Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22743)
Vierailija kirjoitti:
Täällä on uudenvuoden konsertti. Loppuvuodesta ei ollut mitään muuta.
Helmikuussa tullaan Helsinkiin: Don Carlos (Verdi)
Huhtikuussa liput Wagnerin Valkyria.
Ja kesäkuun alussa Rossini: Barberaren av Sevilla
Joulun seudulla tuli taas telkasta Piukat paikat. Siinä on se hauska kohtaus Friends of the italian opera. Vähän hitaalta näyttävä konna sanoo: We were with you at the Rigolettos, kun alibia kysytään. Ei siis liity mitenkään teihin, muu mielleyhtymä. Hauskoja hetkiä musiikin parissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Illallinen yhdelle jaksaa aina naurattaa.
Hieno ilma näkyy olevan mutta ei oikein huvita lähteä ulkoilemaan.
Yön nukuin levottomasti, heräilin miehen yskimiseen vaikka
nukumme eri huoneissa.
Laskin tämän vuoden Alkon kuitit- 1852,43 mennyt sinne! Mielenkiintoista seurata, jo parikymmentä vuotta tehty tuota.
Pieneneekö vai suurenee summa / vuosi? Miten 8% tuleminen ruokakauppaan vaikutti?
Viime vuodet summa pyörinyt noilla paikkeilla. Emme ole ruokakaupasta ostaneet 8% viinejä. Punaviiniä ei tule enää ostettua, valkkaria silloin tällöin.
Teemme sillointällöin GT- paukut ja aina kaupasta tullessa shottilasillinen jotakin viinaa taudin torjuntaan. Siis tosi maltillista käyttö on.
Kohta 68
Joo liian tuulista on nyt täällä meren rannalla. Nastakengät on, mut ei huvita lähteä horjumaan. Ne pitää kyllä hyvin, mutta koko kroppa jännittyy ja kipeytyy kun en täysin luota niihin kuitenkaan.
Tossa joku jo nosti aiheen esiin: ihanaa kun saa kirjoittaa tänne. Ei mulla ole ketään, joka kyselis kuulumisia eikä mua niin kiinnosta edes jakaa itsestäni paljoa. Huonoja kokemuksia. Ei ketään luotettavaa ja sain taas sen suhteen negatiivisen kokemuksen. Minusta juoruillaan ja nuuskitaan esim asuinpaikkaani. Muutin pari vuotta sitten enkä tarkoituksella jakanut osoitettani monelle.
Tää kirjoittaminen on melkein kuin kertoisi jollekin jotain. Olenkohan sitten erakoitumassa? En oikein siedä tietyntyyppisiä ihmisiä enkä sitä, että nykyisin tunnutaan ymmärtävän väärin niin usein, vähän kaikesta. En jaksa selittää mitä tarkoitan kulloinkin. Ei mun sanomisilla ja mielipiteillä ole merkitystä millekään eikä kenellekään.
Lisäksi se, että kun tulee ikää niin ihmiset vain hymähtelevät keskustelun sijaan. Olen siis eläkkeellä itse. Nopeasti pyyhkäistään eläkeläisen puheet pöydän alle ja mm oletetaan etten tajua tai ymmärrä mm. jotain helvetin somea. Lähdin monesta sovelluksesta, koska ne on mulle täysin turhia. Nuorethan niitä pääasiassa käyttää. Ja pitää sanoa ettei mua ihmisten tekemiset ja syömiset jaksa kiinnostaa.
Matalapaine. Harkitsen, jos lähtisi matkalle ensi kuussa. Tulisi vaihtelua edes.
Miksiköhän tämä ketju ei ole päässyt suosituimmat osioon? Tähänhän joka päivä kirjoitellaan kuulumisia.
Snapseja täällä ollaan vedelty nyt. Pizzaa, piirakkaa ja oluttakin vedetty poskeen. Alle kympillä ostin elokuvia kirppikseltä, kun aloitin päiväni.
Enchanted April (1992)
The Cinder House Rules (1999)
Les Misérables (vuodelta 2000)
Alive (1993)
Supercop (1992)
Mr. Nice Guy (1997)
Jackie Chanin Ensi-isku (1996)
Winners and Sinners (1983)
Firetrap (2001)
Rollerball (2002)
Mainitsin elokuvaostoni, kun joku mainitsi kaipaavansa elokuvista kirjoittelijaa. En edes kuvitellut ostavani mitään, mutta löytyi enemmän ostettavaa, kuin tarpeeksi. Ei ole kauhuelokuvia löytynyt niin eksyin sitten tähän ketjuun. Oon toisesta ketjusta vierailija, että älkää sekoittako mua vakkareihinne.
40%sta tuli äsken vedettyä, että tänään tulee kunnon uusivuosi. Hyvää uuttavuotta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenta ja hyvää uutta vuotta. Taas heräsin kello 3, onneksi nukahdin 5 uudelleen ja heräsin puoli 8 aamukahville. Kyllä on pimeää. Tänään on syntymäpäiväni mutta en pidä juhlia.
Lämpimät onnittelut ja hyvää tulevaa vuotta Sinulle!
KiiToS, kävin iltapäivällä viemässä joulun roskat ja kaverilla kylässä, äsken kotiuduin, illalla paistan pakastepizzan. Hyvää uutta vuotta sinulle.
Parhaan Rigoletto oopperan olen nähnyt juuri Tukholmassa.
Tämä oopperakärpänen puri keskiiän jälkeen. Pidämme kovasti Helsingin oopperasta. Madame Butterfly oli mahtava, juuri Helsingissä.
Tukholman ooppera tulee remontoimaan niin on pakko tähtäillä muualle maailman näytyämöille.
"Hän mitä ilmeisemmin tarvitsee työpäivän jälkeen omaa aikaa, jossa kukaan ei höpötä mitään eikä vaadi mitään. Hän ei ilmeisesti kuitenkaan ole sinulle ilkeä? On vain omissa oloissaan? Miksi koet sen hyökkäykseksi itseäsi kohtaa ja vaadit itsellesi mieluista käytöstä? Anna hänen olla ja latautua se hetki, se on hänen tapansa siirtyä työpäivästä vapaalle. Ei se ole hyökkäys sinua kohtaan. Sano se moi, jos haluat, mutta pystyt varmaan odottamaa siihen asti, että hän on valmis sanomaan sen takaisin.
Edelleenkin, hän ei ole vihainen sinulle eikä hän tule kotiin väsyneenä sinun takiasi. Tosin, kyllähän tuon tilanteen saa eskaloitumaan sillä, että alat heti jäkättää ja vaatia tiettyä käytöstä, ettei sulle tule paha mieli, kun toinen ei ole heti auringon paisteena."
Sivusta tähän. Minulle tuttua myös tuo ja pystyn kyllä samaistumaan tuon viestin kirjoittajaan joka kertoi miten ns suree tuollaista käytöstä. Näin itse taas hieman ihmettelen vastaustasi hänen viestiinsä. Kyllähän jokainen tavallaan odottaa sitä, että toinen voisi toimia edes asiallisesti ja esim moikata tullessaan. Minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä.
Minulle tuo kaikki on myös tuttua läheiseni kautta. Hän antaa kyllä sen näkyä jos on ollut huono päivä töissä. Ei oikein puhu mitään ja tulee naama nurinpäin töistä kotiin. Siinä on tavallaan saanut jännittää, että millä tuulella hän milloinkin. Kenenkään, kun ei pitäisi joutua tasapainoilemaan toisen edessä ja jännittämään mitään. Sitten se sama asia myös minulla, että selittelee kuinka töissä vaikeaa ja se ja se sanoi niin tai näin. Kyllähän minä kuuntelen ja tuen, mutta samalla hänen on täysin turha minulle alkaa ilkeilemään siitä kaikesta. Olenkin sanonut etten minä sille kaikelle mitään voi. Tuli tämä nyt viestistäsi mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Huomenta ja hyvää uutta vuotta. Taas heräsin kello 3, onneksi nukahdin 5 uudelleen ja heräsin puoli 8 aamukahville. Kyllä on pimeää. Tänään on syntymäpäiväni mutta en pidä juhlia.
Synttärionnittelut <3
Mä heräsin aamulla viideltä ja kuuden aikaan lähdin jo koiran kanssa ulos. Tuntuu, että vuorokausirytmi on taas vähän sekaisin. Tai itseäasiassa viideltä herääminen olisi varmaan mun luontaiselle rytmilleni just kaikista parasta, mutta sitten ei jaksa illalla valvoa. Nyt ei tietty tarvitsekaan, mutta kun poalaa taas arkeen, niin eipä ketään oikein ehdi tavata eikä kehenkän pitää muutenkaan yhteyttä, jos alkaa jo klo 19 kömpiä peiton alle. Nyt on kyllä tosi piemää, kun täällä pääkaupunkiseudulla ei ole edes lunta.
Hyvää uutta vuotta sinullekin!
Aloittelen nyt ensimmäistä kiljupulloa, ja maistuupa hyvälle! Tästä se lähtee!
Ensi viikolla taas Thaimaahan pariksi viikoksi takaisin, hyvä reissata kun ei ole töitä haittaamassa lomailua.
Vuoden viimeinen päivä saa miettimään aina elämääni. Aiemmin tämäkin päivä meni koirani kanssa. Pelästyi joskus nuorempana raketteja ja sen jälkeen ei enää tottunut paukkeeseen. Lähdimme aina ajelulle vähän sen mukaan, koska oli melua enemmän. Siinä se ilta ja yö sitten menikin. Koira oli autossa rauhallisempi. Silti niinkuin tännekin jo kirjoitin niin en silti halua ketään tuomita rakettien ampumisesta. Se on jokainen oma valinta. Nuoruudessa raketit monesti liittyivät siihen, että oli ystäviä ja läheisiä. Minulla ei ollut ja näin tuo päivä hyvin yksinäinen.
Ei tuo kaikki ole muuttunut vuosien varrella. Joku tänne hyvin kirjoittikin, kuinka voi olla surullista lukea muiden kuulumisia joilla ollut todella hieno vuosi. Itse en ole kateellinen tai kaipaa mitään isoja porukoita. Silti yksinäisyys on välillä raskasta. Sellainen näkymätön olo ja tunne, että tavallaan on erillinen kaikesta. Silti niin hyvin tuttua oli se eräässä viestissä mainittu asia juoruilusta ja muista ihmisiin liittyvistä ikävistä kokemuksista. Niitä minullakin on todella paljon. Sekin vaikuttaa kaikkeen.
Tämä vuosi oli itselleni sellainen, jossa oli jotain hyvääkin. Sain erään koulutuksen loppuun ja muutin tänne missä asun nyt. Sain tämänkin "kämpän" (hyvä termi tälle) edes hieman siistimmäksi esim maalaamalla. Siinä mielessä tein paljon ja purin kaikkea elämäni tyhjyyttä ja surua siihen tekemiseen. Koko ajan piti tehdä jotain. Nyt on vähän sellainen väsynyt ja kyllästynyt olo. Mietin, etten tavallaan saisi enää jatkaa elämääni näin. Jos tuleva vuosi on tätä samaa niin ei se hyvältä näytä. Mieliala on ollut melko huono.
Näin tämäkin päivä on hyvin tavallinen minulle. Ulkoilua ja ehkä jotain sarjoja katson. En voi sanoa ettenkö miettisi nytkin kuinka tämänkin päivän voisi viettää toisinkin. Tämä on hiljaista ja tyhjää elämää.
Bring me the horizon - Avalanche
(biisistä tullut tärkeä minulle nyt)
Vierailija kirjoitti:
Aamu alkoi ok. Mut avasin taas somen niin tuli taas alempiarvosen tunnelmat. Ihmiset päivittelee kuluvan vuoden ja tulevan vuoden juttujaan kuinka hienolta ja kivalta kaikki näyttää. Olenko kade, en tiedä. Oma mennyt vuosi ollu stressiä ja masennusta vaikka perhe ympärillä. Tuleva vuosi ei näytä valoisammalta. Vielä ainakaan. Köyhyys jatkuu töistä huolimatta. Sitähän sä kysyit.
Ei se hehkutus välttämättä ole totta. Ei niitä kannata seurata. Monet tylsää toistoa. Telkan sarjaa Kauniit ja rohkeat en ole koskaan katsonut, mutta jos se olisi ollut Rumat ja arat, olisin liimautunut telkan ääreen. Aito elämä kiinnostaa kaikkia, sitähän me jokainen elämme
Tsemppiä sulle.
Ihmisillä on myös tarve näyttää parempia puolia itsestään. Harvemmat päivittelevät huonoja puoliaan itsestään. Itsekin yritän pysyä mukavissa asioissa, vaikka harmittavia aukkoja on omassa elämässäni.
Tämä tuohon ylläni olevaan keskusteluun.
"Aito elämä kiinnostaa kaikkia, sitähän me jokainen elämme"
Aito elämä on vaan monesti hyvinkin surullista ja vaikeaa. Se on sitten toinen asia kuka jaksaa omien vaikeuksiensa keskellä miettiä muita samassa tilanteessa olevia. Vai onko jopa itselle helpompaa lukea muiden vaikeuksista jos jakaa niitä samoja ajatuksia. Ehkä pystyy samaistumaan. Sitten taas se voi lisätä surua jos jonkin elämä näyttää omasta näkökulmasta niin hienolta ja hyvältä kaiken tavoin. Vaikeita asioita toisaalta miettiä. Itse mietin, koskahan olen hymyillyt viimeksi. Ehkä viikonloppuna, kun eräs urheilija hymyili suorituksensa jälkeen ja hän muutenkin suosikkini niin sitten hymyilin itsekin. Kirjoitan liikaa, kun yksinäisyys vaivaa. Sivusta tämä.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synttärionnittelut <3
Mä heräsin aamulla viideltä ja kuuden aikaan lähdin jo koiran kanssa ulos. Tuntuu, että vuorokausirytmi on taas vähän sekaisin. Tai itseäasiassa viideltä herääminen olisi varmaan mun luontaiselle rytmilleni just kaikista parasta, mutta sitten ei jaksa illalla valvoa. Nyt ei tietty tarvitsekaan, mutta kun poalaa taas arkeen, niin eipä ketään oikein ehdi tavata eikä kehenkän pitää muutenkaan yhteyttä, jos alkaa jo klo 19 kömpiä peiton alle. Nyt on kyllä tosi piemää, kun täällä pääkaupunkiseudulla ei ole edes lunta.
Hyvää uutta vuotta sinullekin!
Kiitos ja hyvää uutta vuotta. Alkaa taas väsyttää liian aikaisin, keitän vähän kahvia ja aion valvoa myöhempään jos saisin nukutuksi yhtäjaksoisemmin vaikka 6 tai 7, mieluimmin 8. Pimeää on etelä-karjalassakin.
Nyt kuuluu raketteja. Välillä tuntuu että joku on peltokatolla kun raketit pamahtelevat.
Raketit paukkuu täälläkin ja samaan tahtiin koira alkaa haukkua. Rasittavaa. Mistä päin Suomea kirjoitatte?
Telkusta tulee Kuumaan konsertti ja siemailen kuohuvaa 😀
Vapauta eläinparka kärsimyksistään.