Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Joku varmasti tunnistaa mut, jos kerron minkä rotuinen koira on. On pieni ja siro koira ja on niin neitimäinen persoona.
Oon nyt kotia päin kävellen matkalla ja hetki sitten näin hiiren 🐭 menevän edestäni eli taas uusi kevään merkki.
Ajattelin tässä huomenna ostavani yhteen konserttiin lipun. Halpa lippu siinä suhteessa kuinka mahtavan kuuloista musiikkia on. Kerron siitä sitten ajankohtaisemmin.
M30
Uusi iso projektini etenee suotuisaan suuntaan ja uuden oppiminen on edelleen käynnissä. Vanhakin näköjään oppii uutta, kun motivaatio on kohdallaan. Hitaasti mutta varmasti.
Monta asiaa mielen päällä, mutta yritän pysyä luottavaisena ilman etukäteismurehtimista. Se ei ole aina helppoa, kun on sellainen luonne, että asiat pyrkii saamaan päässään edes jonkinlaiseen järjestykseen.
Lapsenlapset kasvavat huimaa vauhtia, sitä on ilo seurata.
Onneksi siis on näitä ilon tuojia elämässä, tasoittavat kivasti elämää tasapainoon, kun niitä huoliakin aina tuppaa elämässä olemaan.
Aurinko tekee hyvää
Kaunista kevättä kaikille!
50+ Mummeli
Mun viikonloppu alkoi tänään ja onneksi niin. Oon aivan väsynyt ja onnekzi saan nyt nukkua seuraavana yönä pitkään. Töitä tuli tänään tehtyä oikein huolella ja mäkkisafkaa tuli syötyä työpäivän jälkeen.
Väsyttää niin, että voisin ottaa päikkärit.
Sadetra ja myrskyä hela dagen
Heräsin kuudelta. Oli jo valoisaa. Olin nukkunut peräti kuusi tuntia.
Pesin pyykin. Koneellisen keittiöpyyhkeitä, kylpypyyhkeitä ja tyynynliinoja. Kuivatin ne saunan kuistilla. Illemmalla silitin keittiöpyyhkeet ja tyynynliinat.
Leivoin 12 kpl vaniljapullia ja 4 kpl kanelipullia.
Tein pihassa jää- ja vesitöitä kahdessa vuorossa. Rasituin.
Sain raivarin tuvassa kun sotkin sukkani jauhoihin joita olin lakaistuani jättänyt läjän kihveliin. Huusin että tämä on yksi sontalato koko stnan mörskä. Ja että olen niin kyllästynyt tähän että hukun joka päivä sontaan.
Raivari ei kestänyt kauan, mutta pian oli jo seuraava tulossa.
Otin pakkasesta hernekeittoa ja laitoin hellalle kuumenemaan. Yritin jäisestä porkkanasosekuutiosta palaa soppaan laitettavaksi. En meinannut onnistua mitenkään. Kiroilin kuin merimies.
Syönnin jälkeen palasin pihatöihin. Otin vettä lampareista kolalla (imeytin lumeen saadakseni kolassa pysymään suuremman määrän vettä). Kiven viereen muodostuneesta lätäköstä otin ämpärillä saaviin.
Vein vettä ja jäätä pellon puolelle. Arvelin ettei se sieltä enää valuisi pihaan. You wish.
Kävin suihkussa. Kieltämättä ihana päästä peseytymään kun oli hionnut pihatöissä kun pieni opossumi.
Join iltateetä ja söin kaksi pullaa. Kanelin ja vaniljan.
Kaikki alkoi olla päivän osalta tehtyä, sitten muistin että saunan kuistilta on otettava kissojen makuualustoiksi laitetut matto ja makuukori tulevalta sateelta suojaan.
En pystynyt kuistireissulla kävelemään ohi vesipaikan. Otin pari ämpärillistä ja kaadoin sen menemään liiterissä olevaan hulevesialtaaseen. Siinä pitäisi olla kallistus altaan suuntaan. Voi silti olla ettei ole, ja vesi kertyy kesähuoneen alle. Sou not.
Kahden hiipan väliin kerääntynyt kattolumi ei ota loppuakseen. Vieläkin siellä on ilmeisesti satoja litroja sulamassa. Kevät on kivaa aikaa. On myös hauskaa kun torpassani on kaksi hiippaa mutta vain yksi ovi. Minulla on täällä kahden hiipan yksityinen hiippakunta.
Tekisi mieli jotakin hyvää. Ostin marketin loppuunmyynnistä viidenlaisia keksejä ja pakkasessa on Mars-jäätelöpatukoita. Suolapähkinöitäkin pussi. Jotenkin uumoilen että tulossa joltisetkin mässingit.
Itse olen keksini ostanut omilla rahoillani, joten saan syödä niitä ihan omaan tahtiini ja omiin nimiini. Keneltäkään en lupaa kysy. Eipä ole ketään jolta kysyisikään.
Ihana päivä.
Vierailija kirjoitti:
Heräsin kuudelta. Oli jo valoisaa. Olin nukkunut peräti kuusi tuntia.
Pesin pyykin. Koneellisen keittiöpyyhkeitä, kylpypyyhkeitä ja tyynynliinoja. Kuivatin ne saunan kuistilla. Illemmalla silitin keittiöpyyhkeet ja tyynynliinat.
Leivoin 12 kpl vaniljapullia ja 4 kpl kanelipullia.
Tein pihassa jää- ja vesitöitä kahdessa vuorossa. Rasituin.
Sain raivarin tuvassa kun sotkin sukkani jauhoihin joita olin lakaistuani jättänyt läjän kihveliin. Huusin että tämä on yksi sontalato koko stnan mörskä. Ja että olen niin kyllästynyt tähän että hukun joka päivä sontaan.
Raivari ei kestänyt kauan, mutta pian oli jo seuraava tulossa.
Otin pakkasesta hernekeittoa ja laitoin hellalle kuumenemaan. Yritin jäisestä porkkanasosekuutiosta palaa soppaan laitettavaksi. En meinannut onnistua mitenkään. Kiroilin kuin merimies.
Syönnin jälkeen palasin pihatöihin. Otin vettä lampareista kolalla (imeytin lumeen saadakseni kolassa
Tätä minä kutsuisin puuhakkuudeksi. Huh. Minun kellarin siivous 'kalpenee' tämän rinnalla...
Sateista, mutta ah, niin keväistä viikonloppua Kaikille
N63
En ole kerennyt tehdä mitään, kuin vain avata silmät ja pessyt hampaat.
Enkä tiedä mitä tänään tekisin.
Minulla on tänään kirjeiden ja korttien kirjoituspäivä. Muistan iäkkäitä tuttavia pääsiäiskorteilla ja muutamalle ystävälle kirjoitan perinteisen kirjeen.
Vesisadepäivä, niin hyvin joutaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tänään kirjeiden ja korttien kirjoituspäivä. Muistan iäkkäitä tuttavia pääsiäiskorteilla ja muutamalle ystävälle kirjoitan perinteisen kirjeen.
Kiitos vinkistä, voisin tehdä saman!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä, voisin tehdä saman!
Oi. Ihana ajatus, ja viikon päästä on Palmusunnuntai... virpojat liikkeellä😉
Tuli tänään Willassa käytyä ja siellä tuli nähtyä Siniverkkarimies. Meet and greet tapahtuma siellä oli. Näin hänet sattumalta, kun kävelin sen tapahtuman ohi. Enpä tiennyt häntä ennen tätä päivää. Kuulemma suosittu tubettaja on.
Sitä on keilailut keilailtu ja tarjottiin ruoatkin ravintolassa. On Erja Lyytinenkin nähty livenä ja todella kova oli. Viikolla myös May December tuli katsottua elokuvissa ja siitä leffasta en tykännyt. Ei pitäisi koskaan olla luottavainen ylikehuttuihin elokuviin.
Viikon leffalöytöni ovat: Bringing Out the Dead (1999) ja Dogman (2023).
Ihanteellinen viikko ollut ja katsokaa alas 👇 Nimimerkkini on päivittynyt.
M31
Vierailija kirjoitti:
Tuli tänään Willassa käytyä ja siellä tuli nähtyä Siniverkkarimies. Meet and greet tapahtuma siellä oli. Näin hänet sattumalta, kun kävelin sen tapahtuman ohi. Enpä tiennyt häntä ennen tätä päivää. Kuulemma suosittu tubettaja on.
Sitä on keilailut keilailtu ja tarjottiin ruoatkin ravintolassa. On Erja Lyytinenkin nähty livenä ja todella kova oli. Viikolla myös May December tuli katsottua elokuvissa ja siitä leffasta en tykännyt. Ei pitäisi koskaan olla luottavainen ylikehuttuihin elokuviin.
Viikon leffalöytöni ovat: Bringing Out the Dead (1999) ja Dogman (2023).
Ihanteellinen viikko ollut ja katsokaa alas 👇 Nimimerkkini on päivittynyt.
M31
Lämpimät onnittelut!
Olen yksinäinen, tänäänkin. Lapset ovat isiviikolla, minä kissojen kanssa yksin kotona. Heräsin kasin maissa, hetken pläräsin somea sängyssä ja nousin. Menkat olivat alkaneet, siitä se selän jomotus johtui. Istahdin kahvikupin kanssa keittiön pöydän ääreen ja koneelle lukemaan Hesaria, tein rahkasmoothien kaveriksi. Päälle rusinoita ja cashew-pähkinöitä. Muutama whatsapp-viesti kavereille ulkomaille.
Sitten päätin että siivoan lasten vaatehuoneen, kävin sukkalaatikot läpi, laitoin parittomat yhteen pussiin että voivat viedä isälleen tsekattavaksi jos sieltä löytyisi parin toinen puolikas. Sitten pienet kalsarit ja muut pussiin jotka lähtevät kiertoon tai lumpuksi. Viikkasin pyykkinarulta kuivat hyllyille, imuroin lattian.
Ja sitten tein lounasta. Otin pakkasesta kananjauhelihaa ja wokkivihanneksi, niistä tein sekoituksen, vähän pastaa siihen kaveriksi. Jääkaappi tyhjänä, kuten on tilikin, pitää käydä kaupassa sitten kun punalaputetut laitetaan esille illemmalla. Pitäis mennä kävelyllekin haukkaamaan happea, mutta toi harmaa sää ahdistaa enkä haluaisi lähteä ollenkaan ulos. Mietin samalla, että mitä herkkuja kaapista löytäisin kahvin kanssa. Istahdin sohvalle syömään lounaan, samalla katselin Yle Areenaa.
Kaverit kaikki perheittensä kanssa, kukaan ei kysy ulos tai laita viestiä. Olen itsekin lopettanut heille tekstailun, tuntunut niin pitkään yksipuoliselta. Olen tosi yksinäinen ja kaipaan elämään ystäviä ja kumppania. Hellyyttä. Varmaan ainoat kelle tänään juttelen ovat kissat ja ehkä sitten illemmalla kaupassa kassahenkilö.
Tänään kirjoitan vielä kauppalapun ja mietin miten saisin mahdollisimman paljon ruokaa 20eurolla. Aattelin huomenna valmistella itselleni ensi viikon ruoat valmiiksi.
Semmoinen lauantai täällä.
Vierailija kirjoitti:
Olen yksinäinen, tänäänkin. Lapset ovat isiviikolla, minä kissojen kanssa yksin kotona. Heräsin kasin maissa, hetken pläräsin somea sängyssä ja nousin. Menkat olivat alkaneet, siitä se selän jomotus johtui. Istahdin kahvikupin kanssa keittiön pöydän ääreen ja koneelle lukemaan Hesaria, tein rahkasmoothien kaveriksi. Päälle rusinoita ja cashew-pähkinöitä. Muutama whatsapp-viesti kavereille ulkomaille.
Sitten päätin että siivoan lasten vaatehuoneen, kävin sukkalaatikot läpi, laitoin parittomat yhteen pussiin että voivat viedä isälleen tsekattavaksi jos sieltä löytyisi parin toinen puolikas. Sitten pienet kalsarit ja muut pussiin jotka lähtevät kiertoon tai lumpuksi. Viikkasin pyykkinarulta kuivat hyllyille, imuroin lattian.
Ja sitten tein lounasta. Otin pakkasesta kananjauhelihaa ja wokkivihanneksi, niistä tein sekoituksen, vähän pastaa siihen kaveriksi. Jääkaappi tyhjänä, kuten on tilikin, pitää käydä kaupassa sitten ku
ap tässä. Nainen, 43, Uusimaa.
Ei mitään erityisen mainittavaa tänäänkään. Kuolemaa odottelen.
----------------------------------------------------------------------
Lämpimät onnittelut!
----------------------------------------------------------------------
Kiitos!
M31
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten tein lounasta. Otin pakkasesta kananjauhelihaa ja wokkivihanneksi, niistä tein sekoituksen, vähän pastaa siihen kaveriksi. Jääkaappi tyhjänä, kuten on tilikin, pitää käydä kaupassa sitten ku
Veti sanattomaksi. Touhua ja surua. Tsemppiä sinulle
N63
Täytän merkkivuosia. Sain eilen kaksi onnittelukorttia. Toinen sisaren ja toinen serkun perheeltä. Kiva, kun joku muistaa. Edesmennyt äitini osti aina minulle freesioita syntymäpäivänä. Aina kun näen niitä kaupassa, muistan hänet.
Kipeenä. Siksi luen ketjuja täällä ja alkaa vaan ahdistaa enemmän. :(