Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22743)

Vierailija
6021/22743 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pahoittanut mieltäni kommentistasi, joka nyt voivottelet. Sun viestin jälkeen tuli muutama viesti jotka vähän turhautti. 

Jotkut tuossa puolusti mua ja lämmittäähän ne mieltäni. Luulen vahvasti, että nekin on enemmän sun jälkeisiin kommentteihin.

T: Se trapetsitaiteilija pyöräilijä yli 30v mies

Vierailija
6022/22743 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua loukata tai ilkeillä mutta löytyy erikseen Murteela- ketju.

Itsekin olen siihen joskus Kainuun murteella kirjoitellut.

Tämä mukava keskustelu olisi kiva pitää yleiskielisenä, rasittavaa lukea pidempiä juttuja murteella kirjoitettuna.

Muutama sana tai lause ei haittaa.

Täysin samaa mieltä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6023/22743 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei kiitos. Toivon, että kirjoitatte yleiskielellä"

Usot sie, jos mie sanon, et mie en tähä loukkaantujien pokkurointii lähe! Mie piän justkii täst murteistain kii, yht paljon ko suvivirs kuuluu mei jokakevväisee päättäjäiskirkkoo.

En minä loukkaannu, kerroin vaan toivomukseni. Uskon tämän viestisi jälkeen, että et ota sitä huomioon. Taidat olla aika vanha.

Vanha? Miehä oo lähelläkkään ees puolt vuossattaa! Miun ikkäin liity mitenkää kuulumisten kertomisee. Sie et ees kuulumisiais oo ensikkää kirjottant.. sie oot vaa palstapolliisina kertomas mikä siul kelpaa ja mikä ei. Ehä se oo mittää keskustelluu ensikää, jos toisten kirjotusassuu jatkuvast puuttuu. Täällähä näkkööp vaik mitä tohelointii, ei yleiskieltä ensikää. Ei se minnuu haittaa. Jokkain tavallaa.

Vierailija
6024/22743 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän noottia tuli vastaasi, mutta älä ota niistä itseesi. Sä ainakin osaat myöntää virheesi, joten se siitä. En usko että kukaan sulle pahalla sanoi vastaan.

Sä oot hyvä tyyppi, mutta olet kovin haavoittuvainen. Voivottelet niin paljon. Älä pyytele niin paljon. Ei me posliinia olla.

Vierailija
6025/22743 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei kiitos. Toivon, että kirjoitatte yleiskielellä"

Usot sie, jos mie sanon, et mie en tähä loukkaantujien pokkurointii lähe! Mie piän justkii täst murteistain kii, yht paljon ko suvivirs kuuluu mei jokakevväisee päättäjäiskirkkoo.

En minä loukkaannu, kerroin vaan toivomukseni. Uskon tämän viestisi jälkeen, että et ota sitä huomioon. Taidat olla aika vanha.

Vanha? Miehä oo lähelläkkään ees puolt vuossattaa! Miun ikkäin liity mitenkää kuulumisten kertomisee. Sie et ees kuulumisiais oo ensikkää kirjottant.. sie oot vaa palstapolliisina kertomas mikä siul kelpaa ja mikä ei. Ehä se oo mittää keskustelluu ensikää, jos toisten kirjotusassuu jatkuvast puuttuu. Täällähä näkkööp vaik mitä tohelointii, ei yleiskieltä ensikää. Ei se minnuu haittaa. Jokkain tavallaa.

En ole ainoa joka toivoo tänne yleiskieltä. Minäkin toivon sitä edelleen.

Vierailija
6026/22743 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkoi jouluvapaat, siitä onkin aikaa, kun olen viimeksi ollut joulun vapaalla. Suunnitelmana on viettää rauhallisia päiviä, ihan vaan päivä kerrallaan.

Vierailija
6027/22743 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän noottia tuli vastaasi, mutta älä ota niistä itseesi. Sä ainakin osaat myöntää virheesi, joten se siitä. En usko että kukaan sulle pahalla sanoi vastaan.

Sä oot hyvä tyyppi, mutta olet kovin haavoittuvainen. Voivottelet niin paljon. Älä pyytele niin paljon. Ei me posliinia olla.

Huomaatteko? "Sä ainakin osaat myöntää virheesi". todellakin olette " posliinia".

Vierailija
6028/22743 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua loukata tai ilkeillä mutta löytyy erikseen Murteela- ketju.

Itsekin olen siihen joskus Kainuun murteella kirjoitellut.

Tämä mukava keskustelu olisi kiva pitää yleiskielisenä, rasittavaa lukea pidempiä juttuja murteella kirjoitettuna.

Muutama sana tai lause ei haittaa.

Tämä. Kannatan.

Vierailija
6029/22743 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko? "Sä ainakin osaat myöntää virheesi". todellakin olette " posliinia".

Hän pahoitteli virhettään, jos se mikään virhe edes oli. Miten minä mitään posliinia olen, kun en sanonut mitään hänelle aikaisemmin? Vai suurenteletko sinä tässä ketjussa tarpeettomasti asioita?

Vierailija
6030/22743 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ennen kirjoittanut tähän ketjuun suuttuneena. Silti näköjään sekin päivä tuli eteen. Ehkä minua loukkaa se, että viestini tulkittiin ikäväksi, vaikka omasta mielestäni hyvin ystävällisesti kirjoitin ja en todellakaan tarkoittanut mitään pahaa. En viestin oikealle kirjoittajalle enkä myöskään sille jonka viestin arvelin sen olevan. Ja tämä on kuitenkin julkinen palsta ja en minäkään loukkaantuisi jos joku minun viestiäni luulisi jonkun toisen kirjoittamaksi. Mitä minä sellaisesta suuttuisin. Voisin vaan todeta, ettei se ole kirjoittamani. Siinä se.

Omassa elämässäni on monet ihmiset kohdelleet miten sattuu ja senkin myötä olen yrittänyt aina miettiä miltä muista tuntuu ja pyrkiä ottamaan se huomioon. Näin minusta on hyvin ikävää jos ajatellaan etten minä kunnioita muiden rajoja ja oikeuksia juuri sen vuoksi, kun olen oppinut omassa elämässä sen miten toisia ei saa kohdella. Yritän aina ottaa sen kaiken huomioon.

Hyvä, että tämä keskustelu käytiin. Se avasi asioita, joita on pohdittu.

Ehkä liika herkkyys ja haavoittuvaisuus meillä ihmisillä  on esteenä monille asioille; ihmissuhteiden luomiselle, erilaisten ihmisten ja haasteiden kohtaamiselle. 

Maailma ei ole kova, se on kovempi. On pakko kasvattaa itselleen nahkaa, koska vastaan voi tulla mitä vaan.

Ei kannata ajatella, että kaikki kritiikki on todella vaarallista. Asioita tulee ja menee, ne unohtuvat kyllä. Työpaikoilla väärinkäsitykset ovat jokapäiväinen juttu, eikä niitä pitkään pohdita. Jos on vain vähän tekemisissä ihmisten kanssa, pienetkin jutut saavat suuren mittakaavan. 

Älä enää pohdi tätä, muutkin ovat jo toisissa aiheissa.

Vierailija
6031/22743 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva, kun Areenassa on kaikki Vera Stanhopen tuotantokaudet. Riittää katsomista joulun ja vuodenvaihteen ajaksi. 

Vierailija
6032/22743 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs jotkut ottaa vakavasti tämän keskustelun. Ehkä tosiaan kannattaa ostaa se päiväkirja tai sitten vain sietää se, että meitä on moneen lähtöön. Muutoksen voi tehdä vain omalta osaltaan. Muita emme pysty muuttamaan.

Vierailija
6033/22743 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa tapahtuu ikäviä asioita, uupumuksen suonsilmässä taistellaan. Hälinä uuvuttaa, liiat "pitää tehdä"-ajatukset uuvuttaa, kipu uuvuttaa mutta kiitos kysymästä ja Hyvää Joulua heille ketkä sitä jaksavat laittaa ja juhlia, minä en jaksa

Vierailija
6034/22743 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on näköjään väärintulkitsemisen päivä puolin ja toisin tässä ketjussa 😂

Mä menin jo ihan sekaisin koko aiheesta.

Ajatellaanpa vaikka joulua, kun se on ihan kohta ovella. Mä jouduin lähteä veks porukoiltani, kun siellä oli joulusiivousta. Kovin yksinäiseltä tämä päivä tuntunut. 

Vierailija
6035/22743 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kiva, kun Areenassa on kaikki Vera Stanhopen tuotantokaudet. Riittää katsomista joulun ja vuodenvaihteen ajaksi. 

Totta, niitä on kiva katsella. Pääosan esittäjä on uskottavuudessaan loistava. Juonet taas mielenkiintoisia ja aina erilaisia. Veri ei roisku eikä aseet pauku. Sopii jouluun.

Vierailija
6036/22743 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kävi joulun lapselle isona? 

Vierailija
6037/22743 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta kakarat, kohta paukkuu pakarat.

Vierailija
6038/22743 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Stanhopesta ole tulossa keväällä uusia jaksoja? 

On kyllä hyvä sarja mainioine hahmoineen.

Tykkäsin myös ranskalaisesta Kuolema maalaa taulun.

Eiköhän nyt unohdeta loukkaantumiset ja jatketa kivaa ketjua? Älä jätä tätä sinäkään Pitkästikirjoittaja, moni seuraa ajatuksiasi täällä.

Vierailija
6039/22743 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen joululauluja. Niissä joulun rauhaa.

Enkeli taivaan lausui näin: miks hämmästyitte säikähtäin? Mä suuren ilon ilmoitan maan kansoille nyt tulevan 🎄

Vierailija
6040/22743 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipäivä, laiskana olen ollut. Kebabkiusaus oli ruokana, muuten kahvia ja makkaravoileipää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä