Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko mennä hautajaisiin (vieraaksi) jos ei halua? Olen vuosia jo pelänny tätä tilannetta ja nyt se on päällä. Kieltäydyin jo, mutta sitä ei otettu tosissaan. Ympäripuhuminen alkoi. Vi haan tätä tilannetta. Pitäisivät ihan vaan perheen kesken vaivaamatta ja stressaamatta muita. Grrrrrr. Auttakaa!
Ei tietenkään ole pakko. Välillä ihmiset yrittävät vaikuttaa meihin puoliväkisin, mutta sinä itse olet se joka tekee päätöksen. Ole lujana. Voitko päästä helpommalla, jos ennen hautajaisia vain myötäilet ja hymistelet hiljakseen, ja sitten kun on lähtö, niin jäät vain kotiin. Ja jos ei muu auta, niin ole vaikka olevinaan mahataudissa.
Voimia!
Tänään kirppiksellä ja kaupassa. Hieman oli myyntiä kirppiksellä tullut lisää. Melko pieneksi saldo silti ehkä jää. Kuitenkin ihan kiva taas vaihteeksi nähdä ihmisiä. Kävelylenkillä en ehtinyt ukkosen alta pois ja iso sadekuuro tuli. Hieman pelotti, kun kävelymatkaa tuli jo liikaakin. Ukkosen kanssa ei ole leikkimistä. Täältä meni myös sähköt moneksi tunniksi. Ukkonen iski sopivasti ihan tuohon lähelle. Onneksi ruoka ei pilaantunut nyt, kun kerrankin jääkaappi täynnä. Illalla ehdin vielä mustikkaan. Hyttysiä ihan hirveästi ja kuuma oli. Melko väsynyt olo nyt ja tuntui, että päivässä oli nyt paljon kaikkea tapahtumaa.
For My Pain - Broken days
(eilen kuuntelin, vaikka ei surullinen olo olekaan)
Sinä, joka kiikaroit sitä eläintä, jota ei nyt näy.
Monet eläimet ovat viisaita. Ehkä se viestii tuttavilleen samoin kuin sinä meille.
Se kertoo, että siellä rannalla on joku ihminen ihmettelemässä hänen uintiaan ja nyt sillä on jo kiikaritkin. Ei mitään intimiteettisuojaa. Pakko pitää vähän taukoa, jos se sieltä lähtisi.
Oikeasti kivoja tällaiset havainnot luonnosta.
Olkapää vihoittelee, viikon kohta vaivannut. Oma diagnoosini on bursiitti, ollut ennen lonkassa ja toisessa olkapäässä. Just samanlaista polttavaa kipua.
Kortisonipistoksen hain noihin edellisiin, nyt katson meniskö ohi itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Sinä, joka kiikaroit sitä eläintä, jota ei nyt näy.
Monet eläimet ovat viisaita. Ehkä se viestii tuttavilleen samoin kuin sinä meille.
Se kertoo, että siellä rannalla on joku ihminen ihmettelemässä hänen uintiaan ja nyt sillä on jo kiikaritkin. Ei mitään intimiteettisuojaa. Pakko pitää vähän taukoa, jos se sieltä lähtisi.
Oikeasti kivoja tällaiset havainnot luonnosta.
Voi olla, että väärään aikaan olin laiturilla. Voi olla, että se eläin on löytänyt jonkun mestan metsiköstä minne päin meni uiden. Voi olla, että siitä on tullut saalis.
Vaihtoehtoja on lukuisia.
Tänään tuli käytyä kylässä kävelyllä. Asfalttisilla alueilla tuntui todella hiostavalta ja kuumalta. Sitten rantaa myöden kun käveltiin, niin oli vilpoisempaa. Hyvin tuli huomattua miten paljon vesistöt vaikuttaa helteisiin oloihin. Mielummin sitä on jossain rannalla, kuin jossain muualla helteisinä päivinä niin olo pysyy siedettävänä.
Mäkin laitan biisiä tulemaan.
The Last Dinner Party - My Lady Of Mercy
Asun viikon päästä uudella paikkakunnalla ja olen tästä onnellinen jo nyt.
jää Savon toksisuus viimein taakse.
Päivän biisi: Reijo Taipaleen Onnenmaa, soi äsken radiossa😊
Hyvää, kiitos. Tosin sain huonoja uutisia liittyen rakkaaseeni.
T. M61
Mihin täältä ovat hävinneet M35, mummeli50 ja nainen65? Kaikki kerralla. Esittikö joku yksi henkilö heitä?
Vierailija kirjoitti:
Asun viikon päästä uudella paikkakunnalla ja olen tästä onnellinen jo nyt.
jää Savon toksisuus viimein taakse.
Pääsisinpä Savoon, oon immuuni sellasille myrkkylöille ja raha tasottais muut muhkurat.
Vierailija kirjoitti:
Mihin täältä ovat hävinneet M35, mummeli50 ja nainen65? Kaikki kerralla. Esittikö joku yksi henkilö heitä?
Oliko täällä joku M35:kin?
Voikohan olla, että ovat saaneet tarpeeksi trollien käytöksistä? Itse epäilen osan kommenteista olevan trollien. Mukavina yrittävät esiintyä, vaikka vähättelyä tarkoittavat salakavalasti.
Jäin lomalle ja en taida mennä takaisin. Piitäisi miettiä mitä alkaisi tekemään seuraavaksi työkseen.
Vierailija kirjoitti:
Samaa itsekin mietin. Kirjoitan tänne aina välillä. Nykyisin enemmänkin ja pidempiä viestejä. Toisaalta esim joku heistä on välillä viestejä laittanut. Luin ainakin mummelin viestin vähän aikaa sitten.
Olin serkku tapaamisessa maalla. Oli kiva käydä lapsuuden maisemissa.
Kävelin tänään helteestä huolimatta varmaan yli 12 km. Tämä kahdessa osassa, mutta olikin aika maksimi itselle. Kiva silti, että tuli hyvin käveltyä. Täällä siis helteinen ja yllättäen sateeton päivä. Joka päivä on satanut jonkin verran muuten. En tänään poiminut kuin hieman vadelmaa oman pihan metsiköstä. Huomenna on tarkoitus poimia lisää ja mennä kauemmas marjaan. Sekä vadelmaa, että mustikkaa on tarkoitus poimia.
Pelastin tänään kimalaisen vesiastiasta. Onneksi huomasin katsoa sinne ja kimalainen lähti kuivattelun jälkeen lentoon maitohorsmaa tankattuaan. Viljapellot ovat niin kauniita aurinkoisena iltana. Täälläkin alkaa jotkut pellot jo muuttua "kultaiseksi". Ihan hyvä päivä ollut. Huomaan silti sen, että itse teen paljon kaikkea. Ehkä peittääkseni ikäviä tunteita. Samalla olokin voi piristyä. Välillä tosin ei. Keskittymiskyky on heikompi kuin ennen ja näin jää kirjat lukematta. Pitäisi löytää niin kiinnostava kirja. Aiemmin riitti ns huonompikin kirja. Jotenkin olin rauhallisempi joskus aiemmin. Nyt levottomampi olo.
Aikamoinen ketutus päällä. Viimeinen lomaviikko alkaa pian. Mieheni alkoi "kiukuttelemaan" viime viikolla. Koska oli varattuna matka ulkomaille, hän "lopetti" kiukuttelunsa matkan ajaksi ja jatkoi kiukutteluaan heti tänä aamuna palattuamme matkalta.
Olympialaisten avajaisia nyt katson saunomisten jälkeen. On mahtava olo nyt. Mahtava show tässä ohjelmassa on.
Mahtaakohan trollit olla kyseenalaistamassa nimimerkin käyttäjiä yhdeksi?
Olen näköjään kirjoittanut viimeisimmän viestini ilman nimimerkkiä. Hupsista. Ilmankos minuakin jo kaipailtiin. Itse ainakin olen epäilijöistä huolimatta ihan aito oikea ihminen ja maailman ihanimmilla lastenlapsilla siunattu mummeli enkä ole esiintynyt koskaan kenään muuna.
Mutta siis seuraan kyllä näitä kirjoituksia, useimmiten illalla sängyssä, kun alan rauhoittua nukkumaan. Minulle tämä on hyvää unilääkettä, kun saa ajatukset tehokkaasti pois kaikesta mielessä pyörivästä. Vaikka viralliset tahot kehottavatkin välttämään puhelimen räpeltämistä iltaisin. Mutta sen verran vastarannan kiiski olen, että teen juuri niin kuin itsestä tuntuu hyvältä. Kai se on tässä iässä jo sallittua, itsensä kun hyvin tuntee. Nyt lomalla tosin on tullut kömmittyä sänkyyn sen verran myöhään, että kommentointi onkin useamman kerran ollut jo nipin napin myöhäistä. Eikä sitten päivän puuhissa ole malttanut pysähtyä puhelimen äärelle.
Paljon on puuhastelua lomalla riittänytkin, mutta nyt viikonloppuna otan rennosti. Mökille uimaan ja saunaan, ja toivottavasti syödään hyvin. Puoliso on ollut kultainen. Hän on jaksanut tsempata, kun eräs asia itsellä meni täysin päin honkia. Joskus kun itseltä loppuu usko, on hyvä, että toinen kannustaa. Ihan niinkuin minäkin häntä, silloin kun roolit ovat toisin päin. Tästä vastavuoisuudesta olen kiitollinen, aika pitkään kun elämässä tuli itse vain kannateltua kaikkia. Nyt voi sitten itsekin vastaanottaa kannattelua tarvittaessa. Sitä kyllä osaa arvostaa.
Kaunista viikonloppua kaikille! Pitäkää itsestänne huolta.
50+ Mummeli
On kiva lukea, kun ihmiset kertovat tekemisiään. Moni on taitava ja aikaansaava. Myös inhimillinen ja armollinen itselleen ja muille. Hyvyyttä on ilmassa.