Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22814)

Vierailija
4561/22814 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna päätin, että pidän "luppopäivän", vedin heti aamusta pitkävartiset villasukat jalkaani ja päätin, että tänään on lepopäivä liikunnasta.  Vettä on sadellut ja välillä on paistanut aurinko. Sisällä olen ollut koko päivän.

Olen täytellyt sanaristikoita ja pelannut pasianssia. Tein kyllä ruokaa, kaalilaatikkoa hauduttelin pari tuntia tuvan uunissa - hyvää tuli.

Suunnittelin uutta neulomista, ehkä teen seuraavaksi myssyn ja lapaset, kun ensin keksin millaiset tekisin. Toisiinsa sopivat tietenkin.

Hyvää viikon jatkoa kaikille!

Vierailija
4562/22814 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno aurinkoinen ilma. Lähdin pyöräilemään. Otin varmuuden vuoksi bikinit ja pyyhkeen mukaan. Näin rannalla tuttuja ja rohkaistuin menemään seuraksi uimaan. Höpötettiin samalla kun uitiin. Vilpoista oli, mutta tuntui hetken päästä taas "linnunmaidolta". Kiva mennä nukkumaan, kun on pehmoinen olo uimisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4563/22814 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin reilun tunnin lenkin metsäpolkuja. Ruska on kaunis ja ilmassa on syksyn tuoksu. Muuttolinnut parveilevat.

Tuli ihan lämmin ja kotona menin suihkuun. Kivasti virkistyin, vaikka aluksi en meinannut jaksaa lähteä ulos.

Vierailija
4564/22814 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhain aamulla oli viileää ja ihan hyvä sää. Koko työpäivän oli synkkää ja sateista. Iltapäivällä kirkastui ja oli niin hienoa ulkona.

Sää ollut niin vuoristorataa tänään, kuten tunteenikin. Niin paljon tapahtuu erilaisia asioita näinä aikoina, joten ei tässä auta kuin koittaa vain jaksaa. Poikki oon kuin olisin käynyt pitkällä uintireissulla, siis vastaavanlainen olo on.

Vierailija
4565/22814 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattaa vettä.Ajattelin että tämä vielä kuukauden kestävä työkokeilu on nyt tässä.Miettikää kun teette ilmasta työtä joka ei kuitenkaan johda mihinkään.Tehkää perässä.

Vierailija
4566/22814 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää. 

Tänään vielä saunaan, sitten katsonnassa jääkiekko-ottelu ja iltapalaksi pikku pitsat, joten mikäs tässä! :)

Vierailija
4567/22814 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvää. 

Tänään vielä saunaan, sitten katsonnassa jääkiekko-ottelu ja iltapalaksi pikku pitsat, joten mikäs tässä! :)

Mullakin on pizza uunissa. Tein eka kertaa pohjan leivinjauheella, kun ei ollut hiivaa. Nyt tuijotan uunin lasin läpi, mitä tapahtuu...

Jännitystä perjantai-iltaan - hah

Mukavaa perjantaita Kaikille & Viikonloppua kans

N63

Vierailija
4568/22814 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tyonantajan järjestämällä "kehitys" päivällä tms. Ihan turha päivä. Huonosti järjestetty ja vääränlainen paikka. 1 puheenvuoro oli sellainen joka kiinnosti. Mietin kokoajan jotain muuta ja laskin minuutteja että koska on tauko, koska syödään ja koska täältä pääsee pois. Mietin myös, että mitäkähän tääki makso, kun joka asiasta pitäs säästää ja yt:llä uhkaillaan kokoajan.

Vierailija
4569/22814 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään.

Keskiviikkona eläke. Rahaa tilillä 21e. Olen velkaa 160e lähisukulaiselle.

Mihinkään en voi mennä. Ei oo varaa edes käydä kampaajalla.

Vierailija
4570/22814 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään nimipäivää täällä vietetään. Jäätelöä hankin ja toinen tekee pannaria. Hetki sitten tyhjensin elokuvahyllyn ja hitsi mikä työ siinä oli. Koko hylly piti siirtää erään opetaation takia. Samallahan tästä pyyhkii pölyt tuosta kaapista ennen kuin laittaa elokuvat takaisin paikoilleen.

Jäin ihmettelee kaapista löytyneitä elokuvia The Tower (2012), Tsunami (2009) ja The Adventures of Ichabod and Mr. Toad (1949).

En edes muistanut omistavani noita elokuvia. The Adventures of Ichabod and Mr. Toad on aivan varmana unohdetuin Disneyn elokuva. Ikinä en ole kuullut kenenkään puhuvan tuosta elokuvasta. Vai onko kellekkään teille tuo tuttu elokuva?

Synkkä päivä muuten ollut sateineen ja eipä se sää ole vaikuttanut pahemmin päivääni, kun systemaattista työtä tehnyt läpi työpäivän. Mä oon musiikkinarkomaani, mutta tänään en ole kuunnellut ainuttakaan kappaletta koko päivänä. Tuntuu oudolta olla ilman musiikkia, eikä pahemmin ole mielikään sitä. 

Vierailija
4571/22814 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuullu Ultra Bran Aarre biisin varmaan kymmenen kertaa, en edelleenkään saa selvää sanoista

Siispä biisi päivälle on jotain Vesteriseltä

Osallistukaahan Nälkäpäivään!

Vierailija
4572/22814 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pee-aska työviikko takana, mutta onneksi on perjantai ja viikonloppu edessä. Ostin punkkupullon, aion laittaa hyvää ruokaa, katsella telkkaria ja varmaan jotain kivaa puuhastelua ilman tarkkaa aikataulua. Onneksi tuo myräkkä on menossa takaoikealle ja varmaan pystyy olla jonkin verran ulkonakin.

Vierailija
4573/22814 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lala lailai lailai lailaa nytpä alkaa viikonloppu, nyt on hauskanpittoon hoppu lala lallallallallaalala 🎶

Tämä oli meillä "viikonlopunaloituslauluna", laulettiin saunan lauteilla perjantai-iltana. Oliko Rockradio ? jossa Holle Holopainen tämän lauloi perjantain ohjelman päätöstunnarina. Muistaako joku? Ja siis 80-luvulla tämä kaikki tapahtui 😄

Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua 💚🍃🍂

Vierailija
4574/22814 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan hyvää otettiin vähän hapanta kaverin kanssa ja "pelastettiin maailmaa" teoriassa juttelemalla   ,rauhallista meininkiä kiitos kysymisestä.

Vierailija
4575/22814 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli tekemistä, pyykkäsin, värjäsin ja leikkasin pojan hiukset, tein ruokaa, join kahvit,  käytiin kaupassa ja veimme illalla äidilleni ruokia, juuri kotiuduin. Nyt katon vain elämää, Roope Salmisen päivä.

Vierailija
4576/22814 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täs mitään. Tänäänkin meinasin mennä ulos, tykkään syksystä ja sateesta. Ei tullut lähdettyä.

Vierailija
4577/22814 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu savusaunamajuri koko päivän. Kunniatehtävä, viel yks lisäys ja ehkä neljältä saunaan, 12 ehken koossa...

Vierailija
4578/22814 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on melkein juhlia valmisteltu ja kaikki ok.Ulos en ole paljon kerennyt.Harmi.Voikaa hyvin.781

Vierailija
4579/22814 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne rauhallinen. Ei etäpesäkkeitä.

Sairaalan ulko-ovien kupeessa oleviin suuriin istutusruukkuihin on ilmestyneet callunat ja hopealangat. Kesä riisuttu, siivottu pois. Muutapa en käynnistä sitten muistakaan. Liukuovet sulkeutuvat takanani avautuakseen kohta uudestaan nielaisemaan ihmisiä aulatilaan, kiiruhtamaan kohti itsekullekin oikeaa käytävää pitkin töihin vastaanotolle vierailulle. Ihmiskohtaloille.

Taksijonon takaa näen tutun auton hiljaksiin lipuvan kohti. Pääsen kyytiin kartturiksi, minulla on jo kaksi omaa hovikuljettajaa. Kuningatarvilkutus sairaalalle jäi tekemättä.

Käyntini ei ollut viimeinen.

Syksy on saapunut vauhdilla. Lehtipuut ovat niin koreita! Ilmassa tuoksuu viileys, kostea multa, aavistus makeista omenoista, niistä viimeisistä. Ojan varteen on eksynyt pari kärpässientä kasvamaan. Missähän viipottavat mörököllit takkuhäntineen.

Olen nostanut ruokahuoneen pöydälle parvekkeella viihtyneet kukkaset. Siinä saavat nyt viihtyä, ikkunan takaa vielä hetken ja hiukan auringonlämpöä saaden. En ole oikein viherpeukalo, joten ihmeenä pidän, jos onnistun säilyttämään nämä silmieni ilot hengissä seuraavaan kevääseen. Yksivuotisia kun eivät ole. Eivätkä kaktuksia.

Pesukone pitää lingotessaan otsakurttuja hivelevää ääntä. Joka pesukerran jälkeen on ääni astetta huonompi. Taitaa olla laakerivikainen, mokoma. Kilometrit kohta täynnä silläkin. Jokainen pyykkäyskerta tuo tullessaan ajatuksen, josko nyt on se kerta, kun kone leipoo kiinni. Mummolassani oli pulsaattori. Ja iso musta muurinpata. Sekä pyykkilauta.

Sibeliuksen rypyt päihittävät vielä kirkkaasti omani. Tosin omat 'perunavakoni' ovat syventyneet, kun ei sitä hevosta ole ison päänsä kanssa. Jolle antaa murheet pureksittavaksi.

Aamulla löysin sotkuisten kiharoideni lomasta pari aivan valkoista hiusta. 

Pihalta kantautuu raollaan olevasta ikkunasta metallin kilahdusääniä sekä vaimeaa puhetta. Kaksi kolmesta näemmä paikalla remonttireiskoina. Aina jotain laitettavaa. Jos ei autoissa, niin sitten talossa. Tai sitten talon asujassa. Autoihin löytyy joskus etsinnänkin jälkeen varaosia. Ja taloon nurkkien naputtelijaa. 

Minun varaosani hiukan hukassa. Tai sinnepäin kunnossa. Sekundakin on kyllin hyvä.

Lähdenkin tekemään omenakiisseliä. Äitini kuorimaveitsellä pyöräytän punaisia kuorikiharoita. Paras veitsi ikinä. Ja tyhjennän pesukoneen.

Tämä päivä on ihan hyvä. Tavallinen. Ja siksi ehkä kuitenkin ihan hyvästä parempi. Toivottavasti Sinullakin on se tavallisen paras päivä menossa.

Lempeää alkuiltaa Sinulle <3

Vierailija
4580/22814 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu mitään. Täysin hiljaista ja tekemätöntä yksinoloa koko päivä. Varmasti huominenkin on eikä haittaa lainkaan.