Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako muka lastenhoitaja vain 1800€/kk nettona?

Vierailija
08.10.2022 |

Op ryhmä Facebookissa on nainen,joka on ollut vuosikymmenet lastenhoitaja. Hän tienaa noin vähän. Oikeasti?

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulu- ja päiväkotiavustaja saavat 1900 e BRUTTONA.

Miettikää siellä yltäkylläisyydessä kenen palkkoja pitäisi korottaa.

Ei ole mitään kouluavustajia. Koulunkäynninohjaaja/koulunkäyntiavustaja ei saa noin paljoa. Päiväkodin varhaiserityisavustajalla on sama palkka kuin lastenhoitajalla.

Varhaiserityisavustajan palkka on sama kuin varhaiskasvatuksen avustajalla ja perhemuotoisen varhaiskasvatuksen työntekijällä.

Sama kuin vaka lastenhoitajalla

Ei vaan useamman satasen alempi. Kouluttamattoman varhaiskasvattajan palkka on alempi.

Kyllä palkka on ihan sama. Nythän erityisavustajan paikkoja on joissakin paikoissa muutettu varhaiserityiskasvatuksen lastenhoitajiksi. Varmaan siksi, että näin se avustaja on kasvatusvastuussa. Muutenhan erityisavustaja ei saa olla yksin lasten kanssa. Tässä kaupungissa ainakin palkka on sama. Tiedän, kun olen ollut sekä lastenhoitajana että varhaiserityisavustajana.

Kyllä ainakin päivähoidon aikaan sai avustaja olla yksinään lapsiryhmän kanssa. Ainoat jotka eivät saaneet olivat opiskelijat ja työkokeilijat. Varhaiskasvatuksesta en tiedä.

Nyt ei saa.

Vierailija
102/109 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään kouluavustajia. Koulunkäynninohjaaja/koulunkäyntiavustaja ei saa noin paljoa. Päiväkodin varhaiserityisavustajalla on sama palkka kuin lastenhoitajalla.

Varhaiserityisavustajan palkka on sama kuin varhaiskasvatuksen avustajalla ja perhemuotoisen varhaiskasvatuksen työntekijällä.

Ei vaan useamman satasen alempi. Kouluttamattoman varhaiskasvattajan palkka on alempi.

Kyllä palkka on ihan sama. Nythän erityisavustajan paikkoja on joissakin paikoissa muutettu varhaiserityiskasvatuksen lastenhoitajiksi. Varmaan siksi, että näin se avustaja on kasvatusvastuussa. Muutenhan erityisavustaja ei saa olla yksin lasten kanssa. Tässä kaupungissa ainakin palkka on sama. Tiedän, kun olen ollut sekä lastenhoitajana että varhaiserityisavustajana.

Kyllä ainakin päivähoidon aikaan sai avustaja olla yksinään lapsiryhmän kanssa. Ainoat jotka eivät saaneet olivat opiskelijat ja työkokeilijat. Varhaiskasvatuksesta en tiedä.

Nyt ei saa.

Ihan en ole valmis uskomaan tuota. Ensinnäkin henkilökohtaisen avustajan toiminta avustettavan lapsen kanssa on vaikeaa, jos hän ei saa olla lapsen kanssa yksin. Ja toisekseen ryhmäavustajan tuoma hyöty ryhmälle on niin ikään paljon vähäisempi jos hän ei saa olla ryhmän kanssa yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan nettona vähän reilu 2000e.

Olen vakaope eskariryhmässä.

Mielestäni työn vaativuuteen ja vastuuseen nähden käteen jäävä palkka on liian vähän.

Suomen progressiivinen verotus kyllä tiristää palkkaeroa aika kivasti esim lastenhoitajiin.

Periaatteessa teemme arkisin hyvin samankaltaista työtä -sillä erotuksella, että minä olen vastuussa opetuksen suunnittelusta, kartoituksista, leopseista, vanhemmille lähetettävistä kuukausikirjeistä ym. Eli siis sen lastenhoitajan työn päälle minä teen nämä ja vielä lisää, sellaista mitä hoitaja ei tee. En edes jaksa luetella. Tänään on lauantai.

Minä saan burn outin ja kuulonaleneman, hoitaja vain kuulonaleneman.

Reilu kahden tonnin netto on Suomessa kyllä tosi tavallinen. Sitten kun peruspalkka nousee niin veroprosentti nousee reilusti mukana.

Tosi pieni osa nettoaa Suomessa yli 3000.

Missä ammateissa maisterikoulutksella 2000 netto on tavis  ? kyselee tyhmä lastenhoitaja

Lue vaikka

https://museoalanammattiliitto.fi/harjoittelupalkat-museoalalla/

https://demokraatti.fi/kansa-arvostaa-museovaen-asiantuntemusta-ei-nay-…

Museot ja lastentarhat ovat kaksi julkisesti rahoitettua toimialaa joista kumpikaan ei oikeastaan tuota rahoittajalleen mitään ja joiden palveluita käyttää aika pieni osa ihmisistä.

Lastentarhat kyllä itseasiassa tuottaa aika mukavasti verotuloja, kun ne pari tonnia kuussa veroja maksavat korkeakoulutetut pääsee töihin sen sijaan, että hoitaisivat lapsiaan kotona (jolloin heille taas maksettaisiin siitä).

Vierailija
104/109 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan nettona vähän reilu 2000e.

Olen vakaope eskariryhmässä.

Mielestäni työn vaativuuteen ja vastuuseen nähden käteen jäävä palkka on liian vähän.

Suomen progressiivinen verotus kyllä tiristää palkkaeroa aika kivasti esim lastenhoitajiin.

Periaatteessa teemme arkisin hyvin samankaltaista työtä -sillä erotuksella, että minä olen vastuussa opetuksen suunnittelusta, kartoituksista, leopseista, vanhemmille lähetettävistä kuukausikirjeistä ym. Eli siis sen lastenhoitajan työn päälle minä teen nämä ja vielä lisää, sellaista mitä hoitaja ei tee. En edes jaksa luetella. Tänään on lauantai.

Minä saan burn outin ja kuulonaleneman, hoitaja vain kuulonaleneman.

Reilu kahden tonnin netto on Suomessa kyllä tosi tavallinen. Sitten kun peruspalkka nousee niin veroprosentti nousee reilusti mukana.

Tosi pieni osa nettoaa Suomessa yli 3000.

Missä ammateissa maisterikoulutksella 2000 netto on tavis  ? kyselee tyhmä lastenhoitaja

Lue vaikka

https://museoalanammattiliitto.fi/harjoittelupalkat-museoalalla/

https://demokraatti.fi/kansa-arvostaa-museovaen-asiantuntemusta-ei-nay-…

Museot ja lastentarhat ovat kaksi julkisesti rahoitettua toimialaa joista kumpikaan ei oikeastaan tuota rahoittajalleen mitään ja joiden palveluita käyttää aika pieni osa ihmisistä.

Lastentarhat kyllä itseasiassa tuottaa aika mukavasti verotuloja, kun ne pari tonnia kuussa veroja maksavat korkeakoulutetut pääsee töihin sen sijaan, että hoitaisivat lapsiaan kotona (jolloin heille taas maksettaisiin siitä).

Mutta tarvitaanko siihen vakaopeja? Ei, vaan vakaopejen rooli on ihan muu kuin se lasten vanhempien työssäkäynti.

Vierailija
105/109 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enempää ei kannata tienata jos haluaa saada asumistukea.. kaikesta nääs rokotetaan.

Tienaan noin 1700 nettona, aiemmin vielä vähemmän, ja en todellakaan ole ikinä saanut mitään asumistukia.

106/109 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Epäpätevä ei sitäkään 😅 pph oon koulutukseltani.

Luulin että olet huvipuistotyöntekijä.

Joo joo, mutta pitää sitä nämä talvetkin jollain elää 👶🍼😄

Vierailija
107/109 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei saa.

Ihan en ole valmis uskomaan tuota. Ensinnäkin henkilökohtaisen avustajan toiminta avustettavan lapsen kanssa on vaikeaa, jos hän ei saa olla lapsen kanssa yksin. Ja toisekseen ryhmäavustajan tuoma hyöty ryhmälle on niin ikään paljon vähäisempi jos hän ei saa olla ryhmän kanssa yksin.

Ei ole uskon asia vaan ihan säädetty asia.

Vierailija
108/109 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo aloittaja kuin se joku kokoomuslainen hepsankeikka vieläpä sosiaalipuolen ministeri joka tietämättömänä ihmetteli että onko ihmisiä jotka saavat noin vähän palkkaa (en tarkkaa rajaa muista).

Vierailija
109/109 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi