Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Minutkin yksi hyvä ystävä hylkäsi, noin vain, selityksittä. Aikani surin, ihmettelin olinko tehnyt jotain väärin... vuosikausien jälkeen selvisi: uusi miesystävä vaati valitsemaan hän tai ystävät!
Fiksu, koulutettu nainen valitsi hänet. Eron jälkeen otti yhteyttä ja selitti asian. Jotain oli väliltämme rikki. Parahdin: Miksi et kertonut, syytin itseäni suotta. Ei palautunut ystävyytemme enää, olin niin pettynyt, loukkaantunut. En pystynyt antamaan anteeksi.
Leppoisaa lepopäivää, suloista sapattia
Sunnuntai ja leppoisa vapaapäivä. Asiat on siis aika mukavasti.
Kiva, että joku nauttii sunnuntaista, minusta se on viikon pisin ja tylsin päivä.
Vierailija kirjoitti:
Kiva, että joku nauttii sunnuntaista, minusta se on viikon pisin ja tylsin päivä.
Musta sunnuntai on on ihana, laitetaan hyvää ruokaa, jäätelöä tai pullaa kahvin kaa, ulkoilua, päiväleposia... katoin just elokuvan: Kauas pilvet karkaavat... edesmenneitä: Matti Pellonpää, Markku Peltola, Peter von Bagh, Rauli Baddingin musiikki ja ihana Lapualta oleva miesnäyttelijä, jonka nimen just unohin😥
Päivän biisi olkoon siis: Kauas pilvet karkaavat
ja toinen Matka maailman ympäri: Jos tahdot auttaa (upea video💕)
Vierailija kirjoitti:
Musta sunnuntai on on ihana, laitetaan hyvää ruokaa, jäätelöä tai pullaa kahvin kaa, ulkoilua, päiväleposia... katoin just elokuvan: Kauas pilvet karkaavat... edesmenneitä: Matti Pellonpää, Markku Peltola, Peter von Bagh, Rauli Baddingin musiikki ja ihana Lapualta oleva miesnäyttelijä, jonka nimen just unohin😥
Päivän biisi olkoon siis: Kauas pilvet karkaavat
ja toinen Matka maailman ympäri: Jos tahdot auttaa (upea video💕)
Esko Nikkari oli tuo
Sunnuntaista on monia ajatuksia. Joskus se oli päivä, kun piti taas mennä kouluun ja koulussa kiusattiin. Myöhemmin se oli taas vuosien ajan koira koulupäivä koirani kanssa. Aamulla aina sulan maan aikana huhtikuusta marraskuun alkuun käytiin tuolla. Ei oltu kuin muutamia kertoja pois. Nykyisin, kun en nyt käy missään ja kotona olen niin välillä tuntuu hieman tylsältä. Yleensä kuitenkin ihan ok rauhallinen päivä itselleni.
Tänään kävin kaupassa ja oli kiva löytää alesta kaikkea mitä muutenkin ostan. Sitten Kävelin samalla reissulla lenkin vähän eri maisemissa. Löysin mustikkaa hieman ja marjarahkaa teen pariksi päiväksi. Olen myös pessyt vaatteita ja yrittänyt lämpimään autotalliin järjestellä talvitakkeja ja muuta vaatetta. Jäi muuton jälkeen tekemättä niin paljon ja pitäisi tuo homma saada kuntoon ennen talvea. Tänään olen ulkona nyt siihen asti, kun se sade yltää tänne ehkäpä iltapäivällä. Ukkosta en toivo, kun täällä oli viimeksi neljän tunnin katkos ja kaupassa käytyä on jääkaappi täynnä. Samoin pitäisi viimein marjapiirakka tehdä joten sähköt saisivat pelata. Pyykit ei ehdi kuivumaan, mutta ehkäpä siirrän ne suojaan. Oikeastaan ainoa ikävä juttu on nyt kurkkukipu. Yleensä flunssa alkaa minulla noin ja äitini korona olisi voinut tarttua joten odottelen ja toivon, että tämä on nyt jotain muuta. Huomenna varmaan tämä selviää.
Onpa upea sää ulkona. Tästä voisi mennä koiran kanssa luontoon tarpomaan ihan kohta. Palvelutalossa kävin vierailulla ja kirppiksilläkin. Löytyi jotain matkaani kirppiksiltä. Ullan Pakarissa tuli käytyä syömässä. On se mukavaa käydä ihmisten ilmoilla.
Ei mun tämänpäiväinen sunnuntai tunnu tylsältä ja pitkältä. Ihanteellinen sunnuntai on.
Tulin hetki sitten saunasta. Lämmitän saunan vain kun sähkö on miinuksella. Vettä satelee ja on hämärää. Rauhallinen, unelias sunnuntaipäivä.
Aamupäivällä ystävä soitti ja kertoi, että miehensä oli aamulla kertonut nähneensä unta, että kävimme heillä tänään. Kysyi tulemmeko käymään tänään. Niin miehensä uni sitten kävi toteen, kun kävimme heillä kyläilemässä.
Poimin heille vähän tyrnejä ja vein eilen leipomaani omenapiirakkaa. Kahvit juotiin ja kuulumiset vaihdettiin ja mieheni auttoi ystävääni parin jutun kanssa.
Täällä on ollut aika tuulinen päivä, omenat tippuvat puista. Se tietää huomiselle päivälle töitä, omenarenkaiden kuivausta ainakin. Toivottavasti ei tule sähkökatkoja.
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntaista on monia ajatuksia. Joskus se oli päivä, kun piti taas mennä kouluun ja koulussa kiusattiin. Myöhemmin se oli taas vuosien ajan koira koulupäivä koirani kanssa. Aamulla aina sulan maan aikana huhtikuusta marraskuun alkuun käytiin tuolla. Ei oltu kuin muutamia kertoja pois. Nykyisin, kun en nyt käy missään ja kotona olen niin välillä tuntuu hieman tylsältä. Yleensä kuitenkin ihan ok rauhallinen päivä itselleni.
Tänään kävin kaupassa ja oli kiva löytää alesta kaikkea mitä muutenkin ostan. Sitten Kävelin samalla reissulla lenkin vähän eri maisemissa. Löysin mustikkaa hieman ja marjarahkaa teen pariksi päiväksi. Olen myös pessyt vaatteita ja yrittänyt lämpimään autotalliin järjestellä talvitakkeja ja muuta vaatetta. Jäi muuton jälkeen tekemättä niin paljon ja pitäisi tuo homma saada kuntoon ennen talvea. Tänään olen ulkona nyt siihen asti, kun se sade yltää tänne ehkäpä iltapäivällä. Ukkosta en toivo, kun tää
Valtavasti hommaa sinulla
Täällä varsinainen helle. Poimin omenat maasta ja tein piiraan. Nyt kun on vähän viileämpi ajoin nurmikon. Pian katson jonkin elokuvan.
Tänään heräsin vaille 8, katsoin avara luonto ja huomenta suomi, iltapäivällä ovikello soi, vanhempi poika tuli kyläilee muutamaksi päiväksi, toi ison pitsan jonka söimme.
"Valtavasti hommaa sinulla"
Lainaus ei toimi muuten joten lainasin taas näin. Kuulostaa varmaan kovalta hommalta tuo kaikki. Olen nyt silti lepäillyt sisällä jo pari tuntia, kun sade iski tännekin. Nyt ei sada jo pitäisi jaksaa taas mennä ulos, mutta en ole vielä jaksanut. Yritän aina olla paljon ulkona.
Ruokakin pitäisi tehdä moneksi päiväksi ja leipoa se marjapiirakka. En vaan vielä viitsi. Autotalli on se tympein homma, kun tavaraa niin paljon. Olen yrittänyt karsia kaikkea ja myydä kirppiksellä. Sen huomaan, että nyt ei vaatteita saa ostaa. Kirppistakkejakin on monia. Olen niitä ostanut, kun olen ulkona paljon, mutta liikaakin jo. Toivon niin etten olisi huomenna kipeä. Kirjoitan tänne, kun iskee jokin tarve kirjoittaa ja tulee ehkä pieni yksinäisyyden tunne. Sinänsä kaikki on ihan hyvin.
Kävelin pellon reunalla ja näin matkustajalentokoneen lentävän pellon ylitse. Outo tunne tuli katsellessa sellaista luonnon keskellä.
Taisin saada auringonpiston tänään, sillä päässä vähän tuntuu. Yli tunnin ulkoilin tänään.
Eilen kävin katsomassa Päivät kuin unta elokuvan. Ennakkonäytös oli. Oli mielestäni aika keskinkertainen elokuva ja lopun väkivaltakohtauksesta en pitänyt, sillä se kohtaus pilasi upeaa leffan tunnelmaa. Hyvät musiikit elokuvassa.
Se alkaisi uusi viikko eikä töihin huvittaisi mennä. Pakko vaan jaksaa leivän eteen.
Vierailija kirjoitti:
Kävelin pellon reunalla ja näin matkustajalentokoneen lentävän pellon ylitse. Outo tunne tuli katsellessa sellaista luonnon keskellä.
Taisin saada auringonpiston tänään, sillä päässä vähän tuntuu. Yli tunnin ulkoilin tänään.
Eilen kävin katsomassa Päivät kuin unta elokuvan. Ennakkonäytös oli. Oli mielestäni aika keskinkertainen elokuva ja lopun väkivaltakohtauksesta en pitänyt, sillä se kohtaus pilasi upeaa leffan tunnelmaa. Hyvät musiikit elokuvassa.
Se alkaisi uusi viikko eikä töihin huvittaisi mennä. Pakko vaan jaksaa leivän eteen.
Oon merkannu ton leffan kolmen viikon päähän, ehkä meen kattoon. Tykkään niin Risto Tuorilasta, häntä näkee nykyään harvoin.
Täällä maalla on hirmu tuuli, tyhjät kastelukannut lentelee pitkin pihaa, ja ovikoristeet. Korjailen huomenna. Käyn isolla kirkolla, puolivuosittainen ekg, liian hidas/pitkä qt-arvo vaivaa. Tarkkaillaan ja lisä kaliumia syön. Olo on moitteeton, mutta oire voi olla 'kohtalokas' sanoi lääkäri. Yritän parhaani mukaan unohtaa (turhaan) koko jutun, jossain takaraivossa se muistuttaa...
Siiri Nordin: Sydämeeni osuman sain
Pihahommia, mukavaa. Uimassa kävin. Kesä jatkuu. Nyt ryhdyn muikkujen paistoon.
Niin ristiriitaiset ovat tunteet. Periaatteessa rakastan Suomea, sen kieltä, kirjallisuutta ja sivistyneisyyttä. Mutta sitten täältä löytyy myöskin häikäilemättömämpiä ja epäkunnioittavampia ihmisiä, joita koskaan olen kohdannut. Olen matkustanut noin neljässäkymmenessä maassa. Haluan uskoa, että Suomella on kaikesta huolimatta valoisa tulevaisuus edessään. Suomalaiset lukevat verrattain paljon muihin kansoihin verrattuna.
Kiitos! Totuttelen edelleen, mutta ajokortti ollut 40 vuotta, joten kyllä totun. Olen ajanut paljon eri autoja ja tykkään ajamisesta.
Meillä oli eilen pienet pirskeet ja tää päivä on enimmäkseen mennyt lepäillen. Onneksi ei muuta krapulaa tullut kuin tuo väsyminen, vaikka ei sekään kiva ole.
Huomenna töiden jälkeen oli tarkoitus käydä äitiä moikkaamassa ja auttamassa arkisissa asioissa.
Ikäviä tilanteita. Tuntuu, että nykyään monet ei osaa käyttäytyä joustavasti ja ottaa toisia huomioon. Mistähän se johtuu? Asenne on jotenkin väärä.