Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (20113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohdin tässä elämää ihan yleisesti. Puuttumatta ketjun historiaan, joka lienee kolmisen vuotta vanha. Huomasin ketjun iltapäivälehden mainoksesta. Kirjoitan blogin tässä samalla, koska ihmettelen tätä otsikkoa sen harvinaisuuden ja samalla tavallisuuden tähden. Milloin viimeksi kuka kysyi Sinulta: Mitä sinulle kuuluu? Ja kuunteli kiinnostuneena vastauksen. Milloin itse kysyit? Aidosti haluten tietää, kuunnellen vastauksen. Ja mitä merkitseekään, että Sinulle on isolla kirjaimella? Se kysymys on juuri Sinulle. The kysymys. Ymmärräthän sen tärkeyden. Kuka vaan ei kysy keltä vaan, vaan Sinulta.
Terveisin Doris.
Enkö vaan olekin ainutlaatuinen ?
Kielenkäyttöä täytyy vielä treenata.
Todellakin, kielenkäyttöä on harjoiteltava, lauserakenteiden puutteellisuus ja hataruus, verbien puute, lauseenvastikkeiden väärä käyttö jne. Harjoittele ahkerasti! Kirjoittele vaikka johonkin ketjuun. Työniloa!
Mökillä ollaan vielä, pian on muutettava takaisin kaupunkiin talveksi. On niin pimeää ja märkää. Ja mitä kuuluu naapurin kukolle? 🐓 Eilen oli vielä hengissä, piti meitä yöllä hereillä kuten koko kesän. Tänään en ole kuullut. Aina tapetaan syksyllä. Niin tämäkin.
Joku kirjoitti, että viestini jätetään, kun minusta "pidetään" . No, kyllä eilenkin poistui myös minun viestini.
Pyydänkin, että jos poistatat viestejäni niin älä poistata niitä missä kirjoitan koirastani, koska se oli minulle tärkein ja en tiedä miten olisin selvinnyt aikoinaan ilman sitä. Jos edes istuisin tässä ja nyt niin ehkä en olisi enää järjissäni tms. Se antoi minulle syyn taistella elämääni eteenpäin ja ennen koiraani ja sen jälkeen on ollut vaikeaa välillä ja vaikeampaa kuin sen eläessä. Kun koirani eli minunkin piti elää ja oli syy siihen aina jos asiaa miettii.
Vierailija kirjoitti:
Mökillä ollaan vielä, pian on muutettava takaisin kaupunkiin talveksi. On niin pimeää ja märkää. Ja mitä kuuluu naapurin kukolle? 🐓 Eilen oli vielä hengissä, piti meitä yöllä hereillä kuten koko kesän. Tänään en ole kuullut. Aina tapetaan syksyllä. Niin tämäkin.
Mietinkin yksi päivä, mitä kiekujalle kuuluu? Oli hauskaa tarinaa, mutta ymmärrän, jossei jaksa innostaa joka aamu kuunnella.
Kieliopista palstalla: tämä ei ole mikään äidinkielen testi, missä arvosanoja jaetaan. Täällä saa kirjoittaa vapaammin, vaikka 'äikänope' kiristelisi hampaitaan. Vitsit: kekkasin just, hehän voisivat perustaa oman ketjun, jossa hifistelisivät possessiivisuffiksillaan vaimikäsenytoli???
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti, että viestini jätetään, kun minusta "pidetään" . No, kyllä eilenkin poistui myös minun viestini.
Pyydänkin, että jos poistatat viestejäni niin älä poistata niitä missä kirjoitan koirastani, koska se oli minulle tärkein ja en tiedä miten olisin selvinnyt aikoinaan ilman sitä. Jos edes istuisin tässä ja nyt niin ehkä en olisi enää järjissäni tms. Se antoi minulle syyn taistella elämääni eteenpäin ja ennen koiraani ja sen jälkeen on ollut vaikeaa välillä ja vaikeampaa kuin sen eläessä. Kun koirani eli minunkin piti elää ja oli syy siihen aina jos asiaa miettii.
Sun koirajutut on tosi kivoja, ja luontoasiat. Amiraalin juottojutut, perhosbaarit.
Torvelo saa päivän piristyksensä kiusaamalla muita, on siinäkin outo tapa tuhlata aikaansa. Säälittävää. Onneks mulla on muutakin elämää. Enkä kiusaa ketään. Käsityöpiiri aloittaa tänään. Syksyn kurssit kansalaisopistossa jäi väliin, joogaa, ranskaa ja jotain askartelua katselin aiemmin.
Kuvat meistä kaikista, Samuli Putro
Vaude noita sanoituksia. Tavallinen keskiviikko. Illalla leffa. Kivaa piristystä, käydään kahvilla/oluella jälkeen päin.
Vierailija kirjoitti:
Yle radio suomessa tulee nyt kamalaa musiikkia, taas Lautturi soi. Onneksi kaupassa kuulee usein ihanaa kauniimpaa ja positiivisempaa musaa. Ihmettelen toimittajien musavalintaa ohjelmiin.
Tämä jos mikä on makuasia. Itse tykkään kotimaisesta musiikista, Radio Suomessa soi paljon kasari-ysärimusaa: eput, juice, yö, kolmas nainen, miljoonasade jne Oi kultainen nuoruus.
Kiitos, mutta ei kiitos. En halua/tarvitse äikän oppitunteja. Mikä sana edes on "äikän ope", ei ainakaan oikeaa kieltä. Se, joka lukee viestejä täällä kuin se kuuluisa 'piru raamattua' tehköön niin, itsekseen. Ei huoli tänne korjailla. Eihän? Jos aikansa tahtoo tummoiseen tuhlata, voi voi. Sääliksi käy. Kertois kuulumisiaan ketjun otsikon mukaisesti...
Kirjoittelen kuulumisiani just sillä tavalla, kun haluan. En viilaa pilkkuja, en omia, en toisten. Hämärä sää. Uutiset radiossa. Nobelin palkintoja jaettu taas, kukahan saa rauhanpalkinnon perjantaina? Trump varmaan odottaa, toivottavasti turhaan.
Terv. Doris
Doris: En mä juttele isästä siskoni kanssa. Tai no korkeintaan jotain käytännön asioita, joita isän puolesta pitäisi hoitaa. Mun tyttäreni soittaa isälle silloin tällöin, mutta hyvin harvoin käy, vaikka asuukin ihan kävelymatkan päässä. Mun poikaani taas isä hyppyyttää samalla tavalla kuin hyppyytti muakin eli sitten, kun mä en voinut enää käydä siellä äitiä nostelemassa, isä alkoi soittaa mun pojalle. Mutta mun poika ei siis soittele hänelle eikä käy siellä kahvilla tms vaan ainoastaan tekemässä niitä hommia, mitä isä haluaa hänen tekevän.
Koira on nyt silmäleikkauksessa ja mä kotona odottelen, milloin saa mennä hakemaan. En viitsi laittaa tiskikonetta enkä pyykinpesukonettakaan nyt päälle, vaan odotan, että ollaan ensin haettu koira kotiin. Sen jälkeen siirrynkin sitten tonne alakertaan asumaan ainakin niin pitkäksi aikaa, kun koiralla pitää olla se pönttö päässä. Enkä jätä sitä muutenkaan yksin eli kauppareuissutkin hoituu sitten Woltin kautta.
Viime yönä nukuin huonosti. Olin vielä kahden aikaan yöllä hereillä ja sitten kello soitti 6:45. Miten voi ihminen reilussa kuukaudessa tottua siihen, että se pirun rakkine EI pirise aamulla :D Ja sitten, kun pirisee, niin ärsyttäää :D Mutta nyt ei ole tiedossa mitään ennalta sovittua ennenkuin sitten joskus, kun taloyhtiön ilmanvaihtolaitteiden uusiminen alkaa. Alkaa joskus marraskuussa ja mun asuntoni on taloyhtiön viimeisiä eli on mahdollista, että meille ne ukot tulee vasta joulun jälkeen. Mutta ei siis herätyskelloa piiiiiiiitkään aikaan :)
Vierailija kirjoitti:
Viestit palautui, oikeus voitti.
Kiitos, kiitos, kiitos.
nyt taaksepäin voi olla sekavaa, kun moni uusi kommenttejaan :) :) :)
Olipa urakkaa lukea kymmenet viestit taaksepäin. Mukavia kuulumisia toki. Trolli sotkee, häiriköi monilla tavoilla. Surkutapaus. Mutta jatketaan me muut kirjoittelua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietinkin yksi päivä, mitä kiekujalle kuuluu? Oli hauskaa tarinaa, mutta ymmärrän, jossei jaksa innostaa joka aamu kuunnella.
Kieliopista palstalla: tämä ei ole mikään äidinkielen testi, missä arvosanoja jaetaan. Täällä saa kirjoittaa vapaammin, vaikka 'äikänope' kiristelisi hampaitaan. Vitsit: kekkasin just, hehän voisivat perustaa oman ketjun, jossa hifistelisivät possessiivisuffiksillaan vaimikäsenytoli???
Hyvä idea :) kielioppiketju vain äikänopeille, hah.
Lammas, onko tietoa, miten kauan pönttöä joutuu pitämään?
Joulukortteja kaupassa jo katselin, en ostanut. Joulusuklaathan tuli jo syyskuussa. Hintaa on noilla.
Halloween-juhliin tuli kutsu. Asu vapaa, mutta suositellaan teema-pukeutumista, koska paras palkitaan. Elävää musiikkia, tuttujen miesten bändi soittaa. Mukava katkos kaamokseen.