Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22743)

Vierailija
6301/22743 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tultiin eilen ruotsalaisen mieheni kanssa Norjasta, jossa vietimme joulun. Olimme viikon poissa kotoa kun Göteborg, lasten oopperoineen oli myös lastenlasten johdosta ohjelmassa.

Saimme asua tyttäreni avopuolison omistamassa hytte talossa. Poikani perheineen sai myös pienen huoneen ja osa heidän perhettä nukkui yläsillä. Oli tosi kiva joulu. Norja on kaunis maa ja norjalaiset vaikuttivat tykkäävän että meidän sakilla oli juttua ja energiaa. Oli pukki ja lapsenlapset tosi ihania. 7 vuotias uskoo vielä pukkiin. 

Vähän harmittelen kun jouluaattona kerroin pienessä punaviinissä vanhoja suomalaisia vitsejä. Kaikki tietävät että osaan olla ruma suustani, vaikka minulla onkin akateeminen loppututkinto ruotsalaisesta yliopistosta (älkää tuomitko huonoa suomeani, olen asunut Ruotsissa koko aikuisen elämäni ja ketään sukulaista Suomesta ei ole koskaan täällä asunu

Eri vastaa:

älä huoli, tääl on joku törppö joka kiusaa alapeukuilla. Ei osaa ressukka kirjoittaa viestejä, vain peukku alas     :)

Vierailija
6302/22743 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minäkin kävelin tänään 5 tuntia. Kyllä tuntuu hyvälle.Kävelen huomenna 6 tuntia."

Vastasit viestiini ja minä taas kävelen vain maksimissa kolme tuntia päivässä. Ehkä jalat oikein tykkää jos kävelen enemmän.

Kävelen huomenna 10 tuntia.🙄

Minun serkkuni käveli yhdessä vaiheessa unissaankin. Tunneista ei vaan  kukaan pitänyt kirjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6303/22743 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tultiin eilen ruotsalaisen mieheni kanssa Norjasta, jossa vietimme joulun. Olimme viikon poissa kotoa kun Göteborg, lasten oopperoineen oli myös lastenlasten johdosta ohjelmassa.

Saimme asua tyttäreni avopuolison omistamassa hytte talossa. Poikani perheineen sai myös pienen huoneen ja osa heidän perhettä nukkui yläsillä. Oli tosi kiva joulu. Norja on kaunis maa ja norjalaiset vaikuttivat tykkäävän että meidän sakilla oli juttua ja energiaa. Oli pukki ja lapsenlapset tosi ihania. 7 vuotias uskoo vielä pukkiin. 

Vähän harmittelen kun jouluaattona kerroin pienessä punaviinissä vanhoja suomalaisia vitsejä. Kaikki tietävät että osaan olla ruma suustani, vaikka minulla onkin akateeminen loppututkinto ruotsalaisesta yliopistosta (älkää tuomitko huonoa suomeani, olen asunut Ruotsissa koko aikuisen elämäni ja ketään sukulaista Suomesta ei ole koskaan täällä asunut). Norjalainen vävyni katsoi minua vähän sillä

Hyvä kirjoitus. Kirjoittelehan toistekin. Minunkin suvussani tuota ryssää on vihattu. Älä välitä alapeukuttajista.

Vierailija
6304/22743 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minäkin kävelin tänään 5 tuntia. Kyllä tuntuu hyvälle.Kävelen huomenna 6 tuntia."

Vastasit viestiini ja minä taas kävelen vain maksimissa kolme tuntia päivässä. Ehkä jalat oikein tykkää jos kävelen enemmän.

Kävelen huomenna 10 tuntia.🙄

Niin. Mietinkin olikohan tuokin aiempi viesti taas jokin ilkeily siihen, kun kirjoitin kävelemisestä. Ehkä jollekin sekin sana aiheuttaa hirveästi ärsytystä eli ei saisi edes kirjoittaa asiasta. 

Kirjoitat kiinnostavia asioita. Tuosta kävelystä olet oikeassa, kävelylenkki on hyvää liikuntaa ja virkistää. Minäkin kävelen välillä pitkiä lenkkejä. Nyt vaan on kelit haasteelliset.

Ketjuun kirjoitellaan monenlaisia provoja, myös vastaukseksi muille. Kirjoituksia tehdään niin monilla motiiveilla. Kun huomaan sellaisen, hyppään vaan yli ja siirryn seuraavaan.

Vierailija
6305/22743 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut sellainen sumuinen päivä. Lähimmät rantapuut hahmottuvat jotenkuten, sillä lahdella on sankka sumu ollut koko päivän. 

Aamulla heräsin migreeniin ja olen lepäillyt ison osan päivästä äänikirjaa kuunnellen. Eilen illalla tuli tietoon vakava tapaturma läheisen perheessä, joka ollut mielessä ja puheissa läheisen kanssa. 

Puoliso kävi harrastuksessaan ja saunoi yksikseen. Vastapainona viimepäivien herkutteluille syötiin kevyemmin tänään mm. buffalomozzarellasalaattia. Katsottiin Mummola-elokuva, joka olikin harvinaisen hyvä suomalaiseksi jouluiseksi draamaelokuvaksi. 

Tein ensivuodelle budjettitaulukon ja ynnäilin vähän tämän vuoden talouskulkuja ja myös migreenitilastoa päivitin. Ilokseni huomasin, että migreenipäiviä on vuoden aikana kertynyt vähemmän kuin koskaan ennen. Kallis lääkitys toimii hienosti jo kolmatta vuotta ja jopa vähenemään päin on migreenit. 

Sellainen kiitollisuuden ja mielenrauhan tunne on ollut päällimmäisenä. Elämä antaa juuri sen mitä tarvitsen. 

Vierailija
6306/22743 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa on tullut syötyä, että vatsa pullottaa. Pari tortillaa tuli syötyä, jossa jauhelihan sijasta oli kanaa ja olutta juomana. 

Toisella ruokahetkellä tuli syötyä kinkkua, hernesalaattia, kokonaisen juusto kimpaleen, graavilohta, kolmen eri kastikkeen jämät ja juomana lasillinen punaviiniä ja tölkillinen olutta. 

Hell Night leffaa katselen nyt ja söin puolipurkkia jäätelöä, aavistus sipsiä ja aavistus karkkia ja juomana oli maitoa, josta join yli puolilitraa. 

Tässä oon nyt jonkinlaisessa ruokahumalassa nyt, sillä niin mukava olo.

Pitäisi opetella syömään ei näin kylläisesti. Huomenna pitää aloittaa kuntokuuri. Lenkkarit jalkaan ja liikenteeseen. 

Vierailija
6307/22743 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison pukkikeikka onnistui hienosti, puoliso pysyi tunnistamattomana ja sukulaislapset olivat onnellisia.

Aika paljon ollaankin vain levätty, mikä tuli kyllä tarpeeseen. Nyt sitten jaksaa taas eteenpäin. 

Lupasin puolisolle syksyllä, että teen yhden, itselleni vastenmielisen homman tämän vuoden puolella. Nyt taitaa tulla kiire, vuosi vaihtuu jo ensi viikolla! On se jännä juttu, että vaikka olen tekeväistä sorttia, niin jotkut asiat tökkivät eikä niitä viitsisi sitten millään ilveellä tehdä, vaikka kuuluvatkin sarjaan "pakko". No, tänään pitkin hampain aloitin, tavoitteena saada homma valmiiksi määräajassa. 

Itselleni olen perustellut tekemättömyyttä esim. sillä, että leikin mieluummin vaikka lastenlasten kanssa, mikä on toki sekin tärkeää...mutta totuushan on, että olisihan sitä aikaa ollut aiemminkin. Mutta tästä ainakin huomaa, että ihminen on luontaisesti ohjelmoitu mielekkäämpien asioiden tekemiseen ja vastenmielisiin täytyy käyttää pakottamista. No, kyllähän se hyvä mieli tietysti sitten tulee, kun homma on hoidettu! 

Onneksi märkä sumuinen keli vaihtui aurinkoiseen pikku pakkaseen. Täällä rannalla on niin kaunista, kun taas näkyy auringon nousut ja laskut upeine väreineen.

Leppoisaa loppuvuotta kaikille! 

50+ Mummeli 

Vierailija
6308/22743 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvää. Kun vaan meidän Suomea ei sabotoitaisi. Olen kuitenkin huolissani.

Vierailija
6309/22743 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin autolla kaupassa. Miehen köhä jatkuu niin ei huvita kävellä. Ulkoilu itselläkin jäänyt, en oikein saa yksin lähdetyksi.

Ehkä siksi jotenkin ärtyisä olo koko päivän, kimmastuin ihan pikku asiasta miehelle.

Kirjastosta löytyi neljä mieluista kirjaa ja Sittarista suklaata alennuksella.

Alkossakin käytiin. Kohta saa laskea vuoden kulutus sinne, olemme säästäneet vuosikausia kuitit ja laskeneet summan- mielenkiintoista seurata.

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 6298: Voi  olisinpa hoksannut, että tuollainenkin tulee!! Yritin googlettaa, näkyykö uusintana mistään. Elisa Viihteellä on esittely dokkarista, mutta ei mitään tietoa, tuleeko joskus uusintana. Pistin nyt varmuuden vuoksi tallentumaan, JOS se vielä tulee. Olet ihan oikeassa tuossa paikallisten tilanteessa. Siinä katsomassani asiaa käsiteltiin vain viimeisessä jaksossa ja hyvin pikaisesti ja pintapuolisesti. Henkiä menetettiin, mutta siinä missä eloonjääneet turistit saattoivat palata takaisi koteihinsa, paikallisilla ei ollut enää edes koteja, mihin palata. 

Mä kans niin toivon, että mun "sapattivapaani" onnistuisi. Jos ei onnistu, niin kysyn, voinko pitää edes kesälomani nyt helmikuussa. Mä en itseasiassa kesäisin edes kauheesti lomaa kaipaakaan, kun valoisaan vuodenaikaan mun unentarpeeni on huomattavasti vähäisempi kuin pimeään vuodenaikaan. Ja työåäivän jälkeen voi tehdä vielä mitä huvittaa, kun ei tarvitse lähteä pimeässä liukastelemaan. Nyt aamulla, kun käytin koiran ulkona, siellä oli ihan kiva ilma. Kaduilta oli kaikki lumet ja jäätkin sulanut, mutta eilinen märkä asfaltti oli sitten yön aikana jäätynyt, joten tiet oli nk mustaa jäätä. Joskus miettinyt, kuka mahtoi olla se esivanhempi, joka aikanaan tänne Pohjolaan saapui, mutta ei älynnyt jatkaa matkaansa ilmastoltaan mukavampaan paikkaan. No ei vaan, mä olen kyllä niin henkeen ja vereen suomalainen enkä ole koskaan oikeasti halunnut asua missään muualla kuin täällä. Rakastan Suomen luontoa. Vietin lapsuuteni kesät Keski-Suomessa tätini luona ja siinä missä serkkuni aina lähtivät innoissaan kauppa-autolle, mä makasin selälläni metsässä puiden latvojen välistä näkyvää taivasta katsellen ja puiden runkojen narinaa kuunnellen.  Mun luonteeni sopii tänne kuin nenä päähän ja osaan valittaa niin pimeydestä, kylmyydestä, liiasta valoisuudesta kuin helteestäkin :D Joskus hyvän ystäväni kanssa nauretaan, että ikinä ei olla mihinkään tyytyväisiä. Vaikka tosiasiassa ollaan kyllä aika tyytyväisiä lähes kaikkeen, kunhan nyt vaan periaatteen vuoksi valitetaan. 

Vierailija
6311/22743 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että joulu on ohi ja palataan arkeen! 🌟

Vierailija
6312/22743 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Nro 6298: Voi  olisinpa hoksannut, että tuollainenkin tulee!! Yritin googlettaa, näkyykö uusintana mistään. Elisa Viihteellä on esittely dokkarista, mutta ei mitään tietoa, tuleeko joskus uusintana. Pistin nyt varmuuden vuoksi tallentumaan, JOS se vielä tulee. Olet ihan oikeassa tuossa paikallisten tilanteessa. Siinä katsomassani asiaa käsiteltiin vain viimeisessä jaksossa ja hyvin pikaisesti ja pintapuolisesti. Henkiä menetettiin, mutta siinä missä eloonjääneet turistit saattoivat palata takaisi koteihinsa, paikallisilla ei ollut enää edes koteja, mihin palata. 

Mä kans niin toivon, että mun "sapattivapaani" onnistuisi. Jos ei onnistu, niin kysyn, voinko pitää edes kesälomani nyt helmikuussa. Mä en itseasiassa kesäisin edes kauheesti lomaa kaipaakaan, kun valoisaan vuodenaikaan mun unentarpeeni on huomattavasti vähäisempi kuin pimeään vuodenaikaan. Ja työåäivän jälkeen voi tehdä vielä mitä huvittaa, kun ei tarvitse lähteä pim

En osaa minäkään sanoa, milloin tulee uusintoja. Tuolla NG:lla oli esitykset nyt ja marraskuussa edellinen. Turistit tässäkin oli pääosassa, mutta myös se totaalinen tuho kävi katsojalle selväksi. Kannattaa kyllä katsoa, jos ja kun varmasti vielä esityksiä tulee. 

Vierailija
6313/22743 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion yrittää päästä tänään käymään lähikauppassa vaikka melko liukkaalta vaikuttaa tie. Odotan että tulisi pakkasta ja lunta, olisi helpompi liikkua. 

Vierailija
6314/22743 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuura maalannut maailman utuisen harmahtavaksi. Kaunista on.

Eilen meni aikaa lapioidessa ja kolatessa katoilta tippuneita lumia. Olipa hyvää liikuntaa! Tänään voisi aloittaa sisällä yhden isomman siivouksen, jos inspiraatio suinkin vain herää. Tämä on sellainen projekti, joka ei tule rätin heiluttelulla valmiiksi, vaan lopputuloksena on paljon tavaroita, joille täytyisi keksiä loppusijoituspaikka. Myös ylimääräisiä huonekaluja. Tästä syystä aloitus on vähän nihkeää.Tiedän, että vauhtiin päästessäni olen tehokas ja palaset niin sanotusti loksahtelee tehdessä paikoilleen, vaikka selkeää suunnitelmaa ei nyt vielä olekaan. Olen vain turkasen huono aloittamaan...

Ehkä keksin vielä jonkun hyvän tekosyyn tehdä jotain muuta tai olla vaan... 

Vierailija
6315/22743 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa paljon kertynyt mukavia viestejä: toiset ulkoilee ja touhuaa, toiset löhöää ja laiskottelee (myös minä)... ulkona turkasen liukasta, eilen autolla kaupassa käydessä oli tosi hankalaa. Olen lukenut, kutonut, täyttänyt ristikoita... nukkunut päiväunia... syönyt valmiita ruokia, suklaata... viikonpäivät on kyllä päässä sekaisin.

Puoliso kaavaili pihasaunan lämmitystä... katsotaan, toteutuuko? Tämmöiset k u u l u m i s e t  tällä erää

Leppoisaa Lauantaita Kaikille

N64

Vierailija
6316/22743 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä, joka suunnittelet sapattivapaata, toivon todella, että onnistuu, jos sitä kaipaat.

Itse olin aikoinaan 4kk vapaalla, syys-joulukuu. Voi ettäs, miten oli mukavaa. Ulkoilin paljon, retkeilin. Luin. Olin. Katsoin leffoja, tapasin ystäviä. Nopsaan meni aika. Töissä jaksoi taas...

Toivotaan, että saat vapaasi. Rankka vuosi takana. Ehdit olla isäsi kanssa. Täällä peukut pystyssä Sinulle

N64

Vierailija
6317/22743 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin joulukortti tervehdyksen mukaan 50e joululahjaksi.Ei kelvannut ,raha palautettiin minulle.Syystä ettemme laita joululahjoja toisillemme,näim tänävuonna , viimejouluna kyllä kelpasi kalliitkin lahjat.

Vierailija
6318/22743 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loman ensimmäinen päivä tänään. Ei yhden yhtä lomasuunnitelmaa, kun ei yksin huvittaisi tehdä mitään. 

Mieli maassa ja itsetunto samoin, törkeät sukulaiset haukkuneet milloin mistäkin ja nuo asiat pyörivät mielessä, hetki kestää taas keräillä rippeet kasaan. 

Koti aikamoisessa sotkussa, pitänee siivota kunhan tulee energinen hetki. Huolena jo hieman pidempään ollut poikkeavan vahva väsymys, ei meinaa jaksaa edes pyykkiä pestä ja ei tule energianpuuskia edes kahvista. Välillä huimaa ja pyörryttää. Pitäisi varara lääkäriaika, mutta toisaalta ei huvittaisi tietää mikä tämän aiheuttaa.

Päivän ilon aiheena tuleva ystävän näkeminen kahvittelun merkeissä.

Vierailija
6319/22743 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin joulutervehdyksen lapsuuden aikaiselle toverille ja ehdotin tapaamista ensi viikolle. Saa nähdä, tapaammeko kahvilassa. Välimatkaa on noin 90 kilometriä. Olen nähnyt hänet viimeksi hautajaisissa 10 vuotta sitten.

Vierailija
6320/22743 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion yrittää päästä tänään käymään lähikauppassa vaikka melko liukkaalta vaikuttaa tie. Odotan että tulisi pakkasta ja lunta, olisi helpompi liikkua. 

Mullakin liukkaus harmina. Koiran kanssa kävelen ja monet sivutiet sannoittamatta. Lenkit jää lyhyiksi. Turhautuu sekä koira että minä.