Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Tänään kävi tokaluokkalainen tyttö vierailulla.On minun miesystävän pojantyttö.Tehtiin taideteoksia vesiväreillä.Oli hauskaa.Vettä on satanut mutta ei haittaa.Käytiin miehen kanssa pizza ja olipa hyvää.
En pysty juoksemaan, mutta reipas kävely onnistuu. Tunnin kun kävelee metsässä ja katselee luonnon ihmeitä, virkistyy kummasti.
Tänään oli telkassa aamulla ohjelmaa viisaista puista. Joku sarja. Puut näyttävät vain seisovan paikallaan, mutta tekevät yhteistyötä muiden puiden ja kasvien kanssa ja auttavat toisiaan. Tein samalla muuta, joten ihan kaikkea en kuullut. Kiinnostava sarja.
Yöllä satoi, mutta se oli vain hyväksi maalle. Punatähkät houkuttelevat vielä kimalaisia ja perhosia. Pääskysiä ei ole nyt näkynyt, mutta sepelkyyhkyt huhuilevat ja herra mustarastas käy aamu- ja iltapalalla pihanurmikolla. Syksy on jo alkanut värittää ensimmäisiä lehtiä.
Tänään kävin 5km kävelyllä, pesin pari ikkunaa ja tein pellillisen pitsaa. Kohta katson emmerdalen ja sitten lämmitän saunan ja käyn pulahtamassa järvessä. Sitten aikanaan nukkumaan.
Ei nyt kovin hyvää, enoni kuoli eilen äkillisesti ja vaikka ei oltu kovin läheisiä niin tänään on jotenkin ahdistanut koko päivän. En ole oikeastaan surullinen, mutta rinnassa tuntuu koko ajan ahdistus. Tänään oli myös seminaari yliopistossa, se oli ihan mukava ja opettavainen. Äsken tein linssikeittoa, olisi varmaan ollut hyvää mutta laitoin vahingossa aivan liikaa suolaa. Löysin myös mehujään pakastimesta, mikä sentään piristi :).
"Tiedän, ettei uusi koira korvaa vanhaa, rakasta, mutta mietin silti, olisiko se Sinulle hyväksi? Lenkkeilyt luonnossa olis varmasti mukavia.
Harmi tuo autojuttu, ja tietysti äitisi korona. Toivottavasti et itse sairastu. Olen niitä onnekkaita, jotka ovat säästyneet tältä - toistaiseksi. Liikkeellä on tautia paljon, täytyy taas tehostaa käsien pesua ja desin käyttöä.
Kaikille toivon tormakasta torstaita
N63"
Kiitos viestistäsi. Tottahan se on, että kaipaan lenkkikaveria. Silti, en enää oikein halua alkaa siihen koiranpitoon. Kuitenkin sitovaa ja oikeastaan koko elämä piti suunnitella sen mukaan. Itselle tämä vielä onnistui, koska olin paljon kotona. Näin koiran ei tarvinnut olla paljon yksin. Muuten koiraa on vaikeaa ns sijoittaa erilaiseen elämään. Samalla asuinpaikat yms pitää miettiä koirankin mukaan. Koiran vanhetessa ja välillä nuorempanakin taas voi tulla leikkauksia tai sairauksia. Näissä oma huolensa. Muuten yritän silti lenkkeillä paljon. Näin ilman koiraakin.
Autojutusta täytyy nyt vaan päästä yli. Auto tulee vielä tänne omaan talliin. Ehkäpä sen vuoksi, että jos kuitenkin joskus saisi siihen osan jostain. Itse olen vielä koronasta vapaa. Äitini sairastaa. Ei auttanut, vaikka töissä yritti suojautua. Muuten kaikki ihan ok nyt. Polveni hieman vihoittelee. Ehkäpä liikaa kävelyä. Juoksemisesta vielä se, että itse en ole koskaan oikein pitänyt siitä. Lapsuudessa kilpajuoksua tuli harrastettua. Silti hengästymisen tunne ei ollut mukavaa. Aikuisena en ole juossutkaan. Kävelen mieluummin.
Olen suututtanut tänään kaksi perheenjäsentäni ilmeisesti pelkällä olemuksellani. Toista yritin neuvoa, oli väärin koska olisi pitänyt vaan kuunnella. Toiselta yritin kysyä ruokasuunnitelmista. Oli tivaamista, kun olisin kuulemma voinut vaan kysyä.
Olin hyvin hämmentynyt itse molemmista tapauksista enkä käsitä mitä tein väärin. Meni hieman loppupäivän tunnelma pakkaselle 😞
Raskas päivä ollut täälläkin. Yksi päivä raskaiden päivien ketjussa. Itkin vähän. Nyt pääsen nukkumaan. Hyvää yötä.
Vierailija kirjoitti:
Raskas päivä ollut täälläkin. Yksi päivä raskaiden päivien ketjussa. Itkin vähän. Nyt pääsen nukkumaan. Hyvää yötä.
Hyvää yötä
Kaveri kävi omenapiirakka palojen kera kahvilla, oli hyvää omenapiirakkaa ja mukava jutella. Iltakävelyllä kävin kaupassa, sain -50% kuhaa ja isoja muikkuja. Kohta unten maille. Öitä.
Kävin töissä, kirjastossa, kierrätyskeskuksessa, Prismassa ja kirppiksellä.
Todella sosiaalinen päivä on ollut tänään. Sain päiviteltyä liittymiänikin tänään. Mitä vielä tänään? Ainakin suihkuun menoa ja nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Tein kiljua.
Tänäiltana myyn sahtia🍺
Hei Teille, kellä murheita. Surua, ahdistusta, riitoja, menetyksiä, yksinäisyyttä...
Sanotaan helposti : Huomenna on paremmin, aina se ei päde, eikä aina aika paranna haavoja.
Toivoa ja valoa lähetän etänä, jospa se hiukan lohduttaisi.
Ehkäpä kuitenkin:
"Huomenna on paremmin, siis jaksa siihen asti rakkaudesta puhu hiljaa, puhu varovasti"
Läheinen ystävä kuoli aiemmin kesällä, hautajaiset oli perhepiirissä, laitoin kauneimman adressin, minkä löysin. Kymmeniä vuosia oltiin samassa harrastuspiirissä. Siellä on nyt tyhjä tila... puhelimesta en vieläkään ole tietojaan poistanut😥
N63
Minun ystäväni kuoli muutama vuosi sitten. Vieläkin on numero puhelimessa ja kaikki tekstiviestit. Silloin aikoinaan auttoi, kun luin niitä. Niissä kuului hänen äänensä, silloin vielä toivorikas. Nukkui hiljaa pois.
Hoidin kumman tarmokkaasti pitkään hoitamatta olleita asioita. Nukuin pitkään enkä heräillyt paljoa.
Vaihdoin autoni, sain ihan ookoo auton vm 2017 kylläkin ja siinä on ominaisuuksia, joita en tarvitse lainkaan. En tule koskaan käyttämään Bluetooth-yhteyttä autossa. Sanoinkin myyjälle, että ei mulla ole koskaan enää niin kiire, että pitäisi paahtaa autossa puhelimessa puhuen. Mä vilkaisen kuka soitti ja soitan takaisin sitten kun mulle sopii. En seiso ruuhkassa enää, onneksi. Myyjä ei ihan ymmärtänyt mua.
Kauppaan lähdin oikeastaan mausteiden ja viinirypäleiden takia, mutta 60 euroa meni. No - ei tarvitse hypätä moneen päivään sitten. Totuttelen autoon ja ajoinkin Biltemaan lihapullille, vaikka ne eivät juuri miellytäkään. Kunhan jossain söin halvalla.
Ilmoitin aikuisille lapsilleni vaihtaneeni autoa ja he onnittelivat. Toinen toivotteli tasaisia kyytejä, koska yhdessä vaiheessa sain ylinopeussakkoja. Jouduin luovuttamaan korttinikin kuukaudeksi. Hän oli vain oudon oloinen tänään. Olisko jotain huolta jossain?
Toiselle hihkuin että jee mullakin on alumiinivanteet. Tämä asia oli itselleen tärkeä ekassa autossaan. Sanoin et sähän ostitkin vanteet, ei autosta niin väliä ollut. Myönteli. Sanoin myös et susta näki silloin mitä sä olit ostamassa ja et mä näin sen, vaikka en puhunut mitään. Ehdotin, et jos hänkin haluaa mystisen vaiston osata lujea toista ihmistä kuin avointa kirjaa, niin alkais mutsiksi. Hän on mies. Lupasi alkaa laittaa hakupapereita sisään. Kannustin. Itse odotin monet vuodet äidiksi pääsemistä 5-vuotiaasta asti. Tää tajuu mun huumorin.
Lämmitin eilistä kesäkurpitsa-broilerijuttua, joka ei ollut hyvää, mutta mitäs tuosta. Söin viinirypäleitä. Kävin suihkussa.
Taidan katsoa tv:tä loppuillan.
Turvallista matkaa edelliselle kirjoittajalle uuden auton kanssa 😊
Kävin kurkkaamassa Seilin sääksikameran livekuvaa uimisen jälkeen keskipäivällä. Siellähän se sääksi pui itseään ja järjesteli pesänsä oksia.