Kansa hihittää hoitajien sopimuksen paljastuttua vedätykseksi
Kommentit (193)
Hyvä naiset! Saitte aikaiseksi vain maine haitan alalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En takuulla hihitä ja olen osa kansaa. Jos ei hoitajien palkat nouse, tiedän kyllä olevani viimeisiä hoidon saajia, kun vähästä jaetaan. Toivon kuitenkin sydämestäni, että ap. olisi yksi niistä, jota ei hoideta.
Ei hihitytä ei.
Mitä meinaattee tehdä sähkölämmitteiselle perintöasunnolle. Niitä ei osteta eikä vuokrata.
Noin 5000 ihmistä kuolee kuukaudessa. Monelle tulee sähköasunto nakki eikä niihin saa sähkötukea eikä verovähennystä ellei itse muuta asumaan.
Sitä kutsutaan elämäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En takuulla hihitä ja olen osa kansaa. Jos ei hoitajien palkat nouse, tiedän kyllä olevani viimeisiä hoidon saajia, kun vähästä jaetaan. Toivon kuitenkin sydämestäni, että ap. olisi yksi niistä, jota ei hoideta.
Ei hihitytä ei.
Mitä meinaattee tehdä sähkölämmitteiselle perintöasunnolle. Niitä ei osteta eikä vuokrata.
Noin 5000 ihmistä kuolee kuukaudessa. Monelle tulee sähköasunto nakki eikä niihin saa sähkötukea eikä verovähennystä ellei itse muuta asumaan.
Jos ei lämmitä niin halkeaa vessapytty ja lämminvesivaraaja talvipakkasilla ja putket. Vakuutus ei korvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei hihitytä vaan huolettaa. Meidän 40 hoitajan porukasta on 16 irtisanoutunut ja lähtenyt opiskelemaan muuta alaa tai muihin töihin. Tilalle tullut hoono soomi porukkaa, mikä lisää irtisanoutumisia.
Meillä kunnan huonoin palkka ja se näkyy. Muuten ollut hyvä paikka ja ilmapiirikin ollut hyvä ja esihenkilö hyvä.
Itsekkin mietin koko ajan, minkä ratkaisun teen. Töihin ei ole enää mukava mennä, kun ei minun kielitaito riitä neuvoa työntekijöitä.Minua hoiti viimeksi oikein hyvä virolainen lääkäri. Ei tehdä ihmisestä huonompaa vain sen takia, että hänen kielensä ei ole niin erinomaista kuin meidän.
No minua ainakin rasittaa se, kun aamulla jaetaan töitä ja työkaveri hymyilee ja sanoo jees jees. Kun puolen päivän aikaan omilta töitä ehdin katsomaan, on peg ruokintaa jätetty hoitamatta, lääkkeet antamatta, yritetty katetroida emättimestä väärällä välineellä. Trakepotilas jäänyt imemättä ja korisee limassa. Kun sanon näistä, hymyilläån, että jees jees
Ei vain jaksa enää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hihitytä ei.
Jos ei lämmitä niin halkeaa vessapytty ja lämminvesivaraaja talvipakkasilla ja putket. Vakuutus ei korvaa.
Eläkeläisillä on - 90 - luvullakin rakennettuja sähkölämmitys taloja.
Sota ja syntyvyyden lasku voi vielä jotain pelastaa, mutta muuten tämä maan on jo menetetty tapaus. Se lohduttaa ihan äly paljon etten koskaan tehnyt lapsia ja vanhempani ovat kuolleet. Ja lohduttava lause tuo, elämää ei voi pidentää, mutta sitä voi lyhentää. Kiitos siitä.
Vierailija kirjoitti:
Teitä hihitteleviä paskiaisia en hoitaisi edes triplapalkalla. Kuolkaa hoitojonoihinne. Se on teille ihan oikein.
Samoissa hoitojonoissa on myös hoitajia ja heidän läheisiään. Siinäpä nielet kitkerää kiukkusappeasi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hihitytä ei.
Moni ei taidakaan saada perintöasuntoa muutettua rahaksi.
Lisäksi nuoremmat ei saa asuntolainaa 2400 brutto tuloilla ilman säästöjä, eikä palkkatukitöillä, eikä osa-aikatöillä, eikä nolla-sopimuksella eikä työkokeilulla eikä kuntouttavalla työtoiminnalla.
Eläkeläisiä on 1 600 000 ja perintöasuntojen kanssa tulee täysi kaaos ja ne laskevat myös muiden asuntojen hinta, koska jos niitä yritetään myydä halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Sota ja syntyvyyden lasku voi vielä jotain pelastaa, mutta muuten tämä maan on jo menetetty tapaus. Se lohduttaa ihan äly paljon etten koskaan tehnyt lapsia ja vanhempani ovat kuolleet. Ja lohduttava lause tuo, elämää ei voi pidentää, mutta sitä voi lyhentää. Kiitos siitä.
Niin mikä hätä tässä meillä on? Lopetaan jo koko ajan pelossa eläminen milloin minkin uhan takia ja kohdataan se oma elämä.
Hoitoalalla on helppo tehdä omaa bisnestä työn sivussa. Lääkeitä riittää pöllittäväksi katukauppaan ja niistä saa hyvän hinnan. Kiinnijäämisen riskikin on hyvin pieni (milläs todistat?). Sillä alalla tienaa hyvin, jos omaa vähänkin omatoimisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hihitytä ei.
Moni ei taidakaan saada perintöasuntoa muutettua rahaksi.
Lisäksi nuoremmat ei saa asuntolainaa 2400 brutto tuloilla ilman säästöjä, eikä palkkatukitöillä, eikä osa-aikatöillä, eikä nolla-sopimuksella eikä työkokeilulla eikä kuntouttavalla työtoiminnalla.
Eläkeläisiä on 1 600 000 ja perintöasuntojen kanssa tulee täysi kaaos ja ne laskevat myös muiden asuntojen hinta, koska jos niitä yritetään myydä halvemmalla.
Kohta alkaa itku, kun hoitaja perii asunnon eikä työkokokeilija voikaan ostaa sitä.
Ja kerrostaloissa juoksee 400 yhtiövastike. Monessa kaupungissa on ylitarjontaa asunnoista, koska nuoret muuttavat Helsinkiin.
Ei ole enää niitä tehtaita, missä eläkeläiset kävivät aikanaan töissä.
Syksyn inflaatiopalkkaneuvotteluista tulee muillakin aloilla umpisolmuja.
Vierailija kirjoitti:
Mua harmittaa tämä tilanne. Olen kätilö/sh, mutta en kuulu liittoon. Sivusta olen katsellut tätä naurettavuutta. Musta Millariikka on koko ajan vaikuttanut epäpätevältä työhönsä. Harmissaan olen siitä, ettei monikaan heti tajunnut, että nyt tuli susihuono sopimus. En edes ymmärrä, miksi tehyläiset eivät vaadi Millariikan eroa?
Harmittaa myös se, ettei tämä sopimus tule millään lailla auttamaan hoitaja pulaan. Tällä kaikella ei tehty muuta kuin vahingoitettiin lisää hoitoalan kiinnostavuutta!
Olet oikeassa. Tässä koko jutussa tehtiin hoitajista vaan ahneita ja itsekkäitä, kansa kääntyi heitä vastaan.
Syyllinen on yksin Millariikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitä hihitteleviä paskiaisia en hoitaisi edes triplapalkalla. Kuolkaa hoitojonoihinne. Se on teille ihan oikein.
Miettikää: tällaset ihmiset haluaa lisää palkkaa.
En mä halua lisää palkkaa. Saan ihan hyvää palkkaa ja paljon kevyemmässä työssä. Eikä minulle hihittele kukaan. Päinvastoin, asiakkaat kohtelevat minua ihan ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä naiset! Saitte aikaiseksi vain maine haitan alalle.
Mainehaitta on yhdyssana. Tiedoksi dorkalle.
Olipa minkälaisia kokemuksia tahansa hoitajista, palkka on joka tapauksessa ollut aivan liian alhainen. Ne ovat kaksi eri asiaa. On tosin mahdollista, että paremmalla palkalla saadaan paremminvoivia työntekijöitä. -laitoshuoltaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja moni kaupunki yksityistää palvelut, silloin ei nuo palkankorotukset koske eikä yksityisellä saa niin paljon lomaa.
Suomessa on kaupunkeja, missä koko julkinen sairaanhoito on yksityistetty.
Niin siinä käy, kun ahnehtii. Yksityisellä saa 5 viikkoa vuodessa lomaa, 4 viikkoa kesälomaa ja 1 viikko talvilomaa ja palkka pienenee.
Dubai 5400e/kk + asunto. Siinä käy joskus näinkin. Heippa!
Dubai ei ole Suomessa.
Oikeesti? No voi kiitosta tiedosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan alalta poistuu 25000 työpaikkaa automaation vuoksi 8 vuoden sisällä.
Noin 5000 ihmistä kuolee kuukaudessa, suurin osa eläkeläisiä eli maksavat asiakkaat vähenevät kaupan alalla ja palvelualalla.
90 000 työtöntä on aktivointitoimissa eli palkattomissa työkokeilussa ja kuntouttavassa työtoiminnassa, osa 6 kuukauden palkkatukityössä.
Joten luulen kyllä, että hoitoalallekin riittää porukkaa. Itse menisin, mutta käsien iho ei kestä, tulee nyt jo syksyllä paljon verta vuotavia haavoja ja mitä kylmempi niin sen pahemmaksi iho menee.
Mutta minkälaista porukkaa. Ennen oli testit ja kovat vaatimukset, että pääsi hoitoalalle. Silloin oli hyvät työkaverit ja hoito hyvää.
Nyt raavitaan kaikki hoitoalalle ja se näkyy työkavereista. Onneksi ei ole enää kuin pari vuotta eläkkeeseen. Itse olisin mieluummin pitänyt laadukkaat ja hyvät hoitajat työkavereita. Jestas kun tietäisitte, millaisia hoitajia valmistuu
Anteeksi nyt vaan, mutta karmeimmat kokemukseni hoitajista on 80- ja 90-luvuilta, ja tietäisitpä mitä äitini on kertonut 60-luvun kokemuksistaan.
Nykyään on potilaalla paljon paremmat oikeudet, eikä hoitaja ole enää missään diktaattorin asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei hihitytä vaan huolettaa. Meidän 40 hoitajan porukasta on 16 irtisanoutunut ja lähtenyt opiskelemaan muuta alaa tai muihin töihin. Tilalle tullut hoono soomi porukkaa, mikä lisää irtisanoutumisia.
Meillä kunnan huonoin palkka ja se näkyy. Muuten ollut hyvä paikka ja ilmapiirikin ollut hyvä ja esihenkilö hyvä.
Itsekkin mietin koko ajan, minkä ratkaisun teen. Töihin ei ole enää mukava mennä, kun ei minun kielitaito riitä neuvoa työntekijöitä.Minua hoiti viimeksi oikein hyvä virolainen lääkäri. Ei tehdä ihmisestä huonompaa vain sen takia, että hänen kielensä ei ole niin erinomaista kuin meidän.
No minua ainakin rasittaa se, kun aamulla jaetaan töitä ja työkaveri hymyilee ja sanoo jees jees. Kun puolen päivän aikaan omilta töitä ehdin katsomaan, on peg ruokintaa jätetty hoitamatta, lääkkeet antamatta, yritetty katetroida emättimestä väärällä välineellä. Trakepotilas jäänyt imemättä ja korisee limassa. Kun sanon näistä, hymyilläån, että jees jees
Ei vain jaksa enää
Älä nyt, täällähän huudetaan kurkku suorana halpoja hoitajia Filippiineiltä. Tuota se sitten on todellisuudessa, mutta hyvä jos hoidoksi riittää tyhjäpäinen hymy ja jees jees.