Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22743)

Vierailija
5761/22743 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta!

Sydän on kumma kapine:

mitä enemmän sitä jakaa,

sitä enemmän se kasvaa.

Toini Havu

Onko hän se Hesarin arvostettu kirjallisuuskriitikko? Hän arvosteli tuoreeltaan aikoinaan yhden kirjan ja antoi siitä murska-arvion. Sanoi, että se ei tule jäämään suomalaisten mieliin (tarkkaa sanamuotoa en muista). Kirja oli Väinö Linnan Tuntematon sotilas. Mitähän arvostelija mahtoi ajatella, kun näki teoksen menestyksen? Työtapaturmia sattuu.

Vierailija
5762/22743 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin älyttömän aikaisin klo 4-5 välillä.

Söin pienen omenan. Otan pian päiväunet.

Pyykinpesupäivä illemmalla. Kone pesee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5763/22743 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvissa suhisee.

Vierailija
5764/22743 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan toi tölkki tyhjenee niin lähden paskalle ja siitä sitten suihkuun. Loppu ilta menee juopotellessa.

Tuot mukavaa vaihtelua tähän ketjuun. Kiva, kun kirjoitat.

Suorastaan raikas viesti. Enemmän näitä elämänmakuisia tuulahduksia suoraan paskahuusista.

Terv. Huumorintajuinen maalaistyttö.

Vierailija
5765/22743 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo tuuli enää pellolta paskanhajua... Kolmas nainen

Vierailija
5766/22743 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammas korjattu, mukavia oli hml ja hoitaja.

Maalla olen taas, jee ja jippuu

N63

Vierailija
5767/22743 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin 11, söin  kirjolohikiusauksen ja join kahvit, äsken kirjoitin joulukortit kun tuli paketti ilmoitus, vien huomenna samalla joulukortit postiin.  

Vierailija
5768/22743 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka joulukortti tuli postista. Onpa mukavaa :)

Vierailija
5769/22743 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein eilen joulukortit postiin, niin sellaista minulle kuului eilen 🎅🎅🎅

Tänään sitten söin kahvin kanssa joulutortun ja ihastelin ulkona kaunista kuuta, kun tulimme käymään täällä maalla mummun luona 🎅🎅🎅

Vierailija
5770/22743 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli Postilta nopeaa toimintaa, eilen lähettämäni paketit (postiluukkuun) menivät jo tänään perille.

Aika hyvä sattuma, että saimme kirjeystäväni kanssa paketit samana päivänä toisiltamme. Avaamme paketit vasta jouluaattona. 

Vierailija
5771/22743 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään kotitöitä,paistoin sämpylöitä ja pihassa ulkoilutin hoitokoiraa.Kävin kaupassa ostin jo pienen kinkun.Huomenna mennään syömään joululounas paikalliseen ruokapaikkaan.Jouluna saan sitten tehdä lapsille ja lapsenlapsille Jouluruokaa.

Vierailija
5772/22743 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellen taas kauppaan, joulukortit vietiin ja haettiin kirjastosta varaamani kirja.

Mukava ilma, aurinko paistoi ja oli kova tuuli. Eilisen istumisen jälkeen teki pieni liikunta hyvää.

Laitoin Omaverossa ilmoituksen kotitalousvähennykseen. 

Pitäisi vielä toimertua silittämään lakanat, jostakin syystä tullut sellainen tapa.

Vierailija
5773/22743 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään piti äkkiä käydä ostamassa lahjakortilla jotain, kun oli viimeinen päivä käyttää se. Ostin mustan olkalaukun. Sopivasti tuli melkein koko summa käytettyä. Tavallinen tekonahkainen laukku tarjouksessa hieman alle 40 euroa. Muuten en löytänyt mitään ostettavaa. Tuon paikan kengät yleensä yli 100 euroa ja minulla on jo muutenkin kenkiä tarpeeksi.

Olisin tarvinnut lyhyen paremman takin, mutta tuolla myös takit kalliita. Sen vuoksi olenkin lykännyt lahjakortin käyttämistä, kun en oikein ole mitään sopivaa ostettavaa löytänyt. Ikävästi muutossa hukkasin toisen saman paikan lahjakortin. Vain kotelo on jäljellä. Vanhentuu jo perjantaina. Yritän vielä kerran etsiä jos löytäisin jostain. Harmittaa, kun pitikin hukata tuo.Muuten olen taas kerran ulkoillut paljon. Kaunista säätä ollut.

Äitiini liittyen olen huomannut taas kerran kuinka paljon eroamme toisistamme. Hän ei yhtään tavallaan osaa olla myötätuntoinen. Jotenkin sekin ärsyttää välillä, kun minä esim kierrellen (ei meillä voi suoraan edes tälläisestä puhua) sanon, kuinka ikävää on ettei minulla ole ystäviä ja sukulaiset etäisiä niin hän ei tavallaan reagoi siihen mitenkään. Joku ihminen sanoisi varmaan, että ikävä juttu tuo tai hän ymmärtää kuinka tuo on minulle surullinen asia tms.

Äitini taas vähän kuin ärsyyntyy ja loukkaantuu, kun minä taas kerran valitan (en puhu kuin harvoin tästäkään) asiasta ja käsittelen näitä ikäviä juttuja. Yleensä selvästi ärsyyntyy ja lopulta minä sitten vähän kuin pyydän häneltä anteeksi. Kysyinkin häneltä, eikö hän itse ikinä edes nuorempana kaivannut seuraa. Vastauksena ei kuulemma piitannut koko asiasta. Silti, kun isäni ei tapahtumissa,  reissuissa tms halunnut käydä niin eipä äitinikään tullut yksin mentyä ja ei näin ole ikävästi sanoen käynyt oikeastaan missään elämänsä aikana. Näin tuo kaikki ehkä kuitenkin kuvaa sitä, että seura ei olisi ollut hänelläkään pahaksi.

Samalla hänen pitäisi ymmärtää ihmisten erilaisuus. Jos hän itse on niin "vahva" ja kestää kaiken niin ei toisten tarvitse olla samanlaisia. Jos erehdyn esim joskus sanomaan kuinka lukiossa oli ikävää, kun kukaan ei oikein puhunut minulle mitään niin hän närkästyneesti toteaa, että taasko nuo puheet alkavat. Se ei ole kivaa, kun on muutenkin surullinen olo ja niistäkin vuosista kun kiusattiin piti itse selvitä. Tämä kaikki kuvastaa ehkä sitä elämää mitä meillä on ollut jo, kun olin nuorempi. Kiitos jos joku lukee tämänkin ja ymmärrän jos monia ärsyttää tämäkin viesti. 

Vierailija
5774/22743 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivän on huimannut. Vasta illansuussa muistin, että tää vois olla asentohuimausta. Ja niinpä tein lattialla maaten asentohuimausliikkeet päätä käännellen. Voi mikä onni, auttoi heti!

Kyllä nyt on ihanaa taas lukea ja tehdä kotitöitä. Terveys on tärkeintä.

Vierailija
5775/22743 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä pitkästi kirjoittava. Oletko ajatellut että voisit saada apua jos kävisit terapeutin kanssa keskustelemassa, mm. kokemastasi koulukiusaamisesta? Terveyskeskuksesta voisit kysyä. Ikävää ettet voi puhua vanhempiesi kanssa asioista.  Hyvä juttu, että lahjakortti tuli käytettyä ennenkuin se meni vanhaksi. Kaikkea hyvää sinulle ja muista että elämä kantaa aina jotenkin eteenpäin. Hyvää joulun odotusta sinulle ja kaikille muillekin 😊

Nvm59

Vierailija
5776/22743 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo huimaus on kyllä ikävä vaiva!

Yksi aamu huimasi niin että kaaduin ihan ykskaks.

Sain terveysasemalle ajan samalle päivälle ja lääkäri pyöritti päätäni niin tehokkaasti että oksensin.

Sen koommin ei ole huimannut. 

Vierailija
5777/22743 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rento työpäivä tehty ja sitten kotona siivottu. Tuntuupa raikkaammalta nyt kotosalla. Imurointia, pyykin pesua, pölyjen pyyhkimisiä ja tanssimista siinä samalla musiikin tahtiin. Sitten Grandiosa pizzaa uuniin ja Leijonakuningasta pyörimään, jonka jatko-osa tulee kohta elokuvateatteriin. Erittäin hyvä fiilis tuli elokuvan jäljiltä ja siivoamisten myös.

Huominenkin on ihan kiva, kun on vain joululounas firmalta ja muuten vapaapäivä.

On sitä suruakin tässä päivässä, kun sukulaiseni tänään kuoli. En tuntenut häntä hyvin, että en osaa surra hänen peräänsä. Haikealtakin on tänään tuntunut. Kaikki meistä ei vanhaksi elä. Alle 60 vuotiaana kuoli. Muistoissa vielä eläköön.

Vierailija
5778/22743 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukat työpäivät takana. Tällä viikolla olen myös kuullut paljon ihmisten murheita. Jollain tapaa, kun itse on ollut väsynyt, niin ne murheet ovat tahtoneet mennä herkästi ihon alle. Siksi olen paljon miettinyt oman hyvinvoinnin tärkeyttä. Itsestään pitää pitää huolta, se on todella tärkeää. 

Onneksi on ne ihanat lapsenlapset, riemukkaat touhottajat, joille elämä on yhtä ihmettelyä. Tehokkaasti heidän kanssaan oleminen saa murheet kaikkoamaan. 

Punajuurilaatikkoa ja porkkanalaatikkoa ajattelin tehdä huomenna. Itse tehty on aina parasta. Joulukortit postissa, joulusta en stressaa. Perheen kanssa on kuitenkin rentoa, ja kaikki tekevät osansa. Iloitsen siitä että kaikki tulevat yhtä aikaa koolle. Siinä tärkein. 

Kaunista loppuviikkoa kaikille!

50+ Mummeli 

Vierailija
5779/22743 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä pitkästi kirjoittava. Oletko ajatellut että voisit saada apua jos kävisit terapeutin kanssa keskustelemassa, mm. kokemastasi koulukiusaamisesta? Terveyskeskuksesta voisit kysyä. Ikävää ettet voi puhua vanhempiesi kanssa asioista.  Hyvä juttu, että lahjakortti tuli käytettyä ennenkuin se meni vanhaksi. Kaikkea hyvää sinulle ja muista että elämä kantaa aina jotenkin eteenpäin. Hyvää joulun odotusta sinulle ja kaikille muillekin 😊

Nvm59

👍

Vierailija
5780/22743 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään piti äkkiä käydä ostamassa lahjakortilla jotain, kun oli viimeinen päivä käyttää se. Ostin mustan olkalaukun. Sopivasti tuli melkein koko summa käytettyä. Tavallinen tekonahkainen laukku tarjouksessa hieman alle 40 euroa. Muuten en löytänyt mitään ostettavaa. Tuon paikan kengät yleensä yli 100 euroa ja minulla on jo muutenkin kenkiä tarpeeksi.

Olisin tarvinnut lyhyen paremman takin, mutta tuolla myös takit kalliita. Sen vuoksi olenkin lykännyt lahjakortin käyttämistä, kun en oikein ole mitään sopivaa ostettavaa löytänyt. Ikävästi muutossa hukkasin toisen saman paikan lahjakortin. Vain kotelo on jäljellä. Vanhentuu jo perjantaina. Yritän vielä kerran etsiä jos löytäisin jostain. Harmittaa, kun pitikin hukata tuo.Muuten olen taas kerran ulkoillut paljon. Kaunista säätä ollut.

Äitiini liittyen olen huomannut taas kerran kuinka paljon eroamme toisistamme. Hän ei yhtään tavallaan osaa olla myötätuntoinen. Jotenkin

Löytyikö kadonnut lahjakortti?

Apua, katsoin kaupan kuitin: joulumerkki 2,50, mitä ihmettä. Ostin 5 lisää, aiemmat oli 1,60

Ihan saman kirjaimisesta kaupasta ostin molemmilla kertaa. Tulipa tyhmä olo.

Hei Kaikki, helpottakaa oloani, kertokaa joku mokailunne yms nolo juttu itsestänne.

Kaipaan vertaistukea :)

N63

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi