Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22501)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ai Ap, pahalta näyttää jo.
Oletko oikeasti hakenut apua tuohon pakkomielteeseesi ap:tä kohtaan, täytyyhän sun itsekin tajuta, miten vainoharhainen olet.
Tajuathan? On se täällä niin monen ihmisen kynästä sulle kerrottu. Ja usein. Toipumista ja voi hyvin.
Tämä on minun harrastus. Joku bongaa lintuja, minä bongaan D:n valheita. Joku käy festareilla, minä käyn palstalla. Ja täytyy minun kuluttaa aikaani työpaikalla, samalla voin tarkkailla monta asiaa. Ehei, en lopeta. Harrastuksia pitää olla ja tämä on hyvin vuorovaikutteista ja nautin haasteista.
Okei.
Mutta olethan huomannut, että valehtelet Ap:n asioista? Syytät häntä kirjoituksista, mitä muut kertoo kirjoittaneensa. Syytät häntä lukuisista nimimerkeistä, mitkä eivät pidä paikkaansa.
Solvaat häntä ja muitakin erittäin rumilla nimillä.
Yrität 'emännöidä' täällä ja ohjata keskustelua. Teet juuri sitä, mistä muita syytät.
Miksi ihmeessä? Kerro.
"Tuukka kertoo, että Olgalla ei ollut erityisiä toiveita kuoleman jälkeisiin järjestelyihin tai ainakaan näistä aiheista ei kotona puhuttu.
Mehän ei koskaan oikeastaan puhuttu tästä vaihtoehdosta, koska me ei siihen uskottu tai me haluttu ajatella, että se kävisi. Me koetamme nyt arvata, mitä ne viimeiset toiveet ovat."
Jotenkin mietin tässäkin, että vaikka kuinka ihminen tietysti haluaa monesti pitää kiinni viimeiseen asti ajatuksesta, että hän selviää niin eikö esim läheisten olisi parempi tietää toisen tahto ja toiveet kuitenkin? Samoin eikö esim lastenkin kannalta olisi parempi, että voitaisiin myös puhua siitä, että jos vanhempansa ei selviäkään ja olisi tavallaan lupa sanoa se ääneen ja ajoissa käsiteltäisiin myös sitä vaihtoehtoa. Samalla en tarkoita ilkeästi kirjoittaa vaan mietin asiaa ja sitä miten itse asiaa ehkä käsittelisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako hullulle antaa huomiota vai jatkaa huomioimatta häntä?
Vaikea kysymys. D kyllä kehuu itse itseäänkin usein. Haluaa huomiota. Kannattaa konsultoida lääkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kysymys. D kyllä kehuu itse itseäänkin usein. Haluaa huomiota. Kannattaa konsultoida lääkäreitä.
Mutta jos mikään huomio ei riitä? Ääretön kiitoksen ja huomion halu? Narsistinen itsekorostus?
Olen ollut täältä nyt poissa monia päiviä ja kun palaan niin jatkuu sama aihe loputtomana virtana ja tuntuu kuin en olisi ollut pois päivääkään. Kysyn olisiko aika vaihtaa levyä. Siihen asti kiitos ja hei. En ihmettele jos ei innosta kirjoittaa enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ai Ap, pahalta näyttää jo.
Oletko oikeasti hakenut apua tuohon pakkomielteeseesi ap:tä kohtaan, täytyyhän sun itsekin tajuta, miten vainoharhainen olet.
Tajuathan? On se täällä niin monen ihmisen kynästä sulle kerrottu. Ja usein. Toipumista ja voi hyvin.
Tämä on minun harrastus. Joku bongaa lintuja, minä bongaan D:n valheita. Joku käy festareilla, minä käyn palstalla. Ja täytyy minun kuluttaa aikaani työpaikalla, samalla voin tarkkailla monta asiaa. Ehei, en lopeta. Harrastuksia pitää olla ja tämä on hyvin vuorovaikutteista ja nautin haasteista.
Okei.
Mutta olethan huomannut, että valehtelet Ap:n asioista? Syytät häntä kirjoituksista, mitä muut kertoo kirjoittaneensa. Syytät h
Miksi minä sinulle kertoisin? En minä ole ketjun päätähti. Anna D:n valon loistaa, valopilkuttaa. Siitä hän elää.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut täältä nyt poissa monia päiviä ja kun palaan niin jatkuu sama aihe loputtomana virtana ja tuntuu kuin en olisi ollut pois päivääkään. Kysyn olisiko aika vaihtaa levyä. Siihen asti kiitos ja hei. En ihmettele jos ei innosta kirjoittaa enää.
Tämä on pelkkä riitelypalsta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkokysymys äskeiseen:
Miksi väität toistuvasti, että D kehuu itseään, muut ei mitään sellaista huomaa. Monet on, minäkin olen ärtynyt siitä, kun monien jutut laitetaan virheellisesti aloittajan piikkiin.
Jos olet niin fiksu, kuin luulet, huomaisit kyllä.
Ja vielä yks juttu: tuletko iloiseksi, kun kirjoittelet höpöjä, tuletko erittäin onnelliseksi, kun solvaat toisia ja haukut rumilla nimillä? Miksiköhän sinusta tuli tuollainen?
Alusta asti ketjua seurannut
Ps Sinäkö spämmäsit yhtä riviä sivu kaupalla aikoja sitten, silloin kun häiriköinti oli satunnaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on Doris nyt?
Äikkäopen Tylsissä kuulumisissa häiriköimässä ja kirjoittamassa lapsellisia herjoja. Erottuu porukasta sivistymättömyydellään. Samoja kuulumisia jankkaa, suihkussakäymistä ja pyykinpesua, raukka. Nolaa itsensä.
Jaaha. Tämä kommentti paljasti sinusta itsestäsi todella paljon. Miten pitkälle voi intohimossaan jotain anonyymiä keskustelijaa kohtaan mennä? Olet sairas. Kirjoitat Doriksen nimissä paskapuheitasi ja ne ei poistu. Minä aijon ilmiantaa moderaattorin nyt. En tee sitä tälle alustalle, vaan otan yhteyttä Sanomaan toista kautta. Kellon ajat ja viestit talteen. Tehkää muut samoin, jos haluatte, että tämä typerä jankutus loppuu!
Kiitos vinkistä. Teen samoin.
Ja saat kejun taas lukittua? Hyvä, tee se. Kahdesti lukittu jo. Laittomuuksien vuoksi lukittiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkokysymys äskeiseen:
Miksi väität toistuvasti, että D kehuu itseään, muut ei mitään sellaista huomaa. Monet on, minäkin olen ärtynyt siitä, kun monien jutut laitetaan virheellisesti aloittajan piikkiin.
Jos olet niin fiksu, kuin luulet, huomaisit kyllä.
Ja vielä yks juttu: tuletko iloiseksi, kun kirjoittelet höpöjä, tuletko erittäin onnelliseksi, kun solvaat toisia ja haukut rumilla nimillä? Miksiköhän sinusta tuli tuollainen?
Alusta asti ketjua seurannut
Ps Sinäkö spämmäsit yhtä riviä sivu kaup
Oletko sokea? Etkö näe narsistista itsekehua? En siedä valehtelua enkä varastelua ja huijaamista. Totuudesta tulen onnelliseksi. En ole spämmääjä. Se oli joku muu. Oletko oikeasti tuhlannut neljä vuotta elämästäsi tällaisessa ketjussa? Mä sentään teen tätä työajalla.
Jollain on pahasti luetunymmärtämisvaikeuksia. Siis pahoja. Niistäkin häirikkö muita syyttää, mutta itsellään on usein niitä. Tai tolkuttoman huono muisti. Tai molemmat.
Samoja asioita jankuttaa, ihan sama vastaako joku niihin asiallisesti vai ei. Jankutus jatkuu.
Mikään järkisyy ei käännä mörrin päätä. Miksi?
On oman totuutensa vanki, olevinaan fiksukin palstapoliisi. Omasta mielestään kai onkin. Monet, monet on tosin eri mieltä.
Täällä onneksi nähdään hänen lävitseen, mutta kummastusta tosiaan herättää, miksi kyllästymiseen asti paasaa samaa agentaa.
Se on niin noloa, säälittävää, lapsellista
Sori Mörri, mä en vaan tajua, voitko avata?
Haluatko oikeasti tappaa tämän ketjun?
Vierailija kirjoitti:
Jollain on pahasti luetunymmärtämisvaikeuksia. Siis pahoja. Niistäkin häirikkö muita syyttää, mutta itsellään on usein niitä. Tai tolkuttoman huono muisti. Tai molemmat.
Samoja asioita jankuttaa, ihan sama vastaako joku niihin asiallisesti vai ei. Jankutus jatkuu.
Mikään järkisyy ei käännä mörrin päätä. Miksi?
On oman totuutensa vanki, olevinaan fiksukin palstapoliisi. Omasta mielestään kai onkin. Monet, monet on tosin eri mieltä.
Täällä onneksi nähdään hänen lävitseen, mutta kummastusta tosiaan herättää, miksi kyllästymiseen asti paasaa samaa agentaa.
Se on niin noloa, säälittävää, lapsellista
Sori Mörri, mä en vaan tajua, voitko avata?
Haluatko oikeasti tappaa tämän ketjun?
Jankkaus on ketjun teema. Samoja tapahtumia ja juttuja, jankataan jankkauksesta ja muistellaan vanhoja vääryyksiä. Siis jankataan. Sinä jankkaat. Minä jankkaan. Hän jankkaa. Ymmärsitkö? Mitä sinä tänään jankkaat?
Lainaus ei onnistu pitkään ketjuun:
Sinä, joka aamusta iltaan täällä olet, työajalla.
Minä käyn kerran, pari viikossa vilkaisemassa ketjun, kirjoitan joskus. Nykyään jatkuvan riitelyn vuoksi harvemmin.
Jos kirjoitin: 'Alusta asti ketjua seurannut' ei se tosiaan tarkoita vuosikausien 'päivätyötä', niinkuin sulla. Keväisin, kesäisin olen pitkät viikot pois somesta. Muuten silloin tällöin luen.
Mutta ketjua seuranneena huomaan todella, että kirjoitat valheita, ilman mitään perusteita.
Tuo on raivostuttavaa. Ja haukkuminen.
Vierailija kirjoitti:
"Tuukka kertoo, että Olgalla ei ollut erityisiä toiveita kuoleman jälkeisiin järjestelyihin tai ainakaan näistä aiheista ei kotona puhuttu.
Mehän ei koskaan oikeastaan puhuttu tästä vaihtoehdosta, koska me ei siihen uskottu tai me haluttu ajatella, että se kävisi. Me koetamme nyt arvata, mitä ne viimeiset toiveet ovat."
Jotenkin mietin tässäkin, että vaikka kuinka ihminen tietysti haluaa monesti pitää kiinni viimeiseen asti ajatuksesta, että hän selviää niin eikö esim läheisten olisi parempi tietää toisen tahto ja toiveet kuitenkin? Samoin eikö esim lastenkin kannalta olisi parempi, että voitaisiin myös puhua siitä, että jos vanhempansa ei selviäkään ja olisi tavallaan lupa sanoa se ääneen ja ajoissa käsiteltäisiin myös sitä vaihtoehtoa. Samalla en tarkoita ilkeästi kirjoittaa vaan mietin asiaa ja sitä miten itse asiaa ehkä käsittelisin.
Mä luulen, että tuollaiset asiat ei tule mieleen kovin nuorena. Ne tulee ehkä mieleen vasta sitten, jos saakin jonkun syövän tms. Mutta siinä vaiheessa hautaustoimien yms miettiminen tuntuu tosi pahalta ja vähän sellaiselta, että ikäänkuin luovuttaisi. Ja siksi niitä ei siinä vaiheessa haluta ajatellakaan saati että niistä kerrottaisiin läheisille. OIkeastaan tuollaisessa kriisissä omaiset ei välttämättä edes haluaisi kuulla mistään hautajaisjärjestelyistä, koska he niin kovin toivovat, ettei mitään hautajaisia vielä pitkiin aikoihin tarvitsisikaan järjestää. Hautaustoivomukset yms pitäisikin tehdä omaisille tiettäväksi jo silloin, kun on vielä terve. Tai sitten tehdä nk hautaustestamentti kirjallisena ja omaiset voivat lukea sen sitten toiveen jättäneen kuoltua.
Vierailija kirjoitti:
Lainaus ei onnistu pitkään ketjuun:
Sinä, joka aamusta iltaan täällä olet, työajalla.
Minä käyn kerran, pari viikossa vilkaisemassa ketjun, kirjoitan joskus. Nykyään jatkuvan riitelyn vuoksi harvemmin.
Jos kirjoitin: 'Alusta asti ketjua seurannut' ei se tosiaan tarkoita vuosikausien 'päivätyötä', niinkuin sulla. Keväisin, kesäisin olen pitkät viikot pois somesta. Muuten silloin tällöin luen.
Mutta ketjua seuranneena huomaan todella, että kirjoitat valheita, ilman mitään perusteita.
Tuo on raivostuttavaa. Ja haukkuminen.
Älä valehtele. Sähän olet ap joka jankkaa täällä ja pilaa oman ketjunsa. Miksi?
"Mä sentään teen tätä työajalla."
Ja nyt mä nauran. Töissä vauvalla vai vauvailee työajalla kaiket päivät. Molempi pahempi. Siinä varsinainen työn sankari! En kehtaisi edes anonyymilla palstalla retostella moisella.
Vierailija kirjoitti:
"Mä sentään teen tätä työajalla."
Ja nyt mä nauran. Töissä vauvalla vai vauvailee työajalla kaiket päivät. Molempi pahempi. Siinä varsinainen työn sankari! En kehtaisi edes anonyymilla palstalla retostella moisella.
Luulis nolottavan, hävetähän toi ei osaa, se on tullut selväksi!
Me seikkaillaan vauvalla kummitytön ka vuorotellen mun puhelimella. Se ei taho omallaa, kun se on niin 'noloo'. En kyl tiedä missä ketjuissa kulkee.
Tuli vaan tosta nolottamisesta mieleen.
Koko päivä sisällä. Jostakin syystä ei huvittanut kävelylle lähteä kun ei kaupassakaan tarvinnut käydä.
Huomenna pakko käydä mittauttamassa silmänpaine. Toivottavasti lääketipat ovat tehonneet.
Täälläkin toimii hyvin terveydenhoito, ei tarvi yksityiselle mennä.
Kunpa tämä ketju palaisi juurillensa- mitä itsekullekin kuuluu. Ystävällisesti ja kohteliaasti kertoen!
Et vastannut millainen kolo sinulla on? 😘