakaalipyrettä kalapihveillä. Saavat parvekkeella jäähtyä yön yli ja aamulla laitan pakasteeseen. Siinä on kolmeksi viikoksi työeväät. Kokkailun lomassa kuuntelin puhelinlankoja ja sitten äänikirjaa sekä lopuksi kiillotin keittiön. 

Kohta suihkun kautta tutimaan. Ihana, kun on viikonloppu edessä! Nautitaan siitä! 

Vierailija
7371/22724 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä. Lämmitin rikki. Vetää joka raosta. Kärsin aamuun asti. Koirien kans saman peiton alle lämmittelemään.

Vierailija
7372/22724 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään kuuluu hyvää! Töissä sain viikon hommat hyvin maaliin ja läksin kotiin tyytyväisin mielin. Bussissa kuitenkin muistin, että maitohappobakteerit on loppu, joten ajelin sitten kauppakeskukseen. Kävin ostamassa kahdet rintaliivit, kalsarit, sukkia ja pikkuhousuja. Toisesta kaupasta löytyi alerekistä mukava paitapusero ja neulepaita. Nappasin gyozoja kotiin päivälliseksi ja kiiruhdin bussiin. Tätä kirjottaessani muistin ne maitohappobakteerit. Jep, unohdin ostaa ne! No huomenna ollaan taas liikenteessä. 

Kotona kuulumisten vaihtoa puolison kanssa ja qyozoja valkoviinin kera. Viikon ruokatilaus tuli ja innostuin kokkailemaan kolmea eri ruokaa työevääksi: kanatonta currymuhennosta, italian pataa uunissa ja kukkakaalipyrettä kalapihveillä. Saavat parvekkeella jäähtyä yön yli ja aamulla laitan pakasteeseen. Siinä on kolmeksi viikoksi työeväät. Kokkailun lomassa kuuntelin puhelinlankoja ja sitten äänikirjaa sekä lopuksi kiillotin k

Huh. Olisinpa yhden päivän elämässäni näin reipas. Tänään keitin aamukahvit, söin banaania ja leipää. Koirille ruokaa. Kävelin koirien kans puol tuntia. Tein lisää kahvia. Yritin korjata sähköliitintä. Tein lisää kahvia, kävelin vähän koirien kans. Kävin etsimässä kaupasta sähköliitintä. Tuli pimeä niin en saanut asennettua. Koirille ruokaa ja itelle banaani ja kahvia. Päivä onkin ohi. 

Minun päivässä täytyy olla vain 2h, toiset ehtii ties mitä

Vierailija
7373/22724 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry. Mutta jos saunan lämmitys ja pullan teko on sinusta työläs päivä   niin en uskalla edes kuvitella mihä teet kun laiskottelet/rentoudut?

Vierailija
7374/22724 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla aikaisemmin kysyi , että mihin te näitä pieniä sukkia teette. Itselläni tämä on ollut toistaiseksi vain kokeilu, kahdet pienet sukat olen vasta neulonut.  Niistä voisi tehdä avaimenperät.

Voisin kuvitella neulovani useammatkin, kun noita pieniä "lankanöttösiä" jää, kun paljon neulon.

Vierailija
7375/22724 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huh. Olisinpa yhden päivän elämässäni näin reipas. Tänään keitin aamukahvit, söin banaania ja leipää. Koirille ruokaa. Kävelin koirien kans puol tuntia. Tein lisää kahvia. Yritin korjata sähköliitintä. Tein lisää kahvia, kävelin vähän koirien kans. Kävin etsimässä kaupasta sähköliitintä. Tuli pimeä niin en saanut asennettua. Koirille ruokaa ja itelle banaani ja kahvia. Päivä onkin ohi. 

Minun päivässä täytyy olla vain 2h, toiset ehtii ties mitä"

Hei kuule, en sano tätä pahalla, mutta saattaisit saada päiviisi energiaa ihan vain syömällä monipuolista ruokaa ja vähentämällä reippaasti kahvin juontia. 😉 (Ellei taustalla ole masennusta tai muuta sairautta. Tosin tärkeää se monipuolinen ja riittävä ruoka on silloinkin.) 

Vierailija
7376/22724 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää yötä

Onni myötä

N64

Yöllinen onni 😅

Vierailija
7377/22724 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tuolla aikaisemmin kysyi , että mihin te näitä pieniä sukkia teette. Itselläni tämä on ollut toistaiseksi vain kokeilu, kahdet pienet sukat olen vasta neulonut.  Niistä voisi tehdä avaimenperät.

Voisin kuvitella neulovani useammatkin, kun noita pieniä "lankanöttösiä" jää, kun paljon neulon.

🥱

Vierailija
7378/22724 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta lankaan! Noihin kommentteihin muiden päivien sisällön määrästä: minusta se on vain mukavaa lukea, miten jotkut ovat tehneet paljon ja vaikka mitä, ja jotkut keskittyneet vain pariin asiaan. Sellaistahan se usein on, että välillä on paljon virtaa ja saa paljon aikaiseksi, kun taas välillä virta on loppu ja on parempi keskittyä vain pitämään itsestä ja tärkeimmistä huolta. Ja, ennen kaikkea: molemmat on ihan ok. Se kuuluu elämään, eikä sitä tartte hävetä.

Minulla mukava päivä tulossa. Nukuin vähänlaisesti, kun tuuli kolisteli nurkissa niin kovaa, mutta on mukavaa nauttia aamupalaa itsekseen ja katsella, kun päivä valkenee ulkona. Luvassa ei suunnitelmia, joten voin alkaa tehdä sitä, mikä sattuu kiinnostamaan. Mutta ensimmäisenä aamiaisen jälkeen varmaan kahvia.

Vierailija
7379/22724 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä tylsiä kuulumisia ja keskusteluja edelleen. Onneksi on välillä kivojakin!

Vierailija
7380/22724 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova tuuli piti yön valveilla. Nurkissa ryskyi, katto kumisi, ikkunat helisi. Jotain kolisi pitkin pihaa. Toivottavasti mitään ei ole repeytynyt irti mistään, ehkä se oli lumikola. Onneksi nukahdin illalla aikaisin ja ehdin muutaman tunnin nukkua silloin ja toisen pätkän nyt aamulla.

Yöllä piti tarkista ilmatieteenlaitoksen sivuilta, että "mistäs nyt tuulee". No luoteesta tuulee, 19 m sekunnissa puuskissa. Epätavallinen tuulensuunta epätavalliseen aikaan vuodesta. Ei mun muistin mukaan tällaisia puhureita yleensä tähän aikaan vuodesta ole? Onhan toki tämä +6 asteen lämpötilakin epätavallista tammikuussa.

Tänään ei passaa liukkaille lähteä, voi viedä tuuli mennessään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi