Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansa hihittää hoitajien sopimuksen paljastuttua vedätykseksi

Kommentit (193)

Vierailija
181/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitä hihitteleviä paskiaisia en hoitaisi edes triplapalkalla. Kuolkaa hoitojonoihinne. Se on teille ihan oikein.

Hihittelevät paskiaisetko siellä joukolla alapeukuttaa? Tokihan teitä pitäisi suupielet korvissa hoivata ja hyysätä ja kaupanpäälle kiitellen kuunnella ivaamisenne. Not!

Niin metsä vastaa kun sinne huutaa.

Toimii molempiin suuntiin

Siinäpä se. Hoitaja on töissä, saa palkkaa tekemästään työstä eli ei voi vttuilla asiakkaalle, potllaalle. Sitä vastoin asiakas, potilas on herkässä tilanteessa ja saa olla vaikka hankala.

Vierailija
182/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on palkkatuella tarhoissa hoitamassa lapsia, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa pihatöissä.

Onko tämä teistä jotenkin huono asia? Eihän he esim tee 8h päivää vaan lyhennettyä työaikaa. Työttömällä jokin rytmi elämässä ja esim päiväkodissa niitä apukäsiä.

Itse olen tehnyt palkkatuella toimistotöitä 8 h, palkka 2200 brutto, asiakaspalvelu suomeksi ja englanniksi, sain tehdä etätöitä.

Oliko ihan hirveää antaa tuo jakso elämästä ehkä vuosienkin tukien vastineeksi?

Olen eri. Se ihmetyttää, ettei voida vakinaistaa ja ihan työn kautta antaa ihmiselle pysyvyyttä ja näin mahdollisuutta tehdä tulevaisuuden suunnitelmia. Kuitenkin sitä tekemätöntä työtä riittää, riittäisi varmasti useammallekin. Tästä voi vetää sen johtopäötösen, että halvemmaksi tulee maksaa tukia ja lisähyötynä tukien saaja pysyy nöyränä kun kaltaisesi nokkivat mennen tullen.

Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Lehdessä oli, että hoitajia ei tule riittämään kaikille eläkeläisille ja viranomaiset odottavat, että omaiset osallistuvat.

No, ei osallistuta tällä kohtelulla eikä asiasta ole lakia, millä voisi ketään pakottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs vedätys se on kun saavat 18% palkankorotuksen ja 600€ kertakorvauksen?

Veronmaksajia vedätetään veroprosenttia korkeammaksi. Googlatkaa Finlexistä 2023 vuoden tuloveroprosentit, tulee kiristymään verotus ihan sairasti!

Taidan lopettaa sitten työnteon tai ainakin vähentää merkittävästi omaa panostani. Toinen vaihtoehto on lähteä Ruotsiin töihin ja siellä käsittääkseni löytyy hyvin työpaikkoja. T: Lääkäri

'Lääkäri'.

Vierailija
184/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on palkkatuella tarhoissa hoitamassa lapsia, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa pihatöissä.

Onko tämä teistä jotenkin huono asia? Eihän he esim tee 8h päivää vaan lyhennettyä työaikaa. Työttömällä jokin rytmi elämässä ja esim päiväkodissa niitä apukäsiä.

Itse olen tehnyt palkkatuella toimistotöitä 8 h, palkka 2200 brutto, asiakaspalvelu suomeksi ja englanniksi, sain tehdä etätöitä.

Olen eri. Se ihmetyttää, ettei voida vakinaistaa ja ihan työn kautta antaa ihmiselle pysyvyyttä ja näin mahdollisuutta tehdä tulevaisuuden suunnitelmia. Kuitenkin sitä tekemätöntä työtä riittää, riittäisi varmasti useammallekin. Tästä voi vetää sen johtopäötösen, että halvemmaksi tulee maksaa tukia ja lisähyötynä tukien saaja pysyy nöyränä kun kaltaisesi nokkivat mennen tullen.

Lehdessä oli, että hoitajia ei tule riittämään kaikille eläkeläisille ja viranomaiset odottavat, että omaiset osallistuvat.

No, ei osallistuta tällä kohtelulla eikä asiasta ole lakia, millä voisi ketään pakottaa.

Työkkäri laittaa koko ajan uuteen työpaikkaan, en jaksa enää opetella uusia työtehtäviä. Olen alkanut kärsiä unettomuudesta, uupumuksesta ja masennuksesta.

Vierailija
185/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri laittaa koko ajan uuteen työpaikkaan, en jaksa enää opetella uusia työtehtäviä. Olen alkanut kärsiä unettomuudesta, uupumuksesta ja masennuksesta.

Kun tämä työ päättyy niin pakko mennä lääkäriin ja sanoa, että olen ihan loppu. Olen keski-ikäinen, cv on 2 sivua enkä jaksa opetella mitään enää ikinä.

Vierailija
186/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet asian ytimessä: vedätys on juuri tuo esittämäsi luulo.

Vierailija
187/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on palkkatuella myyjinä SPR Konttimyymälöissä.

Eli eivät ole työttömiä.

Palkkatukityö on ihan oikea työpaikka. Palkkatuki maksetaan työnantajalle, joka maksaa palkkaa työntekijälle.

Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ovat sitten eri asia. Niissä ei olla työsuhteessa.

Työkokeilussa sairaalassa sain tunnutkset Ligecareen, merkitsin esim. diagnooseja, tilasin takseja, tulostin papereita, kun potilas siirretyttiin muualle jne. Ja olin siis työttömyyskorvauksella.

Olin luullut, että olet tallentanut nämä tekstit tietokoneelle ja sieltä vain kopioit kaikkiin ketjuihin, mutta kirjoitusvirheestä päätellen taidatkin näpytellä ne omin käsin. Olen ihan oikeasti törmännyt näihin kymmenissä eri ketjuissa silloinkin, kun ne eivät varsinaisesti liity mitenkään itse asiaan, ja niitä on valtavan paljon. Olisi kiva, jos oppisit ilmaisemaan itseäsi vähän vähemmillä viesteillä ja harkitsisit, onko samaa viestiä pakko pukata ihan kaikkiin ketjuihin. Estät keskustelun aika tehokkaasti, kun alat pyörittää omaa viestirutiiniasi. Välillä mietin, eivätkö moderaattoritkin voisi tälle asialle jotain.

Vierailija
188/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajia vedätetään veroprosenttia korkeammaksi. Googlatkaa Finlexistä 2023 vuoden tuloveroprosentit, tulee kiristymään verotus ihan sairasti!

Mutta kunnallisvero laskee vastaavasti.

Vierailija
189/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitä hihitteleviä paskiaisia en hoitaisi edes triplapalkalla. Kuolkaa hoitojonoihinne. Se on teille ihan oikein.

Minä olen pelastanut kolaripaikalla entisen kiusaajani hengen ja ihan ilmaiseksi. Ja tämä tyyppi oli tehnyt paljon pahempaakin kuin hihitellyt minulle. Ei ihmistä silti saa pulaan jättää, varsinkaan jos sinulle maksetaan auttamisesta.

m42

Omapa oli valintasi. No, mulle ei kohta makseta kun irtisanomisaika loppuu. Heippa hoitoala! Kyllä on vapauttavaa! Myyn omaisuuteni ja lähden etelään. Tulevaisuus on seikkailu! Ei ikinä enää potilastyötä!

Vierailija
190/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitäkin on jotka hoitaa omaisensa itse, ja varsinkin pakon edessä tekee sen jos muuta hoitoa ei saa. Jotkut kai sitten jää heitteille. Minkäs sille voi, jos omaiset niin päättää.

Vierailija
191/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkään en ole ymmärtänyt, miten lyhyen koulutuksen suoman ammatin palkankorotus helpottaa työtaakkaa

Vierailija
192/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

18% lisää palkkaa on melkoinen pomppu. Hoitsujen tilipussi paisuu ja saivat palkallisen ruokatauonkin 👍

Vierailija
193/193 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! Esimerkkejä vanhustyöstä:

- hoitaja puhuu omalla kielellään puhelimessa vanhusasukkaiden vieressä ja kun asukkaat häiritsevät, siirtyy kauemmaksi länkyttämään

- valitetaan, kun ei ole aikaa ulkoiluttaa vanhuksia, mutta aikaa on toimistossa hengailuun ja puhelimen räpläämiseen

- tehdään vain pakollinen, jonka jälkeen puhutaan paskaa työkavereiden kanssa

- kiroillaan apua tarvitsevalle vanhukselle

- ylipitkältä tauolta mennään ainakin kahden tupakan tauolle

- joka välissä valitetaan, kun on niin kiire ja palkka on huono

- lh-koulutus on melkein sama kuin lääkärillä -asenne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi