Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (23610)
Olipa myrsky yöllä, pelotti mennä illalla nukkumaan jos puu kaatuu talon päälle. Aamulla oli sitten kaksi puuta pihassa nurin mutta ei onneksi muita tuhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitoin tulleet joulukortit jo pois. Aikoinaan säästin niitä mutta nykyään heitän surutta roskiin.
Eiköhän koristeetkin jouda jo laatikon kätköön vuodeksi.
Minä katselen kortteja ja koristeita loppiaiseen. Jouluruoka loppuu huomenna, onneksi sain pizzalahjakortin joululahjana.
Olen tehnyt joulukorteista tabletteja keittiön pöydälle. Samoin ystävänpäiväkorteista ja pääsiäiskorteista. Näin voin iloita korteista vuodesta toiseen. Vaihdan vain ajankohtaan sopivat tabletit esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitoin tulleet joulukortit jo pois. Aikoinaan säästin niitä mutta nykyään heitän surutta roskiin.
Minä katselen kortteja ja koristeita loppiaiseen. Jouluruoka loppuu huomenna, onneksi sain pizzalahjakortin joululahjana.
Olen tehnyt joulukorteista tabletteja keittiön pöydälle. Samoin ystävänpäiväkorteista ja pääsiäiskorteista. Näin voin iloita korteista vuodesta toiseen. Vaihdan vain ajankohtaan sopivat tabletit esille.
Hieno idea :)
Posrtilla töissä olleena en suosittele ruokapöytää lähellekään. Paskasilla käsillä paskasissa laatikoissa ja säkeissä potkitaan pitkin lattioita. Noro, influenssa yms. tarttuu. Hyi yäk. Tämän vuoksi en itse lähetä kortteja, ainakaan lapsille ja vanhuksille.
Vierailija kirjoitti:
Posrtilla töissä olleena en suosittele ruokapöytää lähellekään. Paskasilla käsillä paskasissa laatikoissa ja säkeissä potkitaan pitkin lattioita. Noro, influenssa yms. tarttuu. Hyi yäk. Tämän vuoksi en itse lähetä kortteja, ainakaan lapsille ja vanhuksille.
Hyi yäk itsellesi. Etkö pese käsiäsi?
Hartiat todella jumissa, kipeetä tekee, taidan mennä huomenna eka kerran elämässäni hierojalle kokeilemaan auttaako se.
Rip BB. Kylläpä näitä julkkiksia nyt menee.
Vierailija kirjoitti:
Rip BB. Kylläpä näitä julkkiksia nyt menee.
Samaa mietin: Tapani Kansa, Pave, Olga, Olka K. Pate...
Huomenta. On tullut nukuttua tosi paljon . Lauantaina kävin kaupassa niin vasta ensi vuonna tarve seuraavan kerran. Aion syödä pakasteesta nyt ruokia pois.
Täällä kanssa uni on maittanut. Illasta venynyt hereillä olo, niin aamulla nukuttu pitkään. Ihanaa elää ilman herätyskelloa.
Tyyni sää, pakkasta kymmenen. Kahvi tuoksuu.
Täällä oli sähköt pois melkein vuorokauden. Lauantaista sunnuntaihin. Sama itseni sekä äitini kämpässä. Aiheutti omat juttunsa varsinkin ruokien suhteen. Vein ne ulos isossa kannellisessa säilytyskorissa ja säilyivät näin.
Yöllä tuli kyllä kämpässä kylmempi, kun ylimmillään 13 astetta. Onneksi ei ihan toista yötä tarvinnut olla ja sähköt palasivat myöhään illalla. Täällä on vieläkin ihmisiä sähköttä. Näin myrsky kyllä vaikutti tänne paljon ja isäni säästyi omalla alueellaan ihme kyllä ilman katkoja. Puhelin on myös sellainen, että hieman ikävää on akun loppuminen. Minäkin typerä huomaamattani annoin huonon akun loppua vähitellen ja sitten puhelin jo pimeä.
Myrsky katkaisi myös yhden puun latvan pihassa. Olin lauantaina joskus ilta yhdeksän jälkeen katsomassa omenapuita ja vielä kiinnittämässä niitä paremmin, niin kuului rysähdys ja puun iso latva oli katkennut melkein tuohon etuoven lähelle. Muutamia metrejä matkaa. Olisi voinut lentää katon päälle. Aika pelottava hetki, kun näin sen ison latvan kuin lentävän tuulessa tuohon. Kulkeutui monia metrejä tuolta puusta eteenpäin. Onneksi oma autoni oli vähän kauempana.
Äidilleni haetaan nyt tällä viikolla auto. Melkein samanlainen kuin aiempi oli. Päätin myös, ettei nenäni voi olla murtunut ja nyt pitää vaan odottaa sen paranemista. Uutena juttuna taas eräs ilta huomasin, että viisauden hampaani alkaa näin jo hieman "vanhemmalla" iällä kuitenkin puhjeta. En tiedä oliko tuo tälli missä olin osallisena jokin kimmoke sille, kun nyt sen jälkeen ilmestyi esille ja on kipeä. En tiedä pitääkö sekin vielä poistattaa tässä keväällä. Minulta kaksi poistettu jo paljon aiemmin. Tuo on vaan ikävää jos joutuvat sen leikkaamaan pois.
Näin viime päivät lähinnä mennyt selviämisessä asiasta toiseen. Jatkuvasti jotain juttua ollut. Lähes tauotta. Tässä juuri äidilleni puhuin, kun tuntuu ettei sanoakaan löydä enää, kun pää ihan pyörällä jo kaikesta. Opiskelut ja lukemiset jääneet ja silti keväällä on tulossa kokeita ja muita juttuja, mutta nyt en olisi millään pysynyt niihin keskittymään.
Onneksi säästyimme mökillä sähkökatkolta. Naapurimökeissä ei ollut yhtä hyvä tuuri ja siellä kolmatta vuorokautta jo ollaan ilman sähköjä. Me olisimme joutuneet ajelemaan takaisin kotiin, kun ei täällä ilman sähköjä voi oikein lapsien ja eläinten kanssa olla.
Tuli luntakin viimein tänne ja on pakastunut. Mukava katsella lumista maisemaa. Jouluruuat alkavat jo tökkiä joten tänään piti laittaa jo ihan muuta lounaaksi, broileripastaa. Erilaisia juustoja olisi vielä paljon, kinkku on jo syöty loppuun pizzan päällä ja pyttipannussa.
Muut puhuvat jo kotiin lähdöstä, itse vielä fiilistelisin mielelläni täällä. Kotona tuntuu arjelta, vaikka lomalla vielä ollaankin koulujen alkuun asti. Harrastustreenit ja pelit pyörivät jo ja monenlaista kotihommaa olisi luvassa, kylppärin kuurausta ja laskujen maksua. No, ehkä pari päivää vielä täällä kuitenkin.
olkapää on ollut jo monta kuukautta kipeä, myös rannetta särkee, se on tämä somessa oleminen, pitäis jotain järkevämpää keksiä, sauvakävely esim. olen miettinyt
Onko nyt taas tulossa uusi myrsky? Meillä Etelä-Pohjanmaalla tuulee kovaa ja puut taipuilee.
Ohut kerros lunta on satanut. Vaikka lunta ei ole vielä paljon, niin teki heti maiseman paljon valoisemmaksi. Käytin äsken koiran päivälenkillä ja oli tosi kiva ilma. Ei tuule ja pakkasta vain muutama aste. Hassua, miten pitkän ja pimeän syksyn jälkeen tuo pienikin lumimäärä tekee kaikesta jotenkin valoisampaa.
Mun oli tarkoitus mennä tänään käymään verikokeissa, mutta aamulla oli vaan niin mukavaa olla peiton alla ja kuunnella podcasteja, että päätin koittaa huomenna uudelleen :D Ja kissakin oli tyytyväinen, kun sen makuualusta pysyi paikoillaan :D Vanha koulukaverini 70-luvulta soitti ja juteltiin melkein tunti. Viime kesänä tavattiin vuosien tauon jälkeen ja nyt sovittiin, että nähdään tammikuussa taas uudestaan. Viimeksi hän valitsi ravintolan ja nyt olisi mun vuoro, mutta ei hajuakaan, mitä hyviä ruokaravintoloita Helsingissä nyt enää edes on.
On ollut mielenkiintoista huomata, että kun lähestytään eläkeikää ja jotkut jo eläkkeelläkin, niin yhä useammin tulee yhteydenottoja vanhoilta koulu- ja opiskelukavereilta. Eilenkin yksi sairaanhoito-opiston aikainen kurssikaveri laittoi viestiä, kyseli kuulumisia ja kysyi, kiinnostaisiko mua osallistua, jos saataisiin se "vanha porukka" kasaan. Ja tottakai kiinnostaa.
Kova tuuli jytisee jälleen. Luulin ensin että suikarit ajelee mutta ulko-ovelta näin miten puut huojui pelottavasti.
Söin ensimmäisen joulutortun, muuta en ole tänään syönytkään ;)
Lapsi oli luonani joulun, hänen vierailunsa stressaavat aina, tulee häiritsemään rauhaani! Meillä ei ole paljoa puhuttavaa keskenämme. Tämä vierailu sujui kuitenkin aika hyvin, mutta on aina ihanaa, kun hän vihdoin ja viimein lähtee kotiinsa, saan oman rauhani takaisin!
Kävelin lähikauppaan, jatkan joulua yksikseni: lanttulaatikkoa ja kinkkua vielä muutaman päivän.
Telkkarista tulee dartsia, vähän harvinaisempaa urheilua on mukava seurata. En ollut aiemmin huomannut Viaplayn näkyvän , vai onko tämä vain joulun ajan "lahja", eli houkutellaan ihmistä tilaamaan k.o. kanava? Aika näyttää, miten jatkossa: onko jatkossakin ilmaiskanava.