Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansa hihittää hoitajien sopimuksen paljastuttua vedätykseksi

Kommentit (193)

Vierailija
81/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on toimistotöissä sairaalan arkistossa kuntouttavassa työtoiminnassa.

Vierailija
82/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on työkokeilussa työttömyyskorvauksella sairaaloiden osastoilla auttamassa osastonsihteeriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei hihitytä vaan huolettaa. Meidän 40 hoitajan porukasta on 16 irtisanoutunut ja lähtenyt opiskelemaan muuta alaa tai muihin töihin. Tilalle tullut hoono soomi porukkaa, mikä lisää irtisanoutumisia.

Meillä kunnan huonoin palkka ja se näkyy. Muuten ollut hyvä paikka ja ilmapiirikin ollut hyvä ja esihenkilö hyvä.

Itsekkin mietin koko ajan, minkä ratkaisun teen. Töihin ei ole enää mukava mennä, kun ei minun kielitaito riitä neuvoa työntekijöitä.

Minua hoiti viimeksi oikein hyvä virolainen lääkäri. Ei tehdä ihmisestä huonompaa vain sen takia, että hänen kielensä ei ole niin erinomaista kuin meidän.

No minua ainakin rasittaa se, kun aamulla jaetaan töitä ja työkaveri hymyilee ja sanoo jees jees. Kun puolen päivän aikaan omilta töitä ehdin katsomaan, on peg ruokintaa jätetty hoitamatta, lääkkeet antamatta, yritetty katetroida emättimestä väärällä välineellä. Trakepotilas jäänyt imemättä ja korisee limassa. Kun sanon näistä, hymyilläån, että jees jees

Ei vain jaksa enää

Pyysin äidilleni särkylääkettä, sain juuri tuon jees jees ja omenamehua. Mutta eipä huolestuta päättäjiä potilasturvallisuus.

Vierailija
84/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on työkokeilussa kaupungin katujen hoidossa. Siksi työmiehiä saattaa olla useampi.

Vierailija
85/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on palkkatuella myyjinä SPR Konttimyymälöissä.

Eli eivät ole työttömiä.

Palkkatukityö on ihan oikea työpaikka. Palkkatuki maksetaan työnantajalle, joka maksaa palkkaa työntekijälle.

Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ovat sitten eri asia. Niissä ei olla työsuhteessa.

Vierailija
86/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa tämä tilanne. Olen kätilö/sh, mutta en kuulu liittoon. Sivusta olen katsellut tätä naurettavuutta. Musta Millariikka on koko ajan vaikuttanut epäpätevältä työhönsä. Harmissaan olen siitä, ettei monikaan heti tajunnut, että nyt tuli susihuono sopimus. En edes ymmärrä, miksi tehyläiset eivät vaadi Millariikan eroa?

Harmittaa myös se, ettei tämä sopimus tule millään lailla auttamaan hoitaja pulaan. Tällä kaikella ei tehty muuta kuin vahingoitettiin lisää hoitoalan kiinnostavuutta!

Olet oikeassa. Tässä koko jutussa tehtiin hoitajista vaan ahneita ja itsekkäitä, kansa kääntyi heitä vastaan.

Syyllinen on yksin Millariikka.

Mua on ihmetyttänyt hoitajien totaalinen kritiikittömyys Millariikkaa kohtaan. On se hyvä kun valehtelee ja vääntelee tilastoja kertoessaan palkkakuopassa. Pistää niin poskettomat vaatimukset pöytään, että neuvotteluilla on hyvin pienet mahdollisuudet onnistua. Samalla mitätöi muiden alojen ammattilaisia ja puhaltaa tyytymättömyyden kipinöihin, jotta saisi mahdollisimman paljon hämminkiä aikaiseksi. Varsinainen myrkynkeittäjä.

Omakin syyttävä sormi tästä vastakkainasettelusta osoittaa kohti Millariikkaa. Parempi tulos olisi tullut paremmalla neuvottelutaktiikalla.

Vierailija
87/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on palkkatuella tarhoissa hoitamassa lapsia, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa pihatöissä.

Onko tämä teistä jotenkin huono asia? Eihän he esim tee 8h päivää vaan lyhennettyä työaikaa. Työttömällä jokin rytmi elämässä ja esim päiväkodissa niitä apukäsiä.

Vierailija
88/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on työkokeilussa kiinteistötoimessa eli esim. koulujen pihojen hoito, hiekoitus talvella, ruohikon leikkuu ja haravointi muulloin.

Vierailija
89/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on palkkatuella tarhoissa hoitamassa lapsia, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa pihatöissä.

Onko tämä teistä jotenkin huono asia? Eihän he esim tee 8h päivää vaan lyhennettyä työaikaa. Työttömällä jokin rytmi elämässä ja esim päiväkodissa niitä apukäsiä.

Itse olen tehnyt palkkatuella toimistotöitä 8 h, palkka 2200 brutto, asiakaspalvelu suomeksi ja englanniksi, sain tehdä etätöitä.

Vierailija
90/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli eivät ole työttömiä.

Palkkatukityö on ihan oikea työpaikka. Palkkatuki maksetaan työnantajalle, joka maksaa palkkaa työntekijälle.

Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ovat sitten eri asia. Niissä ei olla työsuhteessa.

Työkokeilussa sairaalassa sain tunnutkset Ligecareen, merkitsin esim. diagnooseja, tilasin takseja, tulostin papereita, kun potilas siirretyttiin muualle jne. Ja olin siis työttömyyskorvauksella.

Vierailija
91/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt päitä vadille..

Vierailija
92/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli eivät ole työttömiä.

Työkokeilussa sairaalassa sain tunnutkset Ligecareen, merkitsin esim. diagnooseja, tilasin takseja, tulostin papereita, kun potilas siirretyttiin muualle jne. Ja olin siis työttömyyskorvauksella.

Tunnukset Lifecareen siis

Vierailija
93/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa tämä tilanne. Olen kätilö/sh, mutta en kuulu liittoon. Sivusta olen katsellut tätä naurettavuutta. Musta Millariikka on koko ajan vaikuttanut epäpätevältä työhönsä. Harmissaan olen siitä, ettei monikaan heti tajunnut, että nyt tuli susihuono sopimus. En edes ymmärrä, miksi tehyläiset eivät vaadi Millariikan eroa?

Harmittaa myös se, ettei tämä sopimus tule millään lailla auttamaan hoitaja pulaan. Tällä kaikella ei tehty muuta kuin vahingoitettiin lisää hoitoalan kiinnostavuutta!

Olet oikeassa. Tässä koko jutussa tehtiin hoitajista vaan ahneita ja itsekkäitä, kansa kääntyi heitä vastaan.

Mua on ihmetyttänyt hoitajien totaalinen kritiikittömyys Millariikkaa kohtaan. On se hyvä kun valehtelee ja vääntelee tilastoja kertoessaan palkkakuopassa. Pistää niin poskettomat vaatimukset pöytään, että neuvotteluilla on hyvin pienet mahdollisuudet onnistua. Samalla mitätöi muiden alojen ammattilaisia ja puhaltaa tyytymättömyyden kipinöihin, jotta saisi mahdollisimman paljon hämminkiä aikaiseksi. Varsinainen myrkynkeittäjä.

Omakin syyttävä sormi tästä vastakkainasettelusta osoittaa kohti Millariikkaa. Parempi tulos olisi tullut paremmalla neuvottelutaktiikalla.

Miksi sen pitää näyttää niin hiton happamalta aina? Useamman kerran olen nähnyt, kun hän heittää jonkun th-alan termin ja heti perään todennut ylimielisesti, että hän ei tätä nyt alamme tarkemmin avaamaan.

Ei ole kovin rakentava tapa "neuvotella", kun uhkailee potilaiden tappamisella ja on kaikki tai ei mitään -taktiikalla matkassa.

Tiedän pari hoitajaa, jotka ovat eronneet Tehystä, kun eivät hyväksy Millariikan tapaa toimia.

Vierailija
94/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tehnyt palkkatuella toimistotöitä 8 h, palkka 2200 brutto, asiakaspalvelu suomeksi ja englanniksi, sain tehdä etätöitä.

Oliko ihan hirveää antaa tuo jakso elämästä ehkä vuosienkin tukien vastineeksi?

Vierailija
95/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 vuoden aikana 4 työpaikka ja minulla on ylioppilastutkinto, ammattikoulututkinto ja ammattikorkeakoulututkinto Tradenomi.

Vierailija
96/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei näköjään edes ymmärretä, mitä on palkkatuki.

Minä olen palkkatuetussa työssä. Saan TESin mukaista palkkaa, ja työnantaja saa palkkatuen 50%. Työsuhde on ihan oikea työsuhde, eli olen oikeutettu samoihin työsuhde-etuihin kuin muutkin, lomapäiviä kertyy, samoin eläkettä. Kaiken lisäksi työsuhteeni jatkuu, kun palkkatuki loppuu.

Kuntouttava ja työkokeilu taas eivät ole työsuhteita eikä niistä makseta palkkaa.

Vierailija
97/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 vuoden aikana 4 työpaikka ja minulla on ylioppilastutkinto, ammattikoulututkinto ja ammattikorkeakoulututkinto Tradenomi.

Hoitajat luulivat, että olen opiskelija. En jaksanut vastata mitään enkä oikeastaan saanut edes suunvuoroa.

Vierailija
98/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei näköjään edes ymmärretä, mitä on palkkatuki.

Minä olen palkkatuetussa työssä. Saan TESin mukaista palkkaa, ja työnantaja saa palkkatuen 50%. Työsuhde on ihan oikea työsuhde, eli olen oikeutettu samoihin työsuhde-etuihin kuin muutkin, lomapäiviä kertyy, samoin eläkettä. Kaiken lisäksi työsuhteeni jatkuu, kun palkkatuki loppuu.

Kuntouttava ja työkokeilu taas eivät ole työsuhteita eikä niistä makseta palkkaa.

Olen ollut noissa kaikissa. Työtehtävät täysin samat paitsi palkkatukityössä saa palkkaa.

Vierailija
99/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitää näyttää niin hiton happamalta aina? Useamman kerran olen nähnyt, kun hän heittää jonkun th-alan termin ja heti perään todennut ylimielisesti, että hän ei tätä nyt alamme tarkemmin avaamaan.

Ei ole kovin rakentava tapa "neuvotella", kun uhkailee potilaiden tappamisella ja on kaikki tai ei mitään -taktiikalla matkassa.

Tiedän pari hoitajaa, jotka ovat eronneet Tehystä, kun eivät hyväksy Millariikan tapaa toimia.

Vierailija
100/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teitä hihitteleviä paskiaisia en hoitaisi edes triplapalkalla. Kuolkaa hoitojonoihinne. Se on teille ihan oikein.

Minä olen pelastanut kolaripaikalla entisen kiusaajani hengen ja ihan ilmaiseksi. Ja tämä tyyppi oli tehnyt paljon pahempaakin kuin hihitellyt minulle. Ei ihmistä silti saa pulaan jättää, varsinkaan jos sinulle maksetaan auttamisesta.

m42

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä