Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22814)

Vierailija
4841/22814 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin lojutaan flunssaisena sohvalla. Lohisalaattia sitruunalla, hunajaa ja banaanin söin sekä monivitamiinipitoista mehua join. 

Hengitystiet ihan tulessa. Silmät ja nokka vuotavat. Köhisyttää ja huippaa. 

Vähän oloa helpottaa, mutta saa nähdä tuleeko taas helkutin moinen olo.

Paranemisia toivotan.

Vierailija
4842/22814 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaukset

Jo lapsena opetettiin: Mitä lupaat, pidä sanas.

Ainakin meillä oli näin. Joskus tuntuu kyllä, että toisilla on toisin. Tilanteet voi toki muuttua, mutta ellei lupaustaan voi pitää, siitä on ilmoitettava viipymättä. Isoissa asioissa, ja pienemmissäkin.

Tämä tuli mieleen tuon aiemman kirjoituksen riveistä.

Muutenkin peräänkuuluttaisin hyviä käytöstapoja, tervehtimistä, kiittämistä ja anteeksipyyntöä...

Kepeätä keskiviikkoa

N63

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4843/22814 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttäää...

Vierailija
4844/22814 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ihan hyvää, lomaa viettelen. En tosin ole saanut aikaiseksi suunnttelemiani puuhia kuin osittain mutta ei kai se haittaa. Tänään jatkuu hieman pihan siivous, lehtiä riittää ja yritän ehtiä sienimetsällekin. Imuroidakin pitäisi, katsotaan riittääkö moti.

Vierailija
4845/22814 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istutin eilen koristeomenapuun. Yllättävän hyvin sain paikalleen. Jännittävää sitten seurata miten se keväällä toivottavasti lähtee kasvuun. Varmasti istutan taas ensi keväänä jotain muutakin. Eilen oli kaunis päiväkin. Tänäänkin toivottavasti. Suunnitelmissa hieman haravointia yms. Sitten taas kävelyä. Kaikki on ihan ok. Silti itselläkin melko väsynyt olo. Olen nukkunutkin huonommin. Ehkä alkaa hieman näkymään se, että mennään talvea kohti. Myös omassa jaksamisessa. 

Kirjoitin lupausten pitämisestä aiemmin. Ehkä läheiselläni korostuu se, ettei hänen tavallaan ole ns pakko lupausta pitää ja hän elää vähän kuin sillä tyylillä, että kunhan vaan hänellä on kaikki hyvin. Ei siinä sitten mieti mitä on tullut luvattua monet kerrat. Toisaalta ymmärrän sen, että hänenkin voi olla vaikeaa täyttää lupaustaan. Silti on minusta eri asia edes yrittää kuin toistaa samoja asioita. Samoin en tiedä tiedä onko hänen oikeastaan niin vaikea edes lupausta täyttää vai selitteleekö sillä vaan asioita. 

Ben Bruce of Asking Alexandria - Shake it out

Jollekin taas "harmiksi" laitan tuon. Tykkään vaan itse kuunnella aina jotain. Tuo on cover Florence and the Machinen biisistä. 

Vierailija
4846/22814 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepe Wilbergin uudet biisit miellyttää mua, Onnellinen mm

Jannasta tykkään, noi B-alkuiset menee mulla sekasin

Aurinko paistaa, flunssa ei helpota, kahvi ei maistu... voi surkeus. Olo ehkä helpottaisi osin, jos raahautuisin suihkuun... jaffaa kuluu... aivastuksia kymmenittäin

Vierailija
4847/22814 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin 9 maissa, katoin Emmerdalen kun jäi eilen näkemättå. Odottelen kaveria kahville, hän tuo mustikkapiirakka palat, mä tarjoan karjalanpiirakan munavoilla.

Vierailija
4848/22814 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istutin eilen koristeomenapuun. Yllättävän hyvin sain paikalleen. Jännittävää sitten seurata miten se keväällä toivottavasti lähtee kasvuun. Varmasti istutan taas ensi keväänä jotain muutakin. Eilen oli kaunis päiväkin. Tänäänkin toivottavasti. Suunnitelmissa hieman haravointia yms. Sitten taas kävelyä. Kaikki on ihan ok. Silti itselläkin melko väsynyt olo. Olen nukkunutkin huonommin. Ehkä alkaa hieman näkymään se, että mennään talvea kohti. Myös omassa jaksamisessa. 

Kirjoitin lupausten pitämisestä aiemmin. Ehkä läheiselläni korostuu se, ettei hänen tavallaan ole ns pakko lupausta pitää ja hän elää vähän kuin sillä tyylillä, että kunhan vaan hänellä on kaikki hyvin. Ei siinä sitten mieti mitä on tullut luvattua monet kerrat. Toisaalta ymmärrän sen, että hänenkin voi olla vaikeaa täyttää lupaustaan. Silti on minusta eri asia edes yrittää kuin toistaa samoja asioita. Samoin en tiedä tiedä onko hänen oikeast

Muista suojata omenapuiden rungot jäniksiltä verkolla. Minulta kun pupu söi luumupuun 🙈. Nvm59

Vierailija
4849/22814 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudes koronarokotus otettu. Käsi vähän arka, muuten hyvä olo. Lepäilen tänään ja luen Sampo Terhon Stalingradin viemärit -kirjaa.

Vierailija
4850/22814 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut yhtään koronarokotusta. En uskaltanut, kun niiden turvallisuutta ei ollut aikoinaan ehditty testata. Nyt tilanne voi olla toinen. En tiedä, olenko sairastanut koronan vai en. 

Rokoteasiasta nousi melkoinen kohu ja väittely kannattajien ja vastustajien kesken. Hämmästyttävää sikäli, että alkoholin käytön haitat on myös melko suuret, niin kuolleisuuden, kustannusten kuin sosiaalisten ongelmien vuoksi, mutta juoppouden ympärillä vallitsee rauhaisa sopu.

Vierailija
4851/22814 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suunnitellut tekeväni askarteluja ja kaikkea muuta, mutta en tunnu saavan aikaiseksi yhtään mitään. Johtunee piakkoin koittavasta marraskuusta. Taidan tulostaa seinät täyteen värikylläisiä ruskakuvia lokakuulta. Niitä katsellessa piristyy. Tää on ihan joka vuotinen juttu. 

Vierailija
4852/22814 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea tulostaa ruskakuvia seinille piristämään.

Minä piristän itseäni marraskuun harmaudessa neulomalla iloisen värisiä sukkia.

Jokaisella on omat juttunsa, miten saa piristystä.

Vierailija
4853/22814 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea tulostaa ruskakuvia seinille piristämään.

Minä piristän itseäni marraskuun harmaudessa neulomalla iloisen värisiä sukkia.

Jokaisella on omat juttunsa, miten saa piristystä.

Tein juhliin isoja jääpaloja, veden seassa isoja punaherukkaterttuja ja lehtiä. Loppuillasta lehdet liimautuivat kauniisti reunustaen lasista boolimaljaa.

Luulen, että 'vuoraus' voisi onnistua kesemmällä lehdistä suoraan, mutta lokakuun juhliin säilöin pakastimeen

Askartelua tämäkin...

Vierailija
4854/22814 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei N63,

millaisen vastaanoton runokirjasi sai?  Oletko saanut kommentteja runoistasi?

Sinulla taisi  olla jo ne kirjan julkkarit...

Vierailija
4855/22814 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei N63,

millaisen vastaanoton runokirjasi sai?  Oletko saanut kommentteja runoistasi?

Sinulla taisi  olla jo ne kirjan julkkarit...

Kiitos kysymästä, julkkarit oli, 20 ystävää, hyvää ruokaa ja juomaa, laulua, puheita... aivan ihanat juhlat. Paikallislehti teki kivan jutun.

Palautetta oon saanu: runot on isoista aiheista, rakkaus, kuolema, ero, ystävyys... toiset osaa...

No, itse on vaikea arvioida omaa tuotostaan

N63

Vierailija
4856/22814 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronatestissä just äskön 2 viivaa..oli sit 3 krt. Ja loppuviikko saikkuu..

Vierailija
4857/22814 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronatestissä just äskön 2 viivaa..oli sit 3 krt. Ja loppuviikko saikkuu..

Oivoi

Toipumista Sinulle

Ja lämmintä juotavaa

N63

Vierailija
4858/22814 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaaks tässä...

Vierailija
4859/22814 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännän kylkeä. Kipeenä.

Vierailija
4860/22814 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää, kiitos kysymästä. Tänään on synttäritkin ja onnitteluviestejä lueskellut. Kaupassa tuli juuri käytyyä ja alkaa vanhan perinteisen lihaperunalaatikon teko synttärin kunniaksi. Rattoisia eläkepäiviä vietän käsitöiden ja askartelun merkeissä. Joulukortit kohta valmiiksi tehty, kerrankin ajoissa ja muuta pientä jouluaskartelua tehdessä. Kauniita syyspäiviä kaikille.