Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (21849)
Vierailija kirjoitti:
Vähän aikaa sitten kommentoin Eppu-konsertti kyselijälle, että Eput on nähty, niin puoliso soitti juuri ostaneensa liput jäähyväiskeikaille. Eli Mansen reissu tiedossa ensi elokuulle. Vielä sai yöpymisenkin kohtuu hintaan.
Montakohan lisäkonserttia on jo luvattu loppuunmyyntejä korvaamaan? Kova rutistus "pojilla" luvassa.
Hienoa, että keikat myy. Arvostan heidät todella korkealle. Joku keikka varmaan televisioidaan.
Päivän paras uutinen: Vilukas-hieho palasi puolen vuoden karkureissun jälkeen kotiin vastasyntyneen vasikan kanssa. Nyt siis Vilukas-äitilehmä. Tapahtui Rovaniemellä, juttu löytyy Ylen nettisivuilta. Nyt itkettää ilosta 🥲
Vierailija kirjoitti:
Päivän paras uutinen: Vilukas-hieho palasi puolen vuoden karkureissun jälkeen kotiin vastasyntyneen vasikan kanssa. Nyt siis Vilukas-äitilehmä. Tapahtui Rovaniemellä, juttu löytyy Ylen nettisivuilta. Nyt itkettää ilosta 🥲
Ihana uutinen:). Tästä tulee hyvä päivä.
Vierailija kirjoitti:
Routa on ajanut pors... siis lehmän kotiinsa.
Minulle tuli mukavasti jumppaa, kun siivosin vähän perusteellisemmin. Harvoin tulee musiikkia kuunneltua, nyt siivotessani kuuntelin Helmut Lotti goes Classic-cd:tä.
Lakanapyykkiäkin pesin, kohta laitan puhtaat lakanat vuoteeseen.
Lammas: kiitos routapaistivinkistä!
Pakastimessa oli sopivan kokoinen hirvenpaistipala. Eilen illalla laitoin sen leivinuuniin paistumaan foliokääreessä, aamulla otin pois. Nyt se on maustumassa mausteliemessä. Mielenkiinnolla odotamme miltä se maistuu.
Nyt kyllä maistuu päiväkahvi!
Todella surkea olo, tulin kurssilta kotiin ja tämä tyhjyys ja yksinäisyys tuntuu nytten jotenkin ertyisen pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilu kuusi tuntia meni kotimatkaan nyt kun talvirajoitukset on voimassa. Vähän sateli paikoitellen. Olipa kaunista kun koivujen latvaosat hehkuivat keltaisin lehdin.
Ruokatauko mukavasti katkaisi matkanteon. Ehkä kuukauden päästä taas kakkoskotiin menemme.
En voi kuin ihmetellä tuota vouhkaajaa salaliittoteorioineen ja vainoharhoineen D:n liittyen. Onko hän ikinä kertonut omia kuulumisiaan?
Nyt unten maille riemukkaille.
On kyllä pitkä matka kakkoskotiin. Ei tulis läjdettyä kovin usein reissuun.
Ostimme tuon kaksion synnyinpaikkakunnaltani ajatellen että se on sopivasti melkein puolessa matkassa Lappiin mennessä levähdyspaikkana.
Pari kertaa sen jälkeen on niin kauas tullut mentyä mutta ihan mukava käydä tutuissa maisemissa kuukauden- parin välein.
Tänään kävellen kauppa- ja kirjastoreissu pienessä vesisateessa.
Onkin kiire lukemaan, oli tullut neljä varaamaani kirjaa ja tänään tuli ilmoitus viidennestä. Kaikissa kahden viikon laina-aika.
Hyvää viikonloppua kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Todella surkea olo, tulin kurssilta kotiin ja tämä tyhjyys ja yksinäisyys tuntuu nytten jotenkin ertyisen pahalta.
Höh. Ei meillä kaikilla muillakaan ole loisteliasta elämää. Tavallista arkea ja ihan arkisia kuulumisia. Siks just on tälläsiä ketjuja, missä kysytään: Mitä Sinulle tänään kuuluu? Juuri Sinulle, kerrohan.
Ups. Hain ystävän onnikalta, poikettiin kahvilaan. Mukavaa seuraa, taas.
Ystävän kanssa viestittelyä. Hyvää Kekriä kaikille.
No, ei ehkä hyvää. Mietin itsemurhaa jatkuvasti, miettinyt jo monta viikkoa.
T. M55
Ystävä kysyi onko oikein vai väärin kustantaa kolmikymppisen tyttären ensiasunto. Mietin asiaa, arvelen ettei ole ok. Jokainen ostakoon itse asuntonsa.
Mitä mieltä?
Vierailija kirjoitti:
T. M55
Minäkin mietin. Aikoinaan. Kokeilin keittiöveitsen terävyyttä. Muistelin juna-aikatauluja, asemalle kävellessäni mietin otinko turhaan kotiavaimet mukaan. Mietin, missä joki on sulaa. Vaikea, lääkeresistentti masennus. Ect-hoito pelasti minut. Parin hoitokerran jälkeen hyräilin suihkussa, kohta hymyilinkin. Nauru löytyi. Ja värit elämään.
Minäkin selvisin, sinäkin voit.
Onnellinen, nykyään. 60+
Vierailija kirjoitti:
T. M55
Mieti vielä. Läheiset, omaiset? Mitä surua kuollessasi aiheutat? Mutta, toisaalta: tämä on Sinun elämäsi, Sinun päätöksesi. Mieti silti, kuitenkin, jospa apua olisi tarjolla? Juttelua, lääkkeitä, jotain muuta.
Mieti, olet kuitenkin nuori. Jospa elämällä olisikin jotain onnea tarjolla vielä, et voi tietää.
Tsemppiä Sinulle.
Doris tässä. Ap.
Kiitos näistä viesteistä, missä kuultaa yksinäisyys ja itsetuhoisuus.
Nämä viestit osoittaa, että tavallinen, joskin harvinainen, kysymys: Mitä Sinulle tänään kuuluu? On tarpeellinen. Tänäänkin. Yhä.
Tänne voit kertoa kuulumisesi Sinä, jolta ei kukaan kuulumisiasi kysele. Koskaan.
Minä kysyn. Kerrohan.
Pimeä tulee aikaisin, mutta olen pystynyt nukkumaan kaikista kello siirroistakin huolimatta ja fiilis myös hyvä ollut. Ehkä elämäni on ollut nyt hyvää jo pidemmän aikaa. Niin kuin joskus totesin niin olen tyytyväinen monesti elämääni sellaisena kuin se on ainakin niin kauan, kun pystyn näkemään toivoa ja valoa monissa jutuissa. Ja nyt, kun on hyvä fiilis niin se näkyy monissa jutuissa.
Kävelyllä ja ulkona olen edelleen paljon ja opintoja teen. Niiden kanssa kaikki ok, mutta vapaavalintaisia kursseja pitää vielä miettiä mitä niistä ottaisin. Olen myös melko paljon jo kaikkea suorittanut. Lähes puolivälissä olen. Olen tykännyt kyllä paljon näistä opinnoista.
Muuten ei mitään erityistä kerrottavaa minullakaan nyt. Se vain, että äidilleni kuuluu tosi hyvää ja kivut poissa olleet jo pitkään. Olemme yhdessä siis päässeet paljon kävelemään ja tämäkin itselleni tuonut iloa. Kaikki on siis hyvin.
Ocean Sleeper - Light in my dark
Vierailija kirjoitti:
Luin tästä itsekin aamulla ja mukava uutinen päivään.
Kertokaahan tavallisia kuulumisia, niinkuin aihe otsikolla on ollut kolme vuotta. Olen seurannut ketjua alusta asti, kuulun niihin, jotka tykkää alusta asti ap:n emännöinnistä. Tää oli niin erilainen vrt muihin ketjuihin. Kirjoittelen harvoin, luen päivittäin. Tykkään ketjun tavallisesta tyylistä. Täällä saa olla oma itsensä.
Nykyään ketju on muuttunut. Joku häirikkö ilkeilee, jankkaa. Maalittaa ap:tä. En tiedä kuka, ja miksi. Onko sama, joka äikänopena tyhmäilee? Vai se, joka kehuskelee vpn-yhteyksillään ja kertoo vielä palkkaa tienaavansa ällötyylistään. En ymmärrä. Enkä välitä, käyn silloin tällöin vilkaisemassa ketjua, häirikön tunnistaa parin minuutin välisestä komppauksesta itselleen. Voi polo, kellä ei muuta elämää ole. Säälittää.
Luen vain kivoja kuulumisia. Voikaa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli mukavasti jumppaa, kun siivosin vähän perusteellisemmin. Harvoin tulee musiikkia kuunneltua, nyt siivotessani kuuntelin Helmut Lotti goes Classic-cd:tä.
Lakanapyykkiäkin pesin, kohta laitan puhtaat lakanat vuoteeseen.
Lammas: kiitos routapaistivinkistä!
Pakastimessa oli sopivan kokoinen hirvenpaistipala. Eilen illalla laitoin sen leivinuuniin paistumaan foliokääreessä, aamulla otin pois. Nyt se on maustumassa mausteliemessä. Mielenkiinnolla odotamme miltä se maistuu.
Nyt kyllä maistuu päiväkahvi!
Ole hyvä vaan. Mä en saanut hirvenpaistia, joten huomenna sitten paistan poron sisäfilettä.
Tänään kävi ekaa kertaa elämässäni lapsia karkki&keppostelemassa. Onneksi mulla oli rasia Fazerin sinistä. Käytin äsken koiran iltalenkillä ja sammutin alakerrasta valot, niin ehkä ei ainakaan enempää tule Halloweenin juhlijoita, kun näyttää asunto pimeältä. Mulla on makkarin ikkunat metsään päin ja siellä ei tähän aikaan vuodesta ketään liiku. Korkeintaan joku Michael Myers.
Vierailija kirjoitti:
Ystävä kysyi onko oikein vai väärin kustantaa kolmikymppisen tyttären ensiasunto. Mietin asiaa, arvelen ettei ole ok. Jokainen ostakoon itse asuntonsa.
Mitä mieltä?
Silmiäkään räpäyttämättä ostan heti lapsilleni asunnot, jos ja kun saan rahaa.
Vähän aikaa sitten kommentoin Eppu-konsertti kyselijälle, että Eput on nähty, niin puoliso soitti juuri ostaneensa liput jäähyväiskeikaille. Eli Mansen reissu tiedossa ensi elokuulle. Vielä sai yöpymisenkin kohtuu hintaan.