Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
4081/24139 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kuullut heinäsirkkoja kertaakaan tänä kesänä. Onkohan kuulo huonontunut vai sirkat vähissä.

Vierailija
4082/24139 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttolinnut muuttaa talveksi lämpimään, missä riittää myös ruokaa. Kesäksi täällä taas on mukavan lämmintä, mutta ei liian kuuma ja turvallista pesiä ja ruokaa piisaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4083/24139 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen sain iloita heinäsirkkojen sirityksestä, kun kävin kävelylenkillä luonnon helmassa. Niityllä, missä sirkat soi ja kesäheinät heiluu...

Tänään sitten iloitsin, kun lepäilin kotipihalla badenbadenilla ja pääskyset lensivät ylhäällä taivaankannella. Ne ovat vielä täällä! 

Tässä kun kaikenlaista mietiskelee, niin sirkkojen sirityksestä tuli mieleen, että jos olisi nimeltään Sirkka, voisi perustaa rukouspalvelun ja nimeksi tulisi "Rukoilijasirkka". No, minä rukoilen hiljaa ja voinhan olla se Rukoilijasirkka.

Oikea luonnon rukoilijasirkka on hurja peto. Naarassirkka saattaa syödä koiraan pään parittelun aikana. 

Nimi Rukoilijasirkka tulee etujaloista, joissa on väkäsiä, millä se pitelee saaliista kiinni syödessään sitä. Näyttää, että se pitää näitä etujalkojaan ristissä.

Elokuva Praying mantis, Rukoilijasirkka, joskus 80-luvulla tehty, kertoi nuoresta naisesta, jonka jäljiltä löytyi ruumiita.

Vierailija
4084/24139 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole kuullut heinäsirkkoja kertaakaan tänä kesänä. Onkohan kuulo huonontunut vai sirkat vähissä.

Taitaa yleisesti hyönteiset vähetä, ei pelkästään perhoset ja kimalaiset. Kaupungit voisivat tähän haasteeseen vastata jättämällä osan viheralueista nurmen leikkaamatta, apilaniityiksi esimerksi. Säästyisi myös ne heinäsirkat.

Itse olen nähnyt heinäsirkkoja kyllä, jopa yhden  vaaleanpunertavan. Ja näin kun yksi heinäsirkka hankasi jalkojaan, joista se sirinä sitten lähti.

Vierailija
4085/24139 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen sain iloita heinäsirkkojen sirityksestä, kun kävin kävelylenkillä luonnon helmassa. Niityllä, missä sirkat soi ja kesäheinät heiluu...

Tänään sitten iloitsin, kun lepäilin kotipihalla badenbadenilla ja pääskyset lensivät ylhäällä taivaankannella. Ne ovat vielä täällä! 

Tässä kun kaikenlaista mietiskelee, niin sirkkojen sirityksestä tuli mieleen, että jos olisi nimeltään Sirkka, voisi perustaa rukouspalvelun ja nimeksi tulisi "Rukoilijasirkka". No, minä rukoilen hiljaa ja voinhan olla se Rukoilijasirkka.

Oikea luonnon rukoilijasirkka on hurja peto. Naarassirkka saattaa syödä koiraan pään parittelun aikana. 

Nimi Rukoilijasirkka tulee etujaloista, joissa on väkäsiä, millä se pitelee saaliista kiinni syödessään sitä. Näyttää, että se pitää näitä etujalkojaan ristissä.

Elokuva Praying mantis, Rukoilijasirk

Luonnossa on hurjaa ja tuo elokuva kuulostaa kyllä vielä hurjemmalta 😅 

Vierailija
4086/24139 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt ja kuullut heinäsirkkoja tänä kesänä monta kertaa. Täällä maaseudulla niitä on paljon. Poimin vadelmaa ja mustikkaa vielä tänään. Auto asia meni niin kuin epäilin eli "uusi" pitää hankkia. Äidilläni on ehkä korona. Töistään varmaan sai. Pitäisi huomenna testata. Sitten ollaan kohta molemmat siinä niin kuin pari vuotta sitten elokuussa. 

Vierailija
4087/24139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin hyvin, heräsin 6.30, aamukahvi voileivällä. Aamutv katselen , kohta menen suihkuun. Kaveri tulee 11.00 maissa kahville.

Vierailija
4088/24139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaiko toivoa täynnä? Tiedättekö mitä tarkoittaa eho? Palata entistä ehompana yms lienee tuttu? Oivallinen, hyvä, luja... Kielikellon mukaan. Olisin kuvitellut ehjää, eheää.

Suomen kieli on niin mielenkiintoinen, vanhahtavat sanat tuppaa jäädä unholaan, yritän niitä arjessani viljellä. Viljalti on vanhoja sanoja esim. sananlaskuissa: Kukin taaplaa tyylillään, hädässä ystävä tutaan, yrittänyttä ei laiteta...

Näillä miettein kohti viikonloppua, pikkuhiljaa

Vierailija
4089/24139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän biisi: Mikko Kuustosen Pysyn tässä

Leffa: Armomurhaaja

Lause: Carpe diem - tartu hetkeen

Väri: Oranssi

Tuoksu: Kypsyvä vilja

Vierailija
4090/24139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nukkunut yhtään. Ketuttaa kaikki. Kuorsaavan ukon naamakin aina norsun v**ulla. 

Vierailija
4091/24139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksua harjoitellessa. On vielä oppimista. Mutta kivaa on. Jos 4 km ensiksi opetteleisi juoksemaan kerralla.

Vierailija
4092/24139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kumman syystä muistin aamulla  tän biisin josta tykkäsin nuorempana.

Niinpä katselin ja kuuntelin You Tuubista.

Sir Elwoodin hiljaiset värit:

Viimeisellä rannalla.

Paras

Vierailija
4093/24139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLKÄÄ KOMMENTOIKO TUOTA PSKAA, ILMIANTO VAIN😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠🐠

Vierailija
4094/24139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain kumman syystä muistin aamulla  tän biisin josta tykkäsin nuorempana.

Niinpä katselin ja kuuntelin You Tuubista.

Sir Elwoodin hiljaiset värit:

Viimeisellä rannalla.

Paras

Ihana🌹

Jotenkin saman tyyppinen on mielestäni Edu Kettusen Ne on enkelit, kun pesee linnunrataa,

Olkoon se päiväni biisi

Vierailija
4095/24139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt ja kuullut heinäsirkkoja tänä kesänä monta kertaa. Täällä maaseudulla niitä on paljon. Poimin vadelmaa ja mustikkaa vielä tänään. Auto asia meni niin kuin epäilin eli "uusi" pitää hankkia. Äidilläni on ehkä korona. Töistään varmaan sai. Pitäisi huomenna testata. Sitten ollaan kohta molemmat siinä niin kuin pari vuotta sitten elokuussa. 

Käytiin kesällä Italiassa, niin kaskaat(?) pitivät puissa päivisin kovaa meteliä, mutta heti kun tuli pimeämpää hiljenivät.

Vierailija
4096/24139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluupa, kuuluupa, kuuluu kuuluu. Mitäpä mulle kuuluupi kuuluu, kuuluupi kuuluu kuuluu. Lähdenpä tästä lähdempä tästä Pärnäsen korjaamolle molle, sinneppä sinne sinne!

Vierailija
4097/24139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on korona. Ikävä juttu, kun varmasti töistään sen sai. Emme muuten paljon käy missään. Tämä on nyt sitten vuosien päästä toinen kerta. Elokuussa 2021 olimme molemmat koronassa. Itselle nousi kuumekin. Nyt pelkään hieman, että saan itsekin sen. Olemme olleet viime päivinä niin paljon yhdessä. Äidilläni on allergiaa kesäisin paljon joten hänen on vaikeaa tunnistaa flussan yms oireita niin nopeasti. Tukkoinen nenä tms menee allergian piikkiin. Ikävä juttu tämä nyt. Kuitenkin vähän vaarallinen asia ja rasittaa sydäntä. 

Muuten olen nyt surenut tuon vanhan automme kohtaloa. Se toimisi muuten, mutta rakenteet niin ruostuneet. En millään olisi halunnut luopua siitä. Joku sanoo, että se nyt vaan on nyt vaan auto. Silti se on tonnin auto jonka jo edesmenneet isovanhempani meille ostivat, kun edellinen auto hajosi yhtäkkiä ja jäätiin äitini kanssa ilman autoa. Tämä vielä hetkenä, kun minä kävin yhtä koulutusta. Näin tuo oli tärkeä auto meille. Se on myös auto jossa matkusti tuhansia kertoja edesmennyt koirani. Sillä oli tapana välillä  nousta takapenkiltä etutassujensa varaan siihen etupenkkien väliin. Siinä autossa on sellainen ns ylimääräinen käsinoja penkkien välissä ja tähän on jäänyt koirani pitkiä kynsien jälkiä. Se on myös auto jolla koirani vietiin eläinlääkäriin hätätilanteessa ja se makasi sylissäni tuolla matkalla. Ehdittiin perille ajoissa ja koirani toipui. Näin tuo auto on ollut meille rakas. En varmaan voi romuksi sitä laittaa ja tulee varmaan talliin vielä. Ehkä typerää tämä kaikki, mutta surullinen olo eilen iski. Nyt pitäisi toinen lähes samanlainen ostaa, mutta äitini täytyy nyt toipua ensin. 

Muuten eilen oli jotenkin hyvin surullinenkin olo. Mietin koiraani paljon ja sitä kuinka elämä sen jälkeen ei ole ollut kovinkaan hyvää. Oli aina eri asia kävellä sen kanssa kuin yksin. Samalla jotenkin sellainen kuva elämästäni tulee, että monet vuodet ovat olleet vain sinnittelyä. Olen tehnyt asioita, mutta en tiedä olenko oikeasti nauttinut niistä. Jotenkin aika on vaan eteenpäin mennyt. En tiedä koska tavallaan olen ollut todella onnellinen. En ikävästi edes muista sitä hetkeä nyt. Samalla en ole vieläkään oikein kotiutunut tänne missä asun. Toisaalta tämä on ensimmäinen paikka missä koirani ei ole kanssani asunut. Ehkäkä ne muistot siitä jäivät sinne entiseen asuntoon ja sekin vaikuttaa. 

Musiikkina:

Si tu no vuelves Juan Carlos Cano cover. 

Kuuntelin häntä jo vuosia sitten. Tässä kauniit sanat kuten:

Kävelen yksin ilman sinua suruni kanssa juomassa sadetta. 

Vierailija
4098/24139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni on korona. Ikävä juttu, kun varmasti töistään sen sai. Emme muuten paljon käy missään. Tämä on nyt sitten vuosien päästä toinen kerta. Elokuussa 2021 olimme molemmat koronassa. Itselle nousi kuumekin. Nyt pelkään hieman, että saan itsekin sen. Olemme olleet viime päivinä niin paljon yhdessä. Äidilläni on allergiaa kesäisin paljon joten hänen on vaikeaa tunnistaa flussan yms oireita niin nopeasti. Tukkoinen nenä tms menee allergian piikkiin. Ikävä juttu tämä nyt. Kuitenkin vähän vaarallinen asia ja rasittaa sydäntä. 

Muuten olen nyt surenut tuon vanhan automme kohtaloa. Se toimisi muuten, mutta rakenteet niin ruostuneet. En millään olisi halunnut luopua siitä. Joku sanoo, että se nyt vaan on nyt vaan auto. Silti se on tonnin auto jonka jo edesmenneet isovanhempani meille ostivat, kun edellinen auto hajosi yhtäkkiä ja jäätiin äitini kanssa ilman autoa. Tämä vielä hetkenä, kun minä kävin yhtä koulutusta. Näin t

Tiedän, ettei uusi koira korvaa vanhaa, rakasta, mutta mietin silti, olisiko se Sinulle hyväksi? Lenkkeilyt luonnossa olis varmasti mukavia. 

Harmi tuo autojuttu, ja tietysti äitisi korona. Toivottavasti et itse sairastu. Olen niitä onnekkaita, jotka ovat säästyneet tältä - toistaiseksi. Liikkeellä on tautia paljon, täytyy taas tehostaa käsien pesua ja desin käyttöä.

Kaikille toivon tormakasta torstaita

N63

Vierailija
4099/24139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hyvää omenasta. Naapurin pappa toi eilen 2 muovikassillista omenoita. Sosetta tein aamulla, pienen piirakan ja nyt on tulossa kauraomenapaistos. Illemmalla teen vielä ison kattilallisen sosetta. 

Vierailija
4100/24139 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoksua harjoitellessa. On vielä oppimista. Mutta kivaa on. Jos 4 km ensiksi opetteleisi juoksemaan kerralla.

Mulla olisi niin, että jos 400 metriä pystyisin juoksemaan, niin se olisi pitkä matka.

Haluaisin pystyä juoksemaan, on vielä suht terveet jalat, mutta hengästyn helposti. Lapsena juokseminen oli mukavaa. 

Ketju on lukittu.