Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Eiliset leffaan kävelyt ja takaisin sai jalkani koville. Alkoi sattuu nivusiin, jalka meni lukkoon ja nimetön varvas turposi ja siinä varpaassa on rakkula. Miten muut pystyy kävellä pidemmin ilman ettei jalat kipeenny?
Vaikeaa on kävely ja kirppareilla tänään tuli kierreltyä työpäivän jälkeen.
Löysin elokuvia:
- Cardcaptor Sakura (2000)
- Thank you for smoking (2005)
- Paranormal Activity: The Ghost Dimension (new extended cut) (2015)
Pidempään aikaan oon toivonut löytäväni kirppareilta [Rec] (2007) elokuvan ja tänään mä löysin sen! Nyt mulla on kaikki leffat tuosta leffasarjasta!
Alan nyt katsoa Cardcaptor Sakura leffaa, joka perustuu animesarjaan, jonka oon joskus nähnyt ja syöden samalla jäätelöä, pähkinöitä ja Vaasan Ranch ruissipsejä. En edes tiennyt Cardcaptor Sakurasta olevan leffaa, ja että vielä käden ulottuvilleni sellainen löytyy.
Myös työpäiväkin tänään tuntui omituiselta, kun kaikki olivat hyvällä päällä. Työkaveri jonka kanssa on ollut sukset ristissä kevensi huumorintajullansa ilmapiiriä.
Tämä päivä tuntuu hyvin oudolta.
M31
Kirjauduin tänään Kantaan lukeakseni diabeteshoitajan kirjaukset käynnistäni ja huomasin, että minun verikokeiden tuloksien perusteella lääkäri on tehnyt tutkimuspyynnön luuston SPET ja matala-annos-TT kuvauksista.
Kolme vuotta sitten todetun rintasyövän seurauksena epäilevät nyt luustometastaaseja...No, se on mikä on...
Helle. Ihana tuuli. Vein pyykit ulos, huomiselle ennustettu saetta. Ja viilenevää muutenkin. Sopii mulle. Käet kukkuu vielä harvakseltaan, päivänkakkarat availee nuppujaan. Naapuri lupasi, että saan nyppiä kuolleet kukat hänen orvokistaan, hän ei viitti. No kylvän ne omaan kukkapenkkiin, tuleepahan ensi kesänä pikkuruisia kaunottaria.
Ekat nokkosperhoset näin eilen, sitruunaperhonen ihastui vihreään vesipullooni, lepatteli pitkään sen ympärillä.
Mun päivän biisi on Arttu Wiskarin Mökkitie
Aikalailla tositapahtumiin perustuu, auton merkki ja mökin paikkakunta muutettu
Kepeätä keskiviikkoa
N63
Kuuluu väsyä, töitä ja telkun katselua. Ei vaan jaksa mitään aktiivisempaa tänään tehdä.
Good Charlotte - I don't wanna be in love
Ärsyttää joka asia tänään. Nyt vasta söin, kuumakin ollut raskas päivä. Kaikkea sattui mutta huomenna paremmin.
Laitoin iltateet porisemaan ja pari voileipää. Väsyttää ihan vietävästi ja ihana köllähtää iltapalan jälkeen nukkumaan.
Huomenna käyn laittaa isän haudalle kukat ja siivoan aitan, niin pääseekin sitten nukkumaan kesäyöt aitassa.
Hyvää yötä.
Ihana kesäfiilis tuli tuosta edellisestä, kun kerroit aitassa nukkumisesta. Sisareni kanssa nukuimme lapsena kesäisin talomme avovintillä patjojen päällä. Valona vaan ikkunan luonnonvalo ja taskulamput. Sateen ropina kattoon kuulosti kivalta.
Eilen Oulussa oli taas ne, Kaiken kansan Kesäfestit, jotka oli tarkoitettu kaikille , oli Ilmanen tapahtuma Kuusisaaressa illan aloitti Meijän Pojat bändi, he soitti ja lauloi hyvin! sitten oli Dickon vuoro( pop rock bändi) lopuksi illan kohokohta oli Robin Packalen.
Tämän oli järjestänyt Caritas Säätiö, Rinnekodit , jotka on tarkoitettu vanhuksille tai vammaisille turvallista tuettua asumista.
Oulun Seurakunnat , Kehitysvamma Tuki Ry, ja monta muuta tahoa oli runsaasti kiitettävästi eri järjestöä tahoa oli esillä ja niitä kojuja myyntikojuja.
MUTTA HYVÄT KÄYTÖSTAVAT!
NIITÄ PITÄÄ KÄDESTÄ PITÄEN PITÄÄ NUORILLE OPETTAA !
, ETTÄ EI ÄMGETÄ
INFAPAIKOILLE hyvä jalkaset ne Ovat tarkoitettu Heille! HUONO JALKAISILLE SIIS PYÖRÄTUOLIA KÄYTTÄVILLE !
Siellä ei siis mitään välitetty kun pyörätuolilla festareille tullu, pyysi voitko antaa tietä että pääsen Infapaijalle vähät välitti nuoret ,
Lopulta tuli ohjaaja siihen .
Kyllä Pitää Oulun Nuorille opettaa kädestä pitäen Hyvät käytöstavat , ja Eikä saa matkia ketään Se on epäkohteliasta!
Siellä Keitamekkonen nuori nainen Matku minua kun mun piti nousta , seisomaan kuin Titanicin Rose varpaille kun en nähnyt mitään , ei muuten onnistunut kuvata.
Siellä Oulussa oli Rakennuspalo suuri Ruskossa, näky mustasavupilvi onneksi se ei levinnyt sinne , oisi tullu varmasti joku evakuointi.
Ja kaksi 12- lasta Oulussa ajelehti sitten uimalelujensa kanssa merelle ! SIIS VANHEMMAT NE OVAT kevyitä leluja , jotka helposti lähtee ajehtomaan VALVO lastasi kun hän ui tai on muuten leikkimässä rantavedessä.
Ja huomio , voi olla taas Nelostiellä Pulkkilasta Ouluun päin taas päällyste tietytyötä , eli täällä päin tarkkaavaisuutta enempi liikenteesen.
N . Kohta 50 - v 🚒
Vierailija kirjoitti:
Laitoin iltateet porisemaan ja pari voileipää. Väsyttää ihan vietävästi ja ihana köllähtää iltapalan jälkeen nukkumaan.
Huomenna käyn laittaa isän haudalle kukat ja siivoan aitan, niin pääseekin sitten nukkumaan kesäyöt aitassa.
Hyvää yötä.
Onko ihan vanhanaikainen aitta? Itsekin nukun vähintään kerran kesässä aitassa ja mahdolliset yövieraat majoitan myös aittahuoneisiin
Oivoi. Ihania aittakokemuksia💕
Me nukuttiin lapsena vintillä kesäisin, just tuo sateen ropina huopakattoon... mukavia muistoja
Muutto on nyt hoidettu. Hirveästi kantamista ja painavia huonekaluja, mutta selvisimme siitä melkein ehjin nahoin. Äidilleni tosin tuli muutamia isoja kipeitä mustelmia, kun jalka kolahti johonkin. Onneksi ei mitään sen enempää. Pelkäsin jo, että joku luokkaa itsensä. Oikeastaan tämä oli nyt se meidän rajamme. Emme olisi enempää pystyneet kantamaan. Isäni oli myös apuna. Hän kyllä tekee paljon, mutta ei oikeastaan ymmärrä, että meidän kantokykymme ei ole hänen luokkaansa missään mitassa. Olimme hyvin uupuneita tämän kaiken jälkeen. Pahimpina pakastimet ja jääkaappi. Tosin nokkakärry apuna näissä. Nyt pitää vielä yrittää jaksaa järjestellä täällä tavaroita. Samalla entisen asunnon siivous on vielä kesken.
On ikävää maksaa nyt vielä täysi vuokra kesäkuulta, vaikka asunkin jo muualla. En vaan olisi ehtinyt toukokuussa muuttaa ja siivota niin isoa asuntoa. Se summa vaan kirpaisee kyllä pahasti. Olisi käyttöä sille ja tännekin uuteen asuntoon pitää ostaa esim wc-kalusteita. Samalla pitää yrittää jaksaa siivota hyvin, että saisin sen takuuvuokran takaisin.
Nyt, kun mietin tätä muuttoa niin vaikeaa on ajatella mitä tunnen. En tietyllä tavalla kovinkaan paljon kaipaa vanhaa asuntoa, mutta vähän tyhjä olo on silti. En oikein tiedä aina oliko hyvä juttu muuttaa ja satsata nyt tähän uuteen asuntoon. Yritän nyt silti ajatella hyviä puolia. Tämä säästää nyt rahojanikin. Olen maksanut niin paljon vuokraa, että hyvä kun rahaa on edes ruokaan jäänyt. Nyt pitäisi sitten muistaa elää tarkasti ja säästää rahaa, kun se on mahdollista.
Peruin lomamökin, koska viikko olisi ollut liikaa. Sen sijaan varasin toisen mökin muutamaksi päiväksi ihan toiselta puolelta Suomea. Varmasti parempi näin. Tämä reissu tulee sitten kesäkuun lopussa. Toivon, että tämä kesä olisi nyt edellistä parempi.
Ikävä koiraani myös minulla. Ajattelin kumpa sekin olisi vielä elossa ja olisi muuttanut kanssani tänne. Olisi ollut iso ja hyvä piha tässä. Toisaalta saihan se silti olla vapaana ja oli aidattu melko isokin piha missä juosta aina siellä missä asuimme. Tämä oli minulle ykkösjuttu sekä pääsi lenkeille ja uimaan. Rakasti vettä ja uimista. Tosin ui tassupohjaa seisoen takajaloillaan ja hyppien vedessä eteenpäin. Samalla loiskutti etujaloillaan vettä ja haukkuen jahtasi pärskeitä. Vanhemmiten piti vähän rajoittaa tuota kaikkea. Väsyi jo liikaa. Hyvin pitkästi, mutta jo viikko on mennyt eteenpäin ja paljon on tapahtunut.
Pitää vielä kysyä edelliseen viestiin lisäyksenä, että miten raivaisitte villiintynyttä pihaa. Täällä on osa pihasta nyt päässyt vähän ikävään kuntoon ja on pitkiä heiniä ja korsia sekä muita kasveja. Ruohonleikkuri hukkuu tuon joukkoon ja ei jaksa enää leikata niitä. Mietin olisiko trimmeri sitten hyvä tässä ja leikkaisi ensin ne pitkät heinät yms sillä sekä keräisi ne kaikki pois ja sitten voisi ruohonleikkurilla viimeistellä. Raivaussahaa en kyllä mielelläni käyttäisi. Ehkäpä trimmeri riittäisi. Tuli tämä nyt vielä mieleen, kun en tahtosi koko kesää katsella suurta osaa pihasta näin ikävässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Pitää vielä kysyä edelliseen viestiin lisäyksenä, että miten raivaisitte villiintynyttä pihaa. Täällä on osa pihasta nyt päässyt vähän ikävään kuntoon ja on pitkiä heiniä ja korsia sekä muita kasveja. Ruohonleikkuri hukkuu tuon joukkoon ja ei jaksa enää leikata niitä. Mietin olisiko trimmeri sitten hyvä tässä ja leikkaisi ensin ne pitkät heinät yms sillä sekä keräisi ne kaikki pois ja sitten voisi ruohonleikkurilla viimeistellä. Raivaussahaa en kyllä mielelläni käyttäisi. Ehkäpä trimmeri riittäisi. Tuli tämä nyt vielä mieleen, kun en tahtosi koko kesää katsella suurta osaa pihasta näin ikävässä kunnossa.
Kannattaa myös muistaa mitä tuommoisissa heiniköissä voi olla. Esim, käärmeitä, punkkeja... eläimiä jotka hakevat suojaa...
Ei ehkä kannattaisi kauhean pitkäksi päästää kasvamaan. Trimmeri tai viikate voisi olla ehkä hyvä väline? Siihen päälle vielä ruohonleikkurilla?
Ei ole kokemusta. Kunhan vaan kerron mietteitäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää yötä.
Onko ihan vanhanaikainen aitta? Itsekin nukun vähintään kerran kesässä aitassa ja mahdolliset yövieraat majoitan myös aittahuoneisiin
Juu, kyllä on.
Päivän biisi:
Anssi Tikanmäki, kaikki
Sodankylässä esitetään Mika Kaurismäen Arvottomat, musiikki Tikanmäen, tekijävieras Pirkko Hämäläinen, Matti Pellonpää katselee ehkä pilven reunalta...
Minä ja noin tuhat muuta näemme leffan isossa teltassa...
Mukavaa viikonloppua Kaikille
N63
Kiva, kun helteet hellittää. Nukuin viime yönä hyvin, ikkuna oli auki ja ilma viileä. Kävin metsälenkillä koiran kanssa. Kielojen aika alkaa olla ohi, mutta mustikanraakileita näkyy paljon. Tienvieressä oli kuollut linnunpoika. Ei ehtinyt elää tätä kesää.
Katson kohta Roy Grace -sarjaa. Kaipaan Jukka Lindströmin Kovan viikon iltaa.
Vierailija kirjoitti:
Päivän biisi:
Anssi Tikanmäki, kaikki
Sodankylässä esitetään Mika Kaurismäen Arvottomat, musiikki Tikanmäen, tekijävieras Pirkko Hämäläinen, Matti Pellonpää katselee ehkä pilven reunalta...
Minä ja noin tuhat muuta näemme leffan isossa teltassa...
Mukavaa viikonloppua Kaikille
N63
Mukavaa elokuvailtaa! Vähän kateeksi käy.
Kaikki Tikanmäen levyt löytyvät hyllystä, ihan jokaikinen. Tänään on kuunneltu jo "Juha" ja "Pizza ála Anssi Tikanmäki". Vähemmän soitettua ja itsenikin vähemmän kuuntelemaa tavaraa... Oli myös mukava tyyppi, pari kertaa tuli tavattua konserttien yhteydessä. Aina oli aikaa vaihtaa muutama sana yleisön kanssa.
Terveisiä sinne Sodankylään, monta kertaa olen haaveillut niistä filmijuhlista. Ei ole sattunut vielä kohdalle.
Tyydyn katsomaan Subilta tänään American Beautyn. Kevin Spacy on mieletön roolissaan. Kannattaa katsoa jo pelkästään irtisanomiskohtauksen vuoksi. Mustaa huumoria piisaa.
Minäkin katselen nyt elokuvaa. Zombie leffaa katselen. Tämän päivän kohokohta oli, kun töissä pomo tarjosi pizzat.
Tänään näyttää olevan palstalaisilla leffapäivää. Mulla olisi tänään ollut live musiikkipäivä, mutta tapahtuma peruttiin.
Vapaa-aikani on mennyt tänään ihan tyhjänpäiväisesti.
Eipä tietenkään, mutta evakoilta kului liki 50 vuotta, ennenkuin pääsivät edes käymään kotikonnuillaan, josta monet lapsena joutuivat lähtemään...