Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
2081/24139 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kysyn vakavamman kysymyksen:

Milloin viimeksi olit hautajaisissa?  Hautaus vai tuhkaus? Kerro vähän.

Itse olin 2019, ihan perinteinen hautaus, liki 90v täti.

N63

Vierailija
2082/24139 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempieni hautajaiset 2020. Tuhkaus molemmissa. Iäkkäitä olivat.  

N65

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2083/24139 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvissa suhisee vaikkei lähellä ole kaislikkoa.

Vierailija
2084/24139 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni hautajaisissa lokakuussa 2019. Vanhin poikamme kaivoi uurnalle kuopan (en tiedä, miksi ei ollut valmiina). Oli todella tunteikas hetki meille kaikille. Kahvittelut kotona perheen ja muutaman hyvän ystävän kanssa. 

Ps. Jotkut ihmettelee, miten voin asua tässä yhteisessä kodissa edelleen. No, ei minua häiritse. 

Vierailija
2085/24139 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, lisääkin saa tulla

Itken, kun kävin rakkaani haudalla, itken edelleen Kun rakkaus vaan ei riitä...

N63

Vierailija
2086/24139 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini hautajaiset n 10v sitten. Minun on vaikea muistaa elämästäni vaikeampaa ja raskaampaa päivää. Isäni hautajaiset (tuhkaus, vaatimaton pieni kahvitilaisuus) 20+ v aiemmin olivat aivan toista maata. Mitään 'showta'  hautausmaalla ei edes ollut, kun meitä uurnanlaskijoita oli vain muutama. Äitini luki Herran siunauksen. Uurnan päälle heitimme kukin vuorollamme kourallisen maata.

Äitini kuoltua kaikki meni niin kuin yleensä täällä on tapana, arkkuineen, kirkkotilaisuuksineen, virrenveisuineen. Kahvitilaisuudessa kylän väkeäkin lähisukulaisten lisäksi, papin puhe, siskoni miehen puhe, adressien lukua. Tunnelma oli jotenkin hirveän synkkä, ihmiset eivät puhuneet paljon mitään kahvitellessaan. En puhunut kenenkään kanssa, mutta onnekseni lapsenlapsistani kaksi oli paikalla, sain keskittyä kokonaan heihin.

En jaksa ymmärtää, miksi äitiäni ei tuhkattu. Hän oli ainakin minulle kertonut suhtautuvansa tuhkaukseen myönteisesti. Äidilleni hyvin rakas veljentytär kuoli melko nuorena ja hänet  tuhkattiin. Niihin aikoihin puhuin äitini kanssa asiasta ja ymmärsin että häneen oli tehnyt vaikutuksen kuolemansairaan veljentyttären kirje, jossa tämä kertoi haluavansa tuhkauksen ja oli sitä perustellut äidin mielestä hyvin myös Raamatun jakeiden kautta. Äitini oli uskovainen.

Itse en ollut päättämässä mistään, kaikki tehtiin niin kuin toiset perheessäni päättivät. Nämä ovat kaksi elämäni tärkeintä hyvästijättöä. Hautajaiset kuin kahdesta eri maailmasta. On vain ajateltava, että ne ovat olleet vain se näkyvä osa rituaaleista, kun tosiasiassa hyvästijättö ja surutyö on sydämen salassa tapahtuva asia, sivullisten silmille näkymätön.

Olen sanonut lapsilleni että äitini hautajaiset ovat viimeiset joihin osallistun. Itselleni tuhkaus, tietenkin.

Vierailija
2087/24139 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös niin, että kaikki eivät halua avautua jos on menettänyt jonkun rakkaan. 

Mulle kuuluu nyt öitä ja sanon teille hyvää yötä.

Vierailija
2088/24139 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen lähti heti maanantaina viikko huonosti käyntiin, sähköpostiin saapui ilmoitus eräästä hakemastani työpaikasta että kiitos mutta emme jatka kanssasi hakuprosessissa :/

Vierailija
2089/24139 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivää kuuluu, joka meni kaivertaessa. Koko perhe oltiin tänään koossa ja katsoin sisarukseni kanssa elokuvaa työpäivän jälkeen. Niin harvoin tulee nähtyä sisarustani. Ruokailu koko perhe koossa oli tänään hämmentävää, kun yhdessä ruokailua on vain ollut juhlapyhinä eikä edes aina sellaisina päivinäkään. Päivä oli kuin lapsuuspäivinäni loppupäivästä.

Vierailija
2090/24139 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat Kaikille

Tuo kevätaurinko on 'liian' armoton. Ikkunat!!! Pöly näkyy joka tasolla, taulujen päällä, lampunvarjostimissa, peileissä... IIK.Ostin uudet vaalean vihreät keväiset verhot, laitoin vanhat pesuun. Ikkunalaudat imuroin ja pyyhin kostealla.

Laiska se täällä töitään luettelee🙃

Pistokkaita otin kultaköynnöksestä, on mun lemppari posliinikukan kanssa. 

Miten kevät näkyy Teidän elämässä?

N63

Vierailija
2091/24139 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihan hyvää.

Aamulla aamiaisen jälkeen menin salille treenaamaan noin 90min sen jälkeen 1h hierontaa ja sitten kevyt lounas ja loppu pv rannalla palmujen alla.

Olen lähellä päiväntasaajaa Suomen talvea pakosalla, takana on 5 viikkoa, 3 viikkoa vielä jäljellä....ihanaa.

Vierailija
2092/24139 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellen olin liikenteessä ja se oli virhe. Suojatietä ylittäessäni meinasin lentää selälleni. Oli niin epätasaista maastoa, että nilkkaan alkoi sattua. Selkään alkoi sattua, kun meinasin kaatua toistamiseen. Yhtä ylämäkeäkään en meinannut päästä ylös, kun liukasta on, kuin luistinradalla.

Vierailija
2093/24139 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin äske sairaalaan, ollut koht pari h.

Pakkokuuntelua ku intialaissiivooja puhuu äänekkäästi puhelimeen, pelästyin sitä.

Kuulen myös vastapuolen äänen.

Yritän lukea kirjaa, mut väsyttää.

Vierailija
2094/24139 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanu naiselta pillua.

Vierailija
2095/24139 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin tänään sellaisen uutisen josta riemu rupesi. Jes Jes Jes.... Olen niin odottanut tätä päivää ja uskoin sen näkeväni tämän ennen pitkää. Vihdoinkin oikeus toteutui ja paha sai palkkansa. 

Lähetän terveisiä sille "ert" toksiselle ihmiselle joka sai maistaa nyt omaa lääkettään. Lensit pellolle. Toivon sinulle katkeria,  kivuliaita ja surun täyteisiä loppuelämän päiviä. Olet todella pahasti sairas persoona.

Vierailija
2096/24139 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten kevät näkyy Teidän elämässä" 

Minulle kevät tuo vähän levottoman olon. Tuntuu, että olisi energiaa tehdä mitä vaan, mutta ei oikein aina tiedä mitä tehdä. Tulee vaan hosuttua liikaakin. Ehkä sellainen vähän vaikea olo. Kaipaan jotain tekemistä paljon ja jotain mihin purkaa sitä energiaa. Jokainen ns hukattu minuutti ärsyttää. Toisaalta olen todellakin vielä kunnossa. Silti ymmärrän hyvin niitä joille valo saa aikaan jotain maniaa tms. Itselläkin aina valoisina päivinä energiaa liikaakin. Olen tehnyt opiskelujuttuja ja pelottaa ihan hukkaaminen. Pitäisi edetä niin paljon. Muutto myöhemmin keväällä. Se tuo omat juttunsa. 

Vierailija
2097/24139 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväältä todellakin tuntuu, kun lintuorkesteri heti aamuvarhasella soi. Ei edes aamusella tee mieli kuunnella kännystä musaa, kun niin upeasti linnut laulaa. 

Mielummin mä ulkona olisin, kuin täällä töissä. Tauolta kirjoittelen.

Vierailija
2098/24139 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Kaikki Naiset 🥀

Hyvää Kansainvälistä Naistenpäivää

N63

Vierailija
2099/24139 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää naistenpäivää!

Hyvä että N63 muistutit, sillä en ollut yhtään perillä mikä päivä tänään on. Pitääpä pistää pöytää koreaksi tänään. 

Vierailija
2100/24139 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma meni elokuvia katsellessa. Elokuvissa kävin katsomassa nämä elokuvat:

Dream Scenario

Dune 2

Putoamisen anatomia

Lisa Frankenstein

The Beekeeper

Priscilla

Bob Marley: One love

Mä olin tänään kävellen liikenteessä. Tuli käytyä kirppiksellä ja sieltä löysin Dogma (1999) ja Lucky Luke: Lähde länteen elokuvat.

On tässä tullut katsottua kotosalla Godzilla ja Kong elokuvat ja sen takia, kun tämän kuun lopulla tulee elokuviin niiden viimeisin osa: Godzilla x Kong: The New Empire. Nämä on semmoisia komean tehostetäyteisiä elokuvia.

Tuosta varmaan näette, että täysin rennoin ottein vietin lomaani. Huomenna taas elokuviin ja vuorossa on All of Us Strangers.

Ensiviikosta tuleekin tapahtumarikas viikko itselleni, kun konserttia ja synttäriä itselläni on :)

En tiedä tuunko tälle palstalle ensiviikolla, joten sanon mitä tapahtuu:

Käyn katsomassa toisen elokuvankin ja se on May December. Konsetti on Erja Lyytinen - Diamonds on the Road. Synttäreitäni vietän keilaillessa. Kaikki nämä eri päivinä.

M30

Ketju on lukittu.