Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako muka lastenhoitaja vain 1800€/kk nettona?

Vierailija
08.10.2022 |

Op ryhmä Facebookissa on nainen,joka on ollut vuosikymmenet lastenhoitaja. Hän tienaa noin vähän. Oikeasti?

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulu- ja päiväkotiavustaja saavat 1900 e BRUTTONA.

Miettikää siellä yltäkylläisyydessä kenen palkkoja pitäisi korottaa.

Ei ole mitään kouluavustajia. Koulunkäynninohjaaja/koulunkäyntiavustaja ei saa noin paljoa. Päiväkodin varhaiserityisavustajalla on sama palkka kuin lastenhoitajalla.

Varhaiserityisavustajan palkka on sama kuin varhaiskasvatuksen avustajalla ja perhemuotoisen varhaiskasvatuksen työntekijällä.

Sama kuin vaka lastenhoitajalla

Ei vaan useamman satasen alempi. Kouluttamattoman varhaiskasvattajan palkka on alempi.

Vierailija
42/109 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään kouluavustajia. Koulunkäynninohjaaja/koulunkäyntiavustaja ei saa noin paljoa. Päiväkodin varhaiserityisavustajalla on sama palkka kuin lastenhoitajalla.

Varhaiserityisavustajan palkka on sama kuin varhaiskasvatuksen avustajalla ja perhemuotoisen varhaiskasvatuksen työntekijällä.

Ei vaan useamman satasen alempi. Kouluttamattoman varhaiskasvattajan palkka on alempi.

Ei välttämättä. Kaverini teki henkilöstövuokrausfirman kautta pitkiä sijaisuuksia ilman vaka-koulutusta ja kk palkka oli isompi kuin vakituisilla vakahoitajilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Kaverini teki henkilöstövuokrausfirman kautta pitkiä sijaisuuksia ilman vaka-koulutusta ja kk palkka oli isompi kuin vakituisilla vakahoitajilla...

Siis vakahoitajan työtä. Vaka-avustajan työ on eri asia.

Vierailija
44/109 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan nettona vähän reilu 2000e.

Olen vakaope eskariryhmässä.

Mielestäni työn vaativuuteen ja vastuuseen nähden käteen jäävä palkka on liian vähän.

Suomen progressiivinen verotus kyllä tiristää palkkaeroa aika kivasti esim lastenhoitajiin.

Periaatteessa teemme arkisin hyvin samankaltaista työtä -sillä erotuksella, että minä olen vastuussa opetuksen suunnittelusta, kartoituksista, leopseista, vanhemmille lähetettävistä kuukausikirjeistä ym. Eli siis sen lastenhoitajan työn päälle minä teen nämä ja vielä lisää, sellaista mitä hoitaja ei tee. En edes jaksa luetella. Tänään on lauantai.

Minä saan burn outin ja kuulonaleneman, hoitaja vain kuulonaleneman.

Vierailija
45/109 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ämmä on käsittänyt että käteen jäävä tarkoittaa käteen jäävää on itse vähentänyt asumis ja ruoka kulut päältä. ei ole lasku oppi hoitsujen vahvinta lajia eivät rassukat tajuu edes huoneiden numeroita kokemusta on

Vierailija
46/109 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakaopena, 15v kokemus, 3200e/kk netto plus bonarit kerran vuodessa yksityisellä. Suosittelen neuvottelemaan palkasta ennenkun nimen laittaa soppariin. 

Vierailija
47/109 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Epäpätevä ei sitäkään 😅 pph oon koulutukseltani.

Pitäis vaihtaa toi epäpätevä nimittely joko avustaja harjoittelija tai tuuraaja. Sijainen. Tolla nimittelyllä menee elämän ilo ja halu kouluun jo sekä useilla on joku ammatillinen koulutus kuitenkin taustalla. On moniamnattilisuutta myöskin. Kesäloma tuuraajat on usein opiskelijoita. Ei voi oikeesti erotella että jos ei nyt ole just samaa koulutusta kuin perushoitajat tai lastenhoitajan aletaan heti nimittelemään. Opiskelijat muuten tienaa opintorahaa ja voi olla tulevia johtajia.

Vierailija
48/109 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kummaa tuossa on? Tuohan on ihan hyvä nettopalkka. Kyllä tuolla elää ja tuolla voi perheenkin elättää. Meillä oli äidillä netto 1600e ja elätti 2 lasta yksin aikuiseksi.

-70 luvullako? :D

Nykyään tuo on ala-arvoinen palkka kenelle tahansa täyttä työaikaa tekevälle. Asuminen ja eläminen on kallista ja on selvää ettei palkat ole tuolla alalla pysyneet ollenkaan yleisen hintakehityksen kelkassa.

Vierailija
49/109 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni työn vaativuuteen ja vastuuseen nähden käteen jäävä palkka on liian vähän.

Suomen progressiivinen verotus kyllä tiristää palkkaeroa aika kivasti esim lastenhoitajiin.

Periaatteessa teemme arkisin hyvin samankaltaista työtä -sillä erotuksella, että minä olen vastuussa opetuksen suunnittelusta, kartoituksista, leopseista, vanhemmille lähetettävistä kuukausikirjeistä ym. Eli siis sen lastenhoitajan työn päälle minä teen nämä ja vielä lisää, sellaista mitä hoitaja ei tee. En edes jaksa luetella. Tänään on lauantai.

Ihmisiä kiinnostaa saada lapsensa hoidetuksi. Joku "leopsi" on tärkeysjärjestyksessä ihan pohjalla, eivätkä ne kuukausikirjeetkään vanhempia hirveästi kiinnosta. Tämä on se mitä poliitikot miettivät, kun palkat ovat puheena.

Vierailija
50/109 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin saan.

T. DI

Vierailija
51/109 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yliopistotutkinto ja tienaan nettona 2000€/kk.

Niin minullakin (FM) ja siihen päälle vielä pätevöitymisopinnot yliopistossa, tienaan nettona n. 1800 e. Arvaako joku, mikä ala?

Vierailija
52/109 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa varmasti kun brutto on jotain noin 2000.

Ja meinaat parin tonnin bruttopalkasta jää nettona käteen 1800€? Jo pelkät pakolliset maksut ennen veroja vie siitä lähes sen pari sataa pois ja sen päälle vielä ne verot.

Vierailija
53/109 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä kiinnostaa saada lapsensa hoidetuksi. Joku "leopsi" on tärkeysjärjestyksessä ihan pohjalla, eivätkä ne kuukausikirjeetkään vanhempia hirveästi kiinnosta. Tämä on se mitä poliitikot miettivät, kun palkat ovat puheena.

Tarha ilman byrokratiaa voisi olla aika voittavat konsepti. Varsinkin jos byrokratiaan valuvat naistyötunnit jatkossa käytettäisiin lastenhoitoon. Aktiivikuulosuojaimiakin varmaan jostain saa.

Vierailija
54/109 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkokaulusköyhälistökin pystyi ennen tulemaan toimeen ja ehkä jopa kerryttämään omaisuuttaan, kun eläminen oli halvempaa ja oli aravalainat jne.

Toista se on nykyään.

Vierailija
55/109 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti lastenhoitajat ja monet vaka open sijaisuutta tekevät eivät ole mitenkään päteviä. Nuoria vasta valmistuneita lukiosta ja opinnot vielä kesken. Eivät ole mitenkään päin päteviä ei edes kokemusta omien lasten hoitamisesta saatikka sitten ison ryhmän hoitamisesta. Kunnalliselle ei pääse töihin jos ei ole pätevyyttä mutta yksityisellä näitä ei päteviä riittää. Juuri kuulin keskustelun junassa että tuu vaan meille töihin kun ollaan yksityinen ei kukaan sun pätevyyttä kysele. Onko edes taustatarkistukset tehty.

Testeissä käyminen on pakollista kaikille yli 3 kk työsuhteissa oleville. En usko, että työnantaja sentään tuosta joustaisi. Melkoinen skandaali jos joku "tarhasetä" paljastuu pedoksi.

Missä ihmeen testeissä?

Vierailija
56/109 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä avustajia tulee? Onko joku osaamisvaatimus?

Niin no, mulla se 15 vuoden kokemuksen jälkeinen palkka oli 2070 euroa. Ja meillä vastavalmistuneen päiväkodinjohtajan työtä tekevän maisterikoulutuksen käyneen open palkka oli vain noin satasen enemmän. Olin tyrmistynyt

t. se lastenhoitaja, joka lähti neljä vuotta sitten pois

Työkaverisi on valehdellut palkkansa tai sitten hän on puhunut nettopalkasta ja sinä brutosta. Ero lastenhoitajan palkkaan on useampi satanen. 

Vierailija
57/109 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuotakaan. Tuo oli mun netto hammashoitajana kaupungilla.

Vierailija
58/109 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2600€ -> 2000€ omat lukemani.

Vierailija
59/109 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinulla on kyllä hyvä palkka! Eli bruttona jotain 4200€?

Vierailija
60/109 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilu kahden tonnin netto on Suomessa kyllä tosi tavallinen. Sitten kun peruspalkka nousee niin veroprosentti nousee reilusti mukana.

Tosi pieni osa nettoaa Suomessa yli 3000.