Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Mulle ei riittänyt takatalvi. Oli pakko käydä kattoo Ghostbusters: Frozen Empire elokuvissa tänään 🥶🧊
Taitaa tuon leffan pahis olla syy näille kylmille olosuhteille.
Viikonloppuna oli niin lämmin, että oikein hikoilin ja nyt on taas talvi iskenyt, että kummallisesti täällä eletään. Joko tuon leffan hirviö on asialla tai muumien mörkö. Mitään muuta järkevää selitystä tälle sääilmiölle ei ole.
M31
Taaatana! Aura ei ollut auranut koirulilenkkiä kunnolla. Ei sitä tullut kuin 10 cm mut onkelmia tuli. Koirulit oli onnessaan lumesta(mitä wanhassa lumessa oli vikaa muka???)
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin nopeasti katsomaan IS:sta mitä on tapahtunut. 12-vuotias ampunut koulussa yhden ja haavoittanut kahta muuta.
12-vuotias!
Lähetetään voimia ja lohtua sinne suuntaan, kaikille, kaikille
Paljon nuorempia, aivan pikkulapsia, ihan vastasyntyneitä ja sen lisäksi myös viattomia eläimiä tappaa Israel joka päivä ja yö.
Lähetättekö sinnekin noita tekopyhiä jaxuhalejanne ?
Entä Ukrainan pikkulapset ja eläimet suretteko koskaan niitä ?
Kivasti puhuttelet toista. Sulta ei näköjään heru minkäänlaista empatiaa. Vähättelyä vaan sinulta, koska aina tapahtuu jotain maailmalla.
Tuolle jolle osoitat mieltäsi on vain inhimmillinen läheiselle tapahtumalle. Tyhmää on kyseenalaistaa, kun toinen osoittaa lämmintä mieltä.
Ahdistaa hillittömästi yksi ihminen, joka petti luottamukseni aikoinaan.
Tulevana päivänä tällä viikolla meen katsomaan Lost in Greyn konserttia. Sitä mä oon odottanutkin jokusen aikaa. Ihanan mahtipontista ja monimuotoista musiikkia.
Tämä päivä on mennyt työpäivän jälkeen muumien parissa. Katsoin Muumipeikko ja pyrstötähti elokuvan (sen vanhan version) ja Muumilaakson tarinoita -sarjaa heti sen perään. Kohta jatkan sarjan katsomista. Pitää nyt laittaa pyykit kuivumaan koneesta. Erään ansiosta oon hurahtanut muumien pariin. Tuntuu erikoiselta katsoa näitä, kun vanhentuessa näkee ihan eri valossa muumien tapahtumat, kuin silloin lapsena.
Huominen pitäisi jaksaa ja sitten on viikonloppu. Ajatella sitä, kun saa nukkua pitkään.
M31
Pari päivää tullut nyt luettua ihmisten kommentteja ja keskustelua ja ei voi käsittää miten pahoja sanoja suoltavat suustaan. Puolensa saa pitää jos joku hyökkää mutta että ihan jokaiselle sanotaan rumasti, nauretaan ja pilkataan, lyödään lyötyjä. Mikä meitä vaivaa, onko kaikilla jotain mielenterveysongelmia nykyään? Ahdistaa, tekee ihan pahaa. En yhtään ihmettele että lapset ja nuoret voi näin huonosti että joku välillä aina tarttuu aseeseen. Mallin saavat aikuisilta.
Tänään soittelin eräälle viranomaiselle ja yhtä pilkkaa ja kettuilua oli sekin puhelu, vaikka itse pyrin olemaan hyväntuulinen kaikesta kivusta ja ahdistuksesta huolimatta. Miksi? En ymmärrä, en jaksa ymmärtää miksi toista ihmistä pitää aina lyödä jollakin tavalla? Mikä se on se tyydytys minkä siitä saa itselleen?
Vierailija kirjoitti:
Pari päivää tullut nyt luettua ihmisten kommentteja ja keskustelua ja ei voi käsittää miten pahoja sanoja suoltavat suustaan. Puolensa saa pitää jos joku hyökkää mutta että ihan jokaiselle sanotaan rumasti, nauretaan ja pilkataan, lyödään lyötyjä. Mikä meitä vaivaa, onko kaikilla jotain mielenterveysongelmia nykyään? Ahdistaa, tekee ihan pahaa. En yhtään ihmettele että lapset ja nuoret voi näin huonosti että joku välillä aina tarttuu aseeseen. Mallin saavat aikuisilta.
Tänään soittelin eräälle viranomaiselle ja yhtä pilkkaa ja kettuilua oli sekin puhelu, vaikka itse pyrin olemaan hyväntuulinen kaikesta kivusta ja ahdistuksesta huolimatta. Miksi? En ymmärrä, en jaksa ymmärtää miksi toista ihmistä pitää aina lyödä jollakin tavalla? Mikä se on se tyydytys minkä siitä saa itselleen?
Tässäpä asiaa. Joskus kun saa hyvää palvelua, on erittäin mielissään, kun kaikki sujui hyvin... eihän se niin pitäisi mennä, oletus pitäisi olla niin, että aina kaikki sujuu hyvin...
Mistä se kumpuaa, kun haluaa painaa toista alas, koheneeko se oma olo? Ei uskois. Tahtooko soimaaja, että toisillakin on paha olla, kun itselläkin on?
Toisaalta somen aikaan on niin helppo huudella nimettömänä, ehkä se on siirtynyt oikeaan elämäänkin.
Yritetään tänäänkin hymyillä enemmän
Vilkasta Viikonloppua / tai rauhaisaa Kaikille
N63
M31, onko töissä ollut helpompaa?
Ruokatauolta kirjoittelen ja ilmapiiri on parantunut. Työt on nyt se ongelma. Koita tehdä jotain, kun saat kahdelta ihmiseltä eri ohjeet. Sitten kun osaisi nähdä toisten pään sisään, että näkisi miten toiset ajattelee näiden toimivan. Jotenkin tein noi työt, mutta en tiedä toimivuudesta.
Tyhmältä tuntuu, kun töiden edetessä annetaan lisää ohjeita ja koita niitä soveltaa tehtyihin töihin.
Helpompi olisi, kun annettaisiin kaikki ohjeet ennen töiden aloittamista.
M31
Näin eilen ensimmäisen päiväperhosen tänä keväänä. Ehkäpä neitoperhonen, kun yritin nopeasti katsoa. Jää kyllä sen elämä varmaan lyhyeksi, kun katsoo tuota lumisadetta. Toisaalta itsellä on nyt se ajatus, etten edes niin paljon ehdi säätä katsomaan. On niin paljon kaikkea tekemistä. Yritän liikkua päivittäin. Mieli on silti muualla.
Itselläni on niin kiire. Pitäisi järjestellä kaikkea muuttoon liittyen. Lajitella poispistettävää tavaraa sekä saada asunto kuntoon toisessa päässä. On siivous siellä vielä kesken. Tämä nykyinen taas on täynnä tavaraa. En oikeasti tiedä miten selviän. Olen puolet tästä päivästä nyt kantanut laatikoita ja säkkejä sinne tänne. Toisaalta onhan tässä vielä kuukausia aikaa. Silti tiedän sen, että jos en nyt pakota itseäni töihin niin en selviä muutosta. Jää liian viime tippaan. Viime muutto oli hyvin raskas. Minulla on vaan yksi ihminen apuna välillä ja toinen sitten auttaa isompien juttujen kanssa muutamana päivänä. Muuten pitää pärjätä itse.
Samalla yritän saada koulutusta käytyä. Opettaja jo lähettelee yhteen kurssiin liittyen pyyntöjä, että tehtävien pitäisi olla valmiita. Minulla ei vaan ole edes kaikkea tarvikkeita noiden tehtävien tekoon (kyseessä amisala) ja paketti ei ole saapunut. En tiedä miten ehdin tekemään kaiken. Toisaalta onhan tämäkin melko helppo koulutus, mutta juuri tämä kiire stressaa. Tekisi mieli lähettää viestiä, että pahoittelen mutta kun en ole valmis niin voitko edes yrittää odottaa. Itseäni inhottaa tuo painostus, kun tarvikkeet eivät kerran vielä tulleet niin miten mukamas etenen. Täällä paikkakunnalla ei ole mitään myymälöitä missä olisi näitä tarvikkeita. En siis voi muuta, kuin tilata jostain kaukaa nämä. Toki minunhan syynä se on kun en tilannut ajoissa. Oli pääsiäinenkin välissä ja ehkä hetkeksi herpaannuin.
Muuten tuntuu olevan sellainen olo, etten meinaa pystyä rentoutumaan. Koko ajan mielessä jokin asia. Eilen katsoin vähän väkisin yhden elokuvan ja pystyin edes hetkeksi rauhoittumaan. Jos koulutus menee ihan hyvin ja saa toiseen juttuun liittyen hyvää palautetta niin sekään ei kanna pitkälle. On vaikeaa jotenkin ottaa hyviä juttuja vastaan, kun ei ole tottunut kehuja saamaan. Nyt kun on taas kerran esillä kiusaamiseen liittyvät jutut. Silti ei sitä ratkaisua vaan löydy ja raskasta on lukea muiden kokemuksista. Omasta elämästä, kun saisi myös pitkän kirjan kirjoitettua aiheeseen liittyen. Toisaalta tärkeä asia, mutta tulee liian lähelle itseäni. On nyt vaan pakko jaksaa tämä kevät. Liikaakin jo kaikkea. Pitkästi taas kerran.
Yksinäisyys kalvannut vuosikausia. On Off ystävä käyttänyt taas kerran mun kiltteyttä hyväkseen,rahaa ja aikaa mennyt passatessa ja auttaessa,vastavuoroisuutta ei ole juurikaan,on yhteydessä vain silloin kun tarvitsee jotakin.
Minullekin yksinäisyys on myös tuttua. Pahinta on se, kun en voi jutella mistään tai jakaa ajatuksia. On niin tyhjä olo. On minulla yksi läheinen, mutta hänen kanssaan en voi jutella kunnolla oikein mistään. Silti yritän pitää ihan hyvää tunnelmaa yllä. Samalla en vaan oikein enää saa mitään näistä jutteluista. Väsyn siihen, kun yritän tehdä tikusta asiaa ja samalla toista ei kiinnosta mikään mikä minua kiinnostaa. Joskus mietin, että menen tavallaan ihan hukkaan, kun päivästä toiseen sama tilanne ja jotenkin tässä menettää toivonsa kohta. Kuin jotain sumua pistettäisiin pää täyteen ja ei enää jaksaisi toivoa mitään. Tämä vielä viestiin 2414 jatkona.
Vierailija kirjoitti:
Minullekin yksinäisyys on myös tuttua. Pahinta on se, kun en voi jutella mistään tai jakaa ajatuksia. On niin tyhjä olo. On minulla yksi läheinen, mutta hänen kanssaan en voi jutella kunnolla oikein mistään. Silti yritän pitää ihan hyvää tunnelmaa yllä. Samalla en vaan oikein enää saa mitään näistä jutteluista. Väsyn siihen, kun yritän tehdä tikusta asiaa ja samalla toista ei kiinnosta mikään mikä minua kiinnostaa. Joskus mietin, että menen tavallaan ihan hukkaan, kun päivästä toiseen sama tilanne ja jotenkin tässä menettää toivonsa kohta. Kuin jotain sumua pistettäisiin pää täyteen ja ei enää jaksaisi toivoa mitään. Tämä vielä viestiin 2414 jatkona.
Kylläpäs sulla on paljon asiaa ja jaettavaa. Kirjoitat sujuvasti. Harmi jos et kenenkään kanssa voi jakaa mielipiteitä...
Onnea eloon Kaikille
N63
Huomenta palstan väki!
Mä oon jo herännyt puoli viiden aik6ihin. Katsoin tässä äsken Omen leffan (sen ensimmäisen) ja ihan vaan sen takia, kun uusi Omen leffa on tullut teattereihin.
Kaikki neljä ensimmäistä Omen leffaa katson, ennen kuin meen sitä uutta katsomaan. Multa kun löytyy neljän leffan collection boksi tu6sta leffasarjasta.
Tästä päivästä tulee hien6, sillä tänään meen katsoo yhtyettä Lost In Grey. Sitä mä en yhtään ymmärrä miksi mun piti näin aikaisin herätä tänään. Ainaskin pääsin ensiksi toivottaa huomenet :)
M31
Huomenta M31!
Minäpä toivotan sinulle mukavaa päivää ja kaikille muillekin!
Terveisin "yhtä aikaisin aamulla herännyt"
Vierailija kirjoitti:
Huomenta M31!
Minäpä toivotan sinulle mukavaa päivää ja kaikille muillekin!
Terveisin "yhtä aikaisin aamulla herännyt"
Kiitos ja huomenta sinnekin.
Tulipa mainittua herääminen, kun tuo aika on epänormaalia nousta kohdallani. En edes keskellä viikkoakaan herää noin aikaisin. Tavallisesti viikonloppuisinkin herään 8-10 väliltä.
M31
Hei Kaikille
Tää valon määrä on niin uskomaton, että väkisinkin herää aiemmin kuin marraskuussa. Laitoin kahvin tippumaan (hupsu sanonta🤔) ja kävin harjaamassa raput, lunta oli tullut taas yöllä kymmenisen senttiä.
Hupsu M31, täällä mainitsit, miten vkl nukut pitkään... no kuinkas sitten kävikään? Mulla on usein myös niin, että jossei tarvis herätä aikaseen, niin silloin on ihan virkkuna...
Leppoisaa Lauantaita
N63
Ps Hyvää konserttia M31
Heräsin 9.30, join aamukahvin voileivän kera ja katselen Huomenta Suomea. Kotipäivä.
Hatuttaa kuin pientä oravaa tämä lumipyry pks!
Ankeaa, harmaata, kylmää, jäätävä tuuli. Ja ip pitää lähteä hoitamaan lastenlapsia, koko ilta liikenteessä heidän kanssaan kun vien ja haen harrastuksista. Kivaa tässä kelissä.
Tulin etelästä Suomeen reilu viikko sitten kun ajattelin että pääsisi jo tekemään täällä pihahommia mutta vasta 2x on päässyt ulos edes vähän nauttimaan auringosta. Nyt jo lähes 5cm lunta pihassa...
Onneksi pääsen pois täältä kuukauden kuluttua!