Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (23588)
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nro 23523: "Läheinen paikkakunta, 20-50km?"
No joo, mutta sekin matka pitäisi mennä siskoni kyydissä. Taidan tehdä kuten lapseni mumminsa kohdalla eli osallistun vaan täällä Vantaalla siunaustilaisuuteen enkä lähde hautaanlaskuun enkä siellä olevaan muistotilaisuuteen. Eihän vainaja tiedä, olenko mä siellä vai en.Taxi?
Siellä tuppukylässä ei ole enää taksejakaan.
Vierailija kirjoitti:
Nro 23523: "Läheinen paikkakunta, 20-50km?"
No joo, mutta sekin matka pitäisi mennä siskoni kyydissä. Taidan tehdä kuten lapseni mumminsa kohdalla eli osallistun vaan täällä Vantaalla siunaustilaisuuteen enkä lähde hautaanlaskuun enkä siellä olevaan muistotilaisuuteen. Eihän vainaja tiedä, olenko mä siellä vai en.Taxi?
Siellä tuppukylässä ei ole enää taksejakaan.
Lisään tähän, että kyydin saadakseen pitäisi tuntea joku paikallinen, mutta viimeinen paikallinen, jonka sieltä tunsin, kuoli jo 12 vuotta sitten.
Inhottavaa nämä pakkaskelit kaikin puolin. Joulun siedettävämmät säät parempi.
Heräsin kello 5, join kahvit voileivän kera, äsken keitin riisipuuron, en muista milloin viimeeksi tein. Yleensä teen kaurapuuroa. Leppoisa aamu, tänään synttärit. Hyvää uutta vuotta.
Mitä mukavin kävelyilma! Ei ollut toppahousut liikaa.
Ostettiin jätskiä kun eivät ehtineet sulaa kotimatkalla.
Jos huomennakin on yhtä kylmä taidan sulattaa pakastimen.
Eipä ole paljon kuulumisia kuten lyhyistä lauseistani näkyy. Porkkanoita on kiehumassa lämpimäksi kasvislisukkeeksi.
Tässäpä tärkeimmät.
Vierailija kirjoitti:
Heräsin kello 5, join kahvit voileivän kera, äsken keitin riisipuuron, en muista milloin viimeeksi tein. Yleensä teen kaurapuuroa. Leppoisa aamu, tänään synttärit. Hyvää uutta vuotta.
Onnea ja iloa, satatuhatta kiloa
Täällä on -17 astetta pakkasta. Ei innostanut lähteä lenkille, niin poljin muutaman kilometrin kuntopyörällä. Kaunista on ulkona, luminen ja aurinkoinen maisema.
Sytytin kynttilän pikkuveljeni muistoksi; kuoli äkillisesti muutama vuosi sitten uudenvuodenaattona, aivan liian nuorena.
Tänään aion tehdä kantarellipizzaa ruoaksi.
Kotoilupäivä ja -ilta, sukkaa neulon ja telkkaria katson.
Hyvää vuoden vaihtumista!
En halua vähätellä pitkis huoliasi, mutta ajattele, että sinulla on siinä moneen ikäiseesi perheelliseen, töissä käyvään naiseen verrattuna vähemmän kuormaa. Monilla on työstressi, sen päälle kodin ja lasten hoito sekä ikääntyvistä vanhemmista huolehtiminen. Joillakin toki puoliso siinä mukana mutta ei läheskään kaikilla.
Toki ristimme itse kullakin ja jaksaminen kaikilla omanlaistaan. On vaikeita sairauksia ym.
Toivoisinkin sinulle uusia tuulia ja ilon aiheita tulevan vuoteen! Voi kun löytäisit vaikka kaverin tai jonkun muun mukavan ihmissuhteen tai mitä ikinä itse elämääsi toivotkaan.
Kävin syömässä vuoden viimeisen lounaan italialaisessa ravintolassa.
Sen jälkeen kävin kaupassa ostin
Ranskalaisia brie juustoja uudenvuoden herkutteluun ja pienen pullon alkoholitonta kuohuviiniä.
Vietän tänä vuonna uudenvuoden yksin kotona.
Ulkona sen verran kylmä pakkassää että minua ei saisi tänään edes ulos lähtemään.
Söin jouluna liikaa herkkuja kaupassa alkoivat kuvottamaan kaikki alessa olevat joulusuklaat ja kakut.
Onko muilla samaa?
Ostin pussin kastajanjoita. Ajattelin kokeilla tehdä uunissa paahdetut kastanjat.
Katherine.Rosemary kirjoitti:
Kävin syömässä vuoden viimeisen lounaan italialaisessa ravintolassa.
Sen jälkeen kävin kaupassa ostin
Ranskalaisia brie juustoja uudenvuoden herkutteluun ja pienen pullon alkoholitonta kuohuviiniä.
Vietän tänä vuonna uudenvuoden yksin kotona.
Ulkona sen verran kylmä pakkassää että minua ei saisi tänään edes ulos lähtemään.
Söin jouluna liikaa herkkuja kaupassa alkoivat kuvottamaan kaikki alessa olevat joulusuklaat ja kakut.
Onko muilla samaa?
Ostin pussin kastajanjoita. Ajattelin kokeilla tehdä uunissa paahdetut kastanjat.
Söin jouluna maltillisesti herkkuja, jouluruokaa kolme kertaa. Sisällä olla möllötettiin ja luulin, että painoa olisi kertynyt. Kävin äsken puntarissa -> - 1 kg. Suklaa maistuu, kun vähän syö.Alkuvuodesta kevennän taas
No taidan poistattaa nuo omat viestini, kun kadun taas kerran niiden kirjoittamista. Tuttu tilanne. Näin jos poistuvat niin olen itse syyllinen siihen. - P
Tulipa mieleen koulussa tekemäni äitienpäiväkortti : ÄIBILLE! Taidan olla lukihäiriöinen, koska joudun aina miettimään d/b kohdalla kumman kirjoita, varsinkin noiden pienten kirjainten kohdalla. No silloin 60- ja 70-luvuilla lukihäiriötä ei vissiin vielä tunnettu, muutenhan tuohon ÄIBILLE olisi puututtu. Englannin opiskelu on aina ollut minulle vaikeaa johtuen noista kirjaimista, samoin p/q vaikeita kirjaimia. Liian helposti sekoittuvat.
Vanha viesti, mutta kohtalotoveri täällä, hei!
Minullakin muun muassa pieni d ja b menevät kirjoittaessa sekaisin, samoin numerot 3 ja 5. Toisaalta p/q ei tuota ongelmia :-) Sain hahmotushäiriötodistuksen 18-vuotiaana lukiossa 80-luvun lopussa, sitä ennen sain kuulla riittävästi nuhteita huolimattomuudesta. Niin sitä identiteetin rakentamista tuettiin :-/ Todistuksesta on ollut iloa työelämässä, asiantuntijatehtäviin hakiessa ainakin aikoinaan piti tehdä erilaisia kirjainkasa-päättelytestejä eikä testien tulos aina korreloinut kykyjen kanssa, varsinkin vielä kun osaan kirjoittaessa korjata tekemäni virheet. Työelämässä ei kolmenkymmenen vuoden aikana ole haitannut vaikka pikku-d aina ensin osuukin pikku-d:ksi ja päin vastoin.
Tsemppiä kaikille ja erityisesti omintakeisesti hahmottaville :-)
Tuosta d-kirjaimesta on ollut radiossa juttuja. N.100v sitten opetettiin kirjakieltä ja d tuli uutena kirjaimena mukaan. Nyt on taas tullut yleisemmäksi tahon, kaheksan, olen Lahesta yms. Se suotakoon, on osin murrekysymyskin.
Pakkaspäivä. Aamulla älysin katsoa, paljonko mulla on astmalääkkeitä jäljellä. Jep jep, 5 annosta. Oli pakko lähteä käymään apteekissa. Samalla reissulla kävin sitten Tokmannilla ostamassa uunilämpömittarin. Ei siis paistolämpömittari vaan uunilämpömittari. Olin nimittäin epäillyt, että mun uuni on rikki. Ja joo. Kotiin tultuani pistin uunin lämpenemään 180 asteeseen ja mittarin uuniin. Ja jonkin ajan päästä mittari näytti 275 astetta. En mä nyt noin muutenkaan kovin usein uuniruokia tee, mutta just, kun olin ajatellut ruveta tekemään taas jotain kaalilaatikoita yms itse, niin uuni siis hajalla. Muistin sitten, että on olemassa sellaisia miniuuneja, joissa on myös airfryer. Aloin googlettaa sellaisia. Verkkokauppa.comissa oli yksi vähän yli satasen härveli, joka oli saanut varsin hyvät arvostelutkin. Jos maksoi 6,90 €, niin sai tunnin kuljetuksella Woltin kautta. Joten nyt mulla on sitten sellanen. En ole vielä avannut koko pakkausta. Huomenna sitten ja pitää lukea käyttöohjeet. Mutta vaikuttaa muutenkin kätevältä, kun onhan tollanen normaali uuni vähän turhan iso yhden ihmisen sapuskoihin.
Koiran käytin ulkona iltapäivällä ja sitten 19 maissa uudestaan. Täytyy taas olla tyytyväinen siihen, että asuu rivitalossa. Jo vähän ennen kuutta täällä alkoi paukkua oikein kunnolla, joten koira teki pissat vaan tohon mun omaan pihaan ja sitten U-käännös. Nyt on sekä yläkerrassa että alakerrassa telkkarit auki, kaikissa huoneissa valot, tiskikone ja pyykinpesukone päällä.
Tänään olisi ollut paikallisessa ravintolassa klo 18-20 ilmainen ruoka, mutta en viitsinyt lähteä. Mukava olla vaan kotona.
Hyvää Uutta Vuotta!
Hyvää Uutta Vuotta Kaikille :)
Vierailija kirjoitti:
No taidan poistattaa nuo omat viestini, kun kadun taas kerran niiden kirjoittamista. Tuttu tilanne. Näin jos poistuvat niin olen itse syyllinen siihen. - P
Älä suotta poista! Meitä on monta jotka
myötätunnolla ajattelemme tilannettasi ja toivomme siihen muutosta ja valoa.
Meidän vuodenvaihde hyvin rauhallinen kotosalla ollen. Kova pauke käy ympäristössä.
Sentään avasimme skumppapullon jonka mies sai jo kuukausia sitten synttärilahjaksi.
Pieni lasillinen sitä ja kipollinen sipsejä- siinä meidän juhlat.
Kaikille hyvää alkavaa vuotta- tuokoon se jotakin hyvää tullessaan.
Kuka niitä viestejä mukamas viitsii lukea. Samaa juttua ja ei se siitä miksikään muutu. Ymmärrän sen. Kiitos jos joku on jaksanut lukea. Nyt pitäisi päästä eroon koko palstasta.- P
Vierailija kirjoitti:
Kuka niitä viestejä mukamas viitsii lukea. Samaa juttua ja ei se siitä miksikään muutu. Ymmärrän sen. Kiitos jos joku on jaksanut lukea. Nyt pitäisi päästä eroon koko palstasta.- P
Teet toki niinkuin tahdot, moni täällä on kiitellyt sujuvaa kirjoitustasi. Jospa se sinun kanavasi selvitellä ajatuksiasi on täällä. Toki voit kirjoittaa myös päiväkirjaa. Tänne kirjoittaessasi joku voi kommentoida. Ellet sitä tahdo, älä kirjoita. Kaikkea hyvää sinulle joka tapauksessa, siellä tai täällä :)
Meillä 16 pakkasta. Hienot huurteiset puut. Linnut pyörii ruokintapaikalla, varmaan tarpeellista tuo ruokinta näillä pakkasilla. Katselin ennustetta kymmenelle päivälle, eipä juuri laske pakkanen alle kymmenen. Kunnon talvi.
Alkuvuodesta terveysasioita hoitoon: hammaslääkäri, labra, ekg. Kontrollit niissä. Oliskohan silmälääkärikin tänä vuonna, joka toinen vuosi on sekin. Suvussa perinnöllisiä silmäsairauksia, ennakointi tärkeää.
Mukavaa Uutta Vuotta kaikille, annetaan pakkasen paukkua nurkissa ja nautitaan raikkaasta ilmasta ja puhtaasta lumesta.
Taxi?