Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Toinen puoli minussa sanoo, että ole kiitollinen, että saat edes viettää joulua nyt. Silti minä olen vaan niin väsynyt tähän elämääni monesti. Toivon, että tämä olisi jotain, josta saisi lomaa tai vapaata. Sitten ehkä jaksaisi paremmin taas. Silti eihän se niin mene ja nyt vaan toivoisin näiden päivien menevän ohi. Vietän mitä vietän, mutta ajatus on muualla. Ainakin tiedän sen, että pitää edes yrittää olla kiitollinen. Olenkin, mutta olen myös hyvin väsynyt. Kaikin tavoin.
Jouluaatto oli ihanan rauhallinen. Joulupäivällisen sijasta söin joululounaan ja sen jälkeen saikin vaan katsella telkkaria ja ulkoilla koiran kanssa. Tänään iltapäivällä siskoni tulee katsomaan mun luokse yhden leffan, mutta muuten ei mitään erityistä ohjelmaa. Paitsi tietty koiran kanssa ulkoilut.
Mites muiden jouluaatto sujui?
Meillä tosi rauhallista- eipä juurikaan poikennut tavallisesta päivästä. Kävelyllä ja kaupassa ennen joulurauhan julistusta.
Ruokana toki jouluista laatikoineen. Kuistille sytytettiin kynttilät kuolleitten läheisten muistoksi.
Joulua kuitenkin yritettiin viettää äitini kanssa niin kuin ennenkin. Lähinnä meilläkin joulu näkyy vain syömisissä ja koristeissa. Me syömme lohta (eri ns lohilaatuja) ja laatikoita monta päivää. Rosollin teen itse. Tyylillä kaikki syödään ja mitään ei haaskata. Sitten teen bataattilaatikon itse ja sen kanssa sitten jotain toista kalaa ehkä. Sitten joulutorttuja ja pipareita syötiin. Taatelikakun teen myöhemmin.
Eilen oli melko vaikea päivä itselläkin silti ja tunnelma ei ollut kovin hyvä. Minäkin päätin vaan jouluyönä siivota koko saunan. Uutena juttuna pohdin onko nenäni sittenkin murtunut tuosta sivulta ylempää. Ensihoito väitti ettei ole ( en tiedä hoidon tasosta) , mutta verenvuotoa oli ja nyt muistutan "pandaa" sekä nenän toinen puoli naksuu sekä tuntuu kuin irtonainen "pala". Näin kai lääkäriin pitää varata aikaa, mutta se on oma operaationsa täällä päin ja aikoja vähän.
Tänään on ollut parempi päivä. Hieman fiiliskin taas rauhoittunut. Käytiin hevosia katsomassa. Silti olen edelleen ollut vihainen itselleni, koska en ollut valpas tuolloin. Toisaalta kai kaikki oli kuin joku ikävien sattumien summa. Täälläkin on se yli 10 vuotta oltu ja ajokelit mitä sattuu monesti. Ojissa käyty pari kertaa, mutta ilman mitään sen enempää ja autot pysyneet lähes ehjinä. Nyt sitten ei ja vieläkin harmittaa niin paljon tuo kaikki.
Minä olen siinä mielessä huono ihminen, että suren autoa, koska autot on meillä lähes sillä periaatteella aina, että se ajetaan loppuun saakka. Näin itselleni on tämän kaiken keskellä kova paikka sekin, että tuosta on edelleen korjaus kuluja maksamatta ja täysin kunnossa oleva auto. Näin se on kova paikka menettää se nyt. Joku rikkaampi ihminen nauraa varmaan tätäkin. Onhan typerää kai miettiä tätäkin asiaa, mutta harmittaa itseäni ainakin.
Ei meillä ollut sellaista vakuutusta mikä korvaa korjauskuluja tai että saisimme rahaa ns takaisin autoon liittyen. Ja isänihän auto tuo on. Onneksi hän otti nyt kaiken melko hyvin. Nyt yritetään saada äidilleni auto jostain halvalla, kun on sitten minun autoni varassa nyt. Kirjoitan taas aivan liikaa tästä, mutta asiat mielessä ja puolustuksena en ole täällä paljon käynyt.
Karl-Erik Taukar - Segased lood
(jouluna 2016 asuin kämpässä nro 1 täällä koirani kanssa ja kuuntelin tätä paljon, muistoja tuli mieleen)
Korjaus edelliseen, biisi liittyikin jouluun 2015. Näin asiat unohtuu jo mielestä ja eri joulut sekoittuu toisiinsa.
Ollut ihana joulu, jää hyvänä muistoihin. Kiitos läheisilleni.
Minkälainen on tuo hovimestarin kastike ?
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen on tuo hovimestarin kastike ?
Hovimestarinkastikkeeseen tulee makeaa sinappia (itse käytin Pirkka parhaat Konjakkisinappia, mutta mutukin makeat sinapit käy), valkoviinietikkaa, sokeria, suolaa, mustapippuria, ruokaöljyä sekä tuoretta tilliä. Ensin sekoitetaan nuo muut aineet keskenään ja sitten sekoitetaan ruokaöljy vähitellen sekaan samalla vatkaten seosta niin, että öljy sekoittuu muihin aineksiin tasaiseksi massaksi. Lopuksi sekaan silputtu tilli. Oikein hyvää graavin tai kylmäsavustetun kalan kanssa.
Eilenkin oli kiva päivä. Siskoni kanssa katsottiin parin tunnin leffa ja sen jälkeen vielä 3 tuntia juteltiin kaikenlaista. Kuulin häneltä, että taloyhtiössä menossa oleva ilmanvaihtokoneiden remontti ei sittenkään tarkoita, että koko tuo jääkaappi-pakastinyhdistelmän kokoinen härveli vietäisiin pois ja kannettaisiin samanlainen järkäle sisälle. Ilmeisesti vain sen "kaapin" sisällä olevat osat vaihdetaan uusiin. Siskoni lupasi vielä varmistaa, että homma menee just noin. Jos tosiaan näin, niin tämä on mulle ihan loistava uutinen! Mä kun en ole nyt kotonani jatkanut muita remontteja ja hommia, koska olin kuvitellut, että yläkerran käytävällä ei saa olla mitään tavaraa, koska muuten sitä "kaappia" ei saa tuosta kuskattua. Ja voidakseni jatkaa yhden huoneen remonttia, mun pitäisi saada siirtää tavaraa sieltä yläkerran käytävälle. Arvion mukaan mulle toi taloyhtiön remppa tulee joskus maaliskuussa ja koska nyt olen tällainen nivelreumainen kanantaluttaja, niin mulla menee aikaa siihen, että saan yleensäkään siirrettyä tavaroita yläkerran käytävälle ja oma aikansa sitten siihen, että saan ne siitä pois. Tietenkään en voi koko käytävää tukkia tavaroilla - enhän mä pääsisi itsekään sitten edes makuuhuoneeseen - mutta nyt vaikuttaa siltä, että vo isinkin aloittaa homman melkein vaikka heti.
Toinen kiva juttu oli, että kun siskoni on ihan hurahtanut kaikenlaiseen aasialaiseen - ruokaa myöten - niin hän on valmis ottamaan kaikki mun kiinalaiset ja japanilaiset astiani. Mulla on niitäkin vaikka kuinka paljon, joten saankin lisää kaappitilaa astioille. Astioiden määrää aion kyllä muutenkin vähentää, koska en enää järjestä mitään sukujuhlia.
Eilen tapahtui vähän ikäviäkin asioita, mutta ei suoranaisesti mulle eikä niistä siten sen enempää.
Onks tää vanha ketju palautettu takaisin?
Aurinko paistaa, +2 eikä onneksi lunta. Ihana vihreä joulu.
Tapaninajelulta tultiin kotiin syömään. Ruokaa riittää :)
Tilasin Youtube Premiumin ilmaiskk:n, tykitän vanhaa räppiä naapureiden iloksi. Tosin talossamme asuu niin paljon böndejä ja ne lähtee landelle sukuloimaan, saa kerrankin heittää nupit kaakkoon ilman, että joku valittaa metelistä! Lopetan kyllä viimeistään kympiltä, siihen asti
UMPPA UMPPA UMPPA UMPPA JEEEE
Viimeiset päivät mieli on ollut musta ja on ollut vaikea nousta edes sängystä ylös, mutta niinkin pieni asia kuin aamukahvi sai sängystä ylös. Ennen joulua sain tietää, etten taaskaan saanut hakemaani työtä. Työttömänä noin puoli vuotta ja se vain iski nyt, että en ehkä enää koskaan pääse töihin. Kohta keski-ikäinen ja työvuosia paljon jäljellä, mutta työttömiä ja hakijoita paljon. Kävi jo itsetuhoiset ajatuksetkin mielessä, mutta vielä täällä. Eniten ahdistaa taloudellinen tiukkuus, entinen töypaikka lähti alta esihenkilön kiusaamisen vuoksi, jonka vuoksi jouduin pakkomuuttamaan edullisempaan asuntoon kesällä. Elämä ei ole reilua. Enää ensi vuosi ja tipun työmarkkinatuelle tai mikä yleistuki silloin onkaan. Silloin se taloudellinen taistelu vasta alkaakin - pelottaa jo valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Viimeiset päivät mieli on ollut musta ja on ollut vaikea nousta edes sängystä ylös, mutta niinkin pieni asia kuin aamukahvi sai sängystä ylös. Ennen joulua sain tietää, etten taaskaan saanut hakemaani työtä. Työttömänä noin puoli vuotta ja se vain iski nyt, että en ehkä enää koskaan pääse töihin. Kohta keski-ikäinen ja työvuosia paljon jäljellä, mutta työttömiä ja hakijoita paljon. Kävi jo itsetuhoiset ajatuksetkin mielessä, mutta vielä täällä. Eniten ahdistaa taloudellinen tiukkuus, entinen töypaikka lähti alta esihenkilön kiusaamisen vuoksi, jonka vuoksi jouduin pakkomuuttamaan edullisempaan asuntoon kesällä. Elämä ei ole reilua. Enää ensi vuosi ja tipun työmarkkinatuelle tai mikä yleistuki silloin onkaan. Silloin se taloudellinen taistelu vasta alkaakin - pelottaa jo valmiiksi.
Näinpä. Ei tää työttömyys ole herkkua näinä päivinä. Ennen jos määräaikainen työ loppui, niin olin varmaan 4 kuukautta työttömänä ja sitten sain uuden työn. Nyt ei sitten millään saa uutta työtä, haastatteluita takana 26 ja hakemuksia 146. Ei mitään järkeä. Sitten koittaa tässä jotain joulua viettää, vaikka mieli huono, eikä tätä työttömyyttä muut ymmärrä jos ei ole itse työtön näinä aikoina. Nythän on lama menossa. Kuumeisesti mietin, että lähdenkö ensi vuonna ulkomaille töihin, mutta pelottaahan se etenkin tällä ralli englannilla jota Suomessa tottakai aina haukuttu, eihän täällä osata kannustaa.
Vierailija kirjoitti:
Lepää rauhassa Ukkometso
Kuuntelin nyt vuorostani Pate Mustajärven kappaleita; niin ne muusikoiden rivit harvenee.
RIP
Myrsky tulossa, täällä jo kovia tuulen puuskia.
Kävin siskoni luona illansuussa glögillä. Nyt on joulukuusi pystyssä ja ketjun neuvojen mukaisesti laitoin latvatähden ennenkuin nostin kuusen pystyyn. Aamulla sitten muu koristelu. Kananmunat on keitetty, hovimestarinkastike tehty, samoin piparjuurikastike riimihärälle ja sitten tein vielä tonnikalamössön, jolla täytän pieniä ruiskuppeja. Vielä mietin, kuorisiko perunat ja laittaisi yöksi kylmään veteen vai kuorisiko vasta huomenna, Ehkä jätän sen huomiseen. Kohta iltalenkille koiran kanssa.
Rauhallista Joulua!
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/