Mille alalle sopii varautunut, mutta välittävä ja lämminhenkinen ihminen?
Muuten testin mukaan olen kallellani tunnollisuuteen, määrätietoisuuteen, analyyttisyyteen ja systemaattisuuteen. Pohdin sitä, että olisiko pitänyt valehdella töitä hakiessa kun aina työnhaku tuntuu tyssäävän siihen, että olen introvertti enkä ekstrovertti, joka syleilee maailmaa hetkessä eläen. Minä en voi sille mitään, että tarvin oman aikani maailman ihmeiden selvittämiseen.
Ilmeisesti sitten tuollaisten luonteenominaisuuksien vuoksi minua monesti luullaan ujoksi tai ihmisvihaajaksi. En ole niistä kumpaakaan. Pidän älyttömänä haaskaamisena sitä, ettei introverttia koeta edes kelvollisena työyhteisöön nykyään.
Ei luulisi ketään haittaavan se, että työasiat hoidetaan ja se, etten käytä aikaani toisten asioiden vatvomiseen, olisi vain töiden hoitamista edistävä asia. En ymmärrä laisinkaan sitä, että miten nykyään kestää työelämässä jos siellä energia menee ekstrovertin teeskentelyyn eikä töihin!
Mikä työnantajia nykyään vaivaa?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Hautaustoimistoon.
Mitkä ovat alan koutusvaatimukset? Siinä olet kyllä oikeassa, ettei työ jäisi ainakaan kesken minun vuokseni.
Vierailija kirjoitti:
Kirjastovirkailija
Aikoinaan ammatinvalinnanohjaaja tyrmäsi opiskeluhaaveeni sanoen, että kirjastoissa on huono palkka. Kannattaa muistaa, että minun pitää kustantaa toinen tutkinto omasta pussistani.
Eläinlääkäri, lääkäri, tutkija, kirjanpitäjä, palkanlaskijan, eläintenhoitaja, koodaaja, vartija jne.
Itse olen samanlainen "epäsosiaalinen" hylkiö.
Olen kuorma-auton/yhdistelmä ajoneuvon kuljettaja. Näissä hommissa jää ekstroverttien sietäminen vähiin. Aloitin roskakuskina 5 vuotta ja nyt myöhemmin olen tehnyt vaativampia töitä. Puhelinkin soi yllättävän harvoin, kun osaa hommansa.
Koodari. Ei tarvitse edes uudelleenkouluttautua, kunhan vaan googlailet miten koodataan ja pistöt tohinaksi. Työpaikan saat kun sinulla on konkreettista näytettävää mitä olet koodannut vaikkei papereita olisikaan.
Itse olen samanlainen ja tällä hetkellä olen lähihoitaja, mutta aion jatkaa sairaanhoitajaksi. Vaatii kyllä paksua nahkaa, että kestää työkavereiden, potilaiden ja omaisten kyykytykset.
Optikko. Tietysti jonkin verran täytyy ihmisten kanssa osata puhua, mutta yleensä vain asiaa.
Monet kuljetusalan työt ovat kyllä sellaisia, että jos hommat sujuu, niin saa tehdä aikalailla omassa rauhassa.
Sitten on myös vaikkapa henkilökohtainen avustaja, joka auttaa vain 1 potilasta hänen kotonaan, raksa alaltakin löytyy itsenäisesti ja omassa rauhassa tehtäviä hommia niiden sosiaalisten isojen raksojen lisäksi, postinjakajana ainakin osa työpäivästä itsenäistä, ulkoilu/viheralueiden hoito yleensä joko yksin tai parina, metsäkoneenkuljettaja tai metsuri..
Sähköasentajat ovat kokemukseni mukaan hyvin niukkasanaisia ja hiljaisia.
Moto kuskina saa varmasti itsenäisesti työskennellä. Sosiaalisemmalla kaverilla ennen pitkää pää hajoaa yksikseen pimeässä korvessa pitkää päivää painaessa.
Olen kuvailemasi kaltainen ihminen ja teen taloushallinnon töitä. Alalla on pulaa työntekijöistä. Etätyötä pääasiassa, joten sopii introvertille hyvin. Huono puoli on tunnollisuus, sillä työpäivät venyy.
Minä olen juuri tuollainen. Ikinä ei ole ole ollut vaikeuksia työllistyä, mutta välillä työtehtävissä joutuu menemään omille epämukavuusalueilleen.
Ei tuo mihinkään ammattiin ole este! Introvertti voi olla työpaikan luottohenkilö ja todellakin pidetty.
Mites joku työ missä on tuttu työporukka? Alalta kuin alalta.
Ehkä ne huomaavat sinusta tuon ekstroverttien työnteon ja persoonan vähättelyn? Siis sen, että olet olevinasi niin empaattinen ja lämminhenkinen, mutta puhut toisista ihmisistä sanoin "ekstrovertit vain teeskentelevät ja vatvovat muiden asioita".
Unohdin lisätä, että olen niin kyllästynyt testeihin ja ryöpytykseen että hakisin heti kuin on mahdollista opiskelemaan sellaiselle alalle, jossa olisi töitä näin oudolle ihmiselle. Tietenkin minua kiinnostaisi eniten faktapohjainen ala, mutta minun on pakko kuitenkin joustaa jossain vaiheessa jo siksi, että en halua jäädä ikuisesti työttömäksi.
Minua kiinnostaa tietää, että mihin te muut sielunsiskot ja -veljet olette sijoittuneita ja missä olette hyväksyttyjä?