Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22743)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas kaikki kauniit muistot mun tulee mielehen lumivalkeat pellot, puistot ja juhla Jeesuksen, aniaikaisin puku parhain mun päälleni puettiin, oli kirkossa oltu jo varhain, nyt sanaa luettiin...
Tämän kun kuulee Sulo Saaritsin laulamana, on kuin lapsuus olisi taas läsnä. Äiti kattaisi joulupöytää, kissa pyörisi kuusen alla ihmettelemässä, koskettaisi tassullaan kuusen palloa, piparien tuoksu, joulukuusessa aidot kynttilät metallisissa pidikkeissä, ikkunan takana sininen hämy valkoisella hangella, pihasaunan polku kutsumassa ja höyry saunan ikkunassa. Siihen piirretty sormella sydän.
Sama tunnelma meillä, paitsi ei kissaa... navetassa seitsemän lehmää, tallissa hevonen, nekin sai jotain herkkua jouluna...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, lisää nolouksia :)
Ei kiitos enempää, please!
Okei. Otetaan huomioon mielipiteesi. En pyydä lisää, saa kertoa jos tahtoo. Minua kyl nauratti :)
Perjantain ja tulevan kolmannen adventin kunniaksi aion ostaa ekan konvehtirasian kauppareissulla, enpä oo viel päättäny millasen. Puolisolle kans yllätys, kun kotiutuu reissustaan. Auto on jo piuhassa lämpenemässä. Hento lumikerros oli tuulilasissa, sen alla lasi sula. Hyvä eristys on lumella, pakkasta kuitenkin useita asteita.
Hirmuisen nopeaan menee aika kohti joulua, kohta jo alkaa päiväkin pidetä.
Perjantain parhautta Kaikille
N63
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas kaikki kauniit muistot mun tulee mielehen lumivalkeat pellot, puistot ja juhla Jeesuksen, aniaikaisin puku parhain mun päälleni puettiin, oli kirkossa oltu jo varhain, nyt sanaa luettiin...
Tämän kun kuulee Sulo Saaritsin laulamana, on kuin lapsuus olisi taas läsnä. Äiti kattaisi joulupöytää, kissa pyörisi kuusen alla ihmettelemässä, koskettaisi tassullaan kuusen palloa, piparien tuoksu, joulukuusessa aidot kynttilät metallisissa pidikkeissä, ikkunan takana sininen hämy valkoisella hangella, pihasaunan polku kutsumassa ja höyry saunan ikkunassa. Siihen piirretty sormella sydän.
Sama tunnelma meillä, paitsi ei kissaa... navetassa seitsemän lehmää, tallissa hevonen, nekin sai jotain herkkua jouluna...
Ja enkelikello kilkattamassa..
Huomenta ;) Tänään lipsahti yöunet yhteentoista saakka, pitäis alkaa unirytmiä vähän rukkaamaan normaalimmaksi. Toisaalta aivan sama, valvomiseni ja nukkumiseni eivät muihin ihmisiin vaikuta.
Että jo kolmas adventti! Ajatus sai katselemaan kalenteria ja miettimään kaupassakäyntiä jouluruokia ajatellen. Ihmisruuhkat eivät innosta, mutta hokasin (vihdoinkin!) että voinhan käydä 24/7 Cittarissa vaikka klo 2.00 ennen nukkumaanmenoa ;)
Aloitin eilen taas yhden timanttityön: pikku prinssi, ruusu ja kettu! Tein aikaisemmin tällä viikolla toisen pikku prinssi-aiheisen (siinä myös kettu), sopivat hyvin yhteen 'Kettujen leikki'-ryijyn viereen. Onkohan kettu minun sieluneläimeni, kun pidän ketuista niin paljon? Varastossa enää jäljellä kaksi "kuvallista", lisäksi blancoja, pitäisi vaan keksiä kuvat...
Pyöröpuikkoni ovat tulossa, ensi viikolla voin aloittaa villapaidan neulomisen, siihenkin pitäisi kuvio suunnitella... Eli viikonloppuna kynille ja kahdenmillinmetripaperille ;) on käyttöä.
Perjantai ja 13. päivä, taidan pysyä kotona.
Timanttityttö
P.S. Hyvää Lucian päivää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja enkelikello kil
Just sekin. Lapsuuskodissa on muuten vieläkin oikeat kynttilät kuusessa, tosi nätit. Ja ennen oli viel ne ihanannäköiset, kovat, litteät, hapsureunaiset enkelikarkit kuusessa
Vierailija kirjoitti:
Viimeaikainen nolo tapahtuma:
Naiselta/tytöltä näyttävä, itselleni ennestään tuntematon nuori aikuinen, kertoi alkupuolella keskusteluamme kokevansa itsensä muunsukupuoliseksi. Juttelimme siis eräässä tilaisuudessa kaikenlaista. Sitten hän keskustelun edetessä kertoi, kuinka oli itselleen epätyypillisesti uskaltanut eräässä tilanteessa pitää omia terveitä rajoja, mistä hän oli iloinen. No, arvatkaas mitäpä siihen ilahtuneena kommentoi Mummeli? No:
- "Hyvä tyttö!"
Kun olin nuo sanat saanut suustani ulos, muistin mitä hän oli juuri äsken sanonut. Kyllä nolotti! Tuli vain ihan selkärangasta tuo kommentti...
Ei tuossa ole mitään noloa. Itse ainakin sanon naisia naisiksi ja miehiä miehiksi. Ei tämä maailma pyöri sen pillin mukaan, että joku on sattunut keksimään sanan muunsukupuolinen. Poikkeamat ovat erikseen, eikä niistä tarvitse kenenkään tehdä numeroa.
Kiirehdittiin kävelylle ennen lumimyräkän alkua. Nyt näkyy jo satavankin.
Huomenna taas autoilua, pikkuveljen tasavuosia juhlitaan koko ison sisarusparven voimin. Ravintolasta kabinetti varattu ja hyvää ruokaa tiedossa.
Menemme hotelliin yöksi kun ei houkuta ajaa kotiin pimeässä lumipyryssä.
Vierailija kirjoitti:
Kiirehdittiin kävelylle ennen lumimyräkän alkua. Nyt näkyy jo satavankin.
Huomenna taas autoilua, pikkuveljen tasavuosia juhlitaan koko ison sisarusparven voimin. Ravintolasta kabinetti varattu ja hyvää ruokaa tiedossa. Menemme hotelliin yöksi kun ei houkuta ajaa kotiin pimeässä lumipyryssä.
Minäkin kävin aamusta kaupassa, lumipyryä odottelen... huomiselle ennustettu yli 20cm lunta. Ei haittaa, on ruokaa ja lämmintä :)
Hauskaa Juhlaa Teille
Tänään olisi ollut minun äitini synttäripäivä.Olisi täyttänyt 96 vuotta.Äiti on aina äiti.Ikävä.
TAAS ihan hiton tylsä etäpäivä kotona kun ei oikein oo mitään järkevää tekemistä, 2 x h palaverit ja lopun päivää oon lähetelly muutamia s posteja, puhunu puhelimessa ja napostellu koko päivän jotain kaappien periltä. Pitäs lähtee ulkoilemana, mutta ei huvita yhtään.
Olin katsomassa Lucia-esitystä, jossa lapseni oli mukana. Aina yhtä liikuttavaa nähdä lasten esityksiä. Lapsi toi myös suloisia jouluaskarteluja koulusta, kuusenkoristeita ym. Ja joulukortin äidille
Tänään olen myös leiponut ensimmäiset joulutortut, tosin en niitä perinteisiä, vaan tein vaniljakreemitäytteisiä kierteitä ja laitoin kanelisokeria päälle. Lisäksi sellaisia kukan mallisia, joissa oli sekä vaniljakreemiä sisällä, että luumuhilloa päällä. Aivan törkeän hyviä molemmat versiot!
Illalla on tarkoitus katsoa lapsen kanssa joku jouluelokuva, tai sitten yritän houkutella katsomaan Disneyn Kaunotar ja hirviö -elokuvan, kun näytti olevan Areenassa. Rakastin lapsena Disneyn piirrettyjä, ja uudetkin versiot niistä on hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Tänään olisi ollut minun äitini synttäripäivä.Olisi täyttänyt 96 vuotta.Äiti on aina äiti.Ikävä.
Minäkin lasken aina, kuinka paljon äiti olisi täyttänyt. Hän laski niin omista vanhemmistaan. Laskeekohan minustakin joku joskus. Se olisi kiva, parempi kuin hienot hautakivet tai muut.
Kun aamulla ajeltiin pimeässä kylätietä pitkin keskustaan, niin oli aivan ihanan näköistä, kun lumi kimalsi tiellä, aivan kuin timantteja olisi ollut. Ja sama takaisin tullessa. Pakkasta oli noin 10 astetta.
Ruokaostoksilla kävimme ja vähän muutakin tuli ostettua.
Palkintopaketista paljastui muutama kerä sukkalankaa ja neuleohjekirja. Uskallan luvata, että puikot kilkattavat jatkossakin.
Saimme tänään jo monta joulutervehdystä.
Hyvää viikonloppua itsekullekin!
On opetukseton päivä, kävin tänään labrassa, hakemassa take away -sushit ja nyt iltapäivästä hieronnassa, viikon työt lähes tehtynä. Olo on mietteliäs, miten jaksaa alkavat IVF-hoidot. Tekisi mieli kertoa kaikille tilanteesta, onhan se osa meidän elämää, toisaalta en uskalla, kun pelkään ennakkoluuloja ja sitä, että tulee väärin ymmärreryksi. No, juuri nyt nautitaan rauhallisesta koti-illasta ja -viikonlopusta, nukutaan kunnolla ja nautiskellaan sohvalla hyvistä sarjoista, jotta jaksetaan taas.
Kutsuttu pikkujouluillalliselle. En mene.
Tänään hyvin tavallinen päivä. Kävelyllä olen ollut ja vähän tein jo lumitöitä. Tännekin on luvattu niin paljon lunta. Pitäisi varastosta etsiä vielä lisää joulukoristeita. On kaikki kynttiläalustatkin hukassa. Samoin kuusen tilanne olisi hyvä tarkistaa, että pysyykö se edes pystyssä. En viitsisi uutta muovikuusta ostaa. En löytänyt myöskään lahjakorttia mitä etsin. Oli pakko luovuttaa. Mihin lie pudonnut.
Postilaatikossa oli kaunis joulukortti. Mietin, että ihmeellistä jos joku on minulle sellaisen laittanut. Katsoin nopeasti ja mietin, että luen vasta sisällä. Sitten sisälle mennessä ja luettuani sen ymmärsin, että on väärään laatikkoon laitettu. Oli joku itse sen pudottanut (merkitön kortti). Vein sen sitten oikeaan laatikkoon.
Muuten viikonloppu menee varmaan kotona ollessa. Kävelyllä käyn ja ehkä siivoan täällä. Käyn ensi viikolla sitten ostamassa kaikki ruoat jouluun liittyen ja en menekään sitten kauppaan pitkään aikaan. Kirppispaikka pitää myös järjestää ennen joulua. Ihan hyvä olo ollut. Mietinkin, että kai tämä tästä taas paranee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeaikainen nolo tapahtuma:
Naiselta/tytöltä näyttävä, itselleni ennestään tuntematon nuori aikuinen, kertoi alkupuolella keskusteluamme kokevansa itsensä muunsukupuoliseksi. Juttelimme siis eräässä tilaisuudessa kaikenlaista. Sitten hän keskustelun edetessä kertoi, kuinka oli itselleen epätyypillisesti uskaltanut eräässä tilanteessa pitää omia terveitä rajoja, mistä hän oli iloinen. No, arvatkaas mitäpä siihen ilahtuneena kommentoi Mummeli? No:
- "Hyvä tyttö!"
Kun olin nuo sanat saanut suustani ulos, muistin mitä hän oli juuri äsken sanonut. Kyllä nolotti! Tuli vain ihan selkärangasta tuo kommentti...
Ei tuossa ole mitään noloa. Itse ainakin sanon naisia naisiksi ja miehiä miehiksi. Ei tämä maailma pyöri sen pillin mukaan, että joku on sattunut keksimään sanan muunsukupuolinen. Poikkeamat ovat erikseen, eikä niistä tarvitse ken
Jokainen voi silti miettiä miten kohdata muut niin, että tavallaan kunnioittaa heitä sen verran, ettei tahallaan luo huonoa mieltä. Itse pyrin ajattelemaan niin. Se ei voi olla pienistä sanoistani kiinni, eikä välttämättä vaadi paljon. Joku toinen ei kai taas välitä tästä kaikesta. Sivusta.
Hermojani raastaa, kun toinen ei kuuntele mitä sanon ja hänelle ei voi sanoa mihinkään vastaan, sekä ei voi sanoa mitään rakentavaakaan hänelle. Muuten hän raivoaa mulle ja haistattaa pitkät paskat.
Vierailija kirjoitti:
Hermojani raastaa, kun toinen ei kuuntele mitä sanon ja hänelle ei voi sanoa mihinkään vastaan, sekä ei voi sanoa mitään rakentavaakaan hänelle. Muuten hän raivoaa mulle ja haistattaa pitkät paskat.
Laula sille toiselle. Tanssitte. Sitten puhut kuiskutellen läheltä. Kovetut. Jne.
Kaikki asiat tulee hoidettua.
Ei kiitos enempää, please!