Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22814)

Vierailija
4541/22814 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä suunnittelin, et yllärinä laulaisin onnittelulaulun aamuvarhaisella 60 v täyttävälle veljelleni. Vanhempiemme sisarukset teki tätä, oli kyl hauskaa...

Onko muilla ollut tätä tapaa, siis tasakymmeniä täyttäissä?

Laulan joka synt pv  äidilleni , sä kasvoit neito kaunoinen isäsi majassa kuin kukka kaunis suloinen vihreellä nurmella. Vain eka säkeistön. Viime perjantaina hän täytti 90v, ehdotin että laulamme yhdessä sukulaisten kanssa ja myös paljon onnea vaan... ja myös englanniksi kun nuorimmalla alkoi englanti nyt eka luokalla. Hän sanoi että osaa sanoa jo, thank you. Oli mukavat juhlat.

Vierailija
4542/22814 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sant Llorenç de la Muga / Catalonia -

on pienen kylän nimi (Ranskan rajalla), jossa tänään nautimme lounasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4543/22814 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rättiväsynyt. Kymmenen päivän työputken viimeinen työpäivä puolessavälissä. Neljä tuntia vielä hammasta purren ja kelloa vilkuillen.

Onko sulla fyysisesti raskas työ ?

Kyllä oli.lähihoitajana vanhusten puolella ja muuallakin.Oli raskasta.myös henkisesti.Joten poistuin alalta.Huomasin myös keikkaa tehdessäni miten ilkeitä toiset vakituiset työkaverit olivat.Jatkuvaa narinaa.Onneksi on toinen ammatti.

Olen joskus tehnyt määräaikaisia työsuhteita hoitoapulaisena, on monenlaisia hoitajia, työt tehtiin hyvin, mutta tosissaan jotkut vakituiset narisi monista asioista ihan turhaan.

Vierailija
4544/22814 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka meni enkä tiedä mitä nyt tehdä. Olin pienituloisessa työssä ja nyt yritys meni konkurssiin... Olisin tehnyt vaikka yötä päivää töitä jos vaan olisin saanut, mutta verottaja vei konkurssiin nyyh. Mikä tätä maailmaa tai Suomea vaivaa?

Onko ulosotto valtion koo kee pee vai mitä ihmettä?

Miksi verottaja on liian kireä nykyään?

Vierailija
4545/22814 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon alkanut pelkäämään työkaveriani. Aika jäätynyt olo oli töissä. Niin jännittynyt olo oli, että ihan poikki olin työpäivän jälkeen. Enpä mä muuta ole tehnyt töiden lisäksi, kuin käynyt kaupassa ja katsonut Beverly Hills kyttä elokuvan. Ajattelin katsoa kakkosen ja kolmosenkin tänään tästä leffasarjasta. En ole varmaan koskaan katsonut näin montaa leffaa yhden illan aikana. Eipä tässä muuta jaksa tehdä.

Koita selvittää tilanne, et menetä terveyttä tuon takia! Tsemppiä, älä pelkää pidä puolesi.

Paha selvittää tilannetta, kun toinen pimahtaa täysin. Puhumiset ei auta, kun ongelma on toisen pään sisällä. 

Vierailija
4546/22814 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon alkanut pelkäämään työkaveriani. Aika jäätynyt olo oli töissä. Niin jännittynyt olo oli, että ihan poikki olin työpäivän jälkeen. Enpä mä muuta ole tehnyt töiden lisäksi, kuin käynyt kaupassa ja katsonut Beverly Hills kyttä elokuvan. Ajattelin katsoa kakkosen ja kolmosenkin tänään tästä leffasarjasta. En ole varmaan koskaan katsonut näin montaa leffaa yhden illan aikana. Eipä tässä muuta jaksa tehdä.

Koita selvittää tilanne, et menetä terveyttä tuon takia! Tsemppiä, älä pelkää pidä puolesi.

Paha selvittää tilannetta, kun toinen pimahtaa täysin. Puhumiset ei auta, kun ongelma on toisen pään sisällä. 

Puhu esimiehelle, luottamusmiehelle, työterveyshuoltoon, liittoon...

Vierailija
4547/22814 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoinen aamu, aamuvirkku kaveri toi jo kantarelleja, 12 maissa tulee toinen kaveri kahville.

Vierailija
4548/22814 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää kuuluu. 

Vierailija
4549/22814 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhu esimiehelle, luottamusmiehelle, työterveyshuoltoon, liittoon...

Puhuttu pomolle. Vaikeaa tämä on hänellekin. Tänä aamunakin oli välienselvittelyä ja mua syyllistäen. Kunhan vaan tulisi jokin hyvä sauma niin lähtisin tästä firmasta pois.

Vierailija
4550/22814 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pa..alla, pesin kädet ja kasvot.

Menen takaisin nukkumaan. Nukuin viime yön aikana 2-3 tuntia yhteensä.

Vierailija
4551/22814 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kaupassa tänään. Onneksi edes jotain oli alessa. Ihan kiva ilma ollut. Lämmintä ja nyt myrskyää jo hieman. Näin eilen ison hirven suolla. Pienen suoalueen ohi kulkee hiekkatie ja kävelin ohitse ja ihmettelin mikä iso "puu" suolla oikein on. Olikin hirvi. Ensin näin vaalean hännän ja sitten hirvi kääntyi katsomaan minua. Oli oikein isot sarvetkin. Tuijotti aikansa ja vähän mietin jos lähteekin tulemaan kohti. Sitten lähti laukaten pois päin. Aika hieno kokemus ja tuokin tie kuitenkin aika yleinen tie. Ei missään kovin syrjässä. Satuin oikeaan aikaan paikalle. 

Muuten elämä raskasta huolineen. Varmasti vähään aikaan nyt vaikein tilanne. Tulee mietittyä paljon elämääni ja miten kaikki on mennyt. Monia elämänkohtia. Eihän sitä oikeaa vastausta löydy. Kai ihminen tekee monesti niin parhaimmaksi silloin näkee jos vaan pystyy. Ja sympatiani on niiden puolella joilla taloudellisesti vaikeaa ja töiden kanssa ongelmia. Tuttuja asioita. Ne vaikuttavat niin paljon elämään. Joku kerta kaikki ok ja olet töissä. Toinen hetki voit olla jo työtön. Ikäviä juttuja. 

Vierailija
4552/22814 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen korjaus eli tajusin ettei hirvellä ole edes kunnon häntää tai ettei se ole valkoinen. No kuitenkin ne jalat näytti ainakin takaa hyvin valkoisilta (ehkä olivat harmaat) auringonpaisteessa. 

Vierailija
4553/22814 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon itkenyt lähes koko illan, kun näin tänään lähes elottoman tyttösen. Paikalle tultuani hänellä oli jo auttajat. Jatkoin matkaa ja sitten totaalisesti purskahdin itkuun. En tiedä heräsikö tyttö, mutta hetkeä myöhemmin näin ambulanssin lähistöllä. Toivon todella, että hän voi nyt hyvin lähimmäistensä luona.

Luulin että oloni tulisi paremmaksi, kun kävin katsomassa elokuvateatterissa The Girl With The Needle:n. En tiennyt minkälainen elokuva on, mutta katsottuani sen se oli aivan kauhea. Hirvein elokuva mitä oon ikinä nähnyt. Tuli vain entistä kamalampi olo elokuvasta. 

Olin parin etapin takia hyvissä ajoin matkalla elokuviin, kun törmäsin tuohon erittäin hirvittävään tilanteeseen.

Kuvitella mitä kaikki ovat kelailleet musta, kun oon ollut kovin itkuinen ihmisten ilmoilla. Itkenyt niin, että sattuu nyt päähän.

Vierailija
4554/22814 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Kaikille Teille

Yksinäisille, murheellisille, työttömille, vanhoille, nuorille, eläkeläisille, työmyyrille, sairaille, hauskoille, kesää ikävöiville, syksystä nauttiville...

Kertokaahan, mitä Teille kuuluu

Oma torstaini on toivoa täynnä, sateen ropina herätti, tuuli vinkui ikkunoissa, silti kotoisaa, rattoisaa. Ruoka on valmiina, odottelen puolisoa reissusta kotiin. Pääsen lauantaina savusaunaan, pitkästä aikaa. Olemme koolla koko sisarussarja lapsuudenkodissamme, rohkeimmat varmaan uskaltautuvat uimaankin. Lokakuulla on seuraavat juhlat, laadin jo ruokalistaa...

Tomeraa Torstaita

N63

Vierailija
4555/22814 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aloittanut terapiaa , olisiko pitänyt?

Vierailija

26.09.2024 | 12:42

Olin jonossa psykiatrin haastatteluun, veri ja pissanäytteet annettu.

Lapsuus/nuoruus..no itse kasvatin itseni ja kotoa pois 16v.

Nyt olen reilusti yli 50v.

Puolustusmekanismini tuottaa ongelmia.

Stressin kasvaessa saatan sanoa rumasti ihmiselle joka ärsyttää, noin esimerkiksi.

Koko ajan työelämässä, varallisuutta ja ihana puoliso löytyy.

Olen selvinnyt itse tänne asti , omilla konsteillani..vaikka ne ehkä kotoa opittuja/huonoja on.

En usko jumalaan, ihmiseen on rakennettu valmiiksi moraalinen kompanssi.

Vierailija
4556/22814 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri tuulispäivän kävelylenkiltä ja tuulenpuuskat olivat temmata minut ylös pilviin 🍃🍂

Tuulen lisäksi iloa antoivat puna-apilat, syysmaitiaiset, kirjavapillikkeet, nupullaan olevat pietaryrtit, tienvierustan syvänvihreä sammalpeitto, haapapuiden lehtien lepatus, keltaiset lehdet, pienet kuusipuut, taivaalla kiitävät pilvet, aurinko, tiaiset ja varispoika.

Vierailija
4557/22814 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli murheellinen mieli, mutta tässä päivän mittaan olen piristynyt. Siivosin kesäkukat pois ja laitoin muutaman lyhdyn. Linnuille laitoin jo ruokaa tarjolle kun niin kovin ovat jo ikkunaan koputelleet että eikö sitä jo saisi evästä. Iloisena näyttävät siemeniä syövän.

Kohta pitää keitellä lohikeittoa ja ootella miestä töistä kottiin. Varmaan vielä illalla lämmitellään sauna.

Kivaa loppuviikkoa kaikille.

Vierailija
4558/22814 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina on mieheni juhlat.Täyttää kuusikymmentä.Tykkään laitella juhlia.😊

Vierailija
4559/22814 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä ajatusta, että rakas läheiseni on haudassa märässä kylmässä maassa. Tänään on ensimmäinen syntymäpäivä, jolloin et ole täällä. Onnittelut ja kaipaukset sinne jonnekin. Et ole haudassa vaan jossain lähellä, tunnen sen. 

Vierailija
4560/22814 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kestä ajatusta, että rakas läheiseni on haudassa märässä kylmässä maassa. Tänään on ensimmäinen syntymäpäivä, jolloin et ole täällä. Onnittelut ja kaipaukset sinne jonnekin. Et ole haudassa vaan jossain lähellä, tunnen sen. 

Lauloin äsken hänelle onnittelulaulun, saman jonka hän joka syntymäpäivä lauloi minulle. Itkin vähän aikaa ja puhuin ääneen hänelle.