Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Katsoin Samuli Edelmanin laulamia virsiä äsken ja sain kuningasidean: poutasää -> laitanpa ulos nuotion ja makkaraa tulille, puoliso kotiutuu kohta. No, nuotio ei pal minua lämmitä, paksu toppatakki on ja hanskat. Pitäis olla hattu, kaulaliina ja vaik pilkkihaalarit. Makkarat kyl kuumenee ja kyytipoikaolut viilenee. No, tää on elämää
Kiitos Kaikille Tarinoista, onkos kellot käännetty?
Sopuisaa sukkasunnuntaita
N63
Päivän riimi M31:lle, ja muillekin
Tulee hyvä mieli
Ei pala kieli
Makkaraa paistelen
Ja koht'sillään maistelen
Joutsenet rääkyy ja lentää
Minne mahtaa entää?
Hah, olenpa pöhkö (eihän uskois, et 63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on nyt liian hyvä olla.
M31
Miten mukava kuulla että maljasi on ylitsevuotavainen.
Taitaa olla minunkin, kuuntelin eilen illalla musiikkia tuntikaudet.
Musiikki, linnut, lemmikit, liikkuminen, maukas ruoka (ja kenties joskus vielä ulkosaunan lämmitys)
:)
Yleensä se hetkessä eläminen parantaa mielialaa ja luonnollakin on suuri merkitys hyvinvointiin. Eilen niin rento olin mieleltäni, kuin vaan voin olla.
Eipä olot yön jäkeenkään ole paljoa muutuneet. Lähdin porukoilleni kävellen ja taas reittiä pitkin jossa nään hevosia ja joutsenia. Tällä kertaa vain yhden hevosen näin.
Porukoilla lettua poskeen ja vähän karkkiakin sen jälkeen söin. Voisipa elämä aina olla näin rentoa.
M31
Vierailija kirjoitti:
Katsoin Samuli Edelmanin laulamia virsiä äsken ja sain kuningasidean: poutasää -> laitanpa ulos nuotion ja makkaraa tulille, puoliso kotiutuu kohta. No, nuotio ei pal minua lämmitä, paksu toppatakki on ja hanskat. Pitäis olla hattu, kaulaliina ja vaik pilkkihaalarit. Makkarat kyl kuumenee ja kyytipoikaolut viilenee. No, tää on elämää
N63
Tulee hyvä mieli
Ei pala kieli
Makkaraa paistelen
Minne mahtaa entää?
Kuulostat tosi nuorekkaalta.
Jopa idea nerokkaalta,
kun nuotilla vietät aikaa.
Toivottavasti laulu raikaa.
Luonnossa hetki on kuin taikaa.
Vaatetta pois päältä ja....
.... ottakaa rennosti (jos vain kevyemmillä vaatteilla tarkenee)
M31
Hmm😋
Filee viipaleita, makkaroita, halloumia ja parsaa kinkkuun käärittynä menee just grillattavaksi. Salaattia ja oluttakin on. Toscapäärynää on jälkkäriksi.
Täällä porukoilla on hyvät eväät.
Tämä pääsiäinen nostaa soittamishalujani, sillä kitarakin on tarttunut pitkästä aikaa käsiini.
M31
Vierailija kirjoitti:
N63
Tulee hyvä mieli
Ei pala kieli
Makkaraa paistelen
Minne mahtaa entää?
Hyvä riimi 😄 ikä on vaan numeroita. N65
Ruokalevolla vietän nyt aikaa. Olutta join tässä ja koiruus ja sisko vetää sikeitä toisella sohvalla.
Oli sitä valkkariakin ruokaillessa. Voisin kohta viedä pullot kauppaan.
Sitten kliseisesti kysyn:
Miltä se teidän päivä maistuu?
M31
Päätä pakottaa. Kalsaripäivä. Pääsiäiskokon haju nokassa pyörii.
Eikä kaapissa edessä loikkaria
Vierailija kirjoitti:
Huonosti. Yläkertaan muutti, tietenkin pyhien aikana, uusi naapuri. Kolinaa, meteliä, pauketta, hissi huutaa tauotta. Koira haukkuu, välillä kuulostaa siltä kuin kaataisi suoraan tavaraa laatikosta lattialle tai hakkaisi hyppynaruilla lattiaa :D Tänä aamuna alkoi imuroimaan klo 08:30. Muuten ok mutta on pyhäpäivä JA yöllä siirrettiin kelloja tunti eteenpäin, meikäläisen kroppa kun on siis entisessä ajassa vielä niin kello ollut vielä sian pierun vertaakaan. Eikö nyt olisi voinut odottaa edes sen imuroinnin kanssa tunnin-kaksi ? Sitä vinkunaa ja kitinää kun eestaas hankaa kuluneella suulakkeella ei kestä pirukaan, etenkään aamutuimaan. Huomasin myös että uusi asukas on armoton kanta-astuja, tömistää kuin norsu edestakaisin pitkin kämppää koko ajan. V***u !
Mietin että taidanpa aloittaa uuden harrastuksen. Pianoa tai saksofonia olisi kiva kokeilla. Harjoitukset voin ajoittaa koko talon riemuksi lauantai- ja sunnuntaiaamuihin klo 7. Myös klo
Onneksi asun maalla omakotitalossa
Hups, tulipa väärin kirjoitettua: "parsaa kinkkuun käärittynä"
Eiköhän se ole kinkkua parsaan käärittynä.
Oli myös makkaroiden rinnalla chorizoita myös ruokailessamme.
Juotiin äsken kahvit ja syötiin valion kuningatarjäätelöä. Ostin sen samalla, kun vein pullot.
Mitäköhän vielä tulee syötyä? Ehkä kotiin päästyäni korkkaan viinipullon 🍾
M31
Suunnittelen matkaa ulkomaille, en vaan just tiedä minne lähtisin. Mämmiä aloin syömään niin jäässä. Eilen kyläluutana.
M31: Hauska sattuma, minullakin on kitara, joka ei ole huomiotani saanut herran aikoihin. Voi olla että moniin vuosiin. Olen tykännyt kitarastani aikoinaan aivan sikana ja olen sillä säestänyt itseäni. Harrastan edelleen laulamista, mutta säestäminen on jäänyt. Minulla on täällä omia yksityisiä karaoke-häppeninkejä. Laitan kissat ulos siksi aikaa...en halua syyllistyä eläinrääkkäykseen.
Taidan mennä huomenna kitaraani moikkaamaan. Jos kaikki kielet ehjinä, viritän sen ja kokeilen vieläkö se antaa minulle soinnut johonkin lauluun.
Näin joutsenen tänään ja päätin siitä täällä mainita, olenhan lintuihminen. Olin pihatöissä ja alkoi kuulua helposti tunnistettavaa torven toitotusta naapurimäen suunnasta. Pysäytin heti tärkeät työni ja jäin odottamaan milloin tuo äänentuottaja ehtii näköpiiriini.
Nostin katseeni taivasta kohti (mikä ihana suunta) ja pyysin joutsenta kaartamaan läheltä pihaani, jotta saisin sen toivottaa tervetulleeksi näihin maisemiin. Se kuuli pyyntöni ja lensi hyvin läheltä ylitseni, toitottaen tervehdystään sekin. Sureksin vähän kun näin että se oli yksin, mutta se vastasi surkutteluuni että hän oli vain jäänyt toisten seurasta jossakin matkan varrella, suustaan kiinni jonkin toisen pitäjän joutsenen kanssa ja oli nyt etsimässä alkuperäisiä lentokavereitaan.
Huikkasin vielä sen perään että mielellään näkisin niiden porukan asettuvan lähilammen kesäasukkaiksi.
Mikään ääni ei ole kesäyönä kauniimpi kuulla kuin joutsenen lentoonlähtökiihdytysläpsytys lammen pinnassa. Ja kaikki ne asiat, mitä ne kertovat toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
M31: Hauska sattuma, minullakin on kitara, joka ei ole huomiotani saanut herran aikoihin. Voi olla että moniin vuosiin. Olen tykännyt kitarastani aikoinaan aivan sikana ja olen sillä säestänyt itseäni. Harrastan edelleen laulamista, mutta säestäminen on jäänyt. Minulla on täällä omia yksityisiä karaoke-häppeninkejä. Laitan kissat ulos siksi aikaa...en halua syyllistyä eläinrääkkäykseen.
Taidan mennä huomenna kitaraani moikkaamaan. Jos kaikki kielet ehjinä, viritän sen ja kokeilen vieläkö se antaa minulle soinnut johonkin lauluun.
Mä en ole kitaralla sointujen soittaja, vaan mä soitan sillä melodioita. Esim. Myrskyluodon Maija, The Godfather tunnari, Harry Potter tunnari ja Dallas tunnari.
Mä en ole yhtään mieltynyt lauluäänestäni, joten näin tykkään soitella kitarallani. Melodioihin en ainakaan kyllästy, kun ainakin 100 kappaletta osaan soittaa siis sillein kappaleiden ytimet vain soitettuna.
Tänään heräsin kuudelta ja tietenkin herätyskelloon. Laitoin pyykkiä pesuun ja katson nyt Schindlerin listaa. Sitten liikenteeseen ja porukoilleni.
M31
Noi joutsenethan liikkuu välillä itsekseen.
Emo on poikasten kanssa ja toinen lentelee jossain ja sitten myöhemmin taas tulee kotiin poikasten luo. Porukoille matkatessani huomasin tämän ja mökillä sama juttu.
En tiedä mitä ne joutsenet tekevät, kun joutsen lentää pois ja palatessa huutaa, kuin esterin pieru.
M31
Hyvää huomenta. Juuri äsken kuului täälläkin joutsenen ääni ulkoa, kun tässä heräilen uuteen päivään. Mukavaa päivää teille kaikille.
Mukavan pilvistä on ollut pääsiäisenä.
Mukavaa myös, että pääsiäinen on kohta ohi ja normaali elämä pääsee jatkumaan!
Hämmästyin kun huomasin että kuukausi on vaihtunut. Vähän ironista, että toinen pääsiäispäivä onkin aprillia...
Säätiedotteen mukaan tulossa kaatosadetta usean tunnin ajaksi. Muodostuuko siitä tulva tänne mäkeni päälle?
Kellariin on ainakin tiedossa valuvesiä. Laitan pumpun töihin. Jos se ei pelitä, niin pitänee kiroilla taas kuin lappalainen, sehän tapaa auttaa kaikkeen pelittämättömyyteen.
Huomenta. Tässä vielä pedissä pötkyilen ja plärään tätä palstaa.
Mukava fiilis, koko viikko vielä lomaa! Meinasin laittaa kohta saunan lämpiämään ja jotain hyvää ruokaa pitää suunnitella tälle päivää. Ihana vaan olla! Mukavaa viikkoa muillekin!
Kohta Cafe regatalle vaikka sää onkin aika pilvinen ja fiilistelemään ihanaa sunnuntaita, tuoksuja ja kevään ääniä. Sitten karkkikaupan kautta kotiin, välillä toki pysähdyn Nihtisillan mäkkärissä. Helppo elämä, rikas isä ja koira kuten eräässä laulussa sanotaan no, minulla ei ole kumpaakaan enää nutta idea .